Děti Země podaly rozklad proti povolení pro úsek D11, ŘSD s nimi chce jednat
ŘSD získalo nepravomocné stavební povolení na úsek D11 z Trutnova ke státní hranici 3. srpna. Informaci o podání rozkladu ředitelství obdrželo 14. září. "Rozklad, který podala organizace Děti Země, je blanketní. To znamená, že důvody odvolání zatím neznáme," uvedl mluvčí ŘSD. Patrik pro denik.cz uvedl, že Děti Země stavební povolení studují a do měsíce rozklad doplní o odborné argumenty.
"Jakmile bude jasné, proti čemu se Děti Země odvolávají, chce se s předsedou Patrikem setkat náš generální ředitel Mátl, aby s ním jednal o možném zpětvzetí rozkladu," uvedl mluvčí ŘSD. Délku případného zdržení stavby nelze nyní podle ředitelství odhadnout. Dosud ŘSD mínilo, že by stavbu mohlo zahájit na konci letošního roku.
ŘSD nyní pro úsek D11 o délce 21 kilometrů vybírá stavební firmu. Z šesti uchazečů dal nejvýhodnější nabídku polský Budimex. Nabídl cenu 11,35 miliardy korun, tedy 86,8 procenta předpokládané ceny. ŘSD plánuje, že na D11 nejdříve otevře tříkilometrový úsek u hranice s Polskem, který naváže na polskou čtyřproudou rychlostní silnici S3. Celý úsek, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být hotový v roce 2027.
ŘSD současně připravuje stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. K úseku o délce 19,6 kilometru v březnu získalo pravomocné územní rozhodnutí.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře. Navazuje na ni silnice I/37 směrem na Trutnov.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (23)
smějící se bestie
20.9.2023 19:43Miroslav Vinkler
20.9.2023 20:10Měli by se dohodnout bokem, jako motorista bych dálnici PL-ČR jen uvítal.
Petr
20.9.2023 21:46 Reaguje na Miroslav VinklerPetr
20.9.2023 21:47 Reaguje na PetrJarek Schindler
20.9.2023 22:24 Reaguje na PetrPetr
20.9.2023 22:59 Reaguje na Jarek SchindlerA všichni to rozhodně nevítají, například spousty chalupářů, kteří v té dosud krásné krajině mají třeba už několik generací svoje chalupy a hospodářství... A jednoho dne se probudí s dálnicí pod okny. Takže vlastně jedni se zbaví provozu tím, že ho přesunou pod okna druhým. Lahůdka.
smějící se bestie
21.9.2023 06:25 Reaguje na PetrA je trestuhodné, že přesto v mnoha případech byla po " sametu " povolena výstavba i satelitních městeček v blízkosti plánovaných tras/viz pražský okruh.
Navíc ty dálnice, okruhy, měly být v provozu už před vstupem ČR do EU a stačilo k tomu převzetí německého zákona o liniových dopravních značkách hned v r.1990 a stavět !
Slavomil Vinkler
21.9.2023 10:00 Reaguje na PetrBřetislav Machaček
21.9.2023 21:12 Reaguje na Slavomil Vinklerněčí trvalé bydliště u přetížené okresky, odkud ti lidé nemají kam utéci za klidem jako on.
Petr
22.9.2023 00:03 Reaguje na Břetislav MachačekNicméně mě jen velice překvapilo, a to byl důvod mého příspěvku, a který jste tu rozmázli do něčeho úplně jiného, že i lidé, kteří jsou ochotní se rvát za přírodu, jsou ve stejném případě, který když se netýká jich samých, schopní klidně otočit a ochotně podporovat to, proti čemu předtím sami bojovali. Takové věci mě udivují.
Břetislav Machaček
22.9.2023 08:29 Reaguje na PetrMísto deseti formanských vozů to je
deset tisíc aut a ty je třeba buď
zcela odstranit(utopie) a nebo je
přesunout na dálnici, či obchvat.
Prostě buď jedno a nebo druhé, ale
neexistuje nic mezi tím. Podporuji
boj lidí za dálnice a obchvaty, ač
se mne to osobně moc netýká, ale já
s nimi soucítím, že se chtějí takové
dopravní zátěže zbavit. Vám je fuk,
že trpí, protože jste sobec myslící
pouze na to své a cizí problémy vás
nezajímají.
Petr
22.9.2023 00:05 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
22.9.2023 08:32 Reaguje na Petrvybrat jinde, ale trvalé bydliště
asi těžko a týká se to daleko více,
lidí, než pár rekreantů.
Richard Vacek
20.9.2023 20:12Jaroslav Řezáč
21.9.2023 07:53Břetislav Machaček
21.9.2023 21:31a obchvatů by měli žalovat potížisty a žádat po nich škody vzniklé odklady.
Kolik životů je zbytečně zmařeno, poškozeno, kolik majetku zničeno(praskají
zdi domů), lidé se pořádně nevyspí a trpí stresem, zda děti dojdou ve zdraví do školy. Stačí jedna vyhraná žaloba a je po potížistech, protože
si to ostatní setsakra rozmyslí! Chce to pouze mít odvahu je zažalovat za
tyto újmy a je věcí soudu, komu dá za pravdu. Myslím si, že vykonatelnost
rozhodnutí nelze jen tak zastavit pouze z důvodů procesních chyb. Zde není odkladný účinek rozhodnutí a soud může pouze nařídit opravu banální chyb
i bez zastavení stavby. Chce to i odvahu soudců vzít rozhodnutí na sebe
a ne se pouze schovávat za dokonalé vyhotovení projektu.
Petr
22.9.2023 00:13 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
22.9.2023 08:38 Reaguje na Petrdočkat toho, že pro něho nepřijede sanitka, nepřijedou hasiči, krám bude bez zboží a jeho zaměstnavatel ukončí činnost kvůli nefunkční dopravě. Myslete prosím v souvislostech a nikoliv pouze z pozice fanatického
odpůrce jakékoliv nutné dopravy. Pokud budou ta vozidla
jezdit pouze pro zábavu, tak se ke kritice připojím.
Petr
22.9.2023 15:37 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
22.9.2023 19:01 Reaguje na PetrKrkonoše se bude jezdit pořád po okreskách? Nebo
na ty auta nasadíte křídla a hory přeletí? Kam se
kouknete, tak na hranicích s Polskem nějaké hory
jsou a D1 kousek od mého bydliště nestačí jako
jediná spojnice obou zemí. Nám to taky nevonělo
mít tady dálnici, ale nyní jsme rádi, že zmizela
doprava z okresek a centra města. Ještě bojujeme
za obchvat okolních obcí, který z nich odvede
dopravu na spojnici Těšín-Bohumín.
Břetislav Machaček
22.9.2023 19:06 Reaguje na Petrzáměru CELÉ stavby před schválením projektové
dokumentace. Protestovat proti poslednímu úseku
trasy je potížismus a kde byli, když schvalovali
celou trasu?
Lukas B.
25.9.2023 20:51 Reaguje na Petrmimochodem, trutnov je toho času zcela ucpaný a je objížděn po okreskách přímo před okny - a zoufalství obecního úřadu starého rokytníku vyústilo k prosazení zákazu náklaďáku na jedné z objížděk.