Denisa Morgensteinová "> Změna zákona může přinést tisíce nových parkovacích míst ve městech - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zmena-zakona-muze-prinest-tisice-novych-parkovacich-mist-ve-mestech
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

KDU-ČSL: Změna zákona může přinést tisíce nových parkovacích míst ve městech

4. června 2019 | KDU-ČSL
Autor: Denisa Morgensteinová, tel: 730 575 148
Tisíce nových parkovacích míst by mohla přinést novela zákona o pozemních komunikacích. Především obyvatelé velkých měst trápí nedostatek parkovacích míst. Drahocenná parkovací místa přitom zabírají auta, která dlouhé měsíce stojí na stejném místě a často ani nejsou způsobilá k provozu na pozemních komunikacích - jde o tzv. autovraky. Jejich odtažení brání současné znění zákona. Na stole už je ale novela zákona, která by dlouhodobě neudržitelnou situaci mohla vyřešit. KDU-ČSL tuto změnu zákona podporuje. Zároveň ale předkládá pozměňovací návrh, jenž pomůže lidem, kteří se dlouhodobě z objektivních důvodů nacházejí mimo místo trvalého bydliště.

Za změnu zákona se dlouhodobě zasazuje senátorka a starostka Prahy 10 Renata Chmelová ze senátorského klubu KDU-ČSL a nezávislí. „Současná legislativa nedostatečně upřesňuje, kdy lze považovat vozidlo za autovrak, což komplikuje práci silničním správním úřadům. Ulice se tak stávají hromadným odstavištěm nepojízdných aut. Proto jsem s návrhem na změnu zákona kontaktovala ministerstvo dopravy a bývalého ministra. V Praze se díky této změně zákona může uvolnit tisíce parkovacích míst,“ uvedla Chmelová.

V Poslanecké sněmovně už byl v prvním čtení projednán návrh zákona, který by mohl problém s autovraky vyřešit. Dle současné právní úpravy nelze stojící vozidlo odtáhnout, pokud nenaplňuje velmi obecnou definici vraku. Nová úprava by zakazovala odstavování vozidel na pozemních komunikacích, které jsou více než 6 měsíců nezpůsobilá k provozu na pozemních komunikacích.

Poslanec Marian Jurečka předkládá za KDU-ČSL pozměňovací návrh - pomůže lidem, kteří se dlouhodobě nenachází na své kontaktní adrese. „Chceme zabránit situacím, kdy se člověk nachází v nemocnici, například v léčebně dlouhodobě nemocných nebo v zahraničí, a nemůže reagovat na výzvy vlastníka komunikace. Proto navrhujeme, aby vlastník pozemní komunikace oznámil rodinným příslušníkům starším 18 let v přímé linii provozovatele vozidla místo, kde je možné vozidlo vyzvednout, pokud si ho provozovatel nevyzvednul ani po prvních upozorněních. Provozovatel pak bude mít další 3 měsíce na vyzvednutí vozidla,” přiblížil navrhovanou změnu Jurečka.

Změnu zákona ocení lidé žijící ve městech, která nyní bojují s nedostatkem parkovacích míst. „Navrhovaná změna zákona nám velice pomůže. Současné znění totiž nedává úředníkům dostatečný nástroj k odtahování aut z ulic, ze kterých se pak stává odstaviště autovraků. Brněnské komunikace v roce 2018 předaly 62 návrhů aut na vozovce silničnímu správnímu úřadu a 20 návrhů vozidel stojících mimo silnici, ale pouze 15 z nich uznal úřad jako vraky. Městská policie přitom dostává stovky oznámení na parkování vraků v ulicích,“ uvedl 1. náměstek primátorky města Brna a místopředseda KDU-ČSL Petr Hladík.

Co přinese lidem novela zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích?
· Výrazně vyšší možnost zaparkovat poblíž svého bydliště ve větších městech
· Více parkovacích míst na parkovištích
· Efektivnější práci úředníků (nyní se nemají o co opřít při prohlašování vozidla za vrak)
· Lepší vymahatelnost práva
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist