Dopravci nesouhlasí s povinným nákupem bezemisních nákladních vozidel
"Povinnost nakupovat vozidla s nulovými emisemi může nejen porušovat právo na vlastnictví a právo podnikat, ale může také vést k narušení trhu," řekla ředitelka IRU pro prosazování zájmů EU Raluca Marianová. Evropský parlament podle ní chybně předpokládá, že se omezení využívání automobilů dotkne pouze velkých dopravců.
"Silniční dopravci mají marže v řádu jednotek procent. Je popřením soukromého podnikání, aby úředníci a politici nařizovali části dopravců nakupovat vozidla, která nejsou vhodná pro dálkovou dopravu a jsou zatím dvakrát až třikrát dražší než klasická dieselová," uvedl generální tajemník Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř. Podle něj návrh připomíná centrálně řízené hospodářství. Pro návrh podle Hromíře hlasovali i někteří čeští europoslanci.
Podle Marianové by měly nákup bezemisních vozidel podpořit finanční pobídky pro zavádění nových technologií. EU by navíc měla vytvořit příznivé podmínky včetně infrastruktury pro provoz těchto vozidel, řekla. "Jakýkoli návrh, který by nutil dopravce k nákupu určitých typů vozidel, by měl být důrazně odmítnut," dodala.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (13)
smějící se bestie
19.1.2024 12:47Libor Petr
19.1.2024 13:26Nebo je to je jako Yeti, zelený vodík, lochneska o které všichni mluví, ale nikdo je ještě neviděl?
Richard Vacek
19.1.2024 14:18Přitom už krteček věděl, že to jde:
https://youtu.be/bq3i1zjAIa4?si=2ELsm_bjx0A4jzaE&t=406
Michal Ukropec
19.1.2024 15:15Milan Milan
19.1.2024 21:51Petr Blažek
19.1.2024 22:21A podle toho by se měli tato vozidla soudit. Jestliže někdo chce zavážet centrum velkých měst, tak to po něm může radnice požadovat. Ovšem pro dopravu po dálnici to nedává vůbec žádný smysl, ani ekologický ani ekonomický.
Toto mohou vymyslet pouze lidé, kteří celý život jsou placeni z eráru.
Břetislav Machaček
20.1.2024 10:54 Reaguje na Petr Blažekvšem zákazníkům. Kdysi přijel k obchodu řezník a navezl jedním autem
celý sortiment. Dnes tam přijede deset řezníků s pár kily svých
výrobků. Totéž u drogérie, kdy ten vozí to a ten zase ono po pár
kusech. K tomu přibyly rozvážky internetových obchodů s prkotinami,
bez kterých se lidé bez problémů pár dnů obejdou a mohly by být
dodány jednou týdně ve sdružené zásilce. Na vině je bohužel levná
doprava započtena do ceny levného zboží. Tady jsou rezervy na to
snižování spotřeby paliv a nikoliv u zásilek hromadných určených
pro výrobu a pro roztřídění na zásilky menší. Ano, dodáme vám
vaše zboží až budeme mít do vaši ulice cestu s dalšími deseti,
ale pro jeden si dojděte do skladu sami. To si pak lidé rozmyslí
chodit 3x za den pro nějaké kraviny, které jim 3x denně doveze
až domů kurýr i kdyby jezdil EKO autem a bez nároků na mzdu.
Společnost blahobytu neskutečně plýtvá a hledá zástupné problémy
jen proto, aby nemusela slevit ze svého plýtvání a blahobytu.
Kamion bude sice na elektřinu, ale za den ke mně přijede deset
malých dodávek s prkotinami možnými sdružit do jedné zásilky.
Co naplat, ale desítky kurýrních služeb se nemíní domluvit na
společných dodávkách a tak se leckde střídají jedna za druhou.
To je to, co zahlcuje dopravu a zatěžuje stále více životní
prostředí.
1) taková vozidla musí existovat a musí umožňovat jízdu,
2) musí existovat důkaz, že jejich provoz je bezemisní. To se zatím povedlo prokázat pouze u triviálního vozidla nevybaveného motorem, což je v rozporu s druhou větou bodu 1.