Tiskové zprávy
Zlínský kraj: Zlínský kraj se nehodlá smířit s možností zpomalení výstavby dálnice
30. července 2004 | Zlínský kraj, tel: 577 043 136, 723 947 461
Především posouzení stavu dopravních staveb ve Zlínském kraji a jednání o dalším postupu budování dopravní infrastruktury na území regionu bylo předmětem dvoudenní návštěvy ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury (SDFI) Pavla Švagra, která se uskutečnila na pozvání nejvyšších představitelů Zlínského kraje tento týden.
„Ředitel Švagr se seznámil s postupem prací na dálnici D1. Navštívil také obchvat Uherského Hradiště, který by na podzim letošního roku měl být otevřen a ocenil průběh stavby, která se potýkala s řadou problémů. Prohlédl si rovněž silnici ze Starého Města do Velehradu, na niž čeká rekonstrukce. Dále jsme v Otrokovicích společně řešili důvody zpoždění výstavby severovýchodního obchvatu, zapříčiněné průtahy kvůli vyvlastňovacímu řízení na několika pozemcích,“ přiblížil průběh návštěvy náměstek hejtmana Jaroslav Drozd, zodpovědný za dopravu.
Špatnou zprávou pro Zlínský kraj je podle náměstka Drozda fakt, že kvůli navýšení DPH zřejmě dojde v roce 2005 ke zpomalení postupu prací na klíčových dopravních stavbách ve Zlínském kraji. „Pan ředitel Švagr nás upozornil, že v souvislosti s reformou veřejných rozpočtů a zvýšením DPH na stavbách dopravní infrastruktury by měla nastat stagnace, protože nebyl adekvátně zvýšen celkový zdroj příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury. Pro Zlínský kraj by to znamenalo zejména zpomalení výstavby dálnice D1 konkrétně v úseku Vyškov - Vrchoslavice,“ upozornil náměstek Drozd. Zároveň připomenul, že společným úsilím Zlínského kraje a Ředitelství silnic a dálnic ČR se podařilo v letošním roce navýšit zdroje financování dálnice D1 z 1,313 mld. Kč na 1,649 mld. Kč. „Plánované otevření dálnice D1 na podzim roku 2005 je však ohroženo, neboť 800 milionů korun, navrhovaných ze strany SFDI pro tuto stavbu v příštím roce činí nyní jen polovinu původně plánovaných prostředků. Snažili jsme se tedy přesvědčit ředitele Švagra, že při sestavování rozpočtu pro rok 2005 musí být na již rozestavěnou dálnici přiděleny takové zdroje, aby ke zpomalení prací na těchto dopravních stavbách nedošlo,“ uvedl Jaroslav Drozd.
„Ředitel Švagr se seznámil s postupem prací na dálnici D1. Navštívil také obchvat Uherského Hradiště, který by na podzim letošního roku měl být otevřen a ocenil průběh stavby, která se potýkala s řadou problémů. Prohlédl si rovněž silnici ze Starého Města do Velehradu, na niž čeká rekonstrukce. Dále jsme v Otrokovicích společně řešili důvody zpoždění výstavby severovýchodního obchvatu, zapříčiněné průtahy kvůli vyvlastňovacímu řízení na několika pozemcích,“ přiblížil průběh návštěvy náměstek hejtmana Jaroslav Drozd, zodpovědný za dopravu.
Špatnou zprávou pro Zlínský kraj je podle náměstka Drozda fakt, že kvůli navýšení DPH zřejmě dojde v roce 2005 ke zpomalení postupu prací na klíčových dopravních stavbách ve Zlínském kraji. „Pan ředitel Švagr nás upozornil, že v souvislosti s reformou veřejných rozpočtů a zvýšením DPH na stavbách dopravní infrastruktury by měla nastat stagnace, protože nebyl adekvátně zvýšen celkový zdroj příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury. Pro Zlínský kraj by to znamenalo zejména zpomalení výstavby dálnice D1 konkrétně v úseku Vyškov - Vrchoslavice,“ upozornil náměstek Drozd. Zároveň připomenul, že společným úsilím Zlínského kraje a Ředitelství silnic a dálnic ČR se podařilo v letošním roce navýšit zdroje financování dálnice D1 z 1,313 mld. Kč na 1,649 mld. Kč. „Plánované otevření dálnice D1 na podzim roku 2005 je však ohroženo, neboť 800 milionů korun, navrhovaných ze strany SFDI pro tuto stavbu v příštím roce činí nyní jen polovinu původně plánovaných prostředků. Snažili jsme se tedy přesvědčit ředitele Švagra, že při sestavování rozpočtu pro rok 2005 musí být na již rozestavěnou dálnici přiděleny takové zdroje, aby ke zpomalení prací na těchto dopravních stavbách nedošlo,“ uvedl Jaroslav Drozd.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk