Tiskové zprávy
Strana zelených: Zelení vyzývají velkou koalici ODS-ČSSD: více peněz pro městskou cyklistiku
28. dubna 2011 | Strana zelených
Ve čtvrtek 28. dubna 2011 projede Prahou tradiční jarní cyklojízda. Pražští zelení jsou dlouholetými podporovateli městské cyklistiky. Rozvoj cyklodopravy v Praze je spojen právě s působením zelených v radě města, kdy vzniklo historicky nejvíce cyklostezek, cyklopruhů a cyklotras. Letošní jarní cyklojízdu zastupitelé Strany zelených využívají k tomu, aby upozornili na fakt, že současná pražská koalice ODS-ČSSD rozvoj cyklodopravní sítě opět odsouvá na vedlejší kolej.
„Cyklodoprava představuje naději pro každou metropoli. Zkušenosti ze západoevropských zemí a USA dokazují, že ulice cyklisticky vyspělých měst jsou bezpečnější a je v nich naopak mnohem méně hluku a emisí z dopravy. Tam, kde politici podpořili každodenní cyklodojíždění občanů do škol a zaměstnání, se jednoznačně zvýšila kvalita života obyvatel,“ říká předseda pražských zelených a bývalý radní HMP Petr Štěpánek, který měl cyklosopravu v Praze v letech 2007-2009 na starosti.
„Dokud byli zelení v Radě hl. m. Prahy, plynuly na investice do cyklodopravy významné částky. Od minulého roku však rozvoj cyklodopravní sítě opět radikálně zpomalil. Vyzýváme pražskou koalici ODS-ČSSD, aby v období masivních investic do silničních staveb typu Tunel Blanka nebo do nadbytečného metra A do Motola přidala také na rozvoj ekologické a zdraví občanů prospěšné dopravy na jízdním kole. Pražští cyklisté si tuto podporu zaslouží,“ říká Petr Vilgus, zastupitel SZ v Praze 8 a dřívější člen pražské cyklokomise.
„Poslední rok mého působení v pražské radě (2009) se v kobinaci rozpočtu HMP, evropských fondů a prostředků vynaložených Správou železniční dopravní cesty vybudovalo v metropoli cyklostezek za čtvrt miliardy korun. Současné desítky miliónů stačí na údržbu stávaící sítě, její rozvoj se ale za stávající koalice téměř zastavil,“ dodává Štěpánek.
Projekty, které spí, když spí velká koalice: přemostění Vltavy a Berounky v místě velkého okruhu – navazující cyklostezky; cyklostezka ze Zbraslavi do Jarova podél řeky, pokračování cyklostezky v Sedlci a při vyústění Drahaňské rokle u Vltavy; cyklostezka po levém břehu Vltavy přerušená kdysi „Jančíkovou“ pláží; cyklopruh v Jeremenkově ulici a na Budějovické ulici, zklidnění SJM v Praze 2, 4 a 7 a instalace cyklopruhu případně pruhu BUS, TAXI, KOLO; převzetí tunelu pod Vítkovem do správy TSK a pokračování za Tunelem směrem do Vysočan, zprůjezdnění vybraných jednosměrek pro kola…
„Cyklodoprava představuje naději pro každou metropoli. Zkušenosti ze západoevropských zemí a USA dokazují, že ulice cyklisticky vyspělých měst jsou bezpečnější a je v nich naopak mnohem méně hluku a emisí z dopravy. Tam, kde politici podpořili každodenní cyklodojíždění občanů do škol a zaměstnání, se jednoznačně zvýšila kvalita života obyvatel,“ říká předseda pražských zelených a bývalý radní HMP Petr Štěpánek, který měl cyklosopravu v Praze v letech 2007-2009 na starosti.
„Dokud byli zelení v Radě hl. m. Prahy, plynuly na investice do cyklodopravy významné částky. Od minulého roku však rozvoj cyklodopravní sítě opět radikálně zpomalil. Vyzýváme pražskou koalici ODS-ČSSD, aby v období masivních investic do silničních staveb typu Tunel Blanka nebo do nadbytečného metra A do Motola přidala také na rozvoj ekologické a zdraví občanů prospěšné dopravy na jízdním kole. Pražští cyklisté si tuto podporu zaslouží,“ říká Petr Vilgus, zastupitel SZ v Praze 8 a dřívější člen pražské cyklokomise.
„Poslední rok mého působení v pražské radě (2009) se v kobinaci rozpočtu HMP, evropských fondů a prostředků vynaložených Správou železniční dopravní cesty vybudovalo v metropoli cyklostezek za čtvrt miliardy korun. Současné desítky miliónů stačí na údržbu stávaící sítě, její rozvoj se ale za stávající koalice téměř zastavil,“ dodává Štěpánek.
Projekty, které spí, když spí velká koalice: přemostění Vltavy a Berounky v místě velkého okruhu – navazující cyklostezky; cyklostezka ze Zbraslavi do Jarova podél řeky, pokračování cyklostezky v Sedlci a při vyústění Drahaňské rokle u Vltavy; cyklostezka po levém břehu Vltavy přerušená kdysi „Jančíkovou“ pláží; cyklopruh v Jeremenkově ulici a na Budějovické ulici, zklidnění SJM v Praze 2, 4 a 7 a instalace cyklopruhu případně pruhu BUS, TAXI, KOLO; převzetí tunelu pod Vítkovem do správy TSK a pokračování za Tunelem směrem do Vysočan, zprůjezdnění vybraných jednosměrek pro kola…
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




