https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cast-nemeckych-zemi-zada-zvyseni-spotrebni-dane-z-nafty
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Část německých zemí žádá zvýšení spotřební daně z nafty

8.4.2016 07:52 | BERLÍN (ČTK)
Kromě srovnání daňového zatížení benzinu a nafty spolkové země žádají, aby se v centrech měst snížila povolená rychlost na 30 kilometrů v hodině
Kromě srovnání daňového zatížení benzinu a nafty spolkové země žádají, aby se v centrech měst snížila povolená rychlost na 30 kilometrů v hodině
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Pět ze 16 německých spolkových zemí požaduje zvýšení spotřební daně z nafty, omezení povolené rychlosti v centru měst a zavedení povinných kvót pro automobilky na produkci elektromobilů. Reagují tak na skandál s falšováním údajů o emisích u vozů koncernu Volkswagen. Informovala o tom televize N24. Pro realizaci návrhů je však třeba souhlas všech zemských vlád a postoj spolkových zemí se silným automobilovým sektorem zatím není jasný.
 

Návrh připravilo pět zemí ze severozápadu Německa: Dolní Sasko, Brémy, Hamburk, Severní Porýní-Vestfálsko a Hesensko. Podle nich aféra Volkswagenu ukázala na problémový provoz vozů s dieselovým motorem, jejichž emise zatěžují životní prostředí víc než výfukové plyny benzinových vozů.

Země nyní požadují, aby se spotřební daň z nafty zvýšila na stejnou úroveň, jako je u benzinu. V současnosti odvádějí němečtí motoristé z litru benzinu daň ve výši 67 eurocentů (18,10 Kč), z litru nafty 48,6 eurocentu (13,15 Kč). V Česku činí spotřební daň z benzinu 12,80 Kč za litr, daň z nafty 10,90 Kč za litr.

Kromě srovnání daňového zatížení benzinu a nafty spolkové země žádají, aby se v centrech měst snížila povolená rychlost na 30 kilometrů v hodině. Automobilky by podle nich také měly mít stanovený minimální podíl, jakou část jejich produkce musí tvořit elektromobily.

Za návrh se postavilo i Dolní Sasko, kde je pětina pracovních míst navázaná na koncern Volkswagen. Zatím naopak není jasný postoj Bavorska a Bádenska-Württemberska, kde sídlí automobilky BMW, Audi, Porsche a Mercedes. Pokud by měl mít návrh šanci na úspěch na spolkové úrovni, musí získat podporu všech 16 německých zemí.

Diskusi o automobilových emisích v Německu rozvířil loňský skandál Volkswagenu. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září koncern obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist