https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/grizzly-v-americke-montane-vytahl-turistku-ze-stanu-a-zabil-ji?fbclid=IwAR3rg3wXecbtUxAKGJIjbW_Q1JO8wAATwUlYZbmXBr6Qa63dZPzvPQUg52w
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Grizzly v americké Montaně vytáhl turistku ze stanu a zabil ji

9.7.2021 01:05 | WASHINGTON (ČTK)
V Ovandu žije méně než sto lidí, severně od něj jsou rozsáhlé lesy a hory, které jsou domovem asi 1000 medvědů grizzly. Jde o největší koncentraci těchto zvířat v USA. Přesto tam ale na lidi často neútočí, za posledních 20 let zabili tři lidi včetně Lokanové.
V Ovandu žije méně než sto lidí, severně od něj jsou rozsáhlé lesy a hory, které jsou domovem asi 1000 medvědů grizzly. Jde o největší koncentraci těchto zvířat v USA. Přesto tam ale na lidi často neútočí, za posledních 20 let zabili tři lidi včetně Lokanové.
Grizzly tento týden vytáhl v americké Montaně ze stanu ženu a zabil ji. Podle místního serveru kpax byla Leah Davisová Lokanová z Kalifornie s dalšími dvěma lidmi na cyklistickém výletě.
 

Trojice si postavila stany poblíž pošty v městečku Ovando. Medvěd k nim přišel dvakrát. Poprvé výletníky probudil v úterý kolem třetí hodiny ráno. Trojice vyndala ze stanů jídlo a šla podle zaměstnanců montanské správy přírodních parků znovu spát.

Záznam z bezpečnostní kamery ukázal, že šelma se asi za čtvrt hodiny vrátila. Po čtvrté hodině ráno probudil dva kolegy Lokanové hluk, který vydával útočící medvěd. Postříkali ho sprejem a zvíře uteklo. Lokanové ale už nebylo pomoci. Policie nasadila do pátrání po grizzlym vrtulník. V Ovandu té noci zvíře našlo i kurník a pozřelo několik kuřat.

"Teď máme šanci ho odchytit s pomocí pastí, které nastražíme kolem kurníku," řekl Randy Arnold ze správy parků. Mluvčí této instituce řekl, že pokud se medvěda podaří chytit, bude utracen. Vyšetřovatelé z místa útoku na Lokanovou odebrali jeho DNA, takže budou schopní ho identifikovat.

Lokanové bylo 65 let a pracovala jako ošetřovatelka v kalifornském Chiku. Její přítelkyně řekla, že se na výlet těšila několik měsíců. Jezdívala na dlouhé cyklistické trasy, tentokrát ji doprovázela sestra a přítel.

V Ovandu žije méně než sto lidí, severně od něj jsou rozsáhlé lesy a hory, které jsou domovem asi 1000 medvědů grizzly. Jde o největší koncentraci těchto zvířat v USA. Přesto tam ale na lidi často neútočí, za posledních 20 let zabili tři lidi včetně Lokanové.

Z medvědí populace, která žije jinde v Yellowstonském parku, několik jedinců zabilo osm lidí. Ne všichni "pachatelé" těchto útoků jsou vždy utraceni, ušetřeni jsou ti, kteří zaútočí z překvapení nebo při obraně mláďat. Grizzly, který zabil Lokanovou, je ale vzhledem k okolnostem útoku považován za nebezpečného.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (108)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Karel Zvářal

Karel Zvářal

9.7.2021 04:24
Myslím, že do Rumunska je to blíž než do USA.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/utoku-na-lidi-bude-pribyvat-medvedi-nemaji-kam-jit-rika-slovensky-zoolog-168598
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 08:42
V článku píší, že někteří "pachatelé" jsou ušetření. Toho medvěda, který minulý měsíc na Slovenku zabil toho pána, taky ušetřili. Ne kvůli okolnostem, ale než se úřady rozhoupaly, medvěd zmizel bůhvíkde.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 08:43
Tohle sice není o medvědech, ale taky je to zajímavé:
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/jelenec-zachranil-zivot-zajicovi-kane-uslapal-40365567#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=eAqsq3Fjrgi-202107090634&dop_id=40365567&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 08:59
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/593497-muz-napadnuty-medvedom-zurivo-sme-zapasili-musel-som-vystrelit/
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 09:04 Reaguje na Hunter
Je zajímavé, že tohle se podařilo ekoteroristům zatím ututlat. Je Vám jasné, že zveřejněním tohoto článku jste pro ně "práskač"? :)))
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

9.7.2021 09:27 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
když se to ututlalo, z čeho je ten odkaz ? ti ekoteroristé (kdo to vůbec je?) musejí být úplný ilumináti, tahají všude za nitky
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 09:37 Reaguje na Robert Jirman
Když na Slovensku minulý měsíc zabil medvěd toho pána, vědělo se to u nás hned. Tenhle článek je ze slovenských novin, ale u nás nikde nic nebylo. Protože tohle se ochranářům nehodí, aby se vyrojila celá šňůra útoků medvěda na člověka, protože tlak veřejnosti by nakonec donutil oficiální místa k raáznému kroku a tedy k redukci. A mimochodem, pokud chcete vědět, jaká je na Slovensku realita ohledně medvědů, nehledejte v tisku, ale zajeďte si do pár odloučených vesniček v horách a sedněte si s místnímu v hospůdce. Ty informace od nich budou v přímém rozporu s tím, co oficiálně tvrdí ekoteroristé.
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

10.7.2021 00:25 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ale abyste dostal pravdivé a úplné informace, každému v hospůdce musíte koupit půl litru jejich "frnžavice".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.7.2021 17:14 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Medvědů a historek o nich se dozvíte více podle toho, kolik nalijete boroviček. A všechny pravdivé.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 14:11 Reaguje na Robert Jirman
Beztak je ten článek fejk. Žádné stopy po napadení, žádná fotka po napadení, žádná lékařská zpráva. Jen trochu zmatené tvrzení. :-) Děda se večer v hospodě nacamral, a když šel domu tak zakopl a padl hubou do pangejtu. :-)
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

10.7.2021 10:55 Reaguje na Petr Eliáš
A pak se šel podrbat na zádech o drápky vycpaniny místního Míši :-)
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 09:37 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ono je těch případů celá řada, jen tady u nás se to třeba neví nebo se to nedostane do zpráv, nevzbudí to zájem a neustále by se ty zprávy opakovaly atd. Co mám známý na Slovensku, tak většina z nich si cca před 5 lety začlo pořizovat KKZ, bez které do lesa nechodí (obvykle 357 Mag nebo 44 Mag), protože jak sami říkají, tak s medvědem se potkají častěji než s černou nebo vysokou zvěří.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 09:41 Reaguje na Hunter
Já to vím. Jenže o některých tématech není vhodné a korektní psát. Je to stejné jako některými nepřizpůsobivými. Shora je nařízeno o tom nepsat a tak se redaktoři daným tématům vyhýbají jako čert kříži.
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 10:00 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ano, tzv. politická korektnost je úžasná věc, zejména pak v pojetí ekofanatiků. Něco je tak trochu špatně :-).
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 10:23 Reaguje na Hunter
Ano, vaše dojmologie je špatně. :-)
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 10:29 Reaguje na Petr Eliáš
A nějaká fakta nebudou?
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 10:32 Reaguje na Petr Eliáš
Něco k věci byste neměl?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 10:36 Reaguje na Hunter
K čemu? K politické korektnosti nebo k ekofanatikům? Vše to jsou vaše domněnky bez známky něčeho ,,k věci,,. ;)
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 10:40 Reaguje na Petr Eliáš
A krom napadání ad hominem něco nebude?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 10:46 Reaguje na Hunter
co vám vadí? také napadáte ad hominem?
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 11:00 Reaguje na Petr Eliáš
Zkuste se krom keců vyjádřit konkrétně k problematice. To bude stačit.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 11:12 Reaguje na Hunter
Až vy tu nebude psát kecy. ;)
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 11:21 Reaguje na Petr Eliáš
Takže znovu, coby typický militantní ekologista bez jakýchkoliv znalostí a erudice, máte tam něco k věci?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 11:33 Reaguje na Hunter
Tak znova. Coby typický nimrod, který by zastřelil i vedle stojícího kolegu, kdyby si mohl jeho hlavu dát na krb. Máte něco k věci k těm ekofanatikům a politické korektnosti?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 11:36 Reaguje na Petr Eliáš
Pan Hunter tady už nějaké argumenty uvedl. Kupříkladu odkaz na ten slovenský článek. Co máte k dané věci Vy?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 11:56 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tak to že sem jen nakopíruje odkaz na článek není argument. :-)
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 12:07 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
No ale dle fotek u článku pán vypadá docela v pořádku. Šrám se mu za ty dva měsíce krásně zahojil (nemá tam ani jizvu) a i to zlomené žebro už ho nejspíš nebolí, když může běhat po lese a fotit zastřelené medvědy. Škoda jen, že u článku není fotka po napadení, nebo třeba sken lékařské zprávy. :-)
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 11:38 Reaguje na Petr Eliáš
Zatím jsem nikoho nezastřelil :-). Máte tam něco dál?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 11:55 Reaguje na Hunter
Já také ještě nebyl nikde militantně ekologizovat. ;) No dál čekám na tu politickou korektnost v pojetí ekofanatiků. Nějaké, já nevím, třeba důkazy o tom jak klika ekofanatiků určuje co se má psát, nebo tak něco. ;)
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 12:01 Reaguje na Petr Eliáš
Jste toho živoucím důkazem. Něco k problematice medvědů, soužití s člověkem, managementu populace, prostě něco k tématu by nebylo?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 12:12 Reaguje na Hunter
A vy jste důkazem toho nimroda. Jak prosté. :-) Ne, ptám se na ty ekofanatiky.
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 13:25 Reaguje na Petr Eliáš
A něco o medvědech tam nemáte?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 13:48 Reaguje na Hunter
A jste si jistý, že pan Eliáš ví, co je to medvěd? :)))
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 13:50 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ne.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 14:45 Reaguje na Hunter
Tím by se mnohé vysvětlovalo. :)))
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

10.7.2021 10:58 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
On si to ale určitě někde vygooglí a vzdělání si doplní v rámci domácí výuky
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.7.2021 13:34 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Medvěd? To je ten vlhký sen každého nimroda, ne? Jen při pomyšlení na medvědí hlavu nad krbem a medvědí steak v mrazáku musí mít každý správný nimrod erekci. :-) Stejně jako s tím rysem z Šumavy, kterého našli v mrazáku u šéfa myslivců na Klatovsku. :-)
Odpovědět
dm

david matoušek

9.7.2021 09:48 Reaguje na Hunter
Nejen každý rok řada napadení, ale i jen taková obyčejná "setkání" např. na zahradě při sběru ovoce, že. Jak psala madame Kletečková, prostě se Slováci naučili s medvědy žít :-))
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 09:51 Reaguje na david matoušek
Nevím jak Vy, ale já si soužití představuji úplně jinak a ne že když jdu do lesa na houby, musím mít střelnou zbraň.
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 10:02 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Třeba to vyřeší Budajův zásahový tým :-).
Odpovědět
Pe

Petr

9.7.2021 10:33 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Proč někdo nutně musí jít courat do medvědího teritoria? To má být to soužití?
Lidi prostě musejí vlézt úplně všude, nemají žádné ohledy vůbec na nic, jako by všechno bylo jejich a jen pro ně. Ale to je omyl a příroda a divoká zvířata mají úplně stejné právo na klid, soukromí a nerušený životní prostor, jako máte vy.
Proč se lidé diví, že když naruší něčí prostor, že se mu to nelíbí?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 10:39 Reaguje na Petr
Dneska už je to naopak a medvědi narušují lidské teritorium. Kupříkladu ten medvěd, který v Tatrách vlezl v hotelu až do kuchyně. Nebo medvědi, kteří chodí vyžírat na skládky zbytky, protože se už v lee neuživí. Prostě v Tatrách je v některých místech neskutečně přemedvědíno a ekoteroristi dělají vše pro to, aby ten stav setrval.
Odpovědět
Pe

Petr

9.7.2021 11:11 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
No jestli máte vy právo kdykoliv vlézt pro jídlo (na houby) do medvědího prostoru, má meděd úplně stejné právo vlézt do vašeho.
Medvěd není ten, kdo si začal.
Přesně tak to bylo i s Indiány v Americe.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 11:48 Reaguje na Petr
On u těch medvědů je problém, že oni s výjimkou velkých medvědích samců tady nemají žádného systematického predátora. Člověk medvědy lovit nesmí a tak se na Slovensku hodně přemnožili. Tady pomůže jenom silná redukce stavu, aby ten zbytek mohl žít bez problémů dále. Paradoxní je, že když jsem to napsal, uvědomuji si, že totéž platí na lidský rod.
Odpovědět
Pe

Petr

9.7.2021 12:16 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Děkuji za pochopení.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

9.7.2021 13:13 Reaguje na Petr
Čím dál víc tvorů Homo sapiens musí všude šmejdit, i v těch nejzapadlejších koutech přírody. Přitom krajina, kde v ČR může zvěř v klidu žít, se zmenšuje. Lidi se vlamují do zbývajících zmenšujících se teritorií zvěře, ale běda, když se v tomhle zvířata začínají chovat jako lidi.
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 13:26 Reaguje na Majka Kletečková
Třeba Majka co chodi vyklusavat do lesa.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

10.7.2021 11:00 Reaguje na Petr
Vy taky žijete v medvědím prostoru, kde před tisíci let medvědi běžně přebývali. Přesto ho asi nechcete potkat na zastávce tramvaje nebo v metru.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.7.2021 10:45 Reaguje na Petr
Vikendove tema medved:-). Mate pravdu, rikala jsem si uz, ze do lesa nebudu chodit, hlavne na jare, to se tam dejou hrozne veci. Mozna ani zbytek roku. Problem muze byt, ze to lidem jeste nikdo nerekl, ze teritorium uz je medvedovo a vlku, kam driv chodili na boruvky. Pak jdou nekam,kde je nebezpecno, ani to netusi.
Odpovědět
Pe

Petr

9.7.2021 10:38 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Soužití znamená respektovat toho druhého. Toho ale egističtí a bezohlední lidé nejsou schopní. Mají mylný dojem, že si můžou dělat co chtějí.
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 10:41 Reaguje na Petr
Mylný dojem mají ekofanatici vyznávající mantru "když budete hodní na velké predátory, budou oni hodní na vás". Z paneláku to tak možná vypadá :-).
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 11:09 Reaguje na Petr
V přírodě byste s respektem moc dlouho nevydržel. Zkuste říkat třeba medvědímu samci, který váží dva metráky, že Vás musí respektovat. Smázne Vás jedním pohybem tlapy. Tady spíše platí, že na hrubý pytel ještě hrubší záplata. Hezky to popisoval před pár dny v článku jeden slovenský znalec medvědů, který, mimo jiné, učí i na vysoké škole. Říkal, že medvědi musí mít před člověkem respekt. Musí vědět, že v případě, že překročí určité hranice, budou zabiti. Současný stav, kdy přemnožení medvědi, kteří se v lese neuživí, chodí vyžírat skládky, případně útočí na lidi, je naproto nenormální. Prostě ten les už medvědům nestačí a tak si rozšiřují teritorium do lokalit obsazených lidmi. Máme snad těm hladovým medvědům říkat, že by nás měli repektovat?
Odpovědět
Pe

Petr

9.7.2021 11:18 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Si ten respekt vykládáte jak se vám hodí :-)
"Musí vědět, že v případě, že překročí určité hranice, budou zabiti.".
Pokud to má platit pro medvědy, tak i pro lidi. Pak teprve je to respekt.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 11:49 Reaguje na Petr
Akorát že medvědi jsou na to vynucování respektu vybaveni lépe než běžný občan, který nevlastní střelnou zbraň.
Odpovědět
Pe

Petr

9.7.2021 12:19 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Naopak. Lépe je vyaven Homo sapiens, dostal od přírody dar rozumu. Je tedy na nás, abychom vytvořili lepší svět pro všechny.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.7.2021 14:42 Reaguje na Petr
Rozum mi namlouva, ze drivejsi majitele panstvi nenechali ty predatory vystrilet jen tak z nudy, ale aby zajistili bezpecnejsi svet svym poddanym.
Odpovědět
Pe

Petr

9.7.2021 15:39 Reaguje na Jarka O.
Bezpečnější svět je zaklínadlo 21. století, které otevře cokoliv. V minulosti nikdo nikoho za ručičku nevodil. K vyhubení predátorů došlo čitě z pozice síly, odstranění potravní konkurence. Jak se lidé množili, postupně kolonizovali celé území, zvyšoval se lov zvěře a rozšiřoval domácí chov zvířat.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

10.7.2021 11:03 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Třeba nám Majka doporučí nějaké psí plemeno , co nás ochrání. Už doporučovala na vlky , tak na medvědy to bude hračka. Jen se ráno musím rozhodnout , koho se chystám potkat a zda si vezmu s sebou psy na vlky nebo na medvědy. Záměna asi nebude funkční. Co říká přítel PC bytem v paneláku ?
Odpovědět
RT

Richard Toman

9.7.2021 09:36
Zajimave, ze se napr.tohle neobjevi zde na webu, nebo treba nedavne problemy s vlky v Nemecku, Italii, Francii.
Odpovědět
RT

Richard Toman

9.7.2021 09:37 Reaguje na Richard Toman
Reagovano na p.Zvarala.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.7.2021 10:20 Reaguje na Richard Toman
To nevíte, že podobné informace jsou výmysly kritiků návratu šelem?
Proto se zde tyto dezinformace nezveřejňují a zveřejňují se pouze
úspěchy, kolik se narodilo nových vlčat a jak regulují spárkatou.
Chce se ptát místních nejen u nás a na Slovensku, ale všude, kde
žijí šelmy postrádající plachost. Výběr článků se řídí přesvědčením
těch, kteří je vybírají a je to stejné jako v ČT, kde nestrannost
vypadá tak, že jiný názor si musím vyslechnout odjinud.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 10:27 Reaguje na Břetislav Machaček
Ale zase plácáte nesmysl o ČT.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 10:31 Reaguje na Petr Eliáš
Já s těmi "nesmysly" souhlasím. I když s panem Macháčkem v ledasčems nesouhlasím, tak co se týče názoru na ČT, jsme jednotni.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 10:38 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jak už jsem psal. Váš názor je jen a pouze názor. Důležitá jsou fakta a to například to, že ČT splňuje vše co má dle zákona splňovat.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 10:49 Reaguje na Petr Eliáš
Fajn. Ještě tu napište, že žijeme v právním státě, pak si vemte prášky a odeberte se do Vaší vypolstrované komůrky, protože čas pro surfování na internetu Vám právě vypršel.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 11:03 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Řeč je ale o ČT. Výroční zprávy ČT byly schváleny. Schválil ji i Xaver a Lipovská. Takže jedině co s Macháčkem máte je pouze názor. :-)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.7.2021 10:58 Reaguje na Petr Eliáš
Doufám, že bude respektovat zákon stejně
i v kauze Bečva, jako se jim oháníte u ČT.
Pokud je zákon špatný a jeho aplikace
pokřivená, tak ani nemůže být výsledek
kontroly jiný. Boj o osoby v radě ČT
a kontrolních orgánech je o tom, jak bude
vypadat výsledek kontroly. "Nezávislost"
je chimérou , které věří hlupáci a kterou
hájí vítězové. Těm ostatním zbývá kritika
a hledání pravdy jinde. Takže si vyberte,
do které kategorie patříte. Mimo Prahy se zeptejte na názor na ČT a její nezávislost, tak jako na volební preference stran a asi budete překvapen názorem lidí. Sytý hladovému nevěří a hlupák se diví, že si chytrý člověk nevystačí s jednostrannou informovaností,
hledá jiné zdroje a utváří si vlastní názor.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 11:11 Reaguje na Břetislav Machaček
Co to zase plácáte za blbosti? Přeformulujte ty vaše pošahané komentáře na komentáře k tématu.

Takže abyste si ,,potvrdil,, váš názor tak začnete tvrdit že zákon je špatný?

A vy jste se lidí mimo Prahu ptal? Máte poruce nějaký průzkum? Máte leda houno a opět cucáte z palce a melete kraviny.

Kdybyste nebyl líný a otevřel si výroční zprávu za rok 2020, tak byste se dočetl že vzešla jen jedna výtka a to o těch pošucích z SPD, která byla do zprávy přidána vcelku nestandardně.

https://www.mediar.cz/rada-schvalila-svou-vyrocni-zpravu-o-ct-tesne-do-ni-prosla-vytka-ohledne-spd/
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.7.2021 15:58 Reaguje na Petr Eliáš
Pokud sedí ve většině v radě sympatizanti nynějšího vedení,
tak je výsledek takový, jaký je.
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 10:14
pravdaomedvedoch.sk
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 10:28 Reaguje na Hunter
Politická korektnost je sviňa. A je fuk, jestli se týká migrantů, Romů nebo medvědů. Já jsem zvědavý, co budou Slováci dělat, když ta tutlající bublina jednou praskne a pravda vyjde na povrch. Nic přibarvovaného, jenom čistá realita. Slovensko hodně žije z turistického ruchu. Už to vidím, jak k nim jezdí cizinci utrácet svá eura a další měny s vidinou, že hned za hotelem je může sežrat medvěd.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

10.7.2021 11:05 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
No bóže , podobná událost se přece stává max. 2x/za 10 let .... v tomto lesíku :-)
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

9.7.2021 11:18
článek je o útoku medvěda v Montaně, ale skončí to debatou o ekoteroristech (pořád nevím kdo to konkrétně je), špatně fungující ČT a o problémech s medvědy na Slovensku.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

9.7.2021 12:54 Reaguje na Robert Jirman
Také nevím, kdo jsou konkrétně ti ekoteroristi. Napadá mne několik různých možností, kdo by to mohl být, ale buh ví, jak to je.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.7.2021 14:37 Reaguje na Robert Jirman
Slovo ekoterorista je tu s nami od 90. let, kdy zacaly vznikat natlakove skupiny, ktere z "ekologickych" duvodu blokovaly napr. stavbu dalnic. A lidi, co bydleli ve vesnicich, kteryma projizdelo vic a vic aut, trpeli a trpi. Skupiny, co si vynucuji pozornost okazalymi akcemi, ktere nekoho muzou otravovat nebo i byt nebezpecne zivotu, treba ti, co se nedavno v Brne lepili k asfaltu a hasici je zase odlepovali atd. Toz tak.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 14:50 Reaguje na Jarka O.
Já stejně nechápu, proč je policie odlepovala od té vozovky. Každému aktivistovi bych naúčtoval mastnou pokutu za neoprávněné blokování vozovky a podle sazebníku i sazbu za neoprávněný zábor obecního či státního pozemku. Ono by je to přešlo. Stejně tak když se přilepili nedávno ke kterési bance. Nechal bych je tam, akorát bych je ohraničil zábradlám jako nenadálou překážku. A nechal bych je být.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.7.2021 15:09 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
To si mysli dost lidi. Proc vezeni, staci sedet tyden v asfaltu.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

10.7.2021 11:07 Reaguje na Jarka O.
Přesně ! Takový menší deštík nebo mrazík a budou o odlepení žadonit. Stačí je označit jako výkop a ohradit dle normy přenosným trapézovým stavebním plotem
Odpovědět
Pe

Petr

9.7.2021 16:26 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Vy byste naúčtoval mastnou pokutu i pražským barikádníkům při povstání v roce 1945.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.7.2021 16:43 Reaguje na Petr
Doporučuji film Němá barikáda.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 17:32 Reaguje na Petr
Ti se přilepovali k asfaltu?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

9.7.2021 16:37 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ti, co se přilepovali k bance, ti někoho otravovali nebo byli nebezpeční životu?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 17:33 Reaguje na Majka Kletečková
Trochu brzdili pohyb na chodníku. Takže neoprávněný zábor obecní půdy.
Odpovědět
Hu

Hunter

9.7.2021 18:40 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Taky asi poškodili fasádu.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 14:52 Reaguje na Jarka O.
Dáááleko víc než ekoteroristé blokuje výstavbu dálnic neschopnost státu. :-)
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.7.2021 15:05 Reaguje na Petr Eliáš
No jiste, Vy se asi nudite, nejak se tu rozsypal kos s Vasimi chytrostmi. To mate vyctene z Denicku Referendum? Nevedela jsem, ze jste katolicky zalozen, synku. Ale mate vyjimecne pravdu: neschopnost statu poradit si s ekoteroristy.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

9.7.2021 15:33 Reaguje na Jarka O.
To víte teta, každý nečte jen Burešovic propagandu a nekouká na TV Buranov. :-)
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.7.2021 16:58 Reaguje na Petr Eliáš
To doufám, ale proč to vykládáte mně, synu?
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

10.7.2021 11:09 Reaguje na Petr Eliáš
A jakou propagandou je kontaminována ekotlupy ? Bukanýry nebo SPD nebo všeználky Fialou či traktoristou Jurečkou s farmou přepsanou na manželku ?
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

9.7.2021 15:36 Reaguje na Petr Eliáš
vidím to dost podobně, neschopný stát si vždy najde obětního beránka, v tomto případě je to ten "ekoterorista"-), ale to jsme poněkud z Montany odbočili na české silnice
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

9.7.2021 15:34 Reaguje na Jarka O.
a když mému kamarádovi chce náš stát vyvlastnit kus půdy po prarodičích, protože tam potřebuje jakousi silnici, na kterou jim on se.re, tak je teda ten ekoterorista nebo nebo je ekoteroristou stát a ty lidi v obci, kteří zase kašlou na něj a jeho práva ?
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.7.2021 16:32 Reaguje na Robert Jirman
Nevyznám se v tom, ale snad jde o jednání, domluvu, cenu, ne? Záleží, jak pan zareaguje. A taky, co chce zbytek obce. Jestli tam nechcou silnici, můžou jezdit po prašné cestě jako dřív a přestanou se tam stavět silnice. U nás teda lidi proti narovnání nebo opravě silnice neprotestovali.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

9.7.2021 17:06 Reaguje na Jarka O.
U nás spousta lidí hromadně protestovala před několika lety proti plánovaným úpravám silnic od viaduktu k Pětidomí v Čes. Budějovicích, ale nebylo nám to nic platné. Všichni z místních jsou z výsledku po dokončeném budování nešťastní, dopravní problémy se oproti oficiálním slibům nevyřešily, ale zhoršily. Nadávají na to i ti odjinud, kteří tudy jen projíždějí. V tomto případě asi není ekoteroristou stát, ale někteří budějovičtí zastupitelé (ČSSD?, ANO?, ODS?) a majitelé stavebních firem.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

9.7.2021 17:08 Reaguje na Majka Kletečková
A to budování stálo móóóc peněz.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

9.7.2021 17:38 Reaguje na Majka Kletečková
Proto se to dělalo. Je třeba odklonit prachy. Potřeby občanů jsou vedlejší.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.7.2021 17:42 Reaguje na Majka Kletečková
Takoví zastupitelé jsou za trest, volte lépe. U budějovic jsem zabloudila na těch staveništich vždycky. Hrozný. Před týdnem to bylo teda lepší než před 10 lety.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

9.7.2021 22:03 Reaguje na Jarka O.
To jste zřejmě nebyla u nás. U nás je to díky ekoteroristům z regionální ODS, ČSSD a ANO z hlediska dopravy na zmíněném místě horší a horší. Když se jedná o lukrativní zakázky a je ochota se o výhody z toho mezi sebou podělit, tak jsou budějčtí ekoteroristi jedna ruka a nezáleží příliš na tom, z jaké jsou partaje. Co bychom my tady v Budějcích dali za to, kdyby se ti naši jen přilepovali na banky a nepatrně omezovali veřejný prostor jako ti od pana Šeděnky.
Odpovědět
RT

Richard Toman

9.7.2021 17:56 Reaguje na Robert Jirman
Pokud je to ve verejnem zajmu, tak neni ekoterorista, ale predevsim d.ebil.
Odpovědět
Hu

Hunter

10.7.2021 06:24
https://myzvolen.sme.sk/c/22273480/peticia-za-regulaciu-medvedov-ma-uz-20-tisic-podpisov.html?ref=tab
Odpovědět
Hu

Hunter

10.7.2021 06:26
https://www.pravdaomedvedoch.sk/peticia/
Odpovědět
Hu

Hunter

10.7.2021 08:37
https://myliptov.sme.sk/c/amp/22691925/v-jalovci-medved-roztrhal-ovce-vo-dvore-rodinneho-domu.html

Zajímavá je reakce zásahového týmu :-).
Odpovědět
Sl

Slovan

12.7.2021 15:41
Tak do těch lesů nechoďte, když se bojíte, že vás medvěd sežere. Aspoň bude v lesích klid a my, normálně uvažující občané, si ho užijeme jak se patří. Ikdyž je pravda, že místní Einšteinové co by vystříleli vše, co je větší než veverka tam nechodí i tak... ale keců mají na klávesnici dost a dost.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

12.7.2021 18:22 Reaguje na Slovan
O plaché medvědy v lesích nejde, jde o medvědy potulující se už
po ulicích ,lezoucích přes ploty do zahrad, do hotelu a do školek.
Hladová šelma bez potřebného teritoria k životu nemá smysl i kdyby
se všichni aktivisté potentovali. Buď to místo k životu bude mít
a nebo nebude mít ten život. Normální občan pane myslí hlavou
a ví, že ztráta plachosti vinou 100% hájení je každému na škodu.
Platí to i pro lidi, když se některým promíjí to, za co se jiné
trestá, tak jim s jídlem roste chuť. Jakékoliv hájení má své
opodstatnění pouze do doby, než začne docházet ke konfliktům
a pak je třeba dodržovat u lidí zákon a u zvířat obnovit respekt
před lidmi. Potravou šelmám jsme byli možná v době před prvým
použitím jakýchkoliv zbraní, ale od té doby jsme vrcholovými
predátory my lidé a jinak tomu už nebude ani ve snech aktivistů.
Je třeba pouze umožnit lidem jít do lesa se zbraní umožňující se účinně bránit a nebýt za tu obranu trestán. I tak se to nemusí
zdařit, pokud nebudu připraven na útok, ale šanci proti nynějšku budu alespoň nějakou mít. No a u šelem navyklých na toulky po
ulicích není o čem diskutovat, protože je to už překročení té
pomyslné hranice teritoria čistě určeného pro lidi. Kdo popírá
i toto, tak je pouze magor a takovému přeji, aby ho šelma
napadla u jeho domu a pak ji může klidně zatleskat, pokud to
přežije on i ona.
Odpovědět
Sl

Slovan

13.7.2021 11:45 Reaguje na Břetislav Machaček
Dejte pokoj. Tady NIKDO nezmínil, že se má rozlišovat mezi medvědem v lese a medvědem, který ztratil plachost a PRAVIDELNĚ si to štráduje po ulici! Nikdo nezmínil, že by se měl dělat rozdíl mezi různými druhy útoků podobně jako v US! Tady se jen zase a opět vyzývá k tomu, aby se začalo střílet na všechno. A to je špatně, tečka.
V tomto případě snad Grizzly nemají dostatek prostoru? Samozřejmě že mají! Zvlášť v Montaně a zvlášť tam, kde se útok odehrál! A ačkoli je to jistě smutná událost, občas se stane a s tím tam ta paní musela jít. Stejně jako s tím rizikem musí počítat všichni, kdo do těch míst chtějí jít. To je příroda a “kdo se bojí, nesmí do lesa”.
Teď uštkla zmije chlapce do krku a musel pro něj vrtulník - je to tedy chyba té zmije? Podle vás jistě ano a zmije musí být automaticky přemnožené. Máme tedy začít radikálně redukovat jejich počet, aby se Machaček aspol. nemuseli bát si sednout na slunné kameny a podobná místa, kde se TEORETICKY může zmije nacházet?!

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/kousnuti-zmije-jivova-zachranka-fakultni-nemocnice.A210713_091010_olomouc-zpravy_hrs
Odpovědět
dm

david matoušek

13.7.2021 12:07 Reaguje na Slovan
Kdo tady mluví o zmijích? Podsouváte. Macháček tady neřeší ani toho grizzlyho, už se tu mluví jen o Slovensku, jako příkladu, kam až nedomyšlená ochrana jednoho druhu může dojít.
Odpovědět
dm

david matoušek

13.7.2021 10:31 Reaguje na Slovan
Ty Einšteine, na tom Slovenském venkově místní na to chození po lese s batůžkem kašlou, nemají na to ani čas. Ale vadí jim, že díky pomatencům s hlavou v oblacích, co vyráží do přírody tak akorát párkrát do roka čumět, se jim po zahradách i jinde brouzdaj medvědi.
Odpovědět
Sl

Slovan

13.7.2021 11:48 Reaguje na david matoušek
Vy tam bydlíte, že za ty lidi mluvíte? Nebo jste jejich mluvčí? Pochybuji.
Odpovědět
dm

david matoušek

13.7.2021 12:09 Reaguje na Slovan
Mluvčí nejsem, ale znám situaci velmi dobře. Stejně jako s vlky.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist