Dobíjecí stanice Ško-Energo v Mladé Boleslavi jsou už placené
Zpoplatnění dobíjecích stanic je další fází projektu, na kterém společnost spolupracuje s městem. Firma v září 2018 zprovoznila první stanici na mladoboleslavském letišti u muzea Metoděje Vlacha, loni přibyly dobíjecí stanice u plaveckého bazénu, na Českobratrském náměstí, v parkovacím domě v ulici Kateřiny Militké a u fotbalového stadionu.
Cena za nabíjení se liší podle typu dobíjecí stanice. V případě stanic s pomalým nabíjením je stanovena na 3,50 Kč/kWh, u stanic s rychlým dobíjením na sedm korun za kWh. "Dosud jsme testovali technické možnosti nabíjení na konkrétních typech dobíjecích stanic a v rámci popularizace elektromobility jsme poskytovali elektřinu na nabíjení všem zákazníkům zdarma. Zpoplatněním služby nabíjení se dostáváme do finální fáze projektu, kdy stanovujeme konečnou cenu za nabíjení," řekl jednatel Ško-Energo Tomáš Kubín.
Ško-Energo nyní dokončuje projekt na vybudování dobíjecí infrastruktury v závodech automobilky v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. "Jedná se o podstatně větší počty stanic, více než 500 dobíjecích bodů," řekl Kubín.
Ško-Energo není jediná, kdo v Mladé Boleslavi provozuje dobíjecí stanice, motoristé si mohou elektromobil dobít například i u stanice společnosti ČEZ. V prvním čtvrtletí letošního roku meziročně stoupl objem energie odebrané v síti veřejných rychlodobíjecích stanic Skupiny ČEZ o více než 54 procent téměř na 600 000 kWh, u středočeských dobíjecích stanic to bylo 67 552 kWh při téměř 4600 dobíjení.
V tuzemsku funguje přes 400 dobíjecích stanic od různých provozovatelů. Ve středních Čechách jsou rychlodobíjecí stanice společnosti ČEZ například v Berouně, Kolíně, Kladně nebo Mladé Boleslavi. Další provozují třeba společnosti E.ON nebo PRE. Celkem jich je přibližně pět desítek.
reklama