https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/firma-dieselgate-sesbirala-7000-prihlasek-k-zalobe-na-koncern-vw
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Firma DieselGate sesbírala 7000 přihlášek k žalobě na koncern VW

28.8.2018 00:23 (ČTK)
Společnost DieselGate, která zastupuje tuzemské zájemce o podání žaloby na německý koncern Volkswagen kvůli tzv. aféře dieselgate, sesbírala 7000 přihlášek poškozených. / ilustrační foto
Společnost DieselGate, která zastupuje tuzemské zájemce o podání žaloby na německý koncern Volkswagen kvůli tzv. aféře dieselgate, sesbírala 7000 přihlášek poškozených. / ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | SMG / Shutterstock
Společnost DieselGate, která zastupuje tuzemské zájemce o podání žaloby na německý koncern Volkswagen kvůli tzv. aféře dieselgate, sesbírala 7000 přihlášek poškozených. Klienty přestane kvůli blížící se promlčecí lhůtě přijímat 31. srpna. Uvedla to včera v tiskové zprávě.
 

K promlčení dojde 18. září, kdy uplyne tříletá lhůta od vypuknutí skandálu. Po uzavření přihlášek bude společnost zpracovávat podklady pro podání žaloby těch poškozených, kteří se rozhodli k žalobě připojit na poslední chvíli.

DieselGate slibuje poškozeným, že mohou přihlášením k žalobě získat minimální náhradu za jedno auto ve výši 125.000 Kč. Výše požadovaného odškodného vychází z mimosoudní dohody uzavřené koncernem Volkswagen v USA, kde se tento koncern zavázal vyplatit poškozeným částku ve výši minimálně 5100 USD. Společnost DieselGate již z vlastních zdrojů zaplatila za žalující soudní poplatek 1,83 milionu Kč.

Další nespokojení vlastníci koncernových aut se už loni připojili k další žalobě na automobilku prostřednictvím společnosti Safe Diesel, která žadatele o odškodnění také sdružuje. Podle webu Seznam Zprávy by společnost mohla podat téměř 2000 žalob.

Aféra vypukla před třemi lety, kdy americké úřady zjistily, že značky koncernu VW, včetně Škody, k motorům TDI s emisní normou Euro 5 instalovaly software, který uměl rozpoznat homologační měření emisí a upravit režim motoru tak, aby testem prošel. V běžném provozu však byly emise vyšší. Celkově se problém dotkl 11 milionů aut, z toho 1,2 milionu škodovek. V Česku se týká asi 165.000 aut, ze dvou třetin značky Škoda.



reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist