https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/deti-zeme-podaly-rozklad-proti-povoleni-pro-usek-d11-rsd-s-nimi-chce-jednat
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Děti Země podaly rozklad proti povolení pro úsek D11, ŘSD s nimi chce jednat

20.9.2023 18:04 | TRUTNOV (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ekologické hnutí Děti Země napadlo rozkladem stavební povolení pro úsek dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Generální ředitel státního Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Radek Mátl by chtěl s předsedou Dětí Země Miroslavem Patrikem jednat o možném zpětvzetí rozkladu, sdělil mluvčí ŘSD Jan Studecký.
 

ŘSD získalo nepravomocné stavební povolení na úsek D11 z Trutnova ke státní hranici 3. srpna. Informaci o podání rozkladu ředitelství obdrželo 14. září. "Rozklad, který podala organizace Děti Země, je blanketní. To znamená, že důvody odvolání zatím neznáme," uvedl mluvčí ŘSD. Patrik pro denik.cz uvedl, že Děti Země stavební povolení studují a do měsíce rozklad doplní o odborné argumenty.

"Jakmile bude jasné, proti čemu se Děti Země odvolávají, chce se s předsedou Patrikem setkat náš generální ředitel Mátl, aby s ním jednal o možném zpětvzetí rozkladu," uvedl mluvčí ŘSD. Délku případného zdržení stavby nelze nyní podle ředitelství odhadnout. Dosud ŘSD mínilo, že by stavbu mohlo zahájit na konci letošního roku.

ŘSD nyní pro úsek D11 o délce 21 kilometrů vybírá stavební firmu. Z šesti uchazečů dal nejvýhodnější nabídku polský Budimex. Nabídl cenu 11,35 miliardy korun, tedy 86,8 procenta předpokládané ceny. ŘSD plánuje, že na D11 nejdříve otevře tříkilometrový úsek u hranice s Polskem, který naváže na polskou čtyřproudou rychlostní silnici S3. Celý úsek, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být hotový v roce 2027.

ŘSD současně připravuje stavbu úseku D11 z Jaroměře do Trutnova. K úseku o délce 19,6 kilometru v březnu získalo pravomocné územní rozhodnutí.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře. Navazuje na ni silnice I/37 směrem na Trutnov.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (23)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

20.9.2023 19:43
Tak se snad konečně justice pochlapí a smete to ze stolu !
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.9.2023 20:10
Nejde o to jestli to justice smete nebo nesmete. Tady jde o čas. Než soud nařídí jednání cca 3_6 měsíců , a i v případě zamítnutí žaloby je zde možnost podat odovolání, rok,dva žádná míra.
Měli by se dohodnout bokem, jako motorista bych dálnici PL-ČR jen uvítal.
Odpovědět
Pe

Petr

20.9.2023 21:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
A co kdyby, čistě jen teoreticky, někdo plánoval dálnici třeba přes Králický Sněžník? Taky byste to jako motorista vítal?
Odpovědět
Pe

Petr

20.9.2023 21:47 Reaguje na Petr
A nebo byste to byl vy, kdo by tentokrát podával rozklad?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

20.9.2023 22:24 Reaguje na Petr
Čistě prakticky, jako argument je to totální nesmysl, který může opravdu vyplodit pouze nějaká zelená hlava. No a ekologický vyděrač Patrik. Zase se to bude úplně zbytečně protahovat a prodražovat. No a to prodražení nakonec zaplatíme všichni. No a dálnici nevítají jenom motoristé ale všichni tam žijící co se díky dálnici zbaví celkem hustého provozu takříkajíc přímo pod jejich okny.
Odpovědět
Pe

Petr

20.9.2023 22:59 Reaguje na Jarek Schindler
Však to taky nebylo pro vás, tak nevím proč na to reagujete.
A všichni to rozhodně nevítají, například spousty chalupářů, kteří v té dosud krásné krajině mají třeba už několik generací svoje chalupy a hospodářství... A jednoho dne se probudí s dálnicí pod okny. Takže vlastně jedni se zbaví provozu tím, že ho přesunou pod okna druhým. Lahůdka.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

21.9.2023 06:25 Reaguje na Petr
Ty dálnice, okruhy měst, byly naplánovány už před dávno " sametem "/r.1989.
A je trestuhodné, že přesto v mnoha případech byla po " sametu " povolena výstavba i satelitních městeček v blízkosti plánovaných tras/viz pražský okruh.
Navíc ty dálnice, okruhy, měly být v provozu už před vstupem ČR do EU a stačilo k tomu převzetí německého zákona o liniových dopravních značkách hned v r.1990 a stavět !
Odpovědět
pp

pavel peregrin

21.9.2023 07:41 Reaguje na smějící se bestie
**
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

21.9.2023 10:00 Reaguje na Petr
A v těch trvalých bydlištích je to zcela pod okny a kolem chodníků s dětmi přijatelnější, než stovky metrů od chalupy?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.9.2023 21:12 Reaguje na Slavomil Vinkler
Pro Petra z Prahy je chalupa přednější, než
něčí trvalé bydliště u přetížené okresky, odkud ti lidé nemají kam utéci za klidem jako on.
Odpovědět
Pe

Petr

22.9.2023 00:03 Reaguje na Břetislav Machaček
Bydliště u okresky je pořád u okresky a tak se tam s provozem jaksi musí počítat. Naproti tomu kde je relativně nedotčená příroda, tam se s dálnicí jaksi moc počítat nemusí. A takto se k oběma místům přistupuje.
Nicméně mě jen velice překvapilo, a to byl důvod mého příspěvku, a který jste tu rozmázli do něčeho úplně jiného, že i lidé, kteří jsou ochotní se rvát za přírodu, jsou ve stejném případě, který když se netýká jich samých, schopní klidně otočit a ochotně podporovat to, proti čemu předtím sami bojovali. Takové věci mě udivují.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.9.2023 08:29 Reaguje na Petr
Ti lidé bydlí u okresky několik generací, ale znásobila se doprava.
Místo deseti formanských vozů to je
deset tisíc aut a ty je třeba buď
zcela odstranit(utopie) a nebo je
přesunout na dálnici, či obchvat.
Prostě buď jedno a nebo druhé, ale
neexistuje nic mezi tím. Podporuji
boj lidí za dálnice a obchvaty, ač
se mne to osobně moc netýká, ale já
s nimi soucítím, že se chtějí takové
dopravní zátěže zbavit. Vám je fuk,
že trpí, protože jste sobec myslící
pouze na to své a cizí problémy vás
nezajímají.
Odpovědět
Pe

Petr

22.9.2023 00:05 Reaguje na Břetislav Machaček
A ti, kteří utíkají za klidem, pak místo klidu dostanou dálnici.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.9.2023 08:32 Reaguje na Petr
Rekreační pobyt, či bydlení si mohu
vybrat jinde, ale trvalé bydliště
asi těžko a týká se to daleko více,
lidí, než pár rekreantů.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

20.9.2023 20:12
Snad to spraví zaplacení nějaké studie od dané vyděračské organizace.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

21.9.2023 07:53
Ve fázi, kdy se vybírá firma je podávání rozkladu neodůvodnitelné a jde o obstrukce.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.9.2023 21:31
Píši to opakovaně! Občané a obce zatížené dopravou díky oddalování dálnic
a obchvatů by měli žalovat potížisty a žádat po nich škody vzniklé odklady.
Kolik životů je zbytečně zmařeno, poškozeno, kolik majetku zničeno(praskají
zdi domů), lidé se pořádně nevyspí a trpí stresem, zda děti dojdou ve zdraví do školy. Stačí jedna vyhraná žaloba a je po potížistech, protože
si to ostatní setsakra rozmyslí! Chce to pouze mít odvahu je zažalovat za
tyto újmy a je věcí soudu, komu dá za pravdu. Myslím si, že vykonatelnost
rozhodnutí nelze jen tak zastavit pouze z důvodů procesních chyb. Zde není odkladný účinek rozhodnutí a soud může pouze nařídit opravu banální chyb
i bez zastavení stavby. Chce to i odvahu soudců vzít rozhodnutí na sebe
a ne se pouze schovávat za dokonalé vyhotovení projektu.
Odpovědět
Pe

Petr

22.9.2023 00:13 Reaguje na Břetislav Machaček
A úplně stejně mohou žalovat potížisty motoristy a žádat po nich úhrady škod vzniklých vybudováním dálnice v přírodě ti, kteří do té přírody utíkají před stresem, hlukem, zničeným zdravím a rozlézáním "civilizace". A to za škody nejen na svém zdraví, ale i na zdraví dalšího poničeného kusu životního prostředí. Chce to jen odvahu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.9.2023 08:38 Reaguje na Petr
Nikomu nebráním žalovat motorizmus, ale pak se může taky
dočkat toho, že pro něho nepřijede sanitka, nepřijedou hasiči, krám bude bez zboží a jeho zaměstnavatel ukončí činnost kvůli nefunkční dopravě. Myslete prosím v souvislostech a nikoliv pouze z pozice fanatického
odpůrce jakékoliv nutné dopravy. Pokud budou ta vozidla
jezdit pouze pro zábavu, tak se ke kritice připojím.
Odpovědět
Pe

Petr

22.9.2023 15:37 Reaguje na Břetislav Machaček
Pokud se mi nelíbí dálnice skrz Krkonoše, tak jsem fanatický odpůrce jakékoliv nutné dopravy? Jak jste došel k něčemu takovému?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.9.2023 19:01 Reaguje na Petr
Tak tedy dobře. Dálnice skončí v Polsku a přes ty
Krkonoše se bude jezdit pořád po okreskách? Nebo
na ty auta nasadíte křídla a hory přeletí? Kam se
kouknete, tak na hranicích s Polskem nějaké hory
jsou a D1 kousek od mého bydliště nestačí jako
jediná spojnice obou zemí. Nám to taky nevonělo
mít tady dálnici, ale nyní jsme rádi, že zmizela
doprava z okresek a centra města. Ještě bojujeme
za obchvat okolních obcí, který z nich odvede
dopravu na spojnici Těšín-Bohumín.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.9.2023 19:06 Reaguje na Petr
Jinak protestovat by mělo být možné pouze proti
záměru CELÉ stavby před schválením projektové
dokumentace. Protestovat proti poslednímu úseku
trasy je potížismus a kde byli, když schvalovali
celou trasu?
Odpovědět
LB

Lukas B.

25.9.2023 20:51 Reaguje na Petr
1. D11 opravdu není skrz krkonoše. navržená (a projednaná povolená) trasa vede: skrz kopečky a pastviny, pak okolo skládky, pak překonává trutnov po estakádě, pak se motá okolo výsypky popílku (mrtvé jezero) a pak vede přes pastviny (krajinářsky zničené větrníky) a napojuje se na železničářském braunfíldu na polskou trasu. kudy to proboha chcete vést jinudy a napojit se na poláky? jediné, co po té trase má velký smysl chránit, jsou dva horské hřebeny (oba podchází tunelem) a dvě údolní nivy - obě přechází vysokou letmo betonovanou estakádou. ano, jedna z estakád jde půdorysně asi 40 metrů od pěkně zrekonstruované chalupy - ale pozor, tahle chalupa byla ve stavu "ruina k rekonstrukci" před necelými deseti lety na prodej - a to už na Mapy.cz byla vidět trasa D11 a všichni věděli.

mimochodem, trutnov je toho času zcela ucpaný a je objížděn po okreskách přímo před okny - a zoufalství obecního úřadu starého rokytníku vyústilo k prosazení zákazu náklaďáku na jedné z objížděk.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist