Tiskové zprávy
MD ČR: Železniční trať z Prahy do Kladna ve stopě Buštěhradské dráhy s konečnou na Masarykově nádraží
Modernizovaná železniční trať z Prahy do Kladna se zastávkou na ruzyňském letišti povede zřejmě ve stopě Buštěhradské dráhy s konečnou stanicí Masarykovo nádraží. Navrhuje to studie, kterou ministerstvo dopravy zadalo Dopravní fakultě ČVUT na podzim 2007. Praha 6 návrh akceptuje. Trať bude zřejmě hotova do roku 2013. Konečná podoba tratě bude známa v příštích dvou týdnech.
„Výsledek studie Dopravní fakulty ČVUT, kterou připravovali experti na danou problematiku, budeme respektovat. Jsme rádi, že byla naše snaha na rychlé posunutí celé problematiky ze strany ministerstva dopravy a dalších subjektů, vyslyšena,“ říká starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa. "Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," řekl k tomu ministr dopravy Aleš Řebíček.
Výsledky studie ČVUT schválili na svém jednání ve středu 13. února 2008 radní městské části Praha 6. Radní akceptovali závěry posuzovatele variant, že nejvýhodnější se jeví trasa ve stopě Buštěhradské dráhy s konečnou železniční stanicí Masarykovo nádraží. K finální dohodě o vedení celé trasy a o podmínkách její realizace by mělo dojít na jednání zástupců ministerstva dopravy, Hlavního města Prahy, Městské části Prahy 6, Středočeského kraje, Dopravního podniku hlavního města Prahy a SŽDC.
Podobně se vyjadřuje také ministerstvo dopravy. Starosta Prahy 6 o výsledku studie již jednal po telefonu s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem. A obě strany se shodly, že na dalším jednání s ostatními partnery doporučí pokračovat v přípravách navržené varianty Buštěhradské dráhy.
Z největší části v Praze povede trasa přes městskou část Praha 6. Starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa proto na jednání požadoval, aby nová trasa byla k obyvatelům městské části co nejšetrnější. „Podle plánovaných záměrů bude trať zasahovat do oblasti Městské části Prahy 6 z více než 80 procent své celkové délky na území Prahy. Proto jsem pro její výstavbu a vedení tratě požadoval, aby zajistila šetrnost vůči obyvatelům městské části,“ říká Tomáš Chalupa.
Podle aktuální studie Dopravní fakulty ČVUT, jejíž závěry představitelé ministerstva dopravy a MČ Praha 6 potvrdili, tyto požadavky varianta Buštěhradské dráhy splňuje. Nadále se však bude jednat o délce a způsobu řešení povrchové i podpovrchové úpravy a počtu zastávek.
„Výsledek studie Dopravní fakulty ČVUT, kterou připravovali experti na danou problematiku, budeme respektovat. Jsme rádi, že byla naše snaha na rychlé posunutí celé problematiky ze strany ministerstva dopravy a dalších subjektů, vyslyšena,“ říká starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa. "Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," řekl k tomu ministr dopravy Aleš Řebíček.
Výsledky studie ČVUT schválili na svém jednání ve středu 13. února 2008 radní městské části Praha 6. Radní akceptovali závěry posuzovatele variant, že nejvýhodnější se jeví trasa ve stopě Buštěhradské dráhy s konečnou železniční stanicí Masarykovo nádraží. K finální dohodě o vedení celé trasy a o podmínkách její realizace by mělo dojít na jednání zástupců ministerstva dopravy, Hlavního města Prahy, Městské části Prahy 6, Středočeského kraje, Dopravního podniku hlavního města Prahy a SŽDC.
Podobně se vyjadřuje také ministerstvo dopravy. Starosta Prahy 6 o výsledku studie již jednal po telefonu s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem. A obě strany se shodly, že na dalším jednání s ostatními partnery doporučí pokračovat v přípravách navržené varianty Buštěhradské dráhy.
Z největší části v Praze povede trasa přes městskou část Praha 6. Starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa proto na jednání požadoval, aby nová trasa byla k obyvatelům městské části co nejšetrnější. „Podle plánovaných záměrů bude trať zasahovat do oblasti Městské části Prahy 6 z více než 80 procent své celkové délky na území Prahy. Proto jsem pro její výstavbu a vedení tratě požadoval, aby zajistila šetrnost vůči obyvatelům městské části,“ říká Tomáš Chalupa.
Podle aktuální studie Dopravní fakulty ČVUT, jejíž závěry představitelé ministerstva dopravy a MČ Praha 6 potvrdili, tyto požadavky varianta Buštěhradské dráhy splňuje. Nadále se však bude jednat o délce a způsobu řešení povrchové i podpovrchové úpravy a počtu zastávek.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk