Aktivisté omezili dopravu na pražské magistrále, požadují omezení rychlosti
V průvodu lidé s oranžovými vestami nesli cedule s nápisy jako například Přidej se dříve, než bude pozdě nebo 30 km/h pro Prahu. Pochod skončil zhruba v 08:40, celou dobu ho policisté vedli dvěma pruhy, po silnici tedy auta mohla stále projet. Springorum po skončení akce uvedl, že aktivisté pouze využívají svého shromažďovacího práva. "Právo shromažďovací je důležitější než volný průjezd v dopravní špičce na Nuselském mostu," řekl.
V ČR umírají podle něj tisíce lidí kvůli znečištění ovzduší zplodinami ze spalovacích motorů. Uvedl, že město má nástroje jak dopravu regulovat, například zavedením mýtného systému a podporou hromadné dopravy. Poznamenal, že v současnosti v Praze málokdo jezdí padesátikilometrovou rychlostí, protože doprava není plynulá.
Aktivisté podle něj chtějí žádat omezení na 30 kilometrů za hodinu všude, i například na magistrále. Vedlo by to k tomu, že by po ní jezdilo méně aut a mohly by vzniknout liniové parky, jako je to například v New Yorku. Omezení rychlosti také přinese méně hluku, doplnil.
Někteří řidiči se podle organizátora vůči aktivistům chovali agresivně, nadávali jim nebo jeli záměrně blízko pochodujících lidí. Někteří řidiči také troubili. Springorum očekává, že agresivita řidičů bude dále stoupat. Aktivisté chtějí podle něj oslovit zastupitele na zastupitelstvu pomocí interpelací.
Springorum je mimo jiné členem organizace Just Stop Oil (Zastavme ropu). Loni v prosinci dostal v Británii šestiměsíční trest odnětí svobody s odkladem na dva roky za to, že v listopadu spolu s dalšími zablokoval okružní dálnici okolo Londýna, která je jednou z nejfrekventovanějších v zemi. Požadoval zastavení nových projektů těžby ropy a plynu v Británii tím, že se spustil z konstrukce dálničního značení.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (9)
Richard Vacek
8.3.2023 14:01Zbyněk Šeděnka
8.3.2023 16:55smějící se bestie
8.3.2023 18:48Katka Pazderů
8.3.2023 19:42 Reaguje na smějící se bestieLukas B.
9.3.2023 11:34 Reaguje na Katka PazderůPavel Jeřábek
8.3.2023 23:40Ale ve své podstatě úředníka chápu. Čím víc se lidi na tyto skupiny aktivistů naštvou, tím lépe pro různé developerské akce.
Další co je pozitivní - za několik let mnozí podobní aktivisté začnou někde pracovat, založí si rodiny, a začnou sami jezdit auty, aby stíhali práci, rodinu, děti a i vzácné chvilky na výlety mimo město.
A budou sami nadávat na "nové" mladé aktivisty, když je budou někde zdržovat při cestě do práce, na jednání.
Lukas B.
9.3.2023 10:50musíme ovšem spravedlivě zmínit i externality pozitivní, například to, že za posledních zhruba 100 let nelehlo žádné město a žádná obec se silniční sítí popelem při požáru (snad mimo drážďan při bombardování), že je dojezdový čas sanitky v jednotkách a málo desítkách minut a jistě si vzpomeneme na další.
Viktor Šedivý
10.3.2023 09:15Mělo by se s nimi tedy jako s vyděrači zacházet.