Zdeněk Neusar "> Zprovozněné úseky VMO v Brně jsou dalším krokem ke komfortnější dopravě - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zprovoznene-useky-vmo-v-brne-jsou-dalsim-krokem-ke-komfortnejsi-doprave
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Ministerstvo dopravy: Zprovozněné úseky VMO v Brně jsou dalším krokem ke komfortnější dopravě

31. srpna 2012 | Ministerstvo dopravy
Autor: Zdeněk Neusar, tel: 724 757 577
Ministr dopravy Pavel Dobeš se zúčastnil slavnostního zahájení provozu komplexu staveb velkého městského okruhu v Brně. Zprovozněné stavby Dobrovského B, Mimoúrovňová křižovatka Dobrovského – Svitavská radiála a Žabovřeské mosty na silnici I/42 mají z hlediska tranzitní i městské dopravy důležitý význam pro širokou veřejnost.

Během posledního období je uváděn do provozu již druhý soubor významných silničních staveb. Vedle jihozápadního úseku Pražského okruhu zprovozněného v roce 2010 jsou to právě stavby na Velkém městském okruhu Brno (VMO), které dneškem začaly sloužit široké veřejnosti. „Díky zprovoznění těchto tunelů dojde k významnému odlehčení dosavadních pro tranzit a celoměstskou dopravu významných tras, a tím bude odstraněno další problémové místo v trase Velkého městského okruhu,“ zdůraznil během slavnostního zahájení provozu ministr dopravy Pavel Dobeš. Po zprovoznění tunelů se ovšem úzká místa přesunou o něco dále. „Na západní straně je tímto úzkým místem úsek mezi Žabovřeskami a tunelem Hlinky, který je po dnešním zprovoznění tunelů absolutní prioritou resortu dopravy ve městě Brně. V tuto chvíli se připravuje nové ekonomické posouzení stavby, na jehož základě by měla pokračovat její další příprava,“ doplnil ministr Pavel Dobeš. Na východní straně města je pak jako problémová lokalita vnímán prostor Tomkova náměstí a Provazníkovy ulice, kde jsou plánovány další etapy zkapacitnění Velkého městského okruhu.

Vlastní stavba dnes zprovozněných úseků má také svou historii. Probíhala již od roku 2006 a předcházely jí průzkumné a přípravné práce označované jako Dobrovského A. Cena stavby přesahuje 11 mld. Kč včetně DPH. Rozhodující část stavby tvoří dva souběžně vedené jednosměrné dvoupruhové tunelové tubusy, které jsou z větší části ražené. Oba tunely mají celkovou délku více téměř 2,5 km. Celý komplex je řízen z technologického centra, které se nachází v Králově Poli na povrchu, v prostoru ulic Dobrovského a Slovinské. Stavba dále zahrnuje 13 mostních objektů, 3 mimoúrovňové křižovatky, 36 protihlukových, opěrných a zárubních zdí, přeložky a úpravy dalších pozemních komunikací a inženýrských sítí. Po zprovoznění se předpokládá intenzita dopravy denně kolem 15 tisíc vozů.
Zdeněk Neusar, tel: 724 757 577
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist