Bild: VW věděl o nadměrné spotřebě dříve, než to přiznal
Koncern začátkem listopadu přiznal, že zhruba 800 000 jeho vozů vypouští více emisí oxidu uhličitého, než oficiálně udává, takže má i vyšší spotřebu. Volkswagen přitom uvedl, že na to přišel až v souvislosti s vyšetřováním skandálu s manipulacemi emisí oxidů dusíku u naftových vozů, který vypukl v září.
Bild uvádí. že tehdejší šéf Volkswagenu Martin Winterkorn se na jaře po informacích o nadměrné spotřebě rozhodl stáhnout z trhu model Polo TDI BlueMotion, u nějž spotřeba překračovala o 18 procent udávanou hodnotu. List však podle agentury Reuters necitoval své zdroje odděleně.
Volkswagen jako důvod stažení vozu Polo TDI BlueMotion uváděl slabý prodej. Mluvčí firmy toto vysvětlení potvrdil: "Prodej BlueMotion TDI Polo byl na všech trzích zastaven kvůli nízké poptávce. V současnosti testujeme všechny modely vyrobené od roku 2012 s ohledem na odchylky v emisích CO2 od udávaných hodnot," řekl mluvčí.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
reklama

Vrcholový kříž na nejvyšší německé hoře kvůli samolepkám čeká oprava
Němci hledí s nelibostí na polský plán těžby v Baltu a výstavbu nového terminálu
ArcelorMittal ruší plán na výrobu ekologické oceli v Německu kvůli drahé energii