https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zmeny-v-prazske-integrovane-doprave-od-14-prosince-2003
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Změny v Pražské integrované dopravě od 14. prosince 2003

14. listopadu 2003 | České dráhy
Trať č. 011 Praha - Kolín

Nejvýznamnější změnou je, že nebudou jezdit přímé osobní vlaky Praha – Pardubice, ale pouze vlaky Praha – Kolín. Dál do Pardubic bude nutný přestup. Díky této změně budou příměstské vlaky v zásadě vedeny moderními patrovými jednotkami řady 471 s řízenou klimatizací, první třídou a s možností přepravy invalidů na vozíku. Na několika vlacích ve špičce pracovních dní pojedou ještě v novém jízdním řádu staré elektr ické jednotky.

Základní interval mezi spoji každý den (cca 4:30 až 22:30) je 60 minut. Odjezdy z Prahy jsou ve 30. minutu (xx:30) a příjezdy v zásadě v 57. minutu (xx:57). Tento model dopravy je zachován i v dopoledním sedle a večer. Nově takto pojede denně vlak Os 9318 (Praha Masarykovo n. příj. 9:57). Ve večerních hodinách pojede denně, tedy i v sobotu, vlak Os 9349 (Praha Masarykovo n. odj. 22:30). V období vánočních svátků některé ranní a večerní vlaky nepojedou.

Ve špičkách pracovních dní je interval zkrácen na 30 minut, ráno ve směru do Prahy je interval ještě kratší. V ranní špičce ve směru do Prahy jedou navíc z Českého Brodu tři zrychlené vlaky (6:41, 7:11 a 7:41) a zkracují tak interval mezi spoji na 10 až 20 minut. Cestujícím z Českého Brodu a Úval pro pohodlnější cestování doporučujeme používat posilové vlaky. Například vlak Os 9364 (Praha Masarykovo n. příj. 8:15) bude tvořen dvěmi elektrickými jednotkami, zatímco vlak Os 9314 z Kolína (Praha Masarykovo n. příj. 8:27) bude tvořen jen jednou elekt rickou jednotkou.

Z důvodu posunu pracovní doby pojede spěšný vlak do Nymburka o 90 minut později, tj. až v 16:43. Ze stejného důvodu pojede v pracovní dny (mimo pracovní dny v období vánoc) z Masarykova nádraží v 19:00 nový osobní vlak do Českého Brodu.

Trať č. 091 Praha - Kralupy nad Vltavou

Výstavba koridoru byla letos ukončena a po několika letech dochází na této trati k návratu na standardní dvoukolejný provoz. V souvislosti s časovým posunem mezinárodních vlaků kategorie EC budou jezdit příměstské vlaky z Prahy Masarykova nádraží ve 34. minutě (xx:34). Příjezd na Masarykovo nádraží bude v 18. minutu (xx:18).
Základní interval od cca. 5:00 do 21:00 je 60 minut, večer pak 90 minut. Na trati pojede několik nových vlaků, příp. se rozšíří četnost jízdy stávajících. Jedná se o vlaky z Prahy v 4:34 a 19:34 a z Kralup v 4:41, 9:41. V ranní a odpolední špičce pracovních dní je interval zkrácen na 30 minut. Z důvodu zanedbatelné frekvence v úseku Ústí nad Labem – Kralupy nad Vltavou nepojede ranní spěšný vlak Sp 1771 z Ústí nad Labem. V úseku Kralupy nad Vltavou (odj. 4:41) – Praha Masarykovo n. (příj. 5:18) bude nahrazen osobním vlakem Os 9631, který pojede každý den. Ranní spěšný vlak z Mostu do Prahy nepojede. Spojení je zajištěno osobním vlakem s přestupem v Kralupech.

V rychlících s odjezdy z Prahy Masarykova nádraží ve 14:20, 16:20 a 18:20 a s odjezdy z Kralup v 6:07, 7:07 a 8:07 budou v úseku Praha – Kralupy a zpět platit jízdní doklady Pražské integrované dopravy (PID). Dále je plánována plná integrace tratě v úseku Praha – Kralupy. Tratě s plnou integrací jsou takové tratě, kde vedle předplatních jízdních dokladů PID platí také přestupní jízdenky PID pro jednotlivou jízdu. Zahájení plné integrace bude oznámeno vývěskami v železničních stanicích.

Trať č. 171 Praha - Beroun

Aby mohly jezdit vlaky až na hlavní nádraží, bylo nutné zrušit přímé osobní vlaky Praha – Plzeň. Nově budou jezdit osobní vlaky jen v úseku Praha – Beroun. V Berouně bude nutné na osobní vlaky do Plzně přestoupit. Všechny příměstské vlaky budou vedeny elektrickými jednotkami umožňující rychlejší a pohodlnější nástup a výstup cestujících. V létě to ocení zvláště cyklisté. Z důvodu výluky mostů nad Seifertovou ulicí nemohou jet ještě letos všechny příměstské vlaky až do centra na hlavní ná draží.

Vlaky budou jezdit z Prahy hl.n. v 25. nebo 55. minutě (xx:25, xx:55). Z Berouna pojedou v 18. nebo 48. minutě (xx:18, xx:48). Základní interval mezi spoji je 60 minut, ve špičce 30 minut. V ranní špičce pracovních dní pojede navíc z Řevnic v 6:53 osobní vlak na hlavní nádraží. Večer pojede z Prahy hlavního nádraží v 20:25 nový osobní vlak Os 9950. Na vybraných spojích pojedou nové patrové elektrické jednotky řady 471 s klimatizací, první třídou a s možností přepravy invalidů na vozíku.

O víkendu od dubna do dušiček pojedou ze Smíchova v 8:34 a v 10:34 opět posilové vlaky na Karlštejn a zajistí tak rovnoměrnou nabídku spojů v intervalu 30 minut od 8:04 do 11:04 (odjezdy ze Smíchova).

Trať č. 221 Praha - Benešov u Prahy

Drobné časové úpravy u příměstských vlaků jsou z důvodu předpokládané výstavby IV. tranzitního koridoru. V jejím průběhu (cca 5 let) bude provedena kompletní obnova traťových a staničních kolejí, postaveny nová nástupiště a zřízeny bezbariérové přístupy. O jednotlivých etapách budeme informovat v médiích a také vývěskami ve stanicích na trati Praha – Benešov.
Přímý osobní vlak do Českých Budějovic pojede z Prahy již v 7:52. V sobotu bude v tomto vlaku vůz první třídy. Letní osobní vlak na Sázavu pojede v sobotu ráno z Prahy až v 8:40. Spěšný vlak Sp 1830 z Tábora (Praha hl.n. příj. 6:54) pojede pouze v sobotu. Vznikají tak v sobotu ráno nová spojení s přestupem na hlavním nádraží v Praze ve směru Pardubice – Ostrava a Hradec Králové. Spěšný vlak Sp 1832 z Tábora (Praha hl.n. příj. 7:29) pojede pouze v pracovní dny a nebude zastavovat v Mnichovicích, ale ve Strančicích, kde bude autobusový přípoj z Velkých Popovic.

Trať č. 231 Praha - Nymburk - Kolín
Trať č. 232 Lysá nad Labem - Milovice

Na vybraných spojích pojedou o víkendu nové patrov é elektrické jednotky řady 471 s klimatizací, první třídou a s možností přepravy invalidů na vozíku. Základní interval mezi spoji je 60 minut a ve špičce pracovních dní v úseku Praha – Lysá nad Labem 30 minut. Z Prahy Masarykova nádraží pojede v 20:48 nový osobní vlak Os 9471 do Lysé nad Labem. V rychlíku s odjezdem z Prahy hl.n. v 21:13 již nebudou platit jízdní doklady PID.

Ranní zrychlené posilové vlaky nebudou končit ve Vysočanech, ale pojedou až do Libně. Vlak Os 9382 (Lysá nad Labem odj. 5:53) bude mít v Libni přípoj na Masarykovo nádraží (příj. 6:35) spěšným vlakem Sp 1900.

Vlaky Os 25606 (Lysá nad Labem odj. 5:33) a Os 25607 (Milovice odj. 5:43) pojedou nově i o víkendu a zkracují tak interval mezi spoji o víkendu na cca 60 minut.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist