https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zeleznicni-stanice-praha-hostivar-dostala-moderni-podobu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Správa železniční dopravní cesty: Železniční stanice Praha-Hostivař dostala moderní podobu

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila rekonstrukci železniční stanice Praha-Hostivař. Její přestavba byla prvním krokem rozsáhlého projektu, jehož cílem je modernizace pražského železničního uzlu v úseku z Hostivaře až téměř na hlavní nádraží.

Přestavba hostivařské stanice je první etapou rekonstrukce železniční trati České Budějovice – Praha v úseku Praha-Hostivař (včetně) – Praha hl. n. (mimo). Hlavním cílem její optimalizace je zvýšení kapacity dráhy pro potřeby příměstské, dálkové i nákladní dopravy, zlepšení přestupních vazeb mezi železniční a městskou hromadnou dopravou, snížení negativních vlivů dopravy na okolní zástavbu a v neposlední řadě uvedení železniční trati, souvisejících staveb a zařízení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.

„Rekonstrukce železniční stanice Praha-Hostivař byla již nezbytná, protože jako jediná na rameni Benešov u Prahy – Praha neměla zajištěný mimoúrovňový přístup na nástupiště. Proto zde od předloňského roku probíhaly rozsáhlé stavební práce. Cestující díky nim získali nejen nový podchod a nástupiště, ale také pohodlnější a bezpečnější cestování,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V Praze-Hostivaři stavbaři provedli komplexní rekonstrukci hlavních a předjízdných kolejí, upravili kolejová rozvětvení (výhybky) a vybudovali nové kolejiště, které respektuje napojení na Odstavné nádraží Praha Jih a Depo kolejových vozidel Praha ČD a ostatní tratě. Součástí rekonstrukce byla také výstavba nových ostrovních nástupišť s mimoúrovňovým přístupem pro cestující. Ten zajišťuje nový podchod, který zároveň propojuje okolní území dosud rozdělená železnicí. Na všech nástupištích bylo zřízeno nové zastřešení a podél trati vznikly protihlukové zdi.

Na tento projekt navazuje druhá část, která řeší úsek mezi stanicí Praha-Hostivař a jižními portály vinohradských tunelů. Součástí řešeného úseku jsou rozsáhlé přestavby mostních objektů přes významné městské komunikace. Trať bude vedena v pozměněné trase, což se mimo jiné projeví na obsluze daného území osobními vlaky. Dosavadní zastávku ve Strašnicích nahradí jednak nová stanice Zahradní Město a jednak zastávka Eden.

Jedná se o fázovaný projekt, přičemž fáze I byla spolufinancována z OP Doprava v programovém období 2007–2013. Příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti za fázi I dosáhl 573 860 649 Kč. U fáze II byla schválena žádost o spolufinancování z OP Doprava v programovém období 2014–2020. Předpokládaný příspěvek z Evropské unie z Evropských strukturálních a investičních fondů činí maximálně 274 480 289 Kč. Předpokládané celkové investiční náklady za obě fáze činí 1 214 319 620 Kč bez DPH. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist