Ekologové: Programové prohlášení nahrává Motoristům a fosilnímu průmyslu
Podle Bicana nová vládní koalice potvrzuje jejich obavy, že Motoristé budou v nové vládě a na ministerstvu životního prostředí hájit zájmy fosilního průmyslu. Ministerstvo má podle dohody připadnout Motoristům, v jeho čele by měl podle médií stanout předseda strany Petr Macinka. Toto obsazení úřadu kritizovali už dříve nejen ekologové, ale také vědci a studenti. Vznikla řada otevřených dopisů a lidé demonstrovali na Hradčanském náměstí.
Podobně návrh kritizuje i Jiří Koželouh, programový ředitel Hnutí DUHA. "Andrej Babiš (předseda hnutí ANO) dává tímto návrhem programového prohlášení Motoristům bianco šek, aby - pokud ovládnou ministerstvo životního prostředí - realizovali svůj destruktivní program," uvedl. Podle něj návrh otevírá cestu i k dotování uhelných elektráren prostřednictvím vyšších účtů domácností a firem za elektřinu.
"Tím vším vláda možná zaujme malý segment voličů (a sponzorů) Motoristů, ale poškodí zájmy naprosté většiny občanů, kteří chtějí dýchat čistý vzduch, šetřit peníze za energie či mají rádi českou přírodu," dodal Koželouh.
Ekologové upozorňují na to, že návrh prohlášení nepočítá s pokračováním programů jako Nová zelená úsporám nebo takzvanými kotlíkovými dotacemi, které podle nich pomáhají lidem snižovat spotřebu energie a zlepšovat kvalitu ovzduší. Dokument se zároveň nezmiňuje o ochraně národních parků a nevymezuje se proti rušení chráněných území.
"Sice se obecně vymezuje proti snížení ochrany nejcennějších území, ale nejmenuje přímo národní parky a jejich ochranu nijak výslovně negarantuje," uvedl Koželouh.
Prohlášení navíc podle ekologů přejímá z programu Motoristů omezení principu bezzásahovosti, který se týká zejména lesů v národních parcích. Dokument podle nich rovněž kopíruje plán Motoristů zrušit ochranu před erozí půdy prostřednictvím revize protierozní vyhlášky.
Ačkoli Motoristé podle ekologů neprosadili zastavení rozvoje obnovitelných zdrojů, návrh jej podle Koželouha problematizuje vágními formulacemi o rostoucích nákladech na výstavbu a zároveň podporuje udržování uhelných elektráren.
Z návrhu programového prohlášení vznikající vládnoucí koalice vyplývá také například revize současné podoby Zelené dohody pro Evropu (Green Deal). V ochraně životního prostředí chce budoucí vláda přistoupit ke klimatické politice pragmaticky a chce ji opírat o vědecké poznatky. V návrhu je také kupříkladu zásadní revize financování ekologických iniciativ z veřejných peněz.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (127)
Jan Omasta
1.11.2025 00:25Jaroslav Řezáč
1.11.2025 06:48 Reaguje na Jan OmastaProjekty na dekarbonizaci elektráren se z větší části nezastaví, protože ČEZ už menší zdroje přeorganizoval a teď dělá v Mělníku.
Pro města je dekarbonizace tepláren výhodná, byť asi není levná.
Benefity dekarbonizace je znát ale domnívám se, že Motoristům nejde o reinkarnaci uhlí, ale o zánik dočasného OZE, což by v tom případě logiku dávalo.
Pavel Hanzl
1.11.2025 08:27 Reaguje na Jaroslav ŘezáčJaroslav Řezáč
1.11.2025 08:48 Reaguje na Pavel HanzlTedy laicky, to co se nacpe dočasnému OZE se převede do jiné kapsy, která dokáže poskytovat elektřinu 24/7/366 dní v roce.
Z uhlí nemusí být člověk nadšený, a není, ale ona konstanta dává smysl a z dočasného OZE dělá nesmysl.
Pavel Hanzl
1.11.2025 08:54 Reaguje na Jaroslav ŘezáčPavel Hanzl
1.11.2025 10:18 Reaguje na Jaroslav StudničkaProč děláte ze sebe pořád takového blba?
Jaroslav Studnička
1.11.2025 10:59 Reaguje na Pavel HanzlTak příště ta fakta uvádějte. Dojmy si vykládejte posluchačům doma před zrcadlem.
Pavel Hanzl
1.11.2025 12:33 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
1.11.2025 14:08 Reaguje na Pavel HanzlJiří Svoboda
3.11.2025 15:01 Reaguje na Pavel HanzlFrantišek Orság
1.11.2025 22:52 Reaguje na Pavel HanzlNavíc se jedná o agregovaná data.
Pavel Hanzl
2.11.2025 07:39 Reaguje na František OrságJaroslav Studnička
2.11.2025 08:46 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
2.11.2025 14:48 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
2.11.2025 17:47 Reaguje na Pavel HanzlSlovan
1.11.2025 05:33Co tohle je kur*a za větu? Žádná bezzásahová oblast nedělá ani jedno z toho. CHKO to asi neohrozí, tam je těch bezzásahových oblastí minimum, otázkou jsou samozřejmě NP.
Pár voličů Motoristů znám a ani jeden není proti ochraně přírody, ani proti bezzásahovosti. Jejich volba byla kvůli něčemu jinému. Ani jednoho neodsuzuji za jejich volbu, ani nemohli vědět, že by dostali MŽP, ale budu je “bombardovat” zprávami o tom, co způsobila jejich volba, pokud začne Macinka útočit na to nejcennější co máme.
Slavomil Vinkler
1.11.2025 07:57 Reaguje na Slovan-Bezzásahovost může ohrožovat biodiverzitu. Třeba když step zaroste křovím.
-Horší je to s ekonomickou udržitelností neb jakýkoli bezzásah nevynáší a každá ochrana snizuje maximalizaci zisku. No asi je třeba, aby ta bezzásahová území nebyla privátní.
-Ochrana života nebo majetku? Záleží na interpretaci. Bezzásah a okolí nemá být privátní. Nicméně snižovat například hořlavost, nebo povodňovost, umožnit zásah hasičů..., to v přijatelné míře nemusí být proti biodiverzitě.
Jaroslav Řezáč
1.11.2025 08:22 Reaguje na Slavomil VinklerJaroslav Řezáč
1.11.2025 09:02 Reaguje na Jaroslav Řezáčslovo majetek je nemístné a hloupé, ve své podstatě nikdy nic nevlastníte, protože si to zkrátka do penálu sebou nikdo nevezme, proto zaměření sena majetek je tak stupidní vize.
slovo starat se je ekvivalent vlastnictví jako vztahu nikoliv majetku.
Pavel Hanzl
1.11.2025 08:58 Reaguje na Slavomil VinklerSlovan
1.11.2025 10:26 Reaguje na Slavomil VinklerOpravdu bezzásah nevynáší, když za tou “jinou” krajinou jezdí do NP každoročně statisíce lidí, kteří nechávají po celém okolí desítky milionů Kč? Takže komu ty peníze mají spadnout do peněženky, aby to podle vás byl ten správný příjemce? Soukromníci dostávají od státu kompenzace za ušlí zisk - opět jsme u toho. Opravdu si tohle naše bohatá společnost nemůže dovolit? Navíc ta vyplácená částka bude kapkou v rozpočtu…
Pavel Hanzl
1.11.2025 10:31 Reaguje na Slovan"Některé části stepních lokalit jsou v bezzásahovém režimu (ponechány přirozenému vývoji)." AI
Pavel Hanzl
1.11.2025 10:33 Reaguje na SlovanRadek Čuda
3.11.2025 12:54 Reaguje na SlovanA ta formulace je náhodou super ... bo je taková hezky flexibilní, do toho se dá zamotat cokoli. Takže proti předchozí vládě žádná změna ...
Jaroslav Řezáč
1.11.2025 06:41Pavel Hanzl
1.11.2025 08:25Jaroslav Studnička
1.11.2025 08:35 Reaguje na Pavel HanzlOhledně dotací jste sám tvrdil před rokem a více, že na FVE již dotace nejsou potřeba, tak co se rozčilujete.
Pavel Hanzl
1.11.2025 09:00 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
1.11.2025 09:10 Reaguje na Pavel HanzlRadek Čuda
3.11.2025 12:58 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
3.11.2025 19:12 Reaguje na Radek ČudaEmil Novák
3.11.2025 19:47 Reaguje na Pavel HanzlRadek Čuda
4.11.2025 12:37 Reaguje na Pavel HanzlTakže jsme tam kde jsme byli, FVE na střeše máte díky právě té dotaci.
Radek Čuda
3.11.2025 12:57 Reaguje na Pavel HanzlTo je fakt neštěstí ...
Pavel Hanzl
1.11.2025 08:33Jaroslav Studnička
1.11.2025 08:39 Reaguje na Pavel HanzlFVE a VtE levnou elektřinu nepřináší.
Pro dekarbonizace není podstatný podíl OZE, ale podíl nízkoemisních zdrojů a tam jsme s jadernými zdroji mnohem dál.
Pavel Hanzl
1.11.2025 10:22 Reaguje na Jaroslav StudničkaDruhá nejlevnější je velkovýroba solární energie přes PV (utility-scale solar PV) – cca 0,043 USD/kWh."
Jak dycky.
Jaroslav Studnička
1.11.2025 11:05 Reaguje na Pavel HanzlRozhodující jsou reálné ceny a to je vidět například na cenách aukcí v ČR.
Pavel Hanzl
1.11.2025 12:35 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
1.11.2025 14:10 Reaguje na Pavel HanzlEmil Novák
2.11.2025 08:01 Reaguje na Pavel HanzlDorian Černý
1.11.2025 19:06 Reaguje na Jaroslav StudničkaMajitel FVE má elektřinu za 0 Kč. Nebo u vás chodí slunce a vítr a vybírá poplaty?
Jaroslav Studnička
1.11.2025 19:32 Reaguje na Dorian ČernýPavel Hanzl
1.11.2025 19:42 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
1.11.2025 19:49 Reaguje na Pavel HanzlI když se údržba blíží k nule, nula to není.
Jaroslav Studnička
2.11.2025 16:44 Reaguje na Pavel HanzlTo jste celej vy, netušíte, ale blábolíte.
Radek Čuda
3.11.2025 13:00 Reaguje na Dorian ČernýNebo od investičních nákladů taktně abstrahujte?
Jan Šimůnek
1.11.2025 09:30"podle ETS2 je fosilní palivo i zemní plyn... "
Však proto je nutné ji bez náhrady zrušit, i za "cenu" vyhození z EU.
A bezuhelná teplárna je nesmysl. Benefity dekarboonizace žádné nemá, takže ani nemohou být znát.
to Slovan1.11.2025 05:33
Bezzásahovost u nás nadělala škody dost a průběžně vznikají další. Proto je nutné tento nesmysl likvidovat. Pokud to nepůjde jinak, tak rušením CHKO a NP, v nichž se tato zvůle ekofanatiků vyskytuje nejčastěji.
to Pavel Hanzl 1.11.2025 08:25
"Moxderní topení" je mnohonásobně dražší než klasická kamna na uhlí, nebo kotel na plyn. V investičních i provozních nákladech. Jen je třeba se hzbavit EU a jejích emisních povolenek.
Slavomil Vinkler
1.11.2025 09:43 Reaguje na Jan ŠimůnekPodle mě na biodiverzitě, tedy na ekologii. Pokud zrušíte CHKO a NP, tak biodiverzitě nepomůžete, pouze otevřete vrata bezuzdnému ničení výstavbou.
Pavel Hanzl
1.11.2025 19:44 Reaguje na Slavomil VinklerPavel Hanzl
1.11.2025 12:39 Reaguje na Jan ŠimůnekŠevčík slíbil, že nová vláda bude zakonzervovaná (nebo konzervativní?), jenom nevím, do které doby se máme vracet. Konzerva byl bolševismus, ale i R-U nebyla žádná extra progrese, tož mudrujte.
Břetislav Machaček
1.11.2025 09:55programového prohlášení vlády. Zlaté časy nicnedělání a potížismu mnohým
skončí a to je ten hlavní důvod nespokojenosti s těmi, co to prosazují!
Pavel Hanzl
1.11.2025 10:27 Reaguje na Břetislav MachačekSamozřejmě hlupačista to neví, ale někdy je to až komické.
Okamůra hlásal, že se zruší všechny politické neziskovky, aby nemohly dělat politickou agitaci.
To jsou politické strany a velmi štědře dotovaná SPD by byla zrušena a bylo by jí zakázáno agitovat. To by nám fakt pomohlo.
Břetislav Machaček
1.11.2025 18:36 Reaguje na Pavel Hanzlnejde o neziskovky v oblasti sociálních služeb, ale o ty
neziskovky, co se zabývají jinými záležitostmi, které
mají mít pouze privátní zdroje investování.
Pavel Hanzl
1.11.2025 19:37 Reaguje na Břetislav Machaček" o ty neziskovky, co se zabývají jinými záležitostmi"
Netuším o čem píšete.
Slovan
1.11.2025 10:41 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
1.11.2025 18:30 Reaguje na Slovanněkteré firmy rozmyslí dát dar z čistého zisku. Budoucí
vláda chce odstranit maximum daňových úlev a to bude pro
některé firmy konečná sponzoringu. Uvidíme, zda pak budou
tak štědří jako dosud. O důchody se nebojím, ale zůstat u
vlády Pětikolka, tak bych se o ně bál. Každopádně stát
dotace některým spolkům omezí a nebo dokonce zastaví a to
některé spolky potřebují jako prase drbání.
Slovan
2.11.2025 09:58 Reaguje na Břetislav MachačekO důchody bych se bál být vámi hodně.
Jan Šimůnek
1.11.2025 14:15Bezzásahovost zničila pralesy na Šumavě, v podstatě zapříčinila i ničivý požár v Českém Švýcarsku (a ještě po něm si ekofanatici vymrčují, že by ty lesy neměly být přístupné požární technice). Dokážu si představit, že by bezzásahovost mohla ohrozit i Soutok, proto jsem proti vyhlášení CHKO a podporuji její zrušení. Soutok je stovky let opečovávaná kulturní krajina, ne "prales". Výstavbě se dá zabránit rozumně komponovanými územními plány.
to Slovan 1.11.2025 10:41
Problém je spíš s politickými nevládkami. Ty organizace, které dělají něco užitečného, si patrně sponzory najdou.
to Pavel Hanzl
1.11.2025 12:39 Nevím, proč to kadění na náměstích považujete za ekologii. To je spíš otázka sanitace. A konzervativní znamená také určitý hodnotový systém. Máte-li představu, že vesmír, Země i příroda jsou tu pro lidi, jste konzervativec. Máte-li představu, že lidé jsou tu proto, aby sloužili "Matce Gaie" (apod.), jste na opačné straně než oni.
1.11.2025 10:27 Jde o politické nevládky, vč. ekologických. Ty pozitivního nedělají naprosto nic.
Pokud dělá agitaci politik, tak za ni nese odpovědnost. Pokud ji dělá nevládkář, žádnou odpovědnost nemá. Proto se právě na poli nevládek často setkáváme s extrémními a jednoznačně škodlivými aktivitami. A SPD je naprosto standardní politická strana, která, na rozdíl od ODS, TOP09 nebo STAN není financována kriminálními živly.
Pavel Hanzl
1.11.2025 18:06 Reaguje na Jan ŠimůnekPavel Hanzl
1.11.2025 18:09 Reaguje na Jan ŠimůnekBřetislav Machaček
1.11.2025 18:40 Reaguje na Pavel Hanzlpokud jste si to vycucal z prstu. Máte ale možnost odevzdat
občanku a nechat se prohlásit nesvéprávným. V takovém případě může tvrdit co chcete.
Pavel Hanzl
2.11.2025 07:43 Reaguje na Břetislav MachačekBřetislav Machaček
3.11.2025 10:04 Reaguje na Pavel Hanzlvoličům, že nebude zvyšovat daně, Dozimetr a nebo Kampelička nesmrdí korupcí a podvody? Vždyť se o to
zajímá jimi řízená policie a jimi dosazení soudci!
To už musí být vážné, že nemají odvahu to zametat
pod koberec. A co teprve za pár dnů, až se nebudou
muset bát ministrů současné vlády! To se asi budou
chovat zcela jinak, než dosud. Jsem zvědav na vaše
reakce, až se dozvíte informace o svých ikonách,
které byly zatím u ledu a nyní nebude síla je tam
dál držet.
Radek Čuda
3.11.2025 13:03 Reaguje na Pavel HanzlBTW ... a zrovna jemu kšeft celkem šlapal i před vstupem do politiky.
Slavomil Vinkler
2.11.2025 09:08 Reaguje na Jan ŠimůnekFrantišek Orság
1.11.2025 22:45Pavel Hanzl
2.11.2025 07:49 Reaguje na František OrságJaroslav Studnička
2.11.2025 08:48 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
2.11.2025 09:57 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
2.11.2025 13:15 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
2.11.2025 14:27 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
2.11.2025 16:45 Reaguje na Pavel HanzlA to je lež, takže lžete.
Honza Honza
2.11.2025 06:42- bezsásahovsot = naprosto chybný postup
- revize Green Dealu = nutnost, jinak nepřežijeme
Ale jde tady o něco jiného: abychom těmito bohulibými postupy nezastavili Green Deal jako celek = kolaps přírody, zastavení rozvoje společnosti, to právě Čína nedělá, do nových technologií investuje masivně.
Pavel Hanzl
2.11.2025 14:34 Reaguje na Honza HonzaBezásahovost je odborná záležitost, Pálava je ve velké částí bezásahová už od komára a funguje jako alpinská step. Už zlikvoidovali i kozy bezoárové, které tam nasadili myslivci v roce 1953 a ty tu step ničily.
Emil Novák
2.11.2025 15:01 Reaguje na Pavel HanzlVe skutečnosti to v ČR není žádných "možná 12% spotřeby" ale 18,7 % spotřeby podle Ember.
Navíc vůbec nezáleží na podílu OZE ale na podílu nízkouhlíkových zdrojů, ve kterých jsme těsně pod průměrem EU a dokonce před Německem. To je celý.
Pavel Hanzl
2.11.2025 17:52 Reaguje na Emil Novákpodle údajů z roku 2023 byl podíl OZE na spotřebě elektřiny uváděn jako cca 14 %."
Mezi kozy.
Emil Novák
2.11.2025 18:09 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
2.11.2025 19:16 Reaguje na Emil NovákEmil Novák
2.11.2025 19:34 Reaguje na Pavel Hanzl2) Tvrzení "v budování OZE patříme mezi nejhorším z celé EU" je další blábol. Podstatné je budování nízkoemisních zdrojů, a v tom zdeleka mezi nejhorší nepatříme, jsme těsně pod průměrem EU.
3) Nejvíc se nám naopak vymstilo, když jsme kolem roku 2010 patřili mezi nejlepší v celé EU, dodnes na to doplácíme desítky miliard ročně.
Pavel Hanzl
3.11.2025 08:59 Reaguje na Emil NovákEmil Novák
3.11.2025 09:10 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
3.11.2025 19:06 Reaguje na Emil NovákEmil Novák
3.11.2025 19:23 Reaguje na Pavel HanzlRadek Čuda
3.11.2025 14:08 Reaguje na Pavel HanzlJan Šimůnek
2.11.2025 12:222.11.2025 07:43 Je mi líto: Kauza Bitcoiny je všeobecně známá, vláda dodala organizovanému zločinu miliardy Kč v bitcoinech. Kauza Dosimetr - objevily se výpovědi prvních svědků (z těch, které se soudruhům nepodařilo zlikvidovat), které popisují "výkrm TOP09 a STAN penězi z organizovaného zločinu, předposlední ředitel IKEM už asi rok sedí za to, že z této instituce vyvedl peníze na kampaň ODS. A to jsou jen ty nejdůležitější a nejznámější případy, které prošly i mainstreamovými sdělovacími prostředky. A Fialova Kampelička, kde je zatím jen jeden nebožtík, je taky docela známá.
2.11.2025 07:49 Nemáte pravdu, zelení chtějí zlikvidovat uhlí, bez toho, že by byl zajištěn spolehlivý náhradní zdroj energie. OZE takovým zdrojem rozhodně nejsou a z principu být nemohou (leda byste vynalezl větrník, který dává elektřinu i za bezvěvětří a slunečníky, které dávají elektřinu i potmě.
to Slavomil Vinkler 2.11.2025 09:08
Problém je, že CHKO i NP otevírají dveře k bezzásahovosti, protože to legislativa umožňuje a nikdy nevíte, jací vypatlanci se za nějakou dobu dostanou k moci. Zrušením prostě mají po žížalkách, nebo alespoň jim dá ta bezzásahovost podstatně víc práce.
to Honza Honza 2.11.2025 06:42
S prvními dvěma body souhlas, to ovšem odmítají právě zelení, proto je třeba distancovat tuhle partu od MŽP, Green Deal je třeba naprosto totálně zrušit, už proto, že to málo, co je na něm rozumného, už dávno v legislativě máme.
Pavel Hanzl
2.11.2025 14:43 Reaguje na Jan ŠimůnekCo je to za kolosální pitomost? Vláda z toho nějaké milardy získala, ve vašem světě naopak je to ale cha cha "výdej", že?
První výponědi svědků těsně před volbami prezentované vylhanými dezoláty, je asi tak co?
Ředitel IKEMu Ludvík byl papaláš v ČSSD, už dávno ho natočili, jak šachoval s úplatky.
A co je Fialova Kampelička? nevím o žádném zločinu.
Z OZE má už Evropa polovinu elektřiny, zkuste se někde zaptat, jak to dělají, když to nevíte.
CHKO s nějakou cha cha "bezzásahovostí" nemají nic společného, navíc je to zcela marginální bublina, jakdycky. Ta jenom blokuje developery, hospodaří nijak neomezuje.
Slavomil Vinkler
2.11.2025 15:02 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
2.11.2025 15:57 Reaguje na Slavomil VinklerSlavomil Vinkler
2.11.2025 16:14 Reaguje na Pavel HanzlEmil Novák
2.11.2025 18:17 Reaguje na Pavel HanzlMajka Kletečková
2.11.2025 23:35 Reaguje na Emil NovákNa displeji se objevila hláška
Web efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj je blokován
Tato stránka je blokována prohlížečem Chrome
ERR_BLOCKED_BY_CLIENT
Emil Novák
3.11.2025 06:54 Reaguje na Majka KletečkováRadek Čuda
3.11.2025 14:09 Reaguje na Slavomil VinklerA mohl byste nám sdělit kdy to tak podle vás bylo?
Slavomil Vinkler
2.11.2025 14:57 Reaguje na Jan ŠimůnekNavíc zrušení otevírá dveře snadné privatizaci - v okamžiku kdy se LČR změní z SP na AS je vymalováno.
Pavel Hanzl
2.11.2025 16:00 Reaguje na Slavomil VinklerJan Šimůnek
2.11.2025 16:28Stát dostal jakýsi minoritní podíl v bitcoinech, které byly na zablokovaném účtu a zabaveném počítači drogového dealera (a byly výsledkem prodeje drog). Podstatně větší (několikanásobek) částku dostal onen drogový dealer. MMCH, je sporné, zda stát může mít příjmy z organizovaného zločinu.
Výpovědi svědků jsou výpovědi svědků. Uvědomte si, že těmto lidem jde o krk, a tak zpívají jak kanárci mj. proto, aby už nemělo význam je umlčovat. To, že jejich výpovědi nepřinesla prototalitní média odpovídá jejich charakteru.
Problém je, že dotyčný pán nešachoval s úplatky pro neexistující ČSSR, ale pro existující ODS. Fíala nepřiznal svůj podíl v kampeličce a následná smrt jejího ředitele také o něčem svědčí.
OZE nemohou fungovat bez "horké zálohy" v klasických zdrojích (uhlí, paroplyn), které jedou v době jejich činnosti naprázdno a ekologové "zapomínají" jejich produkci CO2 připsat OZE. Ekobláboly např. Německa, které v rámci "boje za klima" zlikvidovalo jadernou energetiku, mě absolutně nezajímají.
Vzhledem k tomu, že místní proti CHKO zcela jednoznačně a v podstatě jednotně protestovali, tak prasečina jménem CHKO jim jednoznačně překáží. To samé se týká i Křivoklátska, kde chtějí ekoteroristé zřídit NP.
Developery může omezit územní plán.
Slavomil Vinkler
2.11.2025 17:34 Reaguje na Jan ŠimůnekJá pokládám za nejlepší řešení NP nebo aspoň CHKO s intenzivními programy péče na zachování biodiverzity. Samo od sebe bez NP nebo CHKO se už samo o sobě nikdy nevráti způsob hodpodaření před 150, 500 lety jak dělal Liechtenstein u valtic, nebo čeští králové, později Fürstenberk na křivoklátsku.
Pavel Hanzl
3.11.2025 10:59 Reaguje na Slavomil VinklerPíšu ale jen o skutečném Soutoku mezi Lanžhotem a Břeclaví, ne o Obelisku a severních územích.
Pavel Hanzl
2.11.2025 17:38 Reaguje na Jan ŠimůnekNapř: Chytí nějakého loupežníka, zabaví mu lup (to je ten příjem špinavých (kradených) peněz) a odškodní jím ty postižené, už vypranými kačáky.
Radek Čuda
3.11.2025 14:13 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
3.11.2025 17:38 Reaguje na Radek ČudaPavel Hanzl
3.11.2025 17:40 Reaguje na Pavel HanzlRadek Čuda
4.11.2025 12:32 Reaguje na Pavel HanzlHanzl, když tomu nerozumíte, tak se do toho ... víte co.
Já ctím presumpci neviny, takže jsem ochoten připustit, že to Blažek podělal z hlouposti a třeba to fakt nemyslel zle a holt to "jen" podělal. Ale když vidím takové "náhody", jako třeba to stopení negativní stanovisko MF a způsob, jakým se to pokoušela zahrát do autu Decroix, tak ...
Radek Čuda
4.11.2025 12:27 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
2.11.2025 17:44 Reaguje na Jan ŠimůnekSamozřejmě ukradené peníze pro Ukrajinu a smrt ředitele s tím nemá ani časově vůbec nic společného.
A tak se vytváří dezinformace o naší vládě, kterým vy věříte jako Slovu Božímu. A tím se propadáte do toho destruktivního světa naopak.
Pavel Hanzl
2.11.2025 17:46 Reaguje na Jan ŠimůnekRadek Čuda
3.11.2025 14:11 Reaguje na Pavel HanzlRadek Čuda
4.11.2025 12:25 Reaguje na Pavel HanzlJan Šimůnek
3.11.2025 10:06Tady jde spíš o to, že statut CHKO i NP dává prostě ekofanatikům prostor pro páchání zcela nenapravitelných škod, příklady jsem tu už uváděl. Proto bych nyní, v současných podmínkách, byl pro omezování těchto typů ochrany, protože se reálně hrozí zvrtnout na "ochranu".
Pochopitelně, pokud se nám tyto týpky podaří nějak neutralizovat (třeba zbavením svéprávnosti), měly by CHKO i NP pozitivní význam, jaký tč. nemají.
to Pavel Hanzl
2.11.2025 17:38 Jenže v případě bitcoinové aféry stát naopak za skromný podíl umožnil naprostou většinu jmění v bitcoinech přesunout do kapes zločinců.
2.11.2025 17:44 Pokud to neuvedl, tak buď z nevzdělanosti a hlouposti (a pak se rozhodně nehodil na premiéra, ba ani řadového poslance), nebo v tom byl nějaký nečistý záměr. Ředitel té kampeličky "záhadně zesnul", podobně jako někteří svědkové kauzy "Dosimetr".
2.11.2025 17:46 Nepleťte dohromady hlasy místních s hlasy aktivistů z celé republiky.
Radek Čuda
3.11.2025 14:54Když plynovky jsou furt v nedohlednu, tak v tom mixu holt musí být uhlí ... tolik lišek a ebonitového dřeva prostě nemáme.
Navíc ne že by byl Pavel nějaký ropák, ale jako bývalý lampasák na argument energetické bezpečnosti myslím slyšet celkem i bude.
Ale beru, že psát prezidentovi je u nás taková hezká prostonárodní tradice.
Jan Šimůnek
3.11.2025 15:06Máte naprostou pravdu a nejsme ve při.
Průšvih vidím v tom, že už některé ekologické organizace začaly prosazovat bezzásahovost, což by všechny aktivity, které uvádíte a jsou opravdu rozumné, znamenalo konec, a Soutok by se během pár let změnil na jakési zdegradované bahnisko s mrtvými stromy, jak to plánují ekologové, a kvůli čemu vlastně ta CHKO byla vyhlášena.
Pavel Hanzl
3.11.2025 17:43 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
3.11.2025 19:09Je mi líto, tam se mj. musí udržovat vodní režim aktivní činnosti lidí (zvedání a snižování hladiny pomocí splavů), jinak dojde k likvidaci starých stromů, které tam rostou a jsou tím nejcennějším, co v Soutoku je, tedy hostitelským rostlinám všeho možného, od vzácných hub po vzácné živočichy. A některé ekologické organizace se už nadýmají, jak tam prosadí bezzásahovost a tohle vše zničí. Proto pereat CHKO.




Brazilský domorodý kmen zablokoval vstup do areálu klimatické konference COP30
Brazilští představitelé věří, že konferenci COP30 podaří ukončit včas
Europoslanci podpořili snížení emisí o 90 procent do roku 2040 oproti roku 1990