https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ateny-se-snazi-snizit-znecisteni-a-letni-parna-kapesnimi-parky
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Atény se snaží snížit znečištění a letní parna "kapesními parky"

13.3.2021 13:05 | ATÉNY (ČTK)
"Bude se nám dýchat lépe," uvedla o kapesních parcích jedna z obyvatelek rezidenční čtvrtí v Aténách.
"Bude se nám dýchat lépe," uvedla o kapesních parcích jedna z obyvatelek rezidenční čtvrtí v Aténách.
Foto | Jan M / Panoramio
Aténská radnice začala na území hlavního města vytvářet tzv. kapesní parky. Skrze ně chce snížit dopady znečištění ovzduší způsobeného dopravou a pocitové teploty v létě, uvedla agentura Reuters. Atény zažily od 50. let překotný stavební rozvoj a silný růst počtu obyvatelstva. To velice zvýšilo dopravu v metropoli.
 

Na kapesní parky chce radnice přeměnit mnohé proluky mezi obytnými budovami, kde se dnes často nacházejí odpadky či neudržovaná zeleň. "Chceme tím vytvořit novou zeleň, snížit teploty, zvýšit kvalitu života a vytvořit nová místa pro setkávání ve městě," uvedl starosta Atén Kostas Bakojannis.

Second ‘pocket park’ in Athens’ Kolonos District is ready.

Zveřejnil(a) Greek City Times dne Čtvrtek 4. února 2021

Atény se snaží vyrovnat s rychlým poválečným rozvojem, kdy se do metropole odstěhoval velký počet obyvatel venkova. "Stromy byly pokáceny, postaveny byly nové domy a vyrostly celé nové čtvrtě, což ale současně zhoršilo problémy s dopravními zácpami," uvedl ředitel aténského výzkumného centra fyziky atmosféry a meteorologie Christos Zerefos.

Nyní v aténské aglomeraci žijí zhruba čtyři miliony lidí, zhruba 40 procent řeckého obyvatelstva. Situaci ztěžuje také umístění města, které se nachází na attické pláni a je obklopeno horami. Kvůli tomu v létě ve městě šplhají teploty i na 40 stupňů.

"Bude se nám dýchat lépe," uvedla o kapesních parcích jedna z obyvatelek rezidenční čtvrtí v Aténách. Radnice se chystá nainstalovat fontány s čerstvou vodou.

Dalším cílem je snížit dopravu ve městě. V příležitosti olympijských her v roce 2004 byla postavena nová linka metra a část vnějšího okruhu. Radnice využila poklesu dopravního ruchu během epidemie covidu-19 a některé dopravní tepny přeměnila na cyklostezky či chodníky. "Doba, kdy převažovala auta, odezněla, nyní je nutné najít novou rovnováhu," uvedl starosta Bakojannis.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist