Tiskové zprávy
Akumoto: Značka AKUMOTO vytvořila světový rekord v počtu ujetých kilometrů na elektrickém skútru za 24 hodin
22. září 2011 | Akumoto
Během 24 hodin se značce AKUMOTO ve spolupráci se skupinou ČEZ podařilo ujet na elektrickém skútru 1136,3 kilometrů, a tím stanovit světový rekord v počtu ujetých kilometrů na tomto elektrickém vozidle.
Pokus o světový rekord proběhl v rámci Evropského týdne mobility ve dvou dnech, a to 19. a 20. září 2011 na velodromu v pražských Strašnicích. Start proběhl v pondělí přesně v 11 hodin za účasti Petra Kuchaře, předního světového freestyle motokrosaře. Do cíle skútr dorazil přesně o 24 hodin později. Během této doby si v hodinovém intervalu předávalo elektrický skútr značky AKUMOTO pouze pět pro tuto akci speciálně proškolených jezdců – to vše za dohledu komisařů z agentury Dobré den, u které je světový rekord zaregistrovaný. Po 24 hodinách elektrický skútr ujel úctyhodných 1136,3 kilometrů – tedy nejvíce na světě.
„Cílem akce bylo demonstrovat jízdní vlastnosti a využitelnost elektrického skútru. Vzhledem k tomu, že moderní elektroskútry disponují principem vyjímatelných akumulátorů, zajímalo nás celkové množství kilometrů, které dokáže elektrický skútr zdolat za vytyčený časový úsek,“ říká Lukáš Drahovzal, obchodní manažer značky AKUMOTO, a dodává: „Jednalo se o sériový elektroskútr značky Akumoto, bez jakékoliv úpravy. O to více nás těší, že dosažený výsledek v podobě světového rekordu, předčil i nejoptimističtější odhady,“ vysvětluje Lukáš Drahovzal.
Celkově ujeté množství kilometrů odpovídá zhruba vzdálenosti mezi Prahou a Paříží. Na ujetí této vzdálenosti v délce 1136,3 km stačilo pouhých 40,8 kWh. To představuje za vlastní (silovou) elektřinu náklady ve výši 71 Kč včetně DPH (počítáno dle sazby e-Tarif D-Standard společnosti ČEZ). Tato částka jasně potvrzuje skutečnost, že elektrických skútr šetří nejen životní prostředí, ale i náklady na provoz.
„Tato akce odpovídá našim aktivitám, pomocí nichž chceme veřejnosti ukázat celou řadu výhod elektrických vozidel, ať už se jedná o elektrické skútry, elektromobily, elektrokola nebo elektrobusy,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií společnosti ČEZ s tím, že portfolio elektrických dopravních prostředků Skupiny ČEZ se stále rozrůstá. „V rámci našeho projektu Elektromobilita chceme v souvislosti s plánovanou výstavbou dobíjecích stanic otestovat co nejvíce vozidel – včetně nákladních a užitkových aut. ČEZ tím získá další potřebné informace o jízdních vlastnostech elektromobilu, které použije při výstavbě dobíjecích stanic,“ dodává Tomáš Chmelík.
Technické parametry skútru AKUMOTO 600
Elektrický skútr této značky disponuje silným motorem o max. příkonu 3kW, díky kterému dosahuje velkého zrychlení a maximální rychlosti srovnatelné s benzinovými skútry o objemu 50ccm. Jeho provozní náklady jsou navíc v porovnání s osobním automobilem až 40x nižší.
Příkon
1,6–3 kW
Typ akumulátoru
Lithium (LiFePO4)
Životnost akumulátoru
100 000 km
Max. rychlost
45–55 km/hod
Max. dojezd
120 km
Doba nabíjení
2–6 h
Povolené zatížení
150 kg
Pneumatiky
12“ Kenda
Přední i zadní brzda
kotoučová (hydraulická)
Tlumiče vzducho-kapalinové
vzducho-kapalinové
Rozměry (D×V׊)
1900×1180×700
Hmotnost
od 79 kg
Lukáš Drahovzal, obchodní manažer Akumoto
Pokus o světový rekord proběhl v rámci Evropského týdne mobility ve dvou dnech, a to 19. a 20. září 2011 na velodromu v pražských Strašnicích. Start proběhl v pondělí přesně v 11 hodin za účasti Petra Kuchaře, předního světového freestyle motokrosaře. Do cíle skútr dorazil přesně o 24 hodin později. Během této doby si v hodinovém intervalu předávalo elektrický skútr značky AKUMOTO pouze pět pro tuto akci speciálně proškolených jezdců – to vše za dohledu komisařů z agentury Dobré den, u které je světový rekord zaregistrovaný. Po 24 hodinách elektrický skútr ujel úctyhodných 1136,3 kilometrů – tedy nejvíce na světě.
„Cílem akce bylo demonstrovat jízdní vlastnosti a využitelnost elektrického skútru. Vzhledem k tomu, že moderní elektroskútry disponují principem vyjímatelných akumulátorů, zajímalo nás celkové množství kilometrů, které dokáže elektrický skútr zdolat za vytyčený časový úsek,“ říká Lukáš Drahovzal, obchodní manažer značky AKUMOTO, a dodává: „Jednalo se o sériový elektroskútr značky Akumoto, bez jakékoliv úpravy. O to více nás těší, že dosažený výsledek v podobě světového rekordu, předčil i nejoptimističtější odhady,“ vysvětluje Lukáš Drahovzal.
Celkově ujeté množství kilometrů odpovídá zhruba vzdálenosti mezi Prahou a Paříží. Na ujetí této vzdálenosti v délce 1136,3 km stačilo pouhých 40,8 kWh. To představuje za vlastní (silovou) elektřinu náklady ve výši 71 Kč včetně DPH (počítáno dle sazby e-Tarif D-Standard společnosti ČEZ). Tato částka jasně potvrzuje skutečnost, že elektrických skútr šetří nejen životní prostředí, ale i náklady na provoz.
„Tato akce odpovídá našim aktivitám, pomocí nichž chceme veřejnosti ukázat celou řadu výhod elektrických vozidel, ať už se jedná o elektrické skútry, elektromobily, elektrokola nebo elektrobusy,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií společnosti ČEZ s tím, že portfolio elektrických dopravních prostředků Skupiny ČEZ se stále rozrůstá. „V rámci našeho projektu Elektromobilita chceme v souvislosti s plánovanou výstavbou dobíjecích stanic otestovat co nejvíce vozidel – včetně nákladních a užitkových aut. ČEZ tím získá další potřebné informace o jízdních vlastnostech elektromobilu, které použije při výstavbě dobíjecích stanic,“ dodává Tomáš Chmelík.
Technické parametry skútru AKUMOTO 600
Elektrický skútr této značky disponuje silným motorem o max. příkonu 3kW, díky kterému dosahuje velkého zrychlení a maximální rychlosti srovnatelné s benzinovými skútry o objemu 50ccm. Jeho provozní náklady jsou navíc v porovnání s osobním automobilem až 40x nižší.
Příkon
1,6–3 kW
Typ akumulátoru
Lithium (LiFePO4)
Životnost akumulátoru
100 000 km
Max. rychlost
45–55 km/hod
Max. dojezd
120 km
Doba nabíjení
2–6 h
Povolené zatížení
150 kg
Pneumatiky
12“ Kenda
Přední i zadní brzda
kotoučová (hydraulická)
Tlumiče vzducho-kapalinové
vzducho-kapalinové
Rozměry (D×V׊)
1900×1180×700
Hmotnost
od 79 kg
Lukáš Drahovzal, obchodní manažer Akumoto
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk