Tiskové zprávy
České dráhy: Změny v Pražské integrované dopravě od 14. prosince 2003
14. listopadu 2003 | České dráhy
Trať č. 011 Praha - Kolín
Nejvýznamnější změnou je, že nebudou jezdit přímé osobní vlaky Praha – Pardubice, ale pouze vlaky Praha – Kolín. Dál do Pardubic bude nutný přestup. Díky této změně budou příměstské vlaky v zásadě vedeny moderními patrovými jednotkami řady 471 s řízenou klimatizací, první třídou a s možností přepravy invalidů na vozíku. Na několika vlacích ve špičce pracovních dní pojedou ještě v novém jízdním řádu staré elektr ické jednotky.
Základní interval mezi spoji každý den (cca 4:30 až 22:30) je 60 minut. Odjezdy z Prahy jsou ve 30. minutu (xx:30) a příjezdy v zásadě v 57. minutu (xx:57). Tento model dopravy je zachován i v dopoledním sedle a večer. Nově takto pojede denně vlak Os 9318 (Praha Masarykovo n. příj. 9:57). Ve večerních hodinách pojede denně, tedy i v sobotu, vlak Os 9349 (Praha Masarykovo n. odj. 22:30). V období vánočních svátků některé ranní a večerní vlaky nepojedou.
Ve špičkách pracovních dní je interval zkrácen na 30 minut, ráno ve směru do Prahy je interval ještě kratší. V ranní špičce ve směru do Prahy jedou navíc z Českého Brodu tři zrychlené vlaky (6:41, 7:11 a 7:41) a zkracují tak interval mezi spoji na 10 až 20 minut. Cestujícím z Českého Brodu a Úval pro pohodlnější cestování doporučujeme používat posilové vlaky. Například vlak Os 9364 (Praha Masarykovo n. příj. 8:15) bude tvořen dvěmi elektrickými jednotkami, zatímco vlak Os 9314 z Kolína (Praha Masarykovo n. příj. 8:27) bude tvořen jen jednou elekt rickou jednotkou.
Z důvodu posunu pracovní doby pojede spěšný vlak do Nymburka o 90 minut později, tj. až v 16:43. Ze stejného důvodu pojede v pracovní dny (mimo pracovní dny v období vánoc) z Masarykova nádraží v 19:00 nový osobní vlak do Českého Brodu.
Trať č. 091 Praha - Kralupy nad Vltavou
Výstavba koridoru byla letos ukončena a po několika letech dochází na této trati k návratu na standardní dvoukolejný provoz. V souvislosti s časovým posunem mezinárodních vlaků kategorie EC budou jezdit příměstské vlaky z Prahy Masarykova nádraží ve 34. minutě (xx:34). Příjezd na Masarykovo nádraží bude v 18. minutu (xx:18).
Základní interval od cca. 5:00 do 21:00 je 60 minut, večer pak 90 minut. Na trati pojede několik nových vlaků, příp. se rozšíří četnost jízdy stávajících. Jedná se o vlaky z Prahy v 4:34 a 19:34 a z Kralup v 4:41, 9:41. V ranní a odpolední špičce pracovních dní je interval zkrácen na 30 minut. Z důvodu zanedbatelné frekvence v úseku Ústí nad Labem – Kralupy nad Vltavou nepojede ranní spěšný vlak Sp 1771 z Ústí nad Labem. V úseku Kralupy nad Vltavou (odj. 4:41) – Praha Masarykovo n. (příj. 5:18) bude nahrazen osobním vlakem Os 9631, který pojede každý den. Ranní spěšný vlak z Mostu do Prahy nepojede. Spojení je zajištěno osobním vlakem s přestupem v Kralupech.
V rychlících s odjezdy z Prahy Masarykova nádraží ve 14:20, 16:20 a 18:20 a s odjezdy z Kralup v 6:07, 7:07 a 8:07 budou v úseku Praha – Kralupy a zpět platit jízdní doklady Pražské integrované dopravy (PID). Dále je plánována plná integrace tratě v úseku Praha – Kralupy. Tratě s plnou integrací jsou takové tratě, kde vedle předplatních jízdních dokladů PID platí také přestupní jízdenky PID pro jednotlivou jízdu. Zahájení plné integrace bude oznámeno vývěskami v železničních stanicích.
Trať č. 171 Praha - Beroun
Aby mohly jezdit vlaky až na hlavní nádraží, bylo nutné zrušit přímé osobní vlaky Praha – Plzeň. Nově budou jezdit osobní vlaky jen v úseku Praha – Beroun. V Berouně bude nutné na osobní vlaky do Plzně přestoupit. Všechny příměstské vlaky budou vedeny elektrickými jednotkami umožňující rychlejší a pohodlnější nástup a výstup cestujících. V létě to ocení zvláště cyklisté. Z důvodu výluky mostů nad Seifertovou ulicí nemohou jet ještě letos všechny příměstské vlaky až do centra na hlavní ná draží.
Vlaky budou jezdit z Prahy hl.n. v 25. nebo 55. minutě (xx:25, xx:55). Z Berouna pojedou v 18. nebo 48. minutě (xx:18, xx:48). Základní interval mezi spoji je 60 minut, ve špičce 30 minut. V ranní špičce pracovních dní pojede navíc z Řevnic v 6:53 osobní vlak na hlavní nádraží. Večer pojede z Prahy hlavního nádraží v 20:25 nový osobní vlak Os 9950. Na vybraných spojích pojedou nové patrové elektrické jednotky řady 471 s klimatizací, první třídou a s možností přepravy invalidů na vozíku.
O víkendu od dubna do dušiček pojedou ze Smíchova v 8:34 a v 10:34 opět posilové vlaky na Karlštejn a zajistí tak rovnoměrnou nabídku spojů v intervalu 30 minut od 8:04 do 11:04 (odjezdy ze Smíchova).
Trať č. 221 Praha - Benešov u Prahy
Drobné časové úpravy u příměstských vlaků jsou z důvodu předpokládané výstavby IV. tranzitního koridoru. V jejím průběhu (cca 5 let) bude provedena kompletní obnova traťových a staničních kolejí, postaveny nová nástupiště a zřízeny bezbariérové přístupy. O jednotlivých etapách budeme informovat v médiích a také vývěskami ve stanicích na trati Praha – Benešov.
Přímý osobní vlak do Českých Budějovic pojede z Prahy již v 7:52. V sobotu bude v tomto vlaku vůz první třídy. Letní osobní vlak na Sázavu pojede v sobotu ráno z Prahy až v 8:40. Spěšný vlak Sp 1830 z Tábora (Praha hl.n. příj. 6:54) pojede pouze v sobotu. Vznikají tak v sobotu ráno nová spojení s přestupem na hlavním nádraží v Praze ve směru Pardubice – Ostrava a Hradec Králové. Spěšný vlak Sp 1832 z Tábora (Praha hl.n. příj. 7:29) pojede pouze v pracovní dny a nebude zastavovat v Mnichovicích, ale ve Strančicích, kde bude autobusový přípoj z Velkých Popovic.
Trať č. 231 Praha - Nymburk - Kolín
Trať č. 232 Lysá nad Labem - Milovice
Na vybraných spojích pojedou o víkendu nové patrov é elektrické jednotky řady 471 s klimatizací, první třídou a s možností přepravy invalidů na vozíku. Základní interval mezi spoji je 60 minut a ve špičce pracovních dní v úseku Praha – Lysá nad Labem 30 minut. Z Prahy Masarykova nádraží pojede v 20:48 nový osobní vlak Os 9471 do Lysé nad Labem. V rychlíku s odjezdem z Prahy hl.n. v 21:13 již nebudou platit jízdní doklady PID.
Ranní zrychlené posilové vlaky nebudou končit ve Vysočanech, ale pojedou až do Libně. Vlak Os 9382 (Lysá nad Labem odj. 5:53) bude mít v Libni přípoj na Masarykovo nádraží (příj. 6:35) spěšným vlakem Sp 1900.
Vlaky Os 25606 (Lysá nad Labem odj. 5:33) a Os 25607 (Milovice odj. 5:43) pojedou nově i o víkendu a zkracují tak interval mezi spoji o víkendu na cca 60 minut.
Nejvýznamnější změnou je, že nebudou jezdit přímé osobní vlaky Praha – Pardubice, ale pouze vlaky Praha – Kolín. Dál do Pardubic bude nutný přestup. Díky této změně budou příměstské vlaky v zásadě vedeny moderními patrovými jednotkami řady 471 s řízenou klimatizací, první třídou a s možností přepravy invalidů na vozíku. Na několika vlacích ve špičce pracovních dní pojedou ještě v novém jízdním řádu staré elektr ické jednotky.
Základní interval mezi spoji každý den (cca 4:30 až 22:30) je 60 minut. Odjezdy z Prahy jsou ve 30. minutu (xx:30) a příjezdy v zásadě v 57. minutu (xx:57). Tento model dopravy je zachován i v dopoledním sedle a večer. Nově takto pojede denně vlak Os 9318 (Praha Masarykovo n. příj. 9:57). Ve večerních hodinách pojede denně, tedy i v sobotu, vlak Os 9349 (Praha Masarykovo n. odj. 22:30). V období vánočních svátků některé ranní a večerní vlaky nepojedou.
Ve špičkách pracovních dní je interval zkrácen na 30 minut, ráno ve směru do Prahy je interval ještě kratší. V ranní špičce ve směru do Prahy jedou navíc z Českého Brodu tři zrychlené vlaky (6:41, 7:11 a 7:41) a zkracují tak interval mezi spoji na 10 až 20 minut. Cestujícím z Českého Brodu a Úval pro pohodlnější cestování doporučujeme používat posilové vlaky. Například vlak Os 9364 (Praha Masarykovo n. příj. 8:15) bude tvořen dvěmi elektrickými jednotkami, zatímco vlak Os 9314 z Kolína (Praha Masarykovo n. příj. 8:27) bude tvořen jen jednou elekt rickou jednotkou.
Z důvodu posunu pracovní doby pojede spěšný vlak do Nymburka o 90 minut později, tj. až v 16:43. Ze stejného důvodu pojede v pracovní dny (mimo pracovní dny v období vánoc) z Masarykova nádraží v 19:00 nový osobní vlak do Českého Brodu.
Trať č. 091 Praha - Kralupy nad Vltavou
Výstavba koridoru byla letos ukončena a po několika letech dochází na této trati k návratu na standardní dvoukolejný provoz. V souvislosti s časovým posunem mezinárodních vlaků kategorie EC budou jezdit příměstské vlaky z Prahy Masarykova nádraží ve 34. minutě (xx:34). Příjezd na Masarykovo nádraží bude v 18. minutu (xx:18).
Základní interval od cca. 5:00 do 21:00 je 60 minut, večer pak 90 minut. Na trati pojede několik nových vlaků, příp. se rozšíří četnost jízdy stávajících. Jedná se o vlaky z Prahy v 4:34 a 19:34 a z Kralup v 4:41, 9:41. V ranní a odpolední špičce pracovních dní je interval zkrácen na 30 minut. Z důvodu zanedbatelné frekvence v úseku Ústí nad Labem – Kralupy nad Vltavou nepojede ranní spěšný vlak Sp 1771 z Ústí nad Labem. V úseku Kralupy nad Vltavou (odj. 4:41) – Praha Masarykovo n. (příj. 5:18) bude nahrazen osobním vlakem Os 9631, který pojede každý den. Ranní spěšný vlak z Mostu do Prahy nepojede. Spojení je zajištěno osobním vlakem s přestupem v Kralupech.
V rychlících s odjezdy z Prahy Masarykova nádraží ve 14:20, 16:20 a 18:20 a s odjezdy z Kralup v 6:07, 7:07 a 8:07 budou v úseku Praha – Kralupy a zpět platit jízdní doklady Pražské integrované dopravy (PID). Dále je plánována plná integrace tratě v úseku Praha – Kralupy. Tratě s plnou integrací jsou takové tratě, kde vedle předplatních jízdních dokladů PID platí také přestupní jízdenky PID pro jednotlivou jízdu. Zahájení plné integrace bude oznámeno vývěskami v železničních stanicích.
Trať č. 171 Praha - Beroun
Aby mohly jezdit vlaky až na hlavní nádraží, bylo nutné zrušit přímé osobní vlaky Praha – Plzeň. Nově budou jezdit osobní vlaky jen v úseku Praha – Beroun. V Berouně bude nutné na osobní vlaky do Plzně přestoupit. Všechny příměstské vlaky budou vedeny elektrickými jednotkami umožňující rychlejší a pohodlnější nástup a výstup cestujících. V létě to ocení zvláště cyklisté. Z důvodu výluky mostů nad Seifertovou ulicí nemohou jet ještě letos všechny příměstské vlaky až do centra na hlavní ná draží.
Vlaky budou jezdit z Prahy hl.n. v 25. nebo 55. minutě (xx:25, xx:55). Z Berouna pojedou v 18. nebo 48. minutě (xx:18, xx:48). Základní interval mezi spoji je 60 minut, ve špičce 30 minut. V ranní špičce pracovních dní pojede navíc z Řevnic v 6:53 osobní vlak na hlavní nádraží. Večer pojede z Prahy hlavního nádraží v 20:25 nový osobní vlak Os 9950. Na vybraných spojích pojedou nové patrové elektrické jednotky řady 471 s klimatizací, první třídou a s možností přepravy invalidů na vozíku.
O víkendu od dubna do dušiček pojedou ze Smíchova v 8:34 a v 10:34 opět posilové vlaky na Karlštejn a zajistí tak rovnoměrnou nabídku spojů v intervalu 30 minut od 8:04 do 11:04 (odjezdy ze Smíchova).
Trať č. 221 Praha - Benešov u Prahy
Drobné časové úpravy u příměstských vlaků jsou z důvodu předpokládané výstavby IV. tranzitního koridoru. V jejím průběhu (cca 5 let) bude provedena kompletní obnova traťových a staničních kolejí, postaveny nová nástupiště a zřízeny bezbariérové přístupy. O jednotlivých etapách budeme informovat v médiích a také vývěskami ve stanicích na trati Praha – Benešov.
Přímý osobní vlak do Českých Budějovic pojede z Prahy již v 7:52. V sobotu bude v tomto vlaku vůz první třídy. Letní osobní vlak na Sázavu pojede v sobotu ráno z Prahy až v 8:40. Spěšný vlak Sp 1830 z Tábora (Praha hl.n. příj. 6:54) pojede pouze v sobotu. Vznikají tak v sobotu ráno nová spojení s přestupem na hlavním nádraží v Praze ve směru Pardubice – Ostrava a Hradec Králové. Spěšný vlak Sp 1832 z Tábora (Praha hl.n. příj. 7:29) pojede pouze v pracovní dny a nebude zastavovat v Mnichovicích, ale ve Strančicích, kde bude autobusový přípoj z Velkých Popovic.
Trať č. 231 Praha - Nymburk - Kolín
Trať č. 232 Lysá nad Labem - Milovice
Na vybraných spojích pojedou o víkendu nové patrov é elektrické jednotky řady 471 s klimatizací, první třídou a s možností přepravy invalidů na vozíku. Základní interval mezi spoji je 60 minut a ve špičce pracovních dní v úseku Praha – Lysá nad Labem 30 minut. Z Prahy Masarykova nádraží pojede v 20:48 nový osobní vlak Os 9471 do Lysé nad Labem. V rychlíku s odjezdem z Prahy hl.n. v 21:13 již nebudou platit jízdní doklady PID.
Ranní zrychlené posilové vlaky nebudou končit ve Vysočanech, ale pojedou až do Libně. Vlak Os 9382 (Lysá nad Labem odj. 5:53) bude mít v Libni přípoj na Masarykovo nádraží (příj. 6:35) spěšným vlakem Sp 1900.
Vlaky Os 25606 (Lysá nad Labem odj. 5:33) a Os 25607 (Milovice odj. 5:43) pojedou nově i o víkendu a zkracují tak interval mezi spoji o víkendu na cca 60 minut.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk