Aktuálně: Stavba děčínského jezu ztrácí smysl. Německo bude dopravu na Labi omezovat

Vodní cesta po Labi z Magdeburgu na českou hranici totiž bude součástí pouze "okrajové sítě" německých říčních cest. Rozhodl o tom německý ministr dopravy Peter Ramsauer, když sepisoval plán budoucího rozvoje německé lodní plavby.
Podle německého ministra dopravy se bude v roce 2025 vozit po Labi mezi Magdeburgem a českou hranicí maximálně milion tun zboží ročně. Proto chce investovat raději do Rýna, kde se už dnes vozí zboží stokrát víc.
Labe mezi Magdeburgem a českou hranicí se tak dostalo do páté, nejnižší kategorie, kde se plánuje jen omezený provoz. Bude dokonce omezena dosavadní údržba, pokud na náklady nepřispějí soukromé firmy nebo spolkové země.
Rozhodnutí německého ministra dopravy zasadilo ránu plánům, které připravuje zdejší ministerstvo dopravy. Hodlá postavit za šest miliard plavební stupeň Děčín, který zvýší hladinu mezi Ústím a Děčínem v suchém období až o 13 centimetrů. Tím se zlepší splavnost k německé hranici i využití labské vodní cesty.
Více informací naleznete ve zprávě serveru Aktuálně: Němci boří české plány, jez za 6 miliard ztrácí smysl
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
stavba jezu - 25. 2. 2012 - honzamas pravdu cely plavebni kanal by byl poradne dilo mam za to ze by se na stavbe podilelo vic zemi pro zajimavost pri uprave trati zLovosic do Chvaletic se za totace podileli iPolaci pro kanal jsem protoze mi vadi kazdy den na D1 50 000 kamionu a kdyz je otevres tak pulka veze stavebni materialy amam ya to ze cela intenzivni vystavba dalnic je pouze pro spojeni jih sever amy jenom jako tranzitni zeme takze od rana do rana kraval smog a stres |