https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/znacka-akumoto-vytvorila-svetovy-rekord-v-poctu-ujetych-kilometru-na-elektrickem-skutru-za-24-hodin
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Akumoto: Značka AKUMOTO vytvořila světový rekord v počtu ujetých kilometrů na elektrickém skútru za 24 hodin

22. září 2011 | Akumoto
Během 24 hodin se značce AKUMOTO ve spolupráci se skupinou ČEZ podařilo ujet na elektrickém skútru 1136,3 kilometrů, a tím stanovit světový rekord v počtu ujetých kilometrů na tomto elektrickém vozidle.

Pokus o světový rekord proběhl v rámci Evropského týdne mobility ve dvou dnech, a to 19. a 20. září 2011 na velodromu v pražských Strašnicích. Start proběhl v pondělí přesně v 11 hodin za účasti Petra Kuchaře, předního světového freestyle motokrosaře. Do cíle skútr dorazil přesně o 24 hodin později. Během této doby si v hodinovém intervalu předávalo elektrický skútr značky AKUMOTO pouze pět pro tuto akci speciálně proškolených jezdců – to vše za dohledu komisařů z agentury Dobré den, u které je světový rekord zaregistrovaný. Po 24 hodinách elektrický skútr ujel úctyhodných 1136,3 kilometrů – tedy nejvíce na světě.

„Cílem akce bylo demonstrovat jízdní vlastnosti a využitelnost elektrického skútru. Vzhledem k tomu, že moderní elektroskútry disponují principem vyjímatelných akumulátorů, zajímalo nás celkové množství kilometrů, které dokáže elektrický skútr zdolat za vytyčený časový úsek,“ říká Lukáš Drahovzal, obchodní manažer značky AKUMOTO, a dodává: „Jednalo se o sériový elektroskútr značky Akumoto, bez jakékoliv úpravy. O to více nás těší, že dosažený výsledek v podobě světového rekordu, předčil i nejoptimističtější odhady,“ vysvětluje Lukáš Drahovzal.

Celkově ujeté množství kilometrů odpovídá zhruba vzdálenosti mezi Prahou a Paříží. Na ujetí této vzdálenosti v délce 1136,3 km stačilo pouhých 40,8 kWh. To představuje za vlastní (silovou) elektřinu náklady ve výši 71 Kč včetně DPH (počítáno dle sazby e-Tarif D-Standard společnosti ČEZ). Tato částka jasně potvrzuje skutečnost, že elektrických skútr šetří nejen životní prostředí, ale i náklady na provoz.

„Tato akce odpovídá našim aktivitám, pomocí nichž chceme veřejnosti ukázat celou řadu výhod elektrických vozidel, ať už se jedná o elektrické skútry, elektromobily, elektrokola nebo elektrobusy,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií společnosti ČEZ s tím, že portfolio elektrických dopravních prostředků Skupiny ČEZ se stále rozrůstá. „V rámci našeho projektu Elektromobilita chceme v souvislosti s plánovanou výstavbou dobíjecích stanic otestovat co nejvíce vozidel – včetně nákladních a užitkových aut. ČEZ tím získá další potřebné informace o jízdních vlastnostech elektromobilu, které použije při výstavbě dobíjecích stanic,“ dodává Tomáš Chmelík.


Technické parametry skútru AKUMOTO 600

Elektrický skútr této značky disponuje silným motorem o max. příkonu 3kW, díky kterému dosahuje velkého zrychlení a maximální rychlosti srovnatelné s benzinovými skútry o objemu 50ccm. Jeho provozní náklady jsou navíc v porovnání s osobním automobilem až 40x nižší.

Příkon
1,6–3 kW
Typ akumulátoru
Lithium (LiFePO4)
Životnost akumulátoru
100 000 km
Max. rychlost
45–55 km/hod
Max. dojezd
120 km
Doba nabíjení
2–6 h
Povolené zatížení
150 kg
Pneumatiky
12“ Kenda
Přední i zadní brzda
kotoučová (hydraulická)
Tlumiče vzducho-kapalinové
vzducho-kapalinové
Rozměry (D×V׊)
1900×1180×700
Hmotnost
od 79 kg


Lukáš Drahovzal, obchodní manažer Akumoto
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist