https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/aktiviste-omezili-dopravu-na-prazske-magistrale-pozaduji-omezeni-rychlosti
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Aktivisté omezili dopravu na pražské magistrále, požadují omezení rychlosti

8.3.2023 11:29 | PRAHA (ČTK)
V průvodu lidé s oranžovými vestami nesli cedule s nápisy jako například Přidej se dříve, než bude pozdě nebo 30 km/h pro Prahu. Pochod skončil zhruba v 08:40, celou dobu ho policisté vedli dvěma pruhy, po silnici tedy auta mohla stále projet.
V průvodu lidé s oranžovými vestami nesli cedule s nápisy jako například Přidej se dříve, než bude pozdě nebo 30 km/h pro Prahu. Pochod skončil zhruba v 08:40, celou dobu ho policisté vedli dvěma pruhy, po silnici tedy auta mohla stále projet.
Zdroj | posledni-generace.cz
Skupina 15 aktivistů dnes ráno zhruba půl hodiny omezovala dopravu na pražské magistrále od Nuselského mostu k Národnímu muzeu. Požadují, aby se v Praze plošně zavedla maximální rychlost na silnici 30 kilometrů za hodinu. Novinářům to řekl jeden z organizátorů Arne Springorum. Protest se bude opakovat znovu v pátek a další podobné aktivity chystají protestující i na příští týden.
 

V průvodu lidé s oranžovými vestami nesli cedule s nápisy jako například Přidej se dříve, než bude pozdě nebo 30 km/h pro Prahu. Pochod skončil zhruba v 08:40, celou dobu ho policisté vedli dvěma pruhy, po silnici tedy auta mohla stále projet. Springorum po skončení akce uvedl, že aktivisté pouze využívají svého shromažďovacího práva. "Právo shromažďovací je důležitější než volný průjezd v dopravní špičce na Nuselském mostu," řekl.

V ČR umírají podle něj tisíce lidí kvůli znečištění ovzduší zplodinami ze spalovacích motorů. Uvedl, že město má nástroje jak dopravu regulovat, například zavedením mýtného systému a podporou hromadné dopravy. Poznamenal, že v současnosti v Praze málokdo jezdí padesátikilometrovou rychlostí, protože doprava není plynulá.

Aktivisté podle něj chtějí žádat omezení na 30 kilometrů za hodinu všude, i například na magistrále. Vedlo by to k tomu, že by po ní jezdilo méně aut a mohly by vzniknout liniové parky, jako je to například v New Yorku. Omezení rychlosti také přinese méně hluku, doplnil.

Někteří řidiči se podle organizátora vůči aktivistům chovali agresivně, nadávali jim nebo jeli záměrně blízko pochodujících lidí. Někteří řidiči také troubili. Springorum očekává, že agresivita řidičů bude dále stoupat. Aktivisté chtějí podle něj oslovit zastupitele na zastupitelstvu pomocí interpelací.

Springorum je mimo jiné členem organizace Just Stop Oil (Zastavme ropu). Loni v prosinci dostal v Británii šestiměsíční trest odnětí svobody s odkladem na dva roky za to, že v listopadu spolu s dalšími zablokoval okružní dálnici okolo Londýna, která je jednou z nejfrekventovanějších v zemi. Požadoval zastavení nových projektů těžby ropy a plynu v Británii tím, že se spustil z konstrukce dálničního značení.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (9)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

8.3.2023 14:01
Pojedu-li 30, pojedu 2* tak dlouho a tedy 2* tak dlouho budu přispívat k hustotě provozu, než když pojedu 60.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

8.3.2023 18:46 Reaguje na Richard Vacek
1*
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

8.3.2023 16:55
Praha má asi 1,3 miliónu obyvatel, kteří by díky patnácti magorům dýchali mnohem více výfukových emisí.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

8.3.2023 18:48
Kdy budou demonstrovat pro urychlenou dostavbu pražských okruhů a jejich propojení ?
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

8.3.2023 19:42 Reaguje na smějící se bestie
Už se těším na procházku po 80 km dlouhém okruhu okolo Prahy. To bude paráda. Za pár let.
Odpovědět
LB

Lukas B.

9.3.2023 11:34 Reaguje na Katka Pazderů
ano, správné místo pro demonstrování za snížení dopravní zátěže magistrály jsou mimo pražského tsk a řsd úřady samospráv plné politiků surfujících na nimby vlně.
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

8.3.2023 23:40
Nevím, proč Magistrát povolil zabrat 15 lidmi dva pruhy. Protože pro efekt by stačil jen jeden pruh - výsledek by byl stejný - lidi se naštvou na všechny co se věnují péči o prostředí, a spojí je s těmi to "protestanty".

Ale ve své podstatě úředníka chápu. Čím víc se lidi na tyto skupiny aktivistů naštvou, tím lépe pro různé developerské akce.

Další co je pozitivní - za několik let mnozí podobní aktivisté začnou někde pracovat, založí si rodiny, a začnou sami jezdit auty, aby stíhali práci, rodinu, děti a i vzácné chvilky na výlety mimo město.
A budou sami nadávat na "nové" mladé aktivisty, když je budou někde zdržovat při cestě do práce, na jednání.
Odpovědět
LB

Lukas B.

9.3.2023 10:50
silniční doprava má rozhodně externality, a každý aktivista je nezapomíná pilně opakovat, exhalace, hluk, dopravní nehody, zábor pozemků etc.

musíme ovšem spravedlivě zmínit i externality pozitivní, například to, že za posledních zhruba 100 let nelehlo žádné město a žádná obec se silniční sítí popelem při požáru (snad mimo drážďan při bombardování), že je dojezdový čas sanitky v jednotkách a málo desítkách minut a jistě si vzpomeneme na další.
Odpovědět

Viktor Šedivý

10.3.2023 09:15
Vyděrači, nic jiného.

Mělo by se s nimi tedy jako s vyděrači zacházet.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist