Tiskové zprávy
Strana zelených: Zelení: Zimní primátor Svoboda a ředitel dopravního podniku Dvořák se mýlí, letiště i Kladno potřebují vlak
13. ledna 2011 | Strana zelených
V posledních dnech se v médiích objevily názory primátora Prahy Bohuslava Svobody a generálního ředitele Dopravního podniku hl. m. Prahy Martina Dvořáka, kteří hovoří o plánu na výstavbu tramvajové trati na letiště v Ruzyni. Tramvaj může být doplňkem, nikoli však alternativou vlakovému spojení. Jak z hlediska nákladů, tak praktické využitelnosti nového spojení, je vlak jedinou rozumnou alternativou spojení se Středočeským krajem. Pouze ten totiž vedle dopravní obsluhy letiště nabídne spojení Prahy s Kladnem a dalšími městy ve Středočeském kraji. Každý den mezi Prahou a Kladnem cestuje více jak 20 000 osob a z tohoto pohledu jde o suverénně nejsilnější dopravní proud v celé České republice.
Předsedkyně pražských zelených Petra Kolínská k tomu říká: "Není sporu, že letiště by mělo být propojené s centrem Prahy kolejovou dopravou. Je třeba zvážit náklady na stavbu trati i její provoz, a také využitelnost spoje pro další obyvatele Prahy a středních Čech. Z tohoto srovnání vychází nejhůře metro, které je velmi drahé a přitom bude sloužit prakticky jen pro dopravu na letiště. Význam tramvaje je zcela sporný. Středočechům nepomůže, dopravní zátěž Prahy 6 plynoucí z každodenního cestování Kladeňáků do hlavního města a zpět domů, nesníží. Letiště i Kladno dokáže za přijatelné náklady obsloužit jedině železnice. Prioritou je také rychlost a kvalita cestování. Lidé pro cestování mezi městy a na letiště využijí spíše rychlejší vlak s toaletou a dostatkem místa na zavazadla. Praha 6 potřebuje přednostně tramvajové propojení se Suchdolem a s Prahou 8."
"Současná rada nemá mandát na to, aby kvůli neznalosti nebo pod tlakem lobbistických skupin radikálně překreslovala projekty, o kterých se mezi odborníky diskutuje už řadu let. Zimní primátor Svoboda by měl se zásadními kroky vyčkat do doby, kdy Ústavní soud zruší či potvrdí výsledek zmanipulovaných komunálních voleb v Praze," konstatoval člen pražského vedení Strany zelených Petr Vilgus.
"Největší město středočeského kraje, sedmdesátitisícové Kladno je s Prahou propojeno rozpadající se jednokolejkou. Naproti tomu Benešov, Beroun či Kolín spojují s Prahou vlaky "S" i expresní trati. Kladeňákům nezbývá, než se do Prahy prokousávat zácpami po Evropské, ať už sedí v autě či autobusu. Trať z Kladna je klíčová i pro kvalitu života v Praze 6 a v centru Prahy, znečišťující automobily popojíždějící krokem v zácpách musí nahradit životnímu prostředí příznivější elektrifikovaná trať," dodává někdejší radní zelených Petr Štěpánek.
"Obnova trati Praha - Kladno s odbočkou na letiště v Ruzyni je jednou z nejvýznamnějších plánovaných investic do železničních tratí v Česku. Nejlepší způsob financování je prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, přes Operační program Doprava, příp. s využitím úvěru Evropské investiční banky. V této souvislosti upozorňujeme na rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 692/96/ES o hlavních směrech Společenství pro rozvoj transevropské dopravní sítě. Z toho vyplývá, že zlepšení a rozvoj vzájemného propojení letišť s ostatními dopravními sítěmi, zejména železniční sítí, lze považovat za tzv. projekt společného zájmu. Z tohoto důvodu lze očekávat kladné stanovisko Evropské komise k žádosti o financování trati Praha – Kladno z OP Doprava případně v kombinaci s fondem pro transevropské sítě TEN-T," dodává Kolínská.
Kontakty:
Petra Kolínská – 776 55 20 22
Petr Vilgus – 602 807 082
Petr Štěpánek - 608 703 154
Zdroje:
http://www.cedop.info/275/na-moderni-zeleznici-praha-%E2%80%93-kladno-se-ceka-jiz-sto-let-bude-to-ukol-pro-pristi-vladu/
http://www.praha-kladno.cz/
Předsedkyně pražských zelených Petra Kolínská k tomu říká: "Není sporu, že letiště by mělo být propojené s centrem Prahy kolejovou dopravou. Je třeba zvážit náklady na stavbu trati i její provoz, a také využitelnost spoje pro další obyvatele Prahy a středních Čech. Z tohoto srovnání vychází nejhůře metro, které je velmi drahé a přitom bude sloužit prakticky jen pro dopravu na letiště. Význam tramvaje je zcela sporný. Středočechům nepomůže, dopravní zátěž Prahy 6 plynoucí z každodenního cestování Kladeňáků do hlavního města a zpět domů, nesníží. Letiště i Kladno dokáže za přijatelné náklady obsloužit jedině železnice. Prioritou je také rychlost a kvalita cestování. Lidé pro cestování mezi městy a na letiště využijí spíše rychlejší vlak s toaletou a dostatkem místa na zavazadla. Praha 6 potřebuje přednostně tramvajové propojení se Suchdolem a s Prahou 8."
"Současná rada nemá mandát na to, aby kvůli neznalosti nebo pod tlakem lobbistických skupin radikálně překreslovala projekty, o kterých se mezi odborníky diskutuje už řadu let. Zimní primátor Svoboda by měl se zásadními kroky vyčkat do doby, kdy Ústavní soud zruší či potvrdí výsledek zmanipulovaných komunálních voleb v Praze," konstatoval člen pražského vedení Strany zelených Petr Vilgus.
"Největší město středočeského kraje, sedmdesátitisícové Kladno je s Prahou propojeno rozpadající se jednokolejkou. Naproti tomu Benešov, Beroun či Kolín spojují s Prahou vlaky "S" i expresní trati. Kladeňákům nezbývá, než se do Prahy prokousávat zácpami po Evropské, ať už sedí v autě či autobusu. Trať z Kladna je klíčová i pro kvalitu života v Praze 6 a v centru Prahy, znečišťující automobily popojíždějící krokem v zácpách musí nahradit životnímu prostředí příznivější elektrifikovaná trať," dodává někdejší radní zelených Petr Štěpánek.
"Obnova trati Praha - Kladno s odbočkou na letiště v Ruzyni je jednou z nejvýznamnějších plánovaných investic do železničních tratí v Česku. Nejlepší způsob financování je prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, přes Operační program Doprava, příp. s využitím úvěru Evropské investiční banky. V této souvislosti upozorňujeme na rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady č. 692/96/ES o hlavních směrech Společenství pro rozvoj transevropské dopravní sítě. Z toho vyplývá, že zlepšení a rozvoj vzájemného propojení letišť s ostatními dopravními sítěmi, zejména železniční sítí, lze považovat za tzv. projekt společného zájmu. Z tohoto důvodu lze očekávat kladné stanovisko Evropské komise k žádosti o financování trati Praha – Kladno z OP Doprava případně v kombinaci s fondem pro transevropské sítě TEN-T," dodává Kolínská.
Kontakty:
Petra Kolínská – 776 55 20 22
Petr Vilgus – 602 807 082
Petr Štěpánek - 608 703 154
Zdroje:
http://www.cedop.info/275/na-moderni-zeleznici-praha-%E2%80%93-kladno-se-ceka-jiz-sto-let-bude-to-ukol-pro-pristi-vladu/
http://www.praha-kladno.cz/
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk