https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ep-ma-dat-definitivni-zelenou-nulovym-emisim-novych-aut-od-2035
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropský parlament definitivně schválil nulové emise pro nová auta od roku 2035 Aktualizováno

14.2.2023 13:21 | ŠTRASBURK (ČTK)
Budova Evropského parlamentu ve Štrasburku.
Budova Evropského parlamentu ve Štrasburku.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropský parlament dnes definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu.
 

Hlasování předcházela bouřlivá rozprava. Stoupenci normy v ní zdůrazňovali její očekávaný přínos pro zdravější ovzduší a rozvoj nových technologií, zatímco odpůrci sahali i po vizi zničujících dopadů na automobilový průmysl, evropskou prosperitu a peněženky obyčejných lidí.

"Zastavme šílenství!" prohlásil o "zákazu spalovacích motorů" Jens Gieseke, německý křesťanský demokrat z poslaneckého klubu evropských lidovců. Varoval, že na výrobě spalovacích motorů jen v Německu závisí 600.000 pracovních míst, která se ocitnou v ohrožení.

"Klimatický balíček je spravedlivý. Od roku 2035 bude možné prodávat pouze auta s nulovými emisemi. Bude to dobré i pro trh," uvedla jménem evropských socialistů Sara Cerdasová z Portugalska. Dodala, že je důležité investovat do nových čistých technologií. Argumentovala i vlivem emisí na úmrtnost, přičemž právě doprava odpovídá za čtvrtinu emisí v Evropě. "Vytvoříme příklad pro celý svět," prohlásila.

"Již nyní jsou provozní náklady elektromobilů nižší než u aut se spalovacím motorem," upozornil předkladatel, nizozemský europoslanec Jan Huitema. Věří, že i ceny elektromobilů budou dál klesat a tyto vozy se stanou dostupnými.

"Automobilky si už vybraly," poukázal na rostoucí podíl elektrických vozidel ve výrobě místopředseda Evropské komise Frans Timmermans, který zodpovídá i za klimatickou politiku EU. "Podívejte se, co dělají naši konkurenti. Čína vyrábí stále více dostupných, kvalitních aut. Musíme být konkurenceschopní," zdůraznil. Automobilový průmysl i po své přeměně bude potřebovat lidi, ale s jinými dovednostmi, upozornil.

"Máme revoluční dohodu, která usmiřuje auta a klima," nadšeně prohlásila francouzská europoslankyně ze strany Zelených Karima Delliová. Připustila nicméně, že "elektrický teréňák za 40.000 eur (asi 950.000 Kč) není nic ekologického".

"Toto je správná cesta, na které EU bude vést, místo aby zaostávala. Chceme-li vést, musíme stanovit jasná pravidla," zdůraznil jménem klubu Zelených Bas Eickhout z Nizozemska. Podle něj i kamiony by měly být stoprocentně čisté, a to do roku 2040.

Zcela opačné stanovisko přednesla Sylvia Limmerová (Alternativa pro Německo), která upozornila na emise z uhelných elektráren a z výroby baterií, provázející "čistá" auta. "Chcete hlasovat s těmi, kdo ničí náš blahobyt, anebo pro občany?" apelovala na kolegy.

"Česká vláda sama sobě zabila průmysl, který tvoří deset procent hrubého domácího produktu České republiky," tvrdila Kateřina Konečná (KSČM) o roli českého předsednictví při uzavření prosincové dohody o nové normě. Jménem Levice v Evropském parlamentu také apelovala na další členy EP, aby zvážili, jak budou hlasovat. "Lidé a ekonomika jsou na tom už dost zle a tohle by mohlo být fatální," řekla.

"Ožebračíme střední třídu, rozšíříme řady nezaměstnaných a nahrajeme Číně. Budu hlasovat proti (návrhu) v naději, že dáme šanci konkurenci, která jedině zaručí inovace a zachová lidskou svobodu," zdůraznil rizika normy i další český europoslanec, Alexandr Vondra (ODS) z řad Evropských konzervativců a reformistů. Po vystoupení se dočkal dotazu od socialistky Cerdasové, zda legislativní návrh vůbec četl. Vondra v odpovědi zdůraznil, že norma by měla být technologicky neutrální.

Za šanci pro další zdokonalení spalovacích motorů se v debatě přimlouvali i europoslanci ze Slovenska, kde je také silný automobilový průmysl. "Naším cílem je dekarbonizovat Evropu, a ne ji zbavit průmyslu," řekl Ivan Štefanec z řad evropských lidovců.

Dohodu, vyjednanou v závěru českého předsednictví na konci loňského roku, má ještě formálně schválit Rada EU, zastupující členské státy EU.

Luděk Niedermayer (TOP 09) z klubu evropských lidovců označil výsledek hlasování za důkaz, že české předsednictví vyjednalo dobrou dohodu, která získala většinu jak mezi členskými státy, tak v EP. Kdyby neprošla, automobilový průmysl by nevěděl, jaká pravidla budou platit, a to by bylo "devastující", zdůraznil.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (67)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jiří Svoboda

14.2.2023 12:35
A to si jako někdo v EP myslí, že od roku 2035 budeme možné elektřinu pro e-auta vyrábět bezemisně?

Já netvrdím, že není možné, aby se za velkých obětí občanů EU prodávaly od roku 2035 jen nová e-auta. Je ovšem obrovská drzot tvrdit, že tato auta budou bezemisní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 14:33 Reaguje na Jiří Svoboda
Bezemisní je asi to, které nevypouští během provozu CO2.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.2.2023 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud vím, tak u CO2 je úplně jedno, kde se emituje!

Hlavně že se hraje pěkné divadlo na ochranu klimatu a pár diváků dokonce i obvzláště povedeným kouskům zatleská.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 18:34 Reaguje na Jiří Svoboda
Vaše plky o divadlech si nechte. Elauto je technologie 21. století a nikdo nepočítá s tím, že by ho někdo živil z uhláku.
Do nádrže dýzlového motoru taky nikdo nikdy nesypal uhlí.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

14.2.2023 23:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Já prvé, je to technologie začátku století dvacátého, tedy starší, než osobám s dieselem. Za druhé, není to dopravní prostředek, ale prostředek k uklidnění akciových trhu. A za třetí, emise CO2 začaly růst drasticky v době, kdy začaly elektromobily přicházet na trh.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 12:26 Reaguje na Daniel Višňovský
Fakt? Dívám s do katalogu automobilek z roku 1910 a nikde tam Lexus nebo Teslu fakt nevidím. Já vím, mám špatný katalog...
Ale emise začaly drasticky růst až když konjunkce Paroubkova marsu korelovala s disjunkcí kagana z Taralingapatam.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

15.2.2023 19:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Budui kontrovat - Vy máte nejenom špatný katalog, ale i hlavu. A to, že zavádění elektromobilů úzce koreluje s růstem emisí CO2 je nevyvratitelný fakt. Dnes je produkce CO2 nejvyšší v historii, a jezdí mnohonásobně více elektromobilů než před 20-30 lety - to neokecáte.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.2.2023 15:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná by se vám líbila uhelná elektrárna, která 99 % času emise CO2 zadržuje a pak je naráz vypustí. Ta by byla z 99 % bezemisní. To už by byl slušný pokrok hodný podpory EU!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 18:31 Reaguje na Jiří Svoboda
Co je to za blbost? To snad ani nejde a hlavně PROČ?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.2.2023 21:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Čím větší blbost, tím více se to líbí. Ne? Vždyť jste sám produktem takového přístupu.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

15.2.2023 10:16 Reaguje na Jiří Svoboda
1***
Odpovědět
ZK

Zan K.

19.2.2023 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Inu což. Tak budeme po r. 35 opravovat dalších 50 roků stará auta, zaměstnaj se tím lidé a pak už se snad objěví nějaké nové zdroje energie....
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

14.2.2023 20:51 Reaguje na Jiří Svoboda
https://www.seas.sk/o-nas/o-spolocnosti/ Ak to dokáže vyrobiť Slovensko 95% bezemisnej elektriny, tak by to mali dokázať aj vyspelejšie štáty. To je naozaj technicky možné najmä vďaka jadrovej energetike. Ale načo vyrábať nedokonalé elektroautá vo veľkom by možno vedel vysvetliť iba PH. Predsa ak to bude výhodné, tak sa elektoautá presadia aj samé a to veľmi rýchlo. Čo bude za 12 rokov naozaj ťažko hádať, možno budeme mať úplne iné problémy ako emisie CO2.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

14.2.2023 23:10 Reaguje na Vladimir Mertan
Slovensko vyrábí kulové, drtivou většinu výroby elektřiny v cobolstanu realizuje český koncern EPH. Zjistěte si, kdo ty elektrárny u vás vlastní, pane cobol.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

15.2.2023 06:03 Reaguje na Daniel Višňovský
Mám za to, že ak je niečo na území Slovenska, tak sa to potom vyrába na Slovensku. Možno som sa nepresne vyjadril, ale je to v zásade jedno. Isteže elektrinu nevyrába Slovensko, ale elektrárne. ALe o to v mojom príspevku nejde. Ide o to, že je ľahšie elektrinu vyrobiť bez emisií CO2 ako zabezpečiť 100% premávku bezemisných vozidiel.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

15.2.2023 19:28 Reaguje na Vladimir Mertan
Ano, elektřinu vyrábí koncern EPH se sídlem v Pařížské ulici v Praze.
Odpovědět
JO

Jarka O.

15.2.2023 08:52 Reaguje na Vladimir Mertan
1+. Ano, budou jiné problémy. Znám ekonoma, který počítal ekologickou zátěž elektroaut, vč. výroby, baterií, a zjistil, že v nejvýhodnějším případě je po 12 let provozu jejich ekologická zátěž vyšší než zátěž spalováku. Až pak se vyrovnává.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 13:04 Reaguje na Jarka O.
Tak to soudruh asi počítal, že se bude nabíjet z uhláku. To samozřejmě nevyjde nikdy. Je na to celá řada studií a rozborů a vychází to víceméně stejně. Elauto je na výrobu surovinově dražší, ale po nějakých 20 tisících se to srovná a pak jede za minimum, na rozdíl od dýzlu. A v druhém životě (po recyklace) je to už úplně v pohodě. Samozřejmě se předpokládá, že se nenabíjí z uhláku, i energii pro recyklaci bere především z OZE, nebo jádra.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

14.2.2023 13:16
Aneb jak zchudnout a zároveň pro své chudší členy udělat z osobního auta nedosažitelný luxus.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 14:32 Reaguje na Richard Vacek
Nebude to tak žhavý, vývoj a výroba čistých aut přináší pracovní místa i peníze, ovšem Evropa už dnes v tom dost pokulhává. Vůbec jí nebude na škodu, když trochu pohne p.delí.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

14.2.2023 17:41 Reaguje na Pavel Hanzl
EU ve spalovacích motorech byla světovou špičkou a něco znamenala.
V elektromobilech je závislá na podstatných komponentách z ciziny, obvykle z Číny, která představuje většinového producenta baterií, který současně ovládá celý proces už od těžby.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 18:35 Reaguje na Richard Vacek
Dnes je světová ekonomika prostě totálně globalizová a to ve všech oblastech. Takže normálka.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

14.2.2023 23:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, přináší, ale mnohem více pracovních sil bude odnesete konec výroby spalovacích aut.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 12:38 Reaguje na Daniel Višňovský
A proč? Budou se vyrábět jiná, ne?
Když se přestaly vyrábět sentinely, nikdo nezačal vyrábět dýzlová auta a všichni přišli o práci?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

15.2.2023 19:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Je zřejmé, že více pracovních míst přináší výroba 1000000 aut než 20 000. To je jaksi jasné i malému dítěti.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.2.2023 12:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Vaše hloupé přirovnání, a lživé tvrzení, že dieselových aut se vyrábí násobně méně, než sentinelů, je úsměvná.

Nepřipadáte si někdy jako Josef Vyskočil z Putimi?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 14:37
Bezemisní auto je trochu nepřesný pojem. Budou do toho počítány i pístové motory, které pojedou na syntetické palivo?? Potom to bude v pohodě a jejich vývoj může běžet dále, ovšem si nejsem jist, jestli mají budoucnost. Účinnost je snad nějakých 35% a pokud se cenově vyrentuje palivový článek, písťáky zmizí samy od sebe.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.2.2023 13:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Jistěže. Pak že nejste příznivcem biopaliv a uhlaku.
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

14.2.2023 14:40
To dopadne jak s žárovkami. Žárovky se vesele prodávají jen se jmenují jinak. EU na pokrytectví zahyne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 12:39 Reaguje na Vladimír Hošek
A kolik se jich prodává a na co? Na topení v akvárku leda....
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

14.2.2023 15:13
Nádherná ukázka hlouposti vrcholného orgánu EU.
Stejně jako bolševici podlehl iluzi , že budoucnost lze nadekretovat a vybudovat tak světlé zítřky.
Dopadne to stejně jako s dalším výkřikem EU - Lisabonskou strategií, ze které je dnes pouhý cár papíru.
Nejen společenské, ale i fyzikální zákony nelze měnit kydy z bruselské kazatelny.
Můžete mě píchnout nožem do krku, jestli v r. 2035 se v EU nebudou vyrábět
dál spalovací motory.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 18:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
Já být vámi, tak bych tak silné řeči nevedl. Máme být už od podzimu v rozvalu a s ceny energií mimo realitu, podle vás.
Ale já si taky myslím, že se budou vyrábět spalovací motory. Záleží, co budou spalovat, vypadá to na syntetické palivo, což neemituje CO2 (ani jiná svinstva).
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.2.2023 15:53
Je třeba spotřebovávat, plýtvat a růst. Bez emisní auta nic nevyřeší, lidi to nechtějí. Lidi chtějí planetu vyžít a dětem říct, Sorry jako!
Tato diskuze je toho příkladem.
Odpovědět
FF

Franta Frantíků

14.2.2023 16:40 Reaguje na Michal Uhrovič
Ne, lidé potřebují platit nájem/hypotéku, energie a jídlo. A aby to mohli udělat, musí dojíždět do práce. A k tomu je potřeba to auto. A když bude nový vůz stát 1 mil. Kč, nebudou se do té práce mít jak dostat.

A když lidé nebudou mít peníze, nějaké životní prostředí jim bude ukradené.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 18:44 Reaguje na Franta Frantíků
A když budou mít místo krajiny poušť, do žádné práci vůbec nepojedou.
A do práce mají jezdit na elektroskůtru.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

14.2.2023 23:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Zvláštní......na poušti těch aut moc není. A nejvíce aut se spalování je v nepouští. Na elektroskutru v zimě 70 kem tam, a 70 zpět???? Ne každý měl rodiče kolaboranty, kteří údolí židovské majitele vily v Brně na Veveří gestapu, Zástupci ruského protektora jim v té vile přidělil byt, který po 1989 ukradli jejich potomci v privatizaci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 12:40 Reaguje na Daniel Višňovský

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

15.2.2023 19:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte, já jsem nehovořil o nikom konkrétním. Příspěvek samozřejmě nahlášen. Že by platilo přísloví o potrefené koze? Tedy Hanzle, takhle hloupě se přiznat, to se hned tak nevidí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 18:46 Reaguje na Franta Frantíků
Zpohodlnost naší populace je dost katastrofická. Já jezdil do práce prakticky pořád na kole. Ani šalinkartu jsem si nekupoval.
Odpovědět
FF

Franta Frantíků

14.2.2023 19:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Ta poušť tu bude (možná) za desítky let. Chudobu můžeme mít mnohem rychleji. Proto lidé spíše reší, jak pojedou zítra do práce a z čeho zaplatí účty, než co bude za x let...

Já také jezdím na kole nebo pěšky. Ale přiznejme si narovinu, že takových lidí je minimum. A spousta z nich ani tu možnost nemá - cca 50% populace žije mimo město. Já jsem to měl kdysi do práce 90 min mhd, tzn. tři hodiny denně jsem nebyl nijak produktivní.

Po pár letech jsem se kvůli tomu přestěhoval. Jenže tu možnost nemá každý, evropani navíc nechtějí "migrovat" za prací, jako třeba v lidé v USA. Mě to třeba vůbec problém nedělá, ale jak už jsem psal, takových lidí není většina.

Takže to všechno vede k těmto zákazům. Já se považuji za ekologicky smýšlejícího člověka, ale s těmito zákazy nesouhlasím. Je to špatná cesta, lidé k tomu musí přijít postupně vlastní uvědomělostí.

Zákazem totiž vznikne frustrace z nedostatku, frustrace vede ke hněvu a hněv k revolucím a valkám. A nic z toho tady nechci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 21:11 Reaguje na Franta Frantíků
Zákazy jsou blbost, ale všimněte si jednoho detailu. Nikdo vám nic nezakazuje.
Samozřejmě nikdo nesmí kadit na náměstí a čadit dýzlem bez technické, lít do řeky ropné deriváty, ale to je snad normální. Vraždit a krást se taky nesmí.
Já být vás, koulím si místo toho bekotu elektroskůtra a jste 10 měsíců v roce v poho.
Odpovědět
FF

Franta Frantíků

14.2.2023 21:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Já bohužel do práce musím chodit 12 měsíců v roce, tak jsem to vyřešil právě tím přestěhováním se.

Ano, nikdo nic nezakazuje. Oni to prostě jen nedovolí. To je newspeak jak z Orwella...
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.2.2023 22:02 Reaguje na Franta Frantíků
Nepodpoří je:). Spalováky na 100%ní biopaliva se dál budou vyrábět, Ferrari, lamborghini, bentley a tak ... :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 12:43 Reaguje na Jarka O.
Samozřejmě, budou se dělat i stavební stroje atd. atd. a bude se to živit syntetickým palivem, což je havně vodík. To se jen vohnouti podělávají preventivně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 17:13 Reaguje na Franta Frantíků
Nezakazuje se prakticky nic a dovoleno je vše. Pokud budete jezdit do roboty 10 měsíců na skůtru a dva autem, ušetříte raketu.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

14.2.2023 23:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejezdil jste nikam, nelzete tady. Dojíždění se myslí minimálně do sousedního okresu.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

14.2.2023 20:18
Měli jsme zde socialismus nacionální, a denacifikace byla mizerná. ( Karol Pazúr) dále zde byl socialismus internacionální, a debolševizace neproběhla vůbec. Proto jsme tam kde jsme. Nyní máme socialismus ekologistický, a také poslední možnost poučit se z chyb minulosti. Protože Matěj Stropnický s fotříkem a ekologisty nám seberou nejen auta a budoucnost, ale možná i životy. Ne nadarmo bagatelizují a obhajují zvěrstva.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 21:03 Reaguje na Michal Ukropec
Hitlerův nacismus byl zničen velmi solidně. Německo bylo nahlavu poraženo, sám Hitler se zatřelil a jeho vohnouti šli bručet a někteří na špagát. Celá jeho ideologie, která vládla většině Evropy se stala sprostým slovem a sami němci by si umlátili (obrazně) každýko trubu, kdyby na veřejnosti hajloval.
Důkazem je mír a Německo jako vzorná demokracie.
Ovšem fakt, že tohle zlo se zase objevilo v zemi, která proti tomu bojovala, je jiný příběh o něčem úplně jiném.
Nikdo ti žádné auto ani cha cha "budoucnost" nebere, trulo.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

15.2.2023 05:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Naivko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 21:07
Já miluju bečíci ropáky, kterým někdo za 13!!! let má sebrat rakovinu, ve které dnes čadí.
Připomíná mi to úplně stejný bekot, když se zakazovaly žárovky s příkonem bacha 100W!! aby fakt svítily.
Fakt vám schází? Koupil by dnes někdo něco takového?
Odpovědět
ZK

Zan K.

14.2.2023 21:09
Jak se zdá, tak celá ta EU i parlament jsou tak na 2 věci.......
To i bejvalí soudruzi když něco nařídili, tak alespoň nějak řekli také jak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2023 21:14 Reaguje na Zan K.
Je to sice nacypa, ale dělá se z toho zbytečný furore, v roce 35 nikdo po dýzlu asi ani neprdne. Jak po žárovkách a foťácích na film.
A ty, co budou jezdit, budou žrát syntetické palivo, něma problema.
Odpovědět
VS

Vilda Smakal

14.2.2023 23:17
Vždyť to je pořád dokola. Bezemisní auta, ale ty emise udělá elektrárna a výroba celého auta. Krom toho bude muset republika postavit další dva Temelíny aby se vůbec někde ta energie na dobíjení vzala ! Nehledě na to, počkejte až se ta auta trochu více rozšíří, jak poletí cena energií na nabíjení takového vozidla. Ekologii člověk chápe, ale jít neúrosně touto cestou ? To je nesmysl !
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.2.2023 07:28 Reaguje na Vilda Smakal
To máte pravdu, ale zkuste to vysvětlit ekomagorům . Pro ty jsou tyto věci záležitostí víry a na tu se nesmí sahat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 15:09 Reaguje na Vilda Smakal
To si pište, že bude muset. Jenže Unie nebude čekat, až si blbí čecháčci uvědomí, že zvolit si loupeživého estébáka znamenalo 8 let propadu úplně ve všem a dnes vůbec není jisté, že se bude stavět cha cha JEDEN usoplený blok!!
Dezolátům se podřilo rozvrátit naši společnost tak, že je už naprosto neschopná jakékoliv výzamější akce.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

15.2.2023 07:48
Krásná debata.
Mě tedy chybí nějaké malé elektroauto do města. Pro rozvážení pizzy a burgerů. Vozit to ve svém Bentley nechci, aby mi kečup neukápnul na sedadla.
Nevíte o nějakém? Dojezd stačí 100 km, většina lidí stejně nechce pizzu z druhého okresu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

15.2.2023 08:35 Reaguje na Katka Pazderů
Co to?! Vy nemáte na zámku proletáře, který vám to sedadlo okamžitě vymění za nové?
Dodávky budou mít výjimky z pravidel. Prostě budou feudální pravidla pro lůzu se spoustou výjimek pro ty jiné lidi.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

15.2.2023 10:17 Reaguje na Jarka O.
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 12:50 Reaguje na Katka Pazderů
Tady si vyberte co chcete a to je jen malý zlomek nabídky.
https://search.seznam.cz/obrazky/?q=elektromobil&fulltext&sourceid=fulltext&thru=hint-obrazky-obrazky#utm_content=obrazky&utm_term=elektromobil&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

15.2.2023 15:22 Reaguje na Katka Pazderů
Tak vozte ty krabice v kufru a ne na zadním sedadle. Jo a k tomu malýmu elektro autu. Euro 7 vám ho draží a způsobí problémy. Protože (zatím v návrhu) el. auto bude muset splňovat normy Euro 7 na emise ultrajemných částic (do 10 nanometrů) vznikající při provozu pneumatik a brzdových komponentů.
Kromě toho se očekává, že norma Euro 7 bude obsahovat také požadavky na životnost baterií pro elektromobily. Konkrétní údaje zatím nejsou k dispozici, ale mezi návrhy je ztráta kapacity baterie maximálně 20 % po ujetí 100.000 km a 30 % po ujetí 160.000 km.
A to nepíšu o požadavcích na sledování/záznam všech možných a nemožných parametrů a jejich odesílání kdoví kam.
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

16.2.2023 21:17 Reaguje na Katka Pazderů
Tady si můžete vybrat....https://www.elblesk.cz/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 13:10
Mě jenom mrzí, že v roce 1995 nikdo nezakázal pro rok 2005 prodávat filmové foťáky.
To by čecháčci bečeli úplně stejně, jako dnes s dýzly, pořádali by dermonstrace a vystupování ze Zeměkoule atd. atd. jak dneska.
A v roce 2005 by si už NIKDO Z NICH žádný filmový foťák nekoupil, tak jako tak.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.2.2023 15:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč to tedy nařizovat, když se to samo ujme?

Totiž prd víte, co se ujme a co ne. Foťák je soběstačný výrobek. Je docela možné, že elektromobilů budou plné sklady, ale bude zoufale chybět nabíjecí infrastruktura či elektřina. A nebo dojde lithium.

Takových namachrovaných prognostiků, jako vy, tu býval celý ústav ČSAV.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2023 17:22 Reaguje na Jiří Svoboda
Taky mi připadá nesmyslné to nařizovat, jen to nahrává dezolátům. Nebo to dělají právě proto? Při mohutném rozvoji fve vždycky eletřina nějaká bude, ovšem když nepostavíme JE, dostneme se do problémů s elkárou, nebo bez ní.
Lithium bude asi nahrazeno, možná sodíkem, čort znajet.
Nebo se bude jezdit na syntetické palivo, které žere i pístový motor.
Každopádně úpěnlivý bekot ropáčků mi připadá silně komický...
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

15.2.2023 19:34 Reaguje na Jiří Svoboda
Pletete si ČSAV s prognostickým ústavem, debilní ignorante.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

15.2.2023 21:58 Reaguje na Daniel Višňovský
Tomáš Houška - Sedmá vlna:"Zákaz spalovacich motorů za situace kdy nemám srovnatelnou alternativu, zní jako skočit z okna a řikat si, že než dopadnu, naučím se létat. Ve skutecnosti ale ještě spíš, že z toho okna vystrkam všechny, kdo jsou v místnosti, a na cestu za nima pořvávat, že kdo se zabije, může si za to sám , protože má dost času aby se naučil létat." :-)
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

15.2.2023 21:59 Reaguje na Vladimir Mertan
Mal to byť samostaný príspevok a nie reakcia na p. Višňovského pardon.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist