Aktuálně: Stavba děčínského jezu ztrácí smysl. Německo bude dopravu na Labi omezovat

Vodní cesta po Labi z Magdeburgu na českou hranici totiž bude součástí pouze "okrajové sítě" německých říčních cest. Rozhodl o tom německý ministr dopravy Peter Ramsauer, když sepisoval plán budoucího rozvoje německé lodní plavby.
Podle německého ministra dopravy se bude v roce 2025 vozit po Labi mezi Magdeburgem a českou hranicí maximálně milion tun zboží ročně. Proto chce investovat raději do Rýna, kde se už dnes vozí zboží stokrát víc.
Labe mezi Magdeburgem a českou hranicí se tak dostalo do páté, nejnižší kategorie, kde se plánuje jen omezený provoz. Bude dokonce omezena dosavadní údržba, pokud na náklady nepřispějí soukromé firmy nebo spolkové země.
Rozhodnutí německého ministra dopravy zasadilo ránu plánům, které připravuje zdejší ministerstvo dopravy. Hodlá postavit za šest miliard plavební stupeň Děčín, který zvýší hladinu mezi Ústím a Děčínem v suchém období až o 13 centimetrů. Tím se zlepší splavnost k německé hranici i využití labské vodní cesty.
Více informací naleznete ve zprávě serveru Aktuálně: Němci boří české plány, jez za 6 miliard ztrácí smysl
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
stavba jezu - 26. 2. 2012 - jonášNo až bude Děčín rozdělovat dvě poloviny zeměkoule, tak si tam spánembohem toho Lessepse pošlete.Ale mam lepší řešení, stačí postavit v Hřensku nějakých cca 200 m vysokou hráz a budete mít zajištěnou lodní dopravu prakticky po celym významnějšim území Čech. Dokonce bude ponor i na ty tankery, akorát to dolu do Kralup budou muset pouštět šnorchlem ;-) |