https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/alaka-i-predstavila-model-vodikoveho-letajiciho-vozidla
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Alaka'i představila model vodíkového létajícího vozidla Video

2.6.2019 00:37 | LOS ANGELES (ČTK)
Společnost Alaka'i Technologies představila model svého létajícího dopravního prostředku, který na rozdíl od jiných podobných návrhů je poháněn vodíkovými články. Jmenuje se Skai a vypadá jako velký dron spojený s luxusním sportovně-užitkových vozem.
Společnost Alaka'i Technologies představila model svého létajícího dopravního prostředku, který na rozdíl od jiných podobných návrhů je poháněn vodíkovými články. Jmenuje se Skai a vypadá jako velký dron spojený s luxusním sportovně-užitkových vozem.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Společnost Alaka'i Technologies představila model svého létajícího dopravního prostředku, který na rozdíl od jiných podobných návrhů je poháněn vodíkovými články. Jmenuje se Skai a vypadá jako velký dron spojený s luxusním sportovně-užitkových vozem. Firma doufá, že bude jednou sloužit jako taxi, pro přepravu nákladů a jako ambulance. Oborníci však varují, že před schválením pro lety bude muset překonat řadu regulačních překážek, píše agentura AP.
 

Skai má na střeše šest rotorů a uvnitř sedadla pro pět osob. Podobně jako drony vzlétá a přistává vertikálně. Od konkurenčních strojů se však liší tím, že není poháněn bateriemi, které jsou těžké, ale lehkými vodíkovými palivovými články. Jeho dolet je 644 kilometrů a může přepravit až 454 kilogramů nákladu.

Pro lety zatím bude potřeba pilot a Skai se bude ovládat za pomocí dvou pákových ovladačů. Existuje však i technologie pro autonomní lety, uvedl generální ředitel firmy Stephan Hanvey.

Advokát společnosti Dorsey & Whitney Thaddeus Lightfoot, který pomáhá firmám orientovat se v pravidle Federálního úřadu pro letectví (FAA), však varuje, že bude trvat roky, než FAA povolí lety podobnými dopravními prostředky bez řidiče. Regulátoři se nyní potýkají s tím, co dělat s rostoucím množstvím menších dronů, které používají fandové do letectví a filmaři. Letos FAA zmírnil omezení pro lety malých dronů nad davy a v noci.

Dopravní prostředky ve tvaru dronu, jako je Skai, musí nejprve prokázat svoji způsobilost k letu, jako běžná letadla. Poté musí získat komerční certifikaci, což je další složitý proces, uvádí Lightfoot. "Technologie je zajímává, ale regulační cesta bude velmi dlouhá," upozorňuje. Dodává, že nápad umožnit lidem létat ve velkém letadle bez pilota je mimo současný regulační systém.

Hanvey připouští, že bude trvat nejméně deset let, než se firmě podaří realizovat její vizi - mít flotilu letadel pro přepravu cestujících ve velkých městech rychlostí téměř 120 mílí za hodinu (193 kilometrů v hodině). Před použitím pro osobní přepravu by Skai mohlo sloužit k přepravě potravin nebo vody po katastrofách, jako jsou hurikány nebo požáry, které mohou zničit infrastrukturu. Může se použít také jako ambulance nebo pro evakuaci lidí. Skai je rovněž vybaven vysílačem, díky kterému může také ve vzduchu sloužit jako věž pro přenos signálu pro mobilní telefony.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
 twitter
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Setkání s přírodou

 


Pražská EVVOluce
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist