https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/dpa-volkswagen-by-kvuli-skandalu-mohl-zrusit-vyplatu-dividend
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

DPA: Volkswagen by kvůli skandálu mohl zrušit výplatu dividend

29.3.2016 15:46 | WOLFSBURG (ČTK)
Německý automobilový koncern Volkswagen by mohl zrušit výplatu dividend za uplynulý rok, aby ušetřil peníze na náklady spojené s emisním skandálem. S odvoláním na nejmenovaný zdroj to napsala agentura DPA. Akcie koncernu po této zprávě zamířily dolů a odepsaly až 1,8 procenta. Automobilka uvedla, že podrobnosti o podnikovém hospodaření zveřejní 28. dubna.
 

Definitivní zatím nic není, "neexistuje ale žádný náznak, že by byla naděje na jediný cent", řekl DPA nejmenovaný člen dozorčí rady koncernu.

Největší evropská automobilka se v poslední době potýká s následky největšího skandálu ve své historii poté, co loni v září přiznala, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Cena prioritních akcií klesla od té doby o zhruba 30 procent. Zveřejnění výsledků hospodaření za uplynulý rok Volkswagen odložil na 28. dubna, aby mohl finanční následky krize lépe vyhodnotit.

Volkswagen bývá k akcionářům podle pozorovatelů obvykle štědrý. Za rok 2014 vyplatil dividendu 4,86 eura (131,5 Kč) za každou prioritní akcii a 4,80 eura (129,9 Kč) za každou kmenovou akcii. Celkově mezi akcionáře rozdělil zhruba 2,3 miliardy eur.

Analytici podle agentury Reuters dosud očekávali, že VW by mohl snížit dividendu z prioritních akcií za uplynulý rok o dvě třetiny na 1,87 eura za jednu. Podle redaktora této agentury Olafa Storbecka by ale zrušení bylo lepším krokem. Firma by tak prý ušetřila 2,3 miliardy eur ročně.

Největším podílníkem Volkswagenu je společnost Porsche SE, kterou ovládají rodiny Porscheů a Piëchů. Velké balíky akcií drží také spolkový stát Dolní Sasko a státní fond Kataru.

Úřad zemské vlády Dolního Saska již uvedl, že případný výpadek ve výplatě dividend by neměl "žádný přímý dopad" na její rozpočet.

Volkswagen si dal loni stranou zhruba 6,7 miliardy eur na pokrytí očekávaných nákladů spojených se svoláním aut zasažených skandálem. Firma nadto čelí pokutám a žalobám v USA i jinde ve světě. Analytici společnosti Evercore ISI tak odhadují celkové náklady související se skandálem na zhruba 30 miliard eur.

Podle Storbecka se zdá, že skupina bude schopna zvládat vysoké náklady bez větších šrámů. Prémiovým značkám Audi a Porsche a divizi finančních služeb se zatím dařilo relativně slušně, což naznačuje, že poptávka po autech ze skupiny Volkswagen příliš zasažena nebyla. Pokuty a poplatky za právní spory navíc sníží zdanitelný zisk, takže i kdyby se celkové náklady do roku 2020 vyšplhaly na 50 miliard eur, nějaké peníze by prý koncernu stále zbývaly.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist