https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zrychleni-dopravy-diky-elektrizaci-trate-kadan-karlovy-vary-vice-taktove-dopravy-a-zachovani-priblizne-stejneho-rozsahu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Zrychlení dopravy díky elektrizaci tratě Kadaň - Karlovy Vary, více taktové dopravy a zachování přibližně stejného rozsahu dopravní obslužnosti

24. listopadu 2005 | České dráhy
V Karlovarském kraji bude zrychleno spojení na trase Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb a nadále je zajištěno kvalitní spojení vlaky EuroCity do Berlína, Hamburku, Vídně, Bratislavy a Budapešti včetně přepravy jízdních kol do SRN a Rakouska.

V připravovaném jízdním řádu pro období platnosti od 11. 12. 2005 do 9. 12. 2006 je nabídka jak v dálkové, tak v regionální dopravě zhruba ve stejném rozsahu jako v současném JŘ. Za celý rok 2006 předpokládáme výkon v regionální dopravě 2,820 mil. vlkm, což je oproti loňsku nárůst o 70 tis. vlkm, zhruba 2,5 %. Denně vypraví ČD Karlovarském kraji 280 regionálních vlaků a 34 rychlíků, které dohromady ujedou zhruba 9 650 kilometrů.

Trať 140: Chomutov – Karlovy Vary - Cheb
Na této trati pokračují stavební práce v rámci její elektrizace a modernizace. Dokončení stavby se předpokládá koncem prvního čtvrtletí roku 2006. Jízdní řád je již plně sestaven na elektrický provoz. Dojde zde k podstatnému snížení jízdních dob, zhruba o 30 minut.

V důsledku dokončení elektrizace na trati Kadaň - Karlovy Vary budou nyní provozované motorové vozy ř. 843 přemístěny do jiných lokalit. Rozsah dálkové dopravy se nemění. Dokončení elektrizace mezi Karlovými Vary a Kadaní umožnilo zkrátit cestovní dobu mezi Chomutovem a Chebem z 2 h 22 minut na 1 h 51 min., tedy o plných 31 minut. V opačném směru z 2 hodin 21 minut na 1 hodinu 53 minuty, což znamená zkrácení o 28 minut.

Dálková doprava na trati 140:
- vlaky dálkové dopravy vedeny ve dvouhodinovém taktu.
- R 696/ 697 převedeny do kategorie Sp (1696/1697), trasa prodloužena do/ z Chebu původně pouze do/z K. Varů

Regionální doprava na trati 140:
- vlaky z Chomutova do Chebu a zpět jsou vloženy do dvouhodinového taktu dálkové dopravy tzn. že se po hodině střídá Os a R
- dle poptávky v době přepravních špiček takt doplněn dalšími vlaky (pracovní dny a školní vyučování)

Trať 148: Cheb - Hranice v Čechách
- z důvodu zvýšení traťové rychlosti (dokončení rekonstrukce trati) v úseku Cheb - Františkovy Lázně došlo ke zkrácení jízdních dob o 50%
- v úseku Cheb - Aš město a zpět v době od 8 do 19 hod. zavedena taktová doprava, v pracovní dny hodinový, v sobotu a neděli dvouhodinový takt
- mezi stanicí Cheb a Františkovy Lázně by měla být začátkem dubna otevřena nová zastávka Františkovy Lázně – Aquaforum.

Trať 146: Cheb – Luby u Chebu
- zlepšení dopravní obslužnosti, vlaky vedeny ve dvouhodinovém taktu. Polohy vlaků se vzájemně doplňují s autobusovými spoji

Trať 147: Cheb – Vojtanov
- bez podstatných změn, vlaky nadále vedeny moderními nízkopodlažními jednotkami řady 642 Desiro

Trať 144: Nové Sedlo u Lokte – Bečov nad Teplou
- v úseku Bečov nad Teplou - Loket neprovozovány zbývající 4 páry „vlakobusů“
- v úseku Loket - Nové Sedlo zajištěna návaznost na spoje na trati 140 (přípoje k R vlakům vedeny z/do stanice Chodov)

Trať 813 Cheb – Schirnding
- plánovaná výstavba nové zastávky Cheb-Skalka (předpoklad - květen 2006 - návaznost na Krajinnou výstavu bez hranic Marktredwitz Cheb 2006)

Integrované dopravní systémy
České dráhy, a. s. se aktivně účastní Integrovaného dopravního systému Karlovarského kraje (IDOK). V průběhu roku 2006 dojde k rozšíření toho systému o území bývalého okresu Cheb. Do systému jsou zařazeny všechny osobní a spěšné vlaky na úsecích tratí 140, 143, 144, 146, 147, 148, 149, 170

I letos bude vydán „Regionální jízdní řád Cheb – Karlovy Vary – Chomutov – vybrané tratě“ v počtu 5 000 kusů. Cena zůstává jako v minulých letech stále 25,- korun.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist