https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/filip-turek-se-stal-zmocnencem-pro-klimatickou-politiku.podle-fialy-nemuze-nahradit-ministra-slo-by-o-obchazeni-ustavy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Filip Turek se stal zmocněncem pro klimatickou politiku. Podle Fialy nemůže nahradit ministra, šlo by o obcházení ústavy Aktualizováno

12.1.2026 16:29 | PRAHA (ČTK)
Ministerstvo životního prostředí
Ministerstvo životního prostředí
Poslanec a čestný prezident Motoristů Filip Turek, kterého prezident Petr Pavel nechce jmenovat ministrem životního prostředí, se stal vládním zmocněncem pro klimatickou politiku. Tato pozice není podle bývalého premiéra Petra Fialy (ODS) funkcí, která nahrazuje ministra. Bylo by to obcházení ústavy, uvedl dnes na síti X. Bývalý ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) upozornil i na zákon o střetu zájmů, podle kterého poslanec nesmí být v žádné funkci na ministerstvu.
 
Premiér Andrej Babiš (ANO) po dnešním jednání koaliční vlády ANO, SPD a Motoristů řekl, že v souvislosti s Turkem jde o dočasné řešení. Podle něj vláda zároveň zrušila funkci zmocněnce pro mezinárodní vyjednávání o klimatu. Ministerstvo dál dočasně povede předseda Motoristů Petr Macinka, podle kterého ale strana na Turkově nominaci na ministra dál trvá.

Rozhodnutí nechtěl na dotaz ČTK komentovat exministr Jan Dusík, který v roli vládního zmocněnce pro mezinárodní vyjednávání v oblasti ochrany klimatu Česko zastupoval do roku 2024. V dubnu toho roku se stal zástupcem generálního ředitele pro klimatickou politiku Evropské komise. ČTK dnes řekl, že jde o politické rozhodnutí a obsah funkce bude odlišný. Zda se s Turkem ve své práci setká, neví. Neformální rada ministrů bude na Kypru, formální pak má následovat v polovině března.

Turek dnes ráno uvedl, že by mohl být vládním zmocněncem a zprostředkovaně také vést ministerstvo. "Když palivem pro tvůj spalovací motor je touha po funkci," reagoval na Turkovo prohlášení předseda opozičního hnutí STAN Vít Rakušan.

Podle Fialy by navíc tento krok byl obcházením ústavy i demokratických pravidel vládnutí. Ministerstvo musí řídit člen vlády, ne zmocněnec, konstatoval. Hladík pak připomněl zákon o střetu zájmů, podle kterého nesmí být poslanec ani senátor v žádné výkonné ani pracovní pozici na ministerstvu nebo v ústředních orgánech státní správy. "Výjimkou je pouze jmenování prezidentem podle ústavy. Filip Turek by to měl vzdát," napsal na síti X Hladík.

Europoslanec ODS Ondřej Krutílek v reakci uvedl, že v Evropském parlamentu, kde zasedal Turek do svého zvolení poslancem, neudělal čestný prezident Motoristů nic. "Na jednáních jsme ho neviděli, výsledky žádné nemá. Už se těším na jeho tvrdá vyjednávání ohledně ETS 2 (emisních povolenek) v roli vládního zmocněnce - což je role, která v EU nikoho nezajímá. Takže to dopadne úplně stejně jako v Evropském parlamentu. Kůl v plotě," uvedl Krutílek na síti X.

Na tom, že vládní zmocněnec nemůže ani zprostředkovaně vést ministerstvo, se shodli i právníci, které dnes oslovila ČTK. Podle nich by to bylo obcházení ústavních pravidel. "Toto není ústavní řešení, to je technické řešení. K ústavnímu řešení budeme potřebovat pana prezidenta," uvedl Macinka. Pavel podle něj porušuje ústavu.

Ministerstvo bude Macinka dál řídit s týmem náměstků a slovo bude mít podle něj i nový zmocněnec.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (106)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

12.1.2026 17:06
Co je to preboga za parafunkci, takový zmocněnec dýzlák? Nemá to být odborná a ne politická funkce?
A má k tomu Turek vůbec alespoň elementární vzdělání? Někde nedávno vysvětloval, co je to grýndýl a já málem padl pod stůl. Ten chlap neví o tom ani to, co děcka na ZŠ!!
Co kdyby se stal zmocněncem pro astronomii plochozemec, který ještě ani nepochopil, že země ja kulatá?
Tenhle šaškec je skutečně gigantických rozměrů, Kocourkov je proti tomu velmi racionálně vedená obec.
Odpovědět
TP

Tomáš Pilík

13.1.2026 12:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Když se podívám na odbornost předchozího ministra, tak je to asi jedno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:15 Reaguje na Tomáš Pilík
Hladík byl ropák a plochozemec? Fakt nekecáte? Fakt to není přímo naopak?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.1.2026 09:20 Reaguje na Pavel Hanzl
No, byl informován, co je trendy, a to šílenství, více či méně, podporoval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 10:08 Reaguje na Karel Zvářal
Pokud Astronomický ústav AV ČR prohlásí, že Země je kulatá, já tomu věřím, bo jsou tam lidi, kteří tomu fakt rozumí.
Pokud IPCC prohlásí, že za klimatickou změnu můžou z rozhodující míry lidské emise CO2 (asi 60 mld. tun ročně), tak nemám důvod tomu nevěřit ze stejného důvodu.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.1.2026 10:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Dobře, to ale neznamená, že neprodleně spáchám harakiri (přeneseně). E produkuje 7-8% emisí, zbytek světe to prakticky neřeší. A spoléhat jen na dovoz - to nesvědčí o zdravém rozumu. Takže ano, transformujme, ale s rozvahou. A protože mnozí ji nahradili šílenstvím, dostalo se jim patřičných reakcí.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

12.1.2026 18:00
Funkci ministra snad bude dál plnit Macinka. Turek mu bude připravovat podklady k podpisu.
Jak jinak to udělat, když se prezident zasekne a chce premiérovi vybírat ministry?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2026 18:10 Reaguje na Richard Vacek
Mají jít dodupy oba. Ani jeden nemá ani elementární předpoklady, natož vzdělání dělat ministra.
Šofér autobusu musí mít aspoň řidičák, ale ministr ne?
A jaké cha cha "podklady" má připravovat šmelinář s auty, který vůbec netuší, čo také né to ako je?
Odpovědět

Radek Čuda

13.1.2026 15:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Předpoklady mít nemusí ... mají hlasy/sesle ve sněmovně, a to v politice stačí. Když v Letenské jsou takové hvězdy jako byla (a zase je) Schillerová a Stanjura, tak už tam taky může být prakticky každej, kdo má cestu z Malostranského na Klárov.

Ve Vršovicích se po Hubáčkové a Hladíkovi nějaký Turek nebo Macinka taky ztratí ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 10:09 Reaguje na Radek Čuda
A ministr může být úplný hlupák, která neví nic o ničem? Kam se takové země asi propadne? Stačí se podívat na Slovensko nebo Maďarsko.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Může. A to je věc voličů, koho si zvolí.
Když dobře, tak se budou mít dobře. Když blbě, tak to samé. Za 4 roky to mohou změnit.

První dva roky s Bábou šly ... bo se nic nedělo a vše běželo tak nějak samospádem ... pak přišel covid a stálo to komplet za vyliž. Pak se to vyměnilo, a stálo to za vyliž zase. Tak se to zase změnilo a podle toho jak to velkouzenáři půjde ... iluze si nedělám, ale zase nebudu hystericky panikařit ... se to zase při volbách ukáže.

Kua drát, buď chcete pluralitní demokratickou svobodnou společnost ... se všemi riziky které to přináší ... a nebo chcete tu lidovou demokracii, kde vám to nějaká strana pohlídá. Tak si vyberte.

Jo, vyměnit spoluobčany nepůjde, s tím se smiřte.
Odpovědět
sv

s v

13.1.2026 12:25 Reaguje na Richard Vacek
Opice na kokainu není sto připravit ani štěrkový podklad, protože má ručicky dozadu .. o podkladu k podpisu nemluvě. To je důvod proč na ministerstvu nemůže ani vytírat natož ministrovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 10:11 Reaguje na s v
Myslíte, že takový Turek aspoň vzdáleně tuší, co jsou to nějaké podklady? A k čemu a co v nich má být? Silně pochybuji.
Odpovědět
AL

Alena Lyskova

13.1.2026 13:51 Reaguje na Richard Vacek
Souhlas, na každou nepřípůsnou akci přichází ještě horší rekce. Ale lide si už zvykli. Začalo to volbou komunisty na hrad, teď už je to všecnko jedno. Občané mohou je nevěřícně zírat. Anebo se tomu zasmát.
Volby jsou zbytečné, papaláš na hradě nás všechny zastoupí.
Odpovědět
sv

s v

13.1.2026 14:41 Reaguje na Alena Lyskova
Čučkař tam už není soudruhu
Odpovědět

Radek Čuda

13.1.2026 15:16 Reaguje na s v

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

13.1.2026 15:43 Reaguje na Radek Čuda

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

14.1.2026 13:15 Reaguje na s v
Zase tě postihl záchvat konfidenství, čůďo. Ten bolševik je v tobě opravdu hluboko.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:04 Reaguje na s v
Hele, soudruhu, já vím že toho máš hodně, ale zkus si někde najít, co to znamená konfident;-))).

Bolšán ti půjde snadno, na to ti stačí zrcadlo;-)
Odpovědět
sv

s v

17.1.2026 17:17 Reaguje na Radek Čuda
Vidím, že píšeš z vlastní zkušenosti, čůďo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:18 Reaguje na Alena Lyskova
Vy jste byla za kmára ve straně, nebo jste bonzovala a stydíte se za to, že?
Právě tihle staří komáři Pavlovi nejvíc nadávají do komunistů (u estébáka to nevadí), to jsou ale paradoxy říkával Lanďák.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.1.2026 09:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Poněkud zaměňujete původce a adresáta. Estébák je zmiňován neustále, prezident je prezident...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 10:12 Reaguje na Karel Zvářal
Nerozumím. Píšu Pavel.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslíte třeba tohodle starého komára:

https://plus.rozhlas.cz/prezident-s-komunistickou-minulosti-plivnuti-do-tvare-vsem-obetem-komunistickeho-8913489
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.1.2026 18:33
Tři měsíce sledujeme, jak F. Turek dává práci politologům, kterých se vyrojilo snad na desítky. Stačí jim strčit mikrofon pod nos a říct Turek a rozjede se kaskáda profláknutých frází...

Podle mýho je šumák, kdo bude ve Vršovicích sedět. O lesy budou pečovat lesáci, o půdu zemědělci, o zvěř myslivci, o ptáky ornitologové atd. Jakoby u nás a ve světě nebylo důležitějších věcí, než péče o jeden ministerský post, neustálý proud mediální masírky (momentálně Hana M.)...
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

12.1.2026 18:50 Reaguje na Karel Zvářal
klimatické makovice mají strach, že jim do toho hodí vidle, proto takový nadpis...
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.1.2026 18:55 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Před chvílí o tom mluvii odboráři i generálové průmyslu: svou šílenou klimapolitikou vyháníme ze země tradiční obory, a místo jejich produktů dovážíme odjinud, kde C-stopa je mnohem horší. Švejk by řekl debilismus I.A.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2026 20:10 Reaguje na Karel Zvářal
Pořád vyháníme nějaké obory a pořád jsme žádné nevyhnali, ale zatím se nějaké namnožily. Jsme mistři v zelených hi-technologiích, i když se to podle ropáckých plků fakt nezdá.

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesko-je-v-pripravenosti-na-zelene-technologie-treti-na-svete-lepsi-jsou-jen-japonsko-a-nemecko-40547875#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět

Radek Čuda

13.1.2026 15:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, to je snad už čtvrtý nebo pátý článek pod který ten odkaz cpete ... a že vám už bylo několikrát vysvětleno, že to je nesmysl vás koukám neodradí;-).

Zkuste něco jiného, tohle je už nuda ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:21 Reaguje na Radek Čuda
Bylo mi něco vysvětleno? Sleduji to a nic takového jsem nezaznamenal. Můžete to jednoduše shrnout? Dám si na to pozor.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.1.2026 09:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako top technologie určitě máme, Češí mají nejen zlaté ručičky, ale i chytré hlavy. Jen se nesmí překotně zbavovat starých, osvědčených technologií, které táhnou těžký průmysl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 10:14 Reaguje na Karel Zvářal
Ničeho se překotně nezbavují, jenom krachuje to, co je nerentabilní a ještě to zachraňujeme.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.1.2026 10:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Zachraňujeme/dotujeme i zemědělství - a určitě víme proč. Pospíšil, Drahokoupil, Darmovzal, Stratil, Nášel...
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Ve stručnosti ... článek klade rovnítko mezi velikost průmyslového sektoru a tu vaši připravenost.

Jednak nerozlišuje ten průmysl dál, jednak to rovnítko neplatí. Navíc když se podíváte na to nadšení z vlakových souprav nebo vodních turbín, tak se musíte podívat do kalendáře, které je století. To fakt žádná high-tech hitparáda není.

Připomíná mi jak i třeba vy jste vyhlašoval, jak díky tlaku na dekarbonizaci zválcují evropští výrobci světový trh s technologiemi třeba pro OZE ... a jak to dopadá si snadno každý může dohledat sám. Ostětně, kolit těch krámů z toho vašeho FVE bazmeku bylo vyrobeno u nás, kolik v EU a kolik všude možně jinde ... schválně?
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

12.1.2026 19:10
Když ho tam nepustí dveřma, takl ho tam nacpou oknem. Ti traktoristi jsou fakt parta kašparů.
Odpovědět
pk

pepa knotek

12.1.2026 19:25
Vedením MŽP je nadále pověřen Macinka, dočasně dokud nebude jmenován někdo jiný. Vládní zmocněnec zastupuje vládu při jednáních ve věci předem určené - v tomto případě gryndýl. Co je na tom nepochopitelného, to že jedna osoba řídí 2 ministerstva už jsme měli v historii mnohokrát.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2026 20:12 Reaguje na pepa knotek
Ani jeden nemá absolutně páru o nějakém ŽP. Oni nepochopili ani klimatickou krizi, tak na co tam budou? Kdyby jim dali ministerstvý plat a kopli je dodupy, vyšlo by nás to x násobně levněji.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

13.1.2026 03:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Klimatickou krizi chápete vy. Dokonce i jak nám drtí palce. Proto bych viděl velké nebezpečí v tom, udělat ministra z vás. Turek je zajisté lepší varianta, protože ukazuje schopnost vlastního myšlení odlišného od chování davu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.1.2026 08:04 Reaguje na Richard Vacek
Klimatickou krizi chápe asi 90% světové populace, pouze ropnými státy (asi jen Ruskem) zblblí nešťastníci to nevidí.
Turek jen opokuje stále tu stejnou ruskou demagogii, která je dominantní i tady, nic cha cha "samostatného" tam není a chová se přesně davově.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

13.1.2026 08:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte široký rozhled, protože o ruském postoji ke klimatickým otázkám se v ČR nic nepíše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:24 Reaguje na Richard Vacek
A mělo by se psát? Rusko má pouze MOCENSKÝ zájem a to je vše.
Jenom říci "grýndýl" na krvavém náměstí v Moskvě a bručíte.
Odpovědět
AL

Alena Lyskova

13.1.2026 13:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane vy jste neslyšel, že volbou pana Macinky u nás skončila klimatická krize? Probuďte se. Žijete sto let za op....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 10:15 Reaguje na Alena Lyskova
On to přece naprosto natvrdo tvrdil v přímém přenosu.
Odpovědět
sv

s v

13.1.2026 12:26 Reaguje na pepa knotek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Jan Šimůnek

12.1.2026 19:31
Tohle je cesta, jak obejít rudého rozvědčíka.
Odpovědět
sv

s v

13.1.2026 12:31 Reaguje na Jan Šimůnek
Rudého rozvědčíka bureše obcházet netřeba, ten se sám ohne jakmile někdo zadupe.
Odpovědět

Radek Čuda

13.1.2026 15:23 Reaguje na s v

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

13.1.2026 15:47 Reaguje na Radek Čuda

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

14.1.2026 13:18 Reaguje na Radek Čuda
Copak fakta o burešovi rozvědčíku se to nelíbí.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:18 Reaguje na s v
Soudruhu, plést si StB s bolševickou vojenskou rozvědkou ... to jsi tak mladej, nebo senilní;-).

Tady si čti ... https://cnn.iprima.cz/petr-pavel-o-sve-minulosti-lze-byl-v-utajovanem-kurzu-vojenske-rozvedky-rika-historik-185485?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Odpovědět
sv

s v

17.1.2026 17:28 Reaguje na Radek Čuda
Dovolím si senilní čůďo tě citovat. "Najdi si co znamená rozvědčík". Protože vím, že s kognitivními schopnostmi je to u tebe složité, tak ti pomohu. Slovník cizích slov říká toto: rozvědčík: člen rozvědky, průzkumník. O vojsku ani zmínka. No početl jsem si a zjistil jsem z článku toto: "Andrej Babiš byl registrován jako spolupracovník stb"
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:26 Reaguje na s v
Nemusíte ani dupat, ten se kroutí jako had šedý, šupinatý, naprosto pořád.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2026 20:15
Představte si, že ministrem dopravy bude mašlonka, který nemá ani řidičák a v životě autem nejel.
Přijde na první poradu o pražské dopravě a řekne: "celou dopravu zrušit, je to jen o dotacích pro petrochemické firmy a automobilové lobby, já se starám o občany."
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.1.2026 20:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Když nejde o život, jde o nic... Já viděl mašlonky nasáčkované druhý den po volbách ve Vršovicích, jako by šlo o život. Nikoliv!, šlo o jejich živobytí - a strach měl velké oči, že. Nechme to koňovi, čas ukáže, jak se osvědčí. Teď zas debata může-nemůže, čistě byrokratická přetlačovaná, a o meritu věci (změn) ani náhodou nezavadí...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.1.2026 08:13 Reaguje na Karel Zvářal
Jistě, nač stahovat kalhoty......jenže ono je to dnes silně ohne sranda. Nějaký ropák na MŽP je to nejmenší, ale my se vlastní blbostí postrkujeme před medvědí tlamu.

Putin nám stále vyhrožuje, že nás dobyde a obsadí. Je to kruťas a ne hlupy strýček Brežněv, tak nemůžeme očekávat žádný osmašedesátý.
Dobře, někdo tvrdí že to pravda není, ale každopádně se na to musíme připravit.
A jak to můžeme udělat? Cesta je jen jedna: držet se v jádru EU a NATO, zbrojit, plnit závazky a pomáhat Ukrajině.
Ne jen proto, abychom se ubránili, hlavně proto, aby nás vůbec nenapadl. A děláme co?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

13.1.2026 08:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Mapu, o co mu jde, měl vytisklou hned po začátku války ("vezme všechno! vezme všechno!"...a s kým by jsme hráli hokej?-). Také říkal: Vzdejte se, nebo to tu srovnáme se zemí.

Takže mě to dění nepřekvapuje (plní "sliby"), jen obdivuji Ukrajince, co všechno vydrží. Pro mě jsou vítězové už teď, avšak pojem masochismus nabyl nebývalého rozměru...
Odpovědět
sv

s v

13.1.2026 12:32 Reaguje na Karel Zvářal
Plní vlastní kapsy ...tak leda.
Odpovědět
AL

Alena Lyskova

13.1.2026 14:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Ježkovy voči, jaké jádro NATO. Amerika chce Gronsko. Tímto se NATO rozpadne. Kdy už pochopite, že velmoci si udělají svoje nehledě na nás. Jediná možnost je vykašlat se na politiky a žít si spokojený život na samotě u lesa, kde lišky dávají dobrou noc.
Odpovědět
sv

s v

13.1.2026 14:40 Reaguje na Alena Lyskova

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:29 Reaguje na Alena Lyskova
Pštrosí politika a zbabělost vedla vždy k tomu, že skončíte v koncentráku a ne u lesa s liškami.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.1.2026 09:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Zřejmě jste neslyšel cca před týdnem norského prezidenta. Ten s tou hysterií nějak nesouzněl...
Odpovědět

Radek Čuda

13.1.2026 15:26 Reaguje na Pavel Hanzl
" ... tak nemůžeme očekávat žádný osmašedesátý."

To ne, dnes by Rusové nedoletěli ani do půlky:-))).
Pokud ještě vůbec mají čím;-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:32 Reaguje na Radek Čuda
Nemyslím. Vyrábí daleko víc raket, než vybouchají na Ukrajině a NIKDO není schopen bojovat jako Ukrajinci. Jednotnou EU nenapadnou (vždy útočí na slabšího), proto nás rozvrací a propadlé státy budou zabíjet postupně.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, Rusko je neskutečně vojensky silné, vyloženě vojenská konvenční supervelmost jaké není rovno, a na té Ukrajině se s tím už skoro 4 roky mrcasí pro zábavu.

Než jdete spát, pod postelí si to zkontrolujet?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:35 Reaguje na Radek Čuda
Putin pochopil to, co věděli carové i Stalin a na co zapomněl Brežněv. Dobytý národ musíte totálně zničit, zmasakrovat, sebrat mu kulturu, identitu, řeč atd.
Pokud to neuděláte, při první příležitosti se zase odtrhne, Což se jim stalo v 90. letech v celé Evropě.
Stačí se podívat, co dělají na Ukrajině.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, jako nikdo nezpochybňuje, že Rusko je agresor a Ukrajina se brání, ale co to zase plácáte?

Podívejte se na mapy z před války a třeba vám dojde, že půlka území dnešní Ukrajiny jim připadla díky Sojuzu, bo Stalin to území po válce zabral.
Odpovědět

Radek Čuda

13.1.2026 15:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Ministr přijde na poradu o pražské dopravě, jo?

A s panem doktorem jste o tom už mluvil?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:36 Reaguje na Radek Čuda
Vládní zmocněnec cha cha.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkuste to znova, třeba pochopíte, v čem spočívá ta pitomost, co jste napsal.

A že jste to vy, tak v ministr vs zmocněnec to fakt není;-)
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

13.1.2026 08:48
dejte fašounkovi už nějakou tu funkci a ouřad, on se bezpochyby znemožní sám
Odpovědět

Jan Šimůnek

13.1.2026 09:43
Pane Hanzle, budu ošklivý: V celé EU je jediná funkční linka na výrobu tanků a jen tři továrny na nitrocelulózu, bez níž nevyrobíte ani jakoukoli munici (nitrocelulóza coby bezdýmý střelný prach), ani náplň do toho, co má v cíli vybuchnout (byť k němu zaneseno i jinak než dělem, třeba raketou). Léta se mluví o výrobě dronů v EU, faktem ovšem je, že na vytvoření této výroby vám žádná banka v EU nepůjčí peníze,
V případě potřeby (Ruska) stačí na výrobu nitrocelulózu tři Orešniky (jejich lokace je obecně známá a Rusové předvedli u Lvova, že jsou s to takový cíl zasáhnout (a PVO nemá šanci). Na tu výrobu tanků Rusko nemusí posílat další Orešnik, stačí, když pro ni stopne dodávky oceli (zatím se pro ni pořád kupuje ruská ocel). A drony nejsou a nebudou, leda v nějakém mizivém množství.
A všechno tohle má jednoho společného jmenovatele: Green Deal. Peníze pro jeho propagátory a organizátory byly pravděpodobně nejefektivněji vynaloženou ruskou investicí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:47 Reaguje na Jan Šimůnek
Ve vašem mýtickém světě naopak se lidé chovají jako éterické bytosti, které nemají páru o realitě, živí se pránou a na skutečný svět shlíží z výšky Kremelských věží chrámu Vasila Blaženého.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

13.1.2026 09:52
Je to políček pro ty, kteří totéž vytýkali Zemanovi, když odmítl jmenovat
ministra zahraničí a přesto na té židli seděl a konal do doby jmenování
současným kádrovákem. Nová vláda se poučila u předchozí a nyní kvičí, že
je to podvod. Ekologistům vstávají hrůzou vlasy na hlavě, protože prvým
jeho počinem bude osekání dotací v rámci snížení schodku státního
rozpočtu a oni budou muset začít PRACOVAT a nebo budou ŽEBRAT ?
Odpovědět
AL

Alena Lyskova

13.1.2026 14:04 Reaguje na Břetislav Machaček
Svatá pravda.
Odpovědět
PE

Petr Elias

13.1.2026 14:08 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:50 Reaguje na Břetislav Machaček
Zeman nejmenoval nějakého ministra jen proto, že se mu nelíbil.
Pavel nejmenuje Turka, protože je to nedospělý fracek a vůbec nemá páru (ani inteligenci) pochopit, čo také oné ministr je. Přečtěte si to krátké Pavlovo vysvětlení, proč ho nemůže jenovat.
Odpovědět
PE

Petr Elias

13.1.2026 14:02
No jo. Místní (j)elita fandí hranatému náckovi, který se kamarádíčkuje s balkánskou mafií. :D Velmi dobře, že Pavel nácka nejmenuje - ať se místní bahno a spodina třeba potento. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:52 Reaguje na Petr Elias
Jistě. To řešení je přece zcela jsné a jdenoduché. Ať jmenují kohokoiv jiného, kdo má aspoň základní ekologické vzdělání a není úplný tutan. Jak prosté, milý Watsone.
Odpovědět

Jan Šimůnek

13.1.2026 15:22
to Pavel Hanzl 13.1.2026 08:13
Budeme-li se "držet jádra EU", budeme schopni se bránit Rusku leda špuntovkami s voláním "bum prásk" při každé salvě.

Pane Eliasi, proč tedy podporujeme režim, který pojmenovává ulice a náměstí (atd.) po bezcenném nacistickém vrahounovi Banderovi a jeho spoluvrazích? Pozůstatky našich krajanů, které ta bezcenná monstra povraždila, musejí v souvislosti s pomáháním nacistické Ukrajině rotovat jak turbíny v Temelíně. Být po mém, nedostala by Ukrajina ani eurocent, dokud by měla jedinou ulici (apod.) pojmenovanou po tomhle lidském odpadu.
Odpovědět
PE

Petr Elias

13.1.2026 16:05 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.1.2026 08:57 Reaguje na Petr Elias
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-zcela-nas-to-ochromilo-madurovu-ochranku-sokovala-zahadna-americka-zbran-pouzita-pri-prezidentove-zatceni-40557492#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:54 Reaguje na Jan Šimůnek
A viete, čo také oné je taký Bandera? Ve vašem světě naopak je to ryzí Belzebub, že?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.1.2026 10:36 Reaguje na Pavel Hanzl
https://zlatovna.cz/zpravy/krimi/polskomanovysvatekpripominajici.fwsg

Extrémní nacionalismus je vždy špatný.
Odpovědět
sv

s v

14.1.2026 22:07 Reaguje na Jan Šimůnek
Po nacistickým kolaborantovi stalinovi jsou pojmenovány ulice v rusácku. Banderas seděl v nacistickým koncentrátu, lžirgile.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:30 Reaguje na s v

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

17.1.2026 17:32 Reaguje na Radek Čuda
Chápu, čůďo. Ty seš tak šikovnej, že na mobilu nikdy přklep neuděláš, takže se cítíš být oprávněn ke kritice překlepářů. Bohužel co se týče historie je to s tebou mnohem slabší. Pojem pakt RM a datum 17.9.1939 je zřejmě pro tebe španělská vesnice. Zřejmě je to způsobeno, tvým pobytem v německým koncentráku, takže jsi poučen jak to byl fajnový kriminál.
Odpovědět

Radek Čuda

13.1.2026 15:34
Já zcela výjimečně a překvapivě budu souhlasit s SV a jeho tvrzením, že Babiš je zbabělec ... protože jediné čisté řešení by byla ta kompetenční žaloba na Pavla, která by donutila ÚS se jasně vyjádřit.

Ten stávající stav je neštěstí a už je to po xté, co tyhle tanečky probíhají, někdy s takovým výsledkem, jindy s onakým, a rozhodně to není naposledy. Mně je jasné, že když se ta Ústava začátkem devadesátek psala, tak jsme si všichni tu budoucnost představovali hodně jinak, takže nebudu tvrdit, že ji její autoři napsali blbě, ale holt se ukazuje, že není úplně stavěná na ten bordel posledních let.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

13.1.2026 16:25 Reaguje na Radek Čuda
Nejsou včerejší, aby nevěděli, jak to u nás chodí... Určitě mají kanály, stejně jako hrad, aby si prosondovali, jak by to asi mohlo dopadnout. Vyřešili to "šalamounsky", sice "neústavně", ale účelně (spíše než účelově).

A že ochrana přírody by se měla řídit rozumem, a nikoliv ideologicky, v tom s nimi naprosto souhlasím. Aby si nevolitelná hrstka fanatiků nárokovala rozhodovat "za všechny", tak to tedy prr!
Odpovědět
sv

s v

14.1.2026 22:08 Reaguje na Karel Zvářal
Vyřešili prd karlíku.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.1.2026 20:37 Reaguje na Radek Čuda
V téhle situaci fakt ne. Zaslechla jsem od nějakého právníka v médiích, že by výsledek neplatil pro budoucí spory, jen pro tento případ. Tak to si můžou nechat.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:35 Reaguje na Jarka O.
To je otázka, nicméně pokud by jednou plénum ÚS v podobné věci rozhodlo, tak by tím do budoucna sice ÚS nebyl vázán ... to ostatně není nikdy, ne "natvrdo" ... nicméně tohle nejvyšší instance dělají dost nerady ... nějaké výrazné odchylky od svých předchozích rozhodnutí a pokud k tomu už dojde, tak se kua snaží to maximálně precizně vyargumentovat.

Takže by to rozhodně nebylo zbytečné ... a na věčné časy je jen naše bratrství se Sovětským svazem;-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:41
Turek je jen nedosplělý a rozmazlený fracek, jeho veškeré jednání to dokazuje, taky lže jak malý kluk.
Být ministrem čehokoliv je přímo noční můra.
Tak co s ním?
Dali mu hračku, cha cha "funkci", kancelář a vysoký plat, žádnou zodpovědnost a žádnou práci. Ještě mu měli koupit větší lego, aby nezlobil.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.1.2026 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
A když seděl v EP, tak s tím zbytkem dokonale splynul...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 09:57 Reaguje na Karel Zvářal
To vám nakukal kdo? Já ho viděl na videu, jak se naparoval jak Paroubek před volbama a barvitě líčil, jak to tam všem načadil a vysvětlil, jak to je a všichni sklapli podpatky. Typický projev malého kluka.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.1.2026 10:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Nechme EP na jindy, mně jen stačilo, jak zmínil v UA starý známý fakt, který Putin omílá, a na kterém byla dohoda už mezi Gorbačovem a Reaganem, tj. bezjaderné pásmo od severu jihu (potažmo UA mimo NATO). Že to byl JEDEN z důvodů války, o tom snad nebude sporu, ale to, že to řekl Turek, z toho se mohli pominout...
Odpovědět
sv

s v

14.1.2026 22:17 Reaguje na Karel Zvářal
Neměl bys chlastat karlíku. Nedokážeš pak napsat srozumitelnou větu. O fantasmagoriích na téma Gorbačov Reagan nemluvě.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Jaký vysoký plat???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2026 10:03
Turek je megachlapák alfasamec a takovým jedincům většinou schází rozum, u něho velmi silně.
Vymudroval, že zažaluje presidenta za cha cha "ochranu osobnosti".
To znamená co? Pojede řada soudů, kde se bude řešit, jestli je nácek, nebo jen fašoun, jestli mlátí ženské a jezdí jak hovado autem, jestli je rasista a šmelinář, který neplatí daně, jestli lže jako malý kluk atd. atd. atd.
A novináři to velmi rádi pořádně rozmažou.
Já si myslím, že jedinec s IQ vyšším než 50 bodů, by tohle pochopil, on asi ani na tohle nemá.
Odpovědět
sv

s v

14.1.2026 22:10 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Jan Šimůnek

14.1.2026 10:32
to Karel Zvářal 13.1.2026 16:25
ÚS je plný lidí, kteří mají zažito, že právo je součást třídního boje. A Babiš a spol. jsou v podstatě jejich třídní nepřátelé (na rozdíl od soudruha Pavla). Za těchto okolností by bylo velmi netaktické podat na Pavla předem prohranou kompetenční žalobu a vytvořit tím precedent a další krok k rudé či rudozelené totalitě.
Odpovědět
PE

Petr Elias

14.1.2026 10:40 Reaguje na Jan Šimůnek
:D :D Fakt si nech předepsat nějakou medikaci. :D :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

14.1.2026 10:35
Pane Hanzle, některé výroky soudruha presidenta jsou opravdu za hranou a žaloba je asi na místě. Problém spíš vidím v tom, že je Pavel přednesl coby president a nikoli soukromá osoba, takže v případě úspěchu žaloby za něj odškodné "zatáhne" stát.
Odpovědět

Jan Šimůnek

14.1.2026 13:35
Pane Hanzle, Bandera byl ukrajinský nacionalista, spolupracující s nacisty. Jeho lidé vraždili Židy, Poláky, Čechy, Maďary, Rusíny a další neukrajince (protože bojovali za etnicky čistou Ukrajinu). Ano, pomlátil taky řadu Rusů a nějaké sovětčíky, ale to ho prostě neexkulpuje. Je to postava přinejmenším stejně sporná, jako u nás Emanuel Moravec Případně jak v Norsku Quisling, Moravec byl jednoznačně světlejší postavou.
Odpovědět
sv

s v

14.1.2026 22:13 Reaguje na Jan Šimůnek
Už ti bylo vysvětleno lžirgile, že s nácky spolupracoval stalin. Bandera seděl v nacistickým koncentrátu.
Odpovědět

Radek Čuda

15.1.2026 16:39 Reaguje na s v
Bandera s nacisty spolupracoval, to je nesporné.
Že mu to nevyšlo úplně jak si představoval je věc jiná;-).
Tak si holt chvíli celkem v klidu a pohodlí poseděl.
A pak ho zase pustili a on jim to odpustil;-).
Odpovědět
sv

s v

17.1.2026 19:27 Reaguje na Radek Čuda
Nesporné je, čůďo, že o historii východní Evropy víš kulové. Vlastně ti moc neříká ani význam slov. Když "mu to nevyšlo", tak jak mohl "spolupracovat"?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist