Aktuálně: Stavba děčínského jezu ztrácí smysl. Německo bude dopravu na Labi omezovat
Vodní cesta po Labi z Magdeburgu na českou hranici totiž bude součástí pouze "okrajové sítě" německých říčních cest. Rozhodl o tom německý ministr dopravy Peter Ramsauer, když sepisoval plán budoucího rozvoje německé lodní plavby.
Podle německého ministra dopravy se bude v roce 2025 vozit po Labi mezi Magdeburgem a českou hranicí maximálně milion tun zboží ročně. Proto chce investovat raději do Rýna, kde se už dnes vozí zboží stokrát víc.
Labe mezi Magdeburgem a českou hranicí se tak dostalo do páté, nejnižší kategorie, kde se plánuje jen omezený provoz. Bude dokonce omezena dosavadní údržba, pokud na náklady nepřispějí soukromé firmy nebo spolkové země.
Rozhodnutí německého ministra dopravy zasadilo ránu plánům, které připravuje zdejší ministerstvo dopravy. Hodlá postavit za šest miliard plavební stupeň Děčín, který zvýší hladinu mezi Ústím a Děčínem v suchém období až o 13 centimetrů. Tím se zlepší splavnost k německé hranici i využití labské vodní cesty.
Více informací naleznete ve zprávě serveru Aktuálně: Němci boří české plány, jez za 6 miliard ztrácí smysl
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
stavba jezu - 25. 2. 2012 - ladislavTak to opravdu nevím, že udržení dopravního spojení s mořem po vodě není důležité, ale důležitý je DOL, tak to je další nejspíš zelená fantasmagorie.DOL je za dnešní situace opravdu hovadina, protože není zajištěno jeho spojení ani na Dunaj, ani po Labi a už vůbec ne na Odru.Takže strašíte něčím, co prostě neexistuje.A nejbližších 30 let nemá opodstatnění. |



Labe je díky dešťům nyní splavné, zřejmě ale ne na dlouho
Hodnocení vlivů plánovaného jezu u Děčína bylo po čtrnácti letech ukončeno
Ministerstvo dopravy: Děčínský jez je prioritou, kompenzace lze najít v ČR