Alaka'i představila model vodíkového létajícího vozidla Video
Skai má na střeše šest rotorů a uvnitř sedadla pro pět osob. Podobně jako drony vzlétá a přistává vertikálně. Od konkurenčních strojů se však liší tím, že není poháněn bateriemi, které jsou těžké, ale lehkými vodíkovými palivovými články. Jeho dolet je 644 kilometrů a může přepravit až 454 kilogramů nákladu.
Pro lety zatím bude potřeba pilot a Skai se bude ovládat za pomocí dvou pákových ovladačů. Existuje však i technologie pro autonomní lety, uvedl generální ředitel firmy Stephan Hanvey.
Advokát společnosti Dorsey & Whitney Thaddeus Lightfoot, který pomáhá firmám orientovat se v pravidle Federálního úřadu pro letectví (FAA), však varuje, že bude trvat roky, než FAA povolí lety podobnými dopravními prostředky bez řidiče. Regulátoři se nyní potýkají s tím, co dělat s rostoucím množstvím menších dronů, které používají fandové do letectví a filmaři. Letos FAA zmírnil omezení pro lety malých dronů nad davy a v noci.
Dopravní prostředky ve tvaru dronu, jako je Skai, musí nejprve prokázat svoji způsobilost k letu, jako běžná letadla. Poté musí získat komerční certifikaci, což je další složitý proces, uvádí Lightfoot. "Technologie je zajímává, ale regulační cesta bude velmi dlouhá," upozorňuje. Dodává, že nápad umožnit lidem létat ve velkém letadle bez pilota je mimo současný regulační systém.
Hanvey připouští, že bude trvat nejméně deset let, než se firmě podaří realizovat její vizi - mít flotilu letadel pro přepravu cestujících ve velkých městech rychlostí téměř 120 mílí za hodinu (193 kilometrů v hodině). Před použitím pro osobní přepravu by Skai mohlo sloužit k přepravě potravin nebo vody po katastrofách, jako jsou hurikány nebo požáry, které mohou zničit infrastrukturu. Může se použít také jako ambulance nebo pro evakuaci lidí. Skai je rovněž vybaven vysílačem, díky kterému může také ve vzduchu sloužit jako věž pro přenos signálu pro mobilní telefony.
reklama