https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/guardian-tokio-nabizi-verejne-dobijecky-elektrickych-aut?ids%5Bxeaebd95e0e35415928fbf35b2c499cea%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Guardian: Tokio nabízí veřejné „dobíječky“ elektrických aut

8.4.2010 10:28 | PRAHA/TOKIO (Ecomonitor)
Největší problém rozšíření elektromobilů do běžného provozu je nedostatek dobíjecích míst. Kalifornská společnost Better Place proto tento měsíc uvede v Tokiu do zkušebního provozu systém prvních veřejných „dobíječek“. Automobily od nich odjedou nabité během několika minut, píše deník Guardian.
 

Renault Fluence
Elektromobil Renault Fluence.
Licence: Volné dílo (public domain)
Foto: Vooodzu/Wikimedia Commons

Systém speciálních míst, která zavádí Better Place bude na devadesát dní spuštěn již zanedlouho, 26. dubna. Princip je jednoduchý – řidič si na daném místě vybitou baterii vymění za nabitou a místo několikahodinového čekání tak bude moci odjet ihned.

Společnost se podle Guardianu nemusí bát, že by dobíjecí místa zela prázdnotou, podařilo se jí totiž domluvit s největší tokijskou taxikářskou firmou Nihon Kotsu, která elektrickými automobily ve svém vozovém parku disponuje.

Technologie Better Place je momentálně ve zkušebním provozu také v Kodani, kde vzniklo sto dobíjecích míst. Společnost celý proces testuje na elektrickém voze Renault Fluence, jehož výrobu hodlá spolu s rozšiřováním míst k dobíjení postupně zvyšovat.

Společnost v předchozích třech letech podepsala kontrakty na vybudování zkušební sítě „dobíječek“ elektrických aut s Izraelem, Dánskem, Austrálií, Havajskými ostrovy či Kalifornií.

Automobilová doprava je zdrojem jedné pětiny celkových světových emisí oxidu uhličitého, píše deník Guardian. Podle dřívější studie britského ministerstva dopravy by větší rozšíření elektromobilů snížilo příspěvek silniční dopravy ke změnám klimatu, protože vozidla s elektrickými motory emitují o polovinu CO2 méně než normální auta.

Podle článku Aloka Jha „Tokyo to trial electric 'filling stations' to boost green transport“ zveřejněného na serveru deníku The Guardian 5. 4. 2010.


reklama

 
Lucka Matějovská

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Nabití za pár minut ? - 11. 4. 2010 - Aleš

Jo v tom máte pravdu. Dostat někam 30kWh je problém. Ale ty proudy bych tak tragicky neviděl 100A nic není. Problém je s účinností, pokud se nám třeba 10% energie při nabíjení ztratí v teple pak těch 10kW za 17 minut tu baterii roztaví. Nevím jaká bude účinnost nabíjení, ale NIHM mají tak 80% (12hodin nabíjení 1/10 capacity) Olověné 70%. Samozřejmě záleží i na způsobu nabíjení , například půlzní nabíjení je účinnější , ale to už zacházíme do detailu. V každém případě pokud nebude technologie , která rychle nabíje elektromobil do 20ti minut nebo nebudou mít auta dojez , alespoň 400km, pak jen menšina řidičů si bude ochotna takové auto koupit. Podle mého názoru střednědobá budoucnost patří plung-in hybridům. Auta ujedou prvních 20-50km na el. energii , pak naskočí benzínový motor, kderý bude sloužit jako generátor. Po dokončení cesty majitel dobije auto za 5-10 hodin ze zásuvky.
Takové auto má velkou užitnou hodnotu , majitel bude jezdit do práce na el. energii a na občasné delší vyjížďky kombinovaně na benzín.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist