Tiskové zprávy
České dráhy: Zrychlení dopravy díky elektrizaci tratě Kadaň - Karlovy Vary, více taktové dopravy a zachování přibližně stejného rozsahu dopravní obslužnosti
24. listopadu 2005 | České dráhy
V Karlovarském kraji bude zrychleno spojení na trase Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb a nadále je zajištěno kvalitní spojení vlaky EuroCity do Berlína, Hamburku, Vídně, Bratislavy a Budapešti včetně přepravy jízdních kol do SRN a Rakouska.
V připravovaném jízdním řádu pro období platnosti od 11. 12. 2005 do 9. 12. 2006 je nabídka jak v dálkové, tak v regionální dopravě zhruba ve stejném rozsahu jako v současném JŘ. Za celý rok 2006 předpokládáme výkon v regionální dopravě 2,820 mil. vlkm, což je oproti loňsku nárůst o 70 tis. vlkm, zhruba 2,5 %. Denně vypraví ČD Karlovarském kraji 280 regionálních vlaků a 34 rychlíků, které dohromady ujedou zhruba 9 650 kilometrů.
Trať 140: Chomutov – Karlovy Vary - Cheb
Na této trati pokračují stavební práce v rámci její elektrizace a modernizace. Dokončení stavby se předpokládá koncem prvního čtvrtletí roku 2006. Jízdní řád je již plně sestaven na elektrický provoz. Dojde zde k podstatnému snížení jízdních dob, zhruba o 30 minut.
V důsledku dokončení elektrizace na trati Kadaň - Karlovy Vary budou nyní provozované motorové vozy ř. 843 přemístěny do jiných lokalit. Rozsah dálkové dopravy se nemění. Dokončení elektrizace mezi Karlovými Vary a Kadaní umožnilo zkrátit cestovní dobu mezi Chomutovem a Chebem z 2 h 22 minut na 1 h 51 min., tedy o plných 31 minut. V opačném směru z 2 hodin 21 minut na 1 hodinu 53 minuty, což znamená zkrácení o 28 minut.
Dálková doprava na trati 140:
- vlaky dálkové dopravy vedeny ve dvouhodinovém taktu.
- R 696/ 697 převedeny do kategorie Sp (1696/1697), trasa prodloužena do/ z Chebu původně pouze do/z K. Varů
Regionální doprava na trati 140:
- vlaky z Chomutova do Chebu a zpět jsou vloženy do dvouhodinového taktu dálkové dopravy tzn. že se po hodině střídá Os a R
- dle poptávky v době přepravních špiček takt doplněn dalšími vlaky (pracovní dny a školní vyučování)
Trať 148: Cheb - Hranice v Čechách
- z důvodu zvýšení traťové rychlosti (dokončení rekonstrukce trati) v úseku Cheb - Františkovy Lázně došlo ke zkrácení jízdních dob o 50%
- v úseku Cheb - Aš město a zpět v době od 8 do 19 hod. zavedena taktová doprava, v pracovní dny hodinový, v sobotu a neděli dvouhodinový takt
- mezi stanicí Cheb a Františkovy Lázně by měla být začátkem dubna otevřena nová zastávka Františkovy Lázně – Aquaforum.
Trať 146: Cheb – Luby u Chebu
- zlepšení dopravní obslužnosti, vlaky vedeny ve dvouhodinovém taktu. Polohy vlaků se vzájemně doplňují s autobusovými spoji
Trať 147: Cheb – Vojtanov
- bez podstatných změn, vlaky nadále vedeny moderními nízkopodlažními jednotkami řady 642 Desiro
Trať 144: Nové Sedlo u Lokte – Bečov nad Teplou
- v úseku Bečov nad Teplou - Loket neprovozovány zbývající 4 páry „vlakobusů“
- v úseku Loket - Nové Sedlo zajištěna návaznost na spoje na trati 140 (přípoje k R vlakům vedeny z/do stanice Chodov)
Trať 813 Cheb – Schirnding
- plánovaná výstavba nové zastávky Cheb-Skalka (předpoklad - květen 2006 - návaznost na Krajinnou výstavu bez hranic Marktredwitz Cheb 2006)
Integrované dopravní systémy
České dráhy, a. s. se aktivně účastní Integrovaného dopravního systému Karlovarského kraje (IDOK). V průběhu roku 2006 dojde k rozšíření toho systému o území bývalého okresu Cheb. Do systému jsou zařazeny všechny osobní a spěšné vlaky na úsecích tratí 140, 143, 144, 146, 147, 148, 149, 170
I letos bude vydán „Regionální jízdní řád Cheb – Karlovy Vary – Chomutov – vybrané tratě“ v počtu 5 000 kusů. Cena zůstává jako v minulých letech stále 25,- korun.
V připravovaném jízdním řádu pro období platnosti od 11. 12. 2005 do 9. 12. 2006 je nabídka jak v dálkové, tak v regionální dopravě zhruba ve stejném rozsahu jako v současném JŘ. Za celý rok 2006 předpokládáme výkon v regionální dopravě 2,820 mil. vlkm, což je oproti loňsku nárůst o 70 tis. vlkm, zhruba 2,5 %. Denně vypraví ČD Karlovarském kraji 280 regionálních vlaků a 34 rychlíků, které dohromady ujedou zhruba 9 650 kilometrů.
Trať 140: Chomutov – Karlovy Vary - Cheb
Na této trati pokračují stavební práce v rámci její elektrizace a modernizace. Dokončení stavby se předpokládá koncem prvního čtvrtletí roku 2006. Jízdní řád je již plně sestaven na elektrický provoz. Dojde zde k podstatnému snížení jízdních dob, zhruba o 30 minut.
V důsledku dokončení elektrizace na trati Kadaň - Karlovy Vary budou nyní provozované motorové vozy ř. 843 přemístěny do jiných lokalit. Rozsah dálkové dopravy se nemění. Dokončení elektrizace mezi Karlovými Vary a Kadaní umožnilo zkrátit cestovní dobu mezi Chomutovem a Chebem z 2 h 22 minut na 1 h 51 min., tedy o plných 31 minut. V opačném směru z 2 hodin 21 minut na 1 hodinu 53 minuty, což znamená zkrácení o 28 minut.
Dálková doprava na trati 140:
- vlaky dálkové dopravy vedeny ve dvouhodinovém taktu.
- R 696/ 697 převedeny do kategorie Sp (1696/1697), trasa prodloužena do/ z Chebu původně pouze do/z K. Varů
Regionální doprava na trati 140:
- vlaky z Chomutova do Chebu a zpět jsou vloženy do dvouhodinového taktu dálkové dopravy tzn. že se po hodině střídá Os a R
- dle poptávky v době přepravních špiček takt doplněn dalšími vlaky (pracovní dny a školní vyučování)
Trať 148: Cheb - Hranice v Čechách
- z důvodu zvýšení traťové rychlosti (dokončení rekonstrukce trati) v úseku Cheb - Františkovy Lázně došlo ke zkrácení jízdních dob o 50%
- v úseku Cheb - Aš město a zpět v době od 8 do 19 hod. zavedena taktová doprava, v pracovní dny hodinový, v sobotu a neděli dvouhodinový takt
- mezi stanicí Cheb a Františkovy Lázně by měla být začátkem dubna otevřena nová zastávka Františkovy Lázně – Aquaforum.
Trať 146: Cheb – Luby u Chebu
- zlepšení dopravní obslužnosti, vlaky vedeny ve dvouhodinovém taktu. Polohy vlaků se vzájemně doplňují s autobusovými spoji
Trať 147: Cheb – Vojtanov
- bez podstatných změn, vlaky nadále vedeny moderními nízkopodlažními jednotkami řady 642 Desiro
Trať 144: Nové Sedlo u Lokte – Bečov nad Teplou
- v úseku Bečov nad Teplou - Loket neprovozovány zbývající 4 páry „vlakobusů“
- v úseku Loket - Nové Sedlo zajištěna návaznost na spoje na trati 140 (přípoje k R vlakům vedeny z/do stanice Chodov)
Trať 813 Cheb – Schirnding
- plánovaná výstavba nové zastávky Cheb-Skalka (předpoklad - květen 2006 - návaznost na Krajinnou výstavu bez hranic Marktredwitz Cheb 2006)
Integrované dopravní systémy
České dráhy, a. s. se aktivně účastní Integrovaného dopravního systému Karlovarského kraje (IDOK). V průběhu roku 2006 dojde k rozšíření toho systému o území bývalého okresu Cheb. Do systému jsou zařazeny všechny osobní a spěšné vlaky na úsecích tratí 140, 143, 144, 146, 147, 148, 149, 170
I letos bude vydán „Regionální jízdní řád Cheb – Karlovy Vary – Chomutov – vybrané tratě“ v počtu 5 000 kusů. Cena zůstává jako v minulých letech stále 25,- korun.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk