Britské úřady zakázaly reklamu na některé aerolinky, je podle nich zavádějící
V reklamách na stránkách Googlu, které se daly vidět v červenci, Lufthansa uváděla, že lidé budou s touto leteckou společností "létat udržitelněji". Reklama společnosti Air France-KLM pak tvrdila, že se firma "zavázala chránit životní prostředí" a pomáhá lidem "cestovat lépe a udržitelně". Aerolinky Etihad lákaly zákazníky sloganem, že mohou prozkoumávat svět s "naprostým klidem", a zároveň zmínily své angažmá pro ekologii.
Úřad pro reklamu uvedl, že reklamní upoutávky porušily pravidla reklamy a v této podobě se už nesmějí objevit. Úřad zkoumal všechny tři reklamy kvůli obavám, že vytvářejí zavádějící dojem ohledně vlivu leteckých společností na životní prostředí. Jeho výbor pro reklamní praxi požaduje, aby tvrzení leteckých společností o dopadech jejich působení na životní prostředí byla podložená a zdůvodněná.
Podle agentury Reuters to není poprvé, co britský úřad pro regulaci reklamy rozhodl v neprospěch letecké společnosti z důvodu ochrany životního prostředí. V roce 2020 úřad ASA rozhodl, že zavádějící byly tři reklamy společnosti Ryanair, které uváděly, že jde o "nejnižší ceny letenek v Evropě, aerolinky s nejnižšími emisemi" a o "leteckou společnost s nízkými emisemi CO2".
reklama