https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cina-dokoncila-nejvetsi-precerpavaci-vodni-elektrarnu-na-svete
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Čína dokončila největší přečerpávací vodní elektrárnu na světě

12.8.2024 17:58 | PEKING (ČTK)
Podle čínského národního energetického úřadu chce země do roku 2030 rozšířit kapacitu svých přečerpávacích elektráren na 120 gigawattů. Ilustrační foto
Podle čínského národního energetického úřadu chce země do roku 2030 rozšířit kapacitu svých přečerpávacích elektráren na 120 gigawattů. Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | ChinaImages / Depositphotos
Čínská státní společnost State Grid dokončila největší přečerpávací vodní elektrárnu na světě. Poslední z celkem 12 čerpadel elektrárny Feng-ning v provincii Che-pej zahájila komerční provoz v neděli. S odvoláním na zprávu čínského serveru China Energy News to uvedla agentura Bloomberg.
 
Elektrárna v hodnotě 19 miliard jüanů (62 miliard Kč) má maximální dosažitelný výkon 3,6 gigawattu (GW). Velikostí překonala přečerpávací elektrárnu Bath County ve Spojených státech, která má instalovaný výkon tři gigawatty. Největší českou přečerpávací vodní elektrárnou jsou Dlouhé stráně, čínská elektrárna má výkon více než pětinásobný.

Přečerpávací vodní elektrárna má dvě vodní nádrže spojené potrubím, jedna je umístěna na níže položeném místě a druhá na vyšším místě. V době přebytku energie se čerpadla používají k vytlačování vody do horní nádrže. Když je poptávka po elektřině, gravitace táhne vodu zpět dolů přes turbínu, která vyrábí elektřinu. Přečerpávací vodní elektrárny jsou tak ekologickým řešením pro ukládání přebytečné či levné elektrické energie.

Elektrárna Feng-ning má také dvě turbíny vybavené technologií proměnlivé rychlosti, které jsou první svého druhu v zemi. Umožňují elektrárně rychleji reagovat na změny v zatížení elektrické sítě.

Podle čínského národního energetického úřadu chce země do roku 2030 rozšířit maximální dosažitelný výkon svých přečerpávacích elektráren na 120 gigawattů. Do června činil instalovaný výkon přečerpávacích elektráren v zemi 55 GW.

Skladování energie bude hrát významnou roli při takzvané zelené transformaci. Pomůže totiž vyrovnat přerušovanou výrobu elektřiny z větrných a slunečních elektráren. Největšími investory v tomto sektoru jsou právě State Grid a firma China Southern Power Grid.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (73)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

EN

Emil Novák

12.8.2024 18:36
Kapacita se neudává v gigawattech, uváděná čísla jsou zjevně čísla maximálního dosažitelného výkonu, takže celý článek ČTK vůbec nedává smysl.
Odpovědět
ZV

Zdeňka Vítková/Ekolist

12.8.2024 19:41 Reaguje na Emil Novák
Děkujeme za upozornění. Opraveno. Zůstal tam matoucí překlad z angličtiny.
Odpovědět
ig

12.8.2024 21:25 Reaguje na Zdeňka Vítková/Ekolist
Asi se ta oprava neprovedla, já tam pořád vidím GW. Kapacita je podle wikipedie 40 GWh, kontrolní výpočet bez účinnosti je 47 GWh, takže tomu asi lze věřit.
Odpovědět
EN

Emil Novák

13.8.2024 07:57 Reaguje na
GW tam jsou pořád, ale teď už ve spojení se správnou veličinou, takže údaje jsou už fakticky správné. Druhá věc je, že by u přečerpávacích elektráren byl zajímavější údaj o kapacitě v GWh, jak ho uvádíte vy, u domácí baterie asi taky málokdo sleduje maximální dosažitelný výkon v kW ale právě kapacitu v kWh.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

13.8.2024 15:35 Reaguje na Emil Novák
Ano, ale pod obrázkem je pořád kapacita v GW.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

17.8.2024 10:02 Reaguje na
Kapacita 40 GW a výkon 3,6 GWh, to dává dobu 11 hodin, kdy elektrárna při maximálním výkonu bude dodávat akumulovanou elektřinu.
Tudíž tato přečerpávací elektrárna je určena hlavně pro korekci každodenního občasného výkonu
fotovoltaických zdrojů
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2024 07:19 Reaguje na Emil Novák
Á jé,jedou hnidy. Kde je ale chyba? "...má maximální dosažitelný výkon 3,6 gigawattu (GW)."
Kde je jaká kapacita?
"Podle čínského národního energetického úřadu chce země do roku 2030 rozšířit maximální dosažitelný výkon svých přečerpávacích elektráren na 120 gigawattů. Do června činil instalovaný výkon přečerpávacích elektráren v zemi 55 GW."
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.8.2024 07:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Nechápete psaný text Hanzle?

Po upozornění Emila Nováka bylo v článku opraveno, což potvrdila Zdeňka Vítková.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2024 14:39 Reaguje na Jaroslav Studnička
A já za to možu?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.8.2024 14:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Samozřejmě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.8.2024 12:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
Kdysi se říkalo: je-li přítomen manžel. viník je znám.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

12.8.2024 19:56
Mohou stavět, mají kde i peníze na to, že.
Odpovědět
JD

Jindřich Duras

13.8.2024 10:58 Reaguje na smějící se bestie
Jo..a lidi taky vedení do ničeho nekecají...nikdy
Odpovědět
RP

Radim Polášek

17.8.2024 10:15 Reaguje na smějící se bestie
Nojo, nemají lidi a společnost okrádající Green Deal, tak mají plno peněz na investice.
Ovšem klidně mohou stavět i za evropské Green dealovské peníze, zelený Brusel ve své nekonečné tuposti otevřel spekulace s povolenkami na sodovkáč a spekulace s nákupem budoucí vyprodukované elektřiny od evropských producentů všem globálním investorům. A velice snadno to tak může být kapitál z Číny, ať už otevřeně přímo čínské fondy a investoři nebo skrytě přes nějaký řetězec vlastnictví různých firem.
Je tak docela otázka, kolik z těch 19 miliard jüanů, co jsou v této přečerpávací elektrárně, vydělali původně občané EU a které jim byly výše uvedenými zelenými tunely ukradeny a přes čínské spekulanty přesměrovány do Číny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2024 07:22
Jo, jo, Čína se řítí do bankrotu, velmi tvrdě jede grýndýl už jako EU. To my jsme chytráci, mastíme na to, hyenizujeme ho a sabotujeme a to nám už dnes přináší obrovské výdělky, že?
Odpovědět
EN

Emil Novák

13.8.2024 07:58 Reaguje na Pavel Hanzl
A to "velmi tvrdě jede grýndýl už jako EU" se konkrétně projevuje tím, že spotřeba uhlí byla v loňském roce v Číně historicky rekordní...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2024 14:41 Reaguje na Emil Novák
Čína je ovládána mamonem (jako většina Západu), ale mohutně jede do OZE a popřítá s dekeronizací jako Evropa. To je ale předpoklad nutný, ne však dostačující.
Odpovědět
EN

Emil Novák

13.8.2024 16:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Čína "mohutně jede" do všeho, i do uhlí, takže o nějakém čínském "grýndýlu" zatím nemůže být vůbec řeč.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

14.8.2024 13:10 Reaguje na Emil Novák
Navíc ji nebrzdí nějaká EIA, výkup pozemků, soudy s ekotlupami apod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2024 15:53 Reaguje na Petr Pekařík
No, právě. Takže je to dnes největší devastátor zemského ekosystému i klimatu a všichni ji obdivují, jak jí roste HDP. A jak je Evropa neschopná, bo zdaleka tolik nedrancuje a nezamořuje planetu. Normálka.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

13.8.2024 08:15 Reaguje na Pavel Hanzl
A nemýlíte se, pane Hanzle? Grýndýl a praktické důsledky jeho uplatňování na obyvatelstvo, průmysl, dopravu, energetiku a na zemědělskou výrobu, je snad problémem EU, nikoliv Číny? Aby Čína byla před bankrotem, je možná přáním vaším a některých politiků tzv. kolektivního západu, ale zatím se snad nic takového neděje. A jaké výdělky vám přináší grýndýl a jeho sabotování? Podělte se svým how-nou, místo psaní propagandy, ať si též grýndýlem přivyděláme!
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.8.2024 13:45 Reaguje na Tonda Selektoda
GD nesouvisí s ochranou přírody. P.Hanzl na likvidaci krajiny GD a vyměřování pro OZE vydělává. Pokud si chcete přivydělat, mohl byste u hanzlů při vyměřování ploch na OZE přenášet vytyčovací kolíky:)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2024 15:56 Reaguje na Tonda Selektoda
Žádný grýndýl nám samozřejmě nic nepřináší, bo na něj mastíme a sabotujeme, jak můžeme a bijeme se v prsa, jak ho zrušíme. Což je sice úplná pitomost, ale tohle dnes u nás vládne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2024 07:29
Green deal je celosvětový systém, který jede ve všech vyspělých státech. Čína investuje do OZE asi 500 mld. dolarů ročně, USA 600, EU 150. V Číně platí taky emisní povolenky, mají konec spalováků v roce 35, dekarbonizaci ne v roce 2050, jako my a USA, ale až 2060.
Fakticky jsme zrovna my takoví chytráci, kteří chtějí všechno zrušit a čadit uhláky a dýzly? Když uhlí nám dochází a ropu musíme draze kupovat?
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

13.8.2024 08:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Není, pane Hanzle. Grýndýl je ideou EU, která začala být v EU prosazována před pěti lety, předsedou rady EK.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.8.2024 14:42 Reaguje na Tonda Selektoda
To se ale týká celého světa a taky celý vyspělý svět v tom jede.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

13.8.2024 15:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi máte pravdu. Green Deal je celosvětově fungující mechanismus jak nalít pod rouškou ochrany klimatu státní peníze do soukromých kapes. Ta ochrana klimatu se musí provádět dostatečně neefektivně, aby tento mechanismus co nejdéle vydržel.

Podobně funguje i zbrojní průmysl, kdy země považující se za ochránce míru zadávají stále více vojenských zakázek. Hybnou silou této "mírové" politiky jsou zaručené zisky zbrojařů úzce provázaných s politiky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2024 11:03 Reaguje na Jiří Svoboda
Investice zelené v rámci grýndýlu jsou z rozhodující míry stavební zakázky. A jsou zkorumpované, zatímco ty jiné (dopraví infrastruktura, bytová výstavba atd,) zkorumpované nejsou? Jaký tam vidíte rozdíl?
Investice do OZE jsou do energetiky a ty jsou zase předražené, kdežto ty ostatní ne? A proč?
A proč se asi tak zbrojí? Kdo nám vyhrožuje jaderným napadením? Západní zbrojaři? Zkuste se zamyslet tím, co máte mezi ušma.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.8.2024 14:14 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč stát kecá/investuje do energetiky a vytváří tak korupční prostředí? Proč nejsou hlavně soukromé firmy, které své peníze investují do energetiky a fungují v tržním prostředí s důsledně zohledněnou cenou uhlíku?

Proč se vlády rozvinutých států více nesnaží o mírová řešení a staví se do pozice my máme pravdu a my se musíme postarat, aby pravda na celém světě zvítězila. Stejný je přístup ke GD. My přesně víme, jak se má planeta zachránit, a napěchujeme kapsy těm, kdo nám ty představy zrealizuje.

Korupce bude vždy úměrná tomu, kolik peněz se přerozděluje. Zájmem politiků je zjevně, aby byl ten objem co největší (ať už na zbraně či klima). A vy s tím zjevně souhlasíte. Pokud by se našel účinný mechanismus, jak válkám a klimatickému rozvratu zabránit, kapři by si vypustili rybník.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2024 16:02 Reaguje na Jiří Svoboda
Firmy jedou samozřejmě v tržním prostředí a jsou zohledněny cenou uhlíku. To jsou ty emisní povolenky. A ty se používají k tomu, aby mohli do energetiky investovat i ti soukromníci, kteří by to nikdy neudělali. To jsou ty datace do střešních FVE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2024 16:05 Reaguje na Jiří Svoboda
Vlády vyspělých zemí se samozřejmě snaží o mírové řešení, ale agresivni Rusko útočí, vraždí a vyhrožuje celému světu. Celý GD je výsledek dohody vědců celého světa a jiný návrh na stole prostě není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2024 16:11 Reaguje na Jiří Svoboda
Korupce rozhodně není úměrná objemu peněz, ale morálkou rozhodujících činitelů. V normálních státech to může dělat pár procent, u nás už třeba 10 a více (záleží, kdo je u moci) a v Rusku třeba 80%.
Takový mechanismus se přece už dávno vymyslel a odzkoušel, jmenoval se komunismus. Ronald Reagan k němu řekl: "je možný jen v nebi, kde ho nepotřebují a v pekle, kde ho už dávno mají". Ještě něco nevíte?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

13.8.2024 08:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Každý podle svých možností dělá to, co považuje za moudré a hlavně
ekonomicky výhodné. Pokud si něco vyrábím sám za pakatel a prodám
část do ciziny za draho, tak tu část pro sebe mám doslova zadarmo.
Pak si mohu dovolit solární elektrárny a k nim přečerpávačky. Pokud ale totéž dělám na dluh, tak ten dluh musí někdo zaplatit v ceně
elektřiny a to už pak hraničí s ekonomickým efektem. Vyrábět a
akumulovat elektřinu pouze na ideovém základě je krátkozraké, když
to likviduje ostatní ekonomiku. Odkudpak vezmeme daně na dotování Gryndýlu, když odejdou firmy za levnější energií do zahraničí?
O to tu pane jde, že na "přepych" jakým je Gryndýl, musí někdo
vydělat a toho tentýž Gryndýl nesmí odradit od podnikání u nás.
Ty peníze totiž nepadají z nebe, ale někomu je stát vezme, aby
je jiným dal a ještě jim dává i potom, aby u toho vydrželi.
Ti Číňani jsou sakra dobří počtáři, kteří si spočítali, že je
pro ně Gryndýl příležitost zaplavit nás "zelenými produkty", za
které jsme ochotni platit majlant a které budou klidně levně
vyrábět neekologicky do doby, kdy o ně přestane být zájem. Pak
klidně odstaví uhelky, které k takové výrobě fungovaly a nic
se na rozdíl od nás po odstavení uhelek nestane. Ty jejich jsou
totiž jaksi navíc proto, aby dodaly energii k výrobě momentálně
žádaného zboží a ty naše pouze na lepení stále větší spotřeby
elektřiny, která má být hlavním zdrojem energie Gryndýlu. Na
pohon aut, vlaků, strojů a na vytápění bude brzo scházet kapacita
i těch odstavovaných uhelek a slunce a vítr je spolehlivě NIKDY
nenahradí! Ideová hloupost zničí ekonomiku a která z firem uteče,
tak vyhraje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2024 11:06 Reaguje na Břetislav Machaček
Pokud si něco vyrábím sám za pakatel a prodám
část do ciziny za draho, tak tu část pro sebe mám doslova zadarmo.
Dobrej nápad. Dejte příklad, kde to takhle u nás funguje.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.8.2024 09:04 Reaguje na Pavel Hanzl
U nás peníze končí ve zcela soukromých kapsách,
ale v Číně je to značně nižší podíl, než u nás.
Pokud tam má stát z podnikání vyšší podíl příjmů,
než u nás, tak si může dovolit více investovat,
než chudý stát umožňující bohatnout podnikavcům.
Pokud nechápete tak jednoduchou rovnici o výši
daní a výši jejich využití na investice, tak vám
doporučím opakování ZŠ. Bohatší stát si může
dovolit investovat více, než ten neustále více
chudnoucí a zadlužovaný. Bohatství plyne hlavně
z daní z podnikání a ne jako u nás ze zdanění
spotřeby. Zisky vytvořené u nás se daní jinde
a zisky vytvořené v Číně se zásadně daní tam!
Kdo chce v Číně podnikat, tak tam musí i danit
podle jejich zákonů a ne jako u nás danit někde
v daňových rájích. To je to, co Čínu pohání
vpřed na rozdíl od většiny zemí Západu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2024 07:15 Reaguje na Břetislav Machaček
Samozřejmě všechny firmy platí daně u nás ze zisku, vytvořeném u nás. Kdo by asi zaplatil těch 1300 mld. každý rok? A náš stát je silně sociální (na rozdíl od Číny) a má všechny systémy zastaralé, složité a drahé. A jakékoliv zlepšení není dnes možné přes destruktivní opozici.
Odpovědět
sv

sv

18.8.2024 11:45 Reaguje na Břetislav Machaček
Tvoje fantasmagorie, kde co končí, jsou jako obvykle pro smích, machačku. Kontrolní otázka, soudruhu. Kde se v posledních letech objevilo nejvíce dolarových miliardářů? Pozor překvapení ... no v číně. A jakou mají tito stranickou příslušnost? Pozor další překvapení ... jsou to komouši.
Ano měl by sis zopakovat ZŠ. Protože minimálně tvoje porozumění psanému textu je na fatální úrovni. Ale zpět k ekonomice. Čína má nižší rating než ČR co schopnosti splácet dluhy. Čína si musí půjčovat. Dříve čínský růst a infrastrukturní investice v číně táhli zahraniční investoři ale to už je minulost. Díky totalitním praktikám soudruha si, investoři z číny horem pádem utíkají.
https://www.edevizy.cz/clanek/proc-cinu-vice-tizi-dluhy-provincii-nez-vladni-dluh_1017/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2024 22:39 Reaguje na sv
Měla by Ukrajina už vyhrát válku a vypráskal Rusa tak, aby neměl šanci se vrátit (členství v NATo je snad jediná záruka).
Světové korporáty by velmi rády opustily Čínu a přenesly si své výrobny nejlépe na Ukrajinu, kde by se mohla velmi rychle vybudovat supermoderní infrastruktura zcela od nuly.
Možná proto strýček Si podporuje Putina, aby válku protahoval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2024 11:11 Reaguje na Břetislav Machaček
Jen upřesním ceny elektřiny pro podniky:
Česko - 0.156 eur/kWh komplet
Rakousko - 0.303
Německo - 0.266
Slovensko - 0.407
Polsko - 0.541
průměr EU - 0,310
průměr USA - 0.137
Proč teda všichni mektají nesmysly o předražených energiích? Benzín a nafta je drahá asi jak v roce 2014.
https://www.globalpetrolprices.com/electricity_prices/
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.8.2024 11:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Vždyť jste si sám odpověděl :-).

Pokud je průměrná cena v USA - 0,137 a v EU - 0,310, pak máme v EU předraženou elektřinu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2024 16:14 Reaguje na Jaroslav Studnička
Takže se celý evropský průmysl nastěhuje k nám?
Odpovědět

Radek Čuda

13.8.2024 10:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Bože na nebesích, zase ty vaše nesmysly, která vám tu už nesčetněkrát spousta lidí vyvrátila.

Držte se svých Novinek, tam vám to sedí jak zadnice na hrnec a neotravujte tady těmi svými výkřiky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.8.2024 11:13 Reaguje na Radek Čuda
Dávám sem satistická čísla, tak račte oponovat je a ne mou osobu, je to tak těžký?
Odpovědět

Radek Čuda

14.8.2024 16:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, je to otravný, protože to není nic, s čím jste tady už před časem vyrukoval, bylo vám to buď vyvráceno, nebo dokázáno, že jste tu něco blbě pochopil, tu něco blbě spočítal.
A zkrátka sázíte na to, že se na to už zapomnělo a tentokrát vám to projde.

A zcela konkrétně ... už dřív jste tu fabuloval, jak ˇína dělá to samé co EU, bo emisní povolenky. A když jsem vám poslal odkaz jaké ty emisní povolenky v Číně jsou, tak jste byl rázem zticha. A teď tu s tím zase prudíte.

To samé ty ceny energií, kdy se snažíte dokázat, jak jsme na tom v EU fajn a zcela konkurenceschopní a sám dáte do placu numera, ze kterých je jasné, že elektřina je v EU 2,5 krát dražší než ve Státech. Přesně jak píše pan Studnička.

S vámi nemá věcně argumentovat moc cenu, bo místy prostě lžete, místy věříte tomu, co píšete, ale je to blbost, a když vám to někdo dokáže, tak s váma to ani nehne a tvrdíte to furt.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.8.2024 16:43 Reaguje na Radek Čuda
Vyvrácený argument znamená, že Novák napíše, že to je nespolehlivý server a Vaněček ho zdupe, že nemá pravdu.
Emisní povolenky jste posílal a já vím, že jsou levnější, než v Evropě, ale nikde nepíšu, že by byly stejné.
EU má 2.26x dražší elektřinu, ale my ne, my jsme jen málo nad USA. Takže náš průmysl je v poho.
Vaše názory o mém lhaní jsou takové Studničkovité.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.8.2024 17:00 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Nepsal jsem že "to je nespolehlivý server" ale že se odvolává na podvodníka Jacobsona, uvedl jsem důkazy o tom že to je podvodník, a taky jsem uvedl odkaz na data, která ukazují, že to Jacobsonovo tvrzení, které vy jste tu sdílel, je skutečně nesmysl.
2) Vaněček je člověk ze stejného těsta jako zmiňovaný Jacobson, psát si může co chce, ale žádné faktické argumenty nemá.
3) Data Eurostatu říkají úplně něco jiného než že "EU má 2.26x dražší elektřinu, ale my ne, my jsme jen málo nad USA". Podle dat Eurostatu má náš průmysl zhruba stejně drahou elektřinu jako průměr EU. Takže pokud nechcete být osočován ze lhaní, přestal bych být vámi psát takové nesmysly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.8.2024 08:40 Reaguje na Emil Novák
Váš spor s panem Vaněčkem skutečně nekomentuji. Já sem dal seriózní web a píšu to pořád dokola, v té přehršli informací se i u základních parametrů dokážou výrazně lišit. Proto veškerý hnitopišismus (bohužel i ve větší míře) nemá význam.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.8.2024 12:59 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Proč ho tedy komentujete, cituji: "Vyvrácený argument znamená, že Novák napíše, že to je nespolehlivý server a Vaněček ho zdupe, že nemá pravdu", když ho prý "nekomentujete"?
2) Z čeho jste usoudil že ten web je seriózní a jak do té serióznosti zapadá sdílení podobných fake-news?
3) O tom co má nebo nemá význam vy naštěstí nerozhodujete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.8.2024 21:49 Reaguje na Emil Novák
Nějak nemám náladu píchat hnidy, sorry jako.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.8.2024 22:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak je nepíchejte, nikdo se vás o to neprosil. Váš problém, že nemáte argumenty k tématu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.8.2024 08:43 Reaguje na Emil Novák
Nedávno premiér Fiala napadl data Eurostatu právě kvůli ceně elektřiny. Brali za základ nějaké smluvní podmínky a ne skutečnou cenu u zákazníka, takže vycházelo něco jiného. A statistici mu dali mu za pravdu. Jenže vy máte jen tu svou pravdu, že?
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.8.2024 13:16 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Statistici mu dali za pravdu a začali Eurostatu posílat správná data, takže teď už jsou ta data správně. Navíc se to týkalo cen pro domácnosti a nikoliv průmyslu, o kterém je tu řeč.
2) "Jen tu svou pravdu" tu ale tlačíte jen vy sám, Hanzle, já naopak upozorňuji na to, že ta vaše "pravda" je v přímém rozporu s daty Eurostatu. Navíc ten váš zdroj vůbec neuvádí, jak konkrétně k těmto číslům dospěl, takže ho rozhodně nelze brát za důvěryhodnější zdroj než Eurostat. Proto nemáte žádné právo vydávat zrovna tento váš zdroj za správný, jen proto že se zrovna vám hodí.
3) Moc by mě zajímalo, na základě čeho je podle vás v ČR elektřina za poloviční cenu oproti průměru EU, když cenu silové elektřiny máme průměrnou, navíc platíme za extra poplatky za solární boom, takže nic této teorii nenasvědčuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.8.2024 21:52 Reaguje na Emil Novák
Pořád kritizujete a nikdy jste nedal ta správná čísla, nejlépe s odkazem.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.8.2024 22:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Definujte "ta správná čísla", Hanzle. Já vás upozorňuji na to, že nemůžete tvrdit to co tvrdíte, když je v těch datech přinejmenším dost značný rozpor, a neexistuje žádný důvod, proč by zrovna váš zdroj měl být důvěryhodnější než zmiňovaná data Eurostatu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2024 16:25 Reaguje na Emil Novák
To jsou ta, co máte vy přece.
Odpovědět
EN

Emil Novák

18.8.2024 17:14 Reaguje na Pavel Hanzl
To jste napsal vy, ne já.
Odpovědět
PE

Petr Elias

13.8.2024 09:14
A jéje. To tu bude zase keců o tom, jak je Čína super. :D
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

14.8.2024 08:35 Reaguje na Petr Elias
A jéje, to je mrzuté, co ta Čína dovede a u nás se pouze o nových
přečerpávačkách fantazíruje. Ještě že tu nějaké z minula zůstaly,
když se dnes nic nestaví. Jéje to je mrzuté, že se o tom vůbec
veřejnost u nás dozvídá, jak je ta ubohá Čína před námi pouze
proto, že zloděje a podvodníky popravují a u nás jdou do funkcí.
To je mrzuté, ale co se dá dělat, když se vám nechce dělat a stačí vám pouze ideologicky kecat.
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.8.2024 11:56 Reaguje na Břetislav Machaček
Čína se zapíše s dalším rekordem do Guinessovy knihy. Dobré.
Odpovědět
PE

Petr Elias

14.8.2024 12:57 Reaguje na Břetislav Machaček
A jéje - opět místní odborník. macháčku, to že Čína sem tam někoho popraví za korupci neznamená, že tam korupce není - korupce v Číně vždy byla a je obrovský problém. :D Co je na tom, že se tu dovídáme o tom, co Čína staví? :D Macháčku, kdybychom nedělali, tak kdo by tě živil? Vždyť bys umřel hlady. :D Máš docela pešek, že jsi se za těch xx let nepřenesl myšlením z dob velkobudovatelských do reality. :D
Odpovědět
pp

pavel peregrin

14.8.2024 18:09 Reaguje na Petr Elias
Jenže Eliáši, Machaček už má odpracováno, víme? Když jsi byl malý smrkáč, tak dělal i na tebe. Tak mu to holt teď vracíš.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.8.2024 09:25 Reaguje na pavel peregrin
To by musel pracovat a nebušit v pracovní době
do klávesnice u diskusí na všemožných sítích. Je
ale možné, že právě za to je placen. Když sleduji
jeho příspěvky, tak jsou pouze mezi 7-14 hodinou
a to většina pracujících pracuje a nediskutuje.
Jsem zvědav, zda totéž říká rodičům a prarodičům!
Možná má dokonce úkol zasévat nenávist mladých ke
starým, což dnes mnozí politici už dělají taky.
My jim ujídáme chlebíčka na který neumí vydělat
a nejraději by se nás zbavili umíráním v práci
a nebo bez příjmů někde pod mostem. Je mi z těch
lidí na blití, co si dovolí napsat, ale je čeká
totéž a žádný strom neroste až do nebe. Znal jsem
jednoho takové úspěšného podnikatele u kterého
vše začalo autohavárií, když ve 150 km rychlosti
zabil spolujezdce a sám skončil ochrnutý od krku
dolů. Koulel pouze očima a dělal grimasy. Jeho
společníci mezitím vytunelovali firmu a skončil
v domově pro nemohoucí VIP. Časem došly peníze
a zemřel v domově pro chudé pacienty. Z úspěšného
asociála se během tří let stala socka, které to
mnozí dokonce přáli. Do nebe žádný strom nikdy
nedoroste a ten rychle narostlý do výšky snadno
zlomí i pouhý vánek, natož vichřice. S pevným malým stromem si ale neporadí ani tajfun!
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

16.8.2024 10:35 Reaguje na Břetislav Machaček
Rčení "Dědeček a babička ujídají chlebíčka" bylo jádrem státní důchodové koncepce za časů, které tady po léta vyzdvihujete... v praxi se realizovalo "měnovou reformou", která obrala důchodce o celoživotní úspory a vyměřené důchody srazila na desetinu hodnoty - důchodci tak, aby neexli hlady museli dřít až do smrti - tři čtvrtiny pracovních sil v zemědělství tvořili až do sedumdesátých let důchodci, především ženy... ale protože to realizovali vaši soudruzi, tak to jistě bylo v naprostém pořádku. Fakt, že 40 % HDP tehdy každoročně padlo na provoz armády a represivních složek, zatímco důchodci dřeli až do smrti, protože z důchodu by nevyžili, je už jen takovou perličkou.
Jestli tu nenávist mladých vůči starým (ačkoli nic podobného ve svém okolí nepozoruju) nebude způsobena tím, jak neustále relativizujete zločiny předchozího režimu?
Co se týče "mezigeneračního konfliktu", rčení: "Jak jste si nás vychovali, takové nás máte" znáte?
Tak jak jste vy tehdy mladí, nakládali se starými, se se současností vůbec nedá srovnávat... to budete moci tvrdit, až vám někdo sníží důchod na desetinu a nažene vás do chlíva a jedinou cestou ven bude cesta nohama napřed.
Tak se přestaňte chovat jako prase a vyvolávat mezigenerační konflikt nepodloženými výkřiky o tom jak vás někdo žene do roboty nebo pod most. Dnešní mladí totiž nikoho o důchod neokrádají a neprofitují na v podstatě otrocké práci důchodců tak, jak jste na nich profitovali vy, když jste byli mladí.
Mimochodem ti mladí, které tu tak rád kritizujete kam ten svět vedou, nerozhodují vůbec o ničem. Stačí se podívat, kdo drží v rukou moc a rozhoduje: Biden - geront, Trump - geront, Merkelová - geront, Putin - geront, Si (medvídek Pů) - geront... i ta vo der Leyenová patří spíš k vaší, než k mojí generaci, téměř všichni, kdo "řídí svět" - geronti. Takže pokud se vám nelíbí, "kam ten svět spěje", tak se obracejte především na příslušníky vaší generace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2024 22:51 Reaguje na Jakub Graňák
Pan Graňák se skutečně rozohnil, ale já se obávám, že má pravdu. Kdo neskutečně ostudným způsobem způsobil, že jsme spadli po válce pod Rusko? Které ze země, která patřila mezi 10 nejvyspělejších zemí světa, udělal rozvojou díru bez rozvoje na místě asi 90? To byli rodiči naší generace (a já jsem typický geront) a my jsme právě zdegenrovali do podoby zcela amorálních dezolátů a chcimírů, které nezajímá rozdíl mezi lží a pravdou. A tohle učíme mladé. Myslím, že mezi nimi je tak vymytých koblih daleko méně, než mezi starými, ale my jim měli dát vzdělání, to je chyba naší generace.
Odpovědět
sv

sv

18.8.2024 19:37 Reaguje na pavel peregrin
Válení na vrátnici v lidových milicích není práce, peregrinku.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

17.8.2024 11:53 Reaguje na Petr Elias
Korupce není o tom, že někde byla a jinde ne, ale o průměrných výdělcích a spotřebě. Kde je situace taková, že průměrný člověk usilovně pracuje a přesto je po letech stále chudý, tam si lidi hledají zkratku, jak se dostat výš.
Kde jsou příjmy takové, že se člověk dostane výš za roky usilovnou prací, je korupce málo.
Kde byly příjmy malé a nedostatečné, ale postupně se příjmy prací zvyšují, se korupce zmenšuje, protože stále víc lidí se dostane nahoru prací. A to je právě v Číně v průmyslových regionech.
Kde naopak obyvatelstvo plošně zchudne a příjmy lidí se sníží, tak i když tam korupce dříve nebyla, nyní se začne objevovat. jako bezpochyby tady v EU, když se lidi dostatečně moc ožebračí a okradou Green Dealem.
Odpovědět
sv

sv

18.8.2024 12:06 Reaguje na Radim Polášek
Fantasmagoriemi o tom jak se v číně dostáváš nahoru "prací" a nikoli korupcí a lezením po stranickém žebříku, se akorát zesměšňuješ, soudruhu.
Ale jinak máš pravdu čínské obyvatelstvo plošně zchudlo. Tedy hlavně ti číňani co byli závislí na čínském stavebnictví a natolik naivní, že své těžce vydřené yuany investovali do nějakého nehotového developerského projektu.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/v-cine-stavkuji-delnici-protoze-jim-firmy-nevyplaci-mzdy-pricinou-je-krachujici-realitni-sektor-346316
https://echo24.cz/a/SwcQq/vzpoura-developer-cina-hypoteky-odmitaji-platit-byty
Odpovědět
sv

sv

18.8.2024 12:07 Reaguje na Radim Polášek
Mimochodem oceňuji tvou kritiku ožebračování a okrádání obyvatel podepisovačem green dealu burešem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2024 22:54 Reaguje na Radim Polášek
Korupce je otázka především morálky, ničeho jiného. Samozřejmě státní struktury tomu můžou pomáhat, ale zcela nemorálního jedince si můžou zvolit jen nemorální voliči.
Odpovědět
sv

sv

18.8.2024 11:56 Reaguje na Břetislav Machaček
To máš tak, soudruhu machačku. V číně vystěhují ze dne na den milion lidí bez náhrady z jejich domovů a nechají je na ulici kvůli stavbě přehrady. Myslíš, že by něco takového bylo možné v právním státě, jako u nás, kde je ochrana občana a jeho práv na prvním místě? Respektive předpokládám, že podle těch tvých keců, dobrovolně obětuješ svou nemovitost na oltář umístění strategické investice klíčové pro budoucnost českého průmyslu, jako je gigafactory. Nebo, že by néé a máš jen plnou hubu pokryteckých keců, a ve skutečnosti nejsi ochoten připustit ani investici opodál, a nehrozí ti, že ti soudruhi v dlouhých koženných kabátech zatlučou ve 4 ráno na barák s tím, že se máš do 24 hodin sbalit a vypadnout.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.8.2024 12:37
Chybi mi v tomhle "vedecko poznavacim " dodatku, k cemu jsou dobre precerpavaci elektrarny jeste explicitni upresneni, ze kdyz "z kopce táhne gravitace vodu dolů", tak je pri tom schopna dodavat "cistou" energii :)

Přečerpávací vodní elektrárna má dvě vodní nádrže spojené potrubím, jedna je umístěna na níže položeném místě a druhá na vyšším místě. V době přebytku energie se čerpadla používají k vytlačování vody do horní nádrže. Když je poptávka po elektřině, gravitace táhne vodu zpět dolů přes turbínu, která vyrábí elektřinu. Přečerpávací vodní elektrárny jsou tak ekologickým řešením pro ukládání přebytečné či levné elektrické energie.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

17.8.2024 12:01 Reaguje na Miloš Zahradník
Ekologickým řešením moc nejsou, protože hlavně horní nádrž, která se využívá na maximum, je kvůli velkému a častému kolísání hladinytotálně neekoloická.
Ostatně jako všechno, co lidi využívají. neexistuje nic, co lidi využívají a co j takzvaně ekologické, vždycky to nějak změní, zasáhne přírodní prostředí, omezí jiné druhy, má vliv na prostředí nějakými emisemi atd.
Můžeme se jen bavit o tom, jestli nějaké řešení využíváme, v rámci v té době známé technicky, technických řešení, znalostí o přírodě atd optimálně a tudíž s největším benefitem pro lidi a s nejmenším vlivem na přírodu nebo jestli tomu tak není a tak znečištěním přírody a dalšími vlivvy na přírodu zbytečně plýtváme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.8.2024 09:07 Reaguje na Radim Polášek
Nevidím důvod, proč by měla být přečerpávačka neekologická. Dalešická přehrada, jako zásobárna vody pro Dukovany, tvoří s nádrží Mohelno přečerpávačky a daří se tam přírodě velmi dobře, jako v každé jiné vodní nádrži u nás.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist