https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zeleni-zasadni-ne-demolici-a-rozsireni-libenskeho-mostu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených v Praze 7 a 8 : Zelení: Zásadní ne demolici a rozšíření Libeňského mostu

Pražský magistrát před nedávnem zveřejnil informaci o zamýšlené přestavbě Libeňského mostu. Historicky cenné stavbě hrozí, že bude přes nesouhlas odborné veřejnosti zbořena a na jejím místě vyroste nový most. Ten má být o pět metrů širší, plánovači zde dále uvažují o zdvojnásobení počtu jízdních pruhů a zúžení chodníků. Strana zelených odmítá tento plán, který by těžce poškodil kvalitu života obyvatel Holešovic a libeňské Palmovky.

Primátor Pavel Bém se v posledních komunálních volbách prezentoval heslem auta pod zem. Navrhované zvýšení kapacity Libeňského mostu pro automobilovou dopravu je však
krokem přesně opačným směrem. Vytváří kapacitní radiálu na spojnici obytných částí města, která budou zasažena negativními vlivy automobilové dopravy - hlukem, prachem i
výfukovými plyny.

„Nezpochybňujeme potřebu rekonstrukce mostu, ale odmítáme zneužití jeho opravy ke zdvojnásobení počtu jízdních pruhů,“ říká Ondřej Mirovský, zastupitel SZ z Prahy 7. „Zelení
žádají přehodnocení rekonstrukce Libeňského mostu. Místo lobbistů betonářských firem a milovníků automobilů musí do této akce promluvit odborníci na statiku, památkáři a
urbanisté,“ dodává Mirovský.

„Vyspělý svět se snaží chránit centra měst před automobilovou dopravou. Moderní velkoměsta upřednostňují způsoby pohybu po městě, které jsou šetrné k lidem – zejména
veřejnou dopravu, cyklistiku a chůzi. Vedení pražské radnice v oblasti dopravy dodnes uvažuje způsobem typickým pro sedmdesátá léta minulého století,“ poznamenává Petr
Vilgus, zastupitel SZ z Prahy 8.

„Libeňský most propojuje dvě hustě obydlené oblasti, kde nemá co dělat tranzitní doprava. Členové a zastupitelé Strany zelených v Praze 7 a 8 vyzývají magistrát, aby při přípravě
rekonstrukce Libeňského mostu důrazně odmítnul zdvojnásobení počtu jízdních pruhů a snížení komfortu pro chodce a cyklisty,“ dodává Vilgus.

Kontakty:
Petr Vilgus, zastupitel Městské části Praha 8 – 602 80 70 82
Ondřej Mirovský, zastupitel Městské části Praha 7 – 774 170 126
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist