Hejtman žádá vládu o páté prodloužení stavu nebezpečí u Hustopečí nad Bečvou
Opatření umožňuje rychlejší organizaci sanace zamořené půdy a vody. Vláda může zvláštní režim prodloužit vždy jen o 30 dnů. Na konci srpna uplyne od havárie půl roku. Podle Oklešťka stále zbývá zlikvidovat zhruba polovinu znečištění. Podle něj prodlužování stavu nebezpečí může trvat ještě měsíce.
Hladík už dříve řekl, že náklady na likvidaci následků havárie včetně sanace zamořené půdy a vody by neměly přesáhnout miliardu korun. Maximum znečištění by se podle něj mělo odklidit do listopadu i vzhledem k fyzikálním vlastnostem benzenu, které ovlivní dekontaminační práce přes zimu.
Podle odhadu sanační společnosti z poloviny července se v místě stále nacházelo asi 150 tun vysoce hořlavého a výbušného benzenu. Odvezeno k likvidaci bylo přes 100 tun benzenu a téměř 5000 metrů krychlových odpadní vody.
Nákladní vlak vykolejil u Hustopečí nad Bečvou 28. února. Většina cisteren s mimořádně toxickou látkou se při havárii poškodila a benzen začal nekontrolovaně unikat do půdy. Následně se vzňal a intenzivně hořel. Podle ČIŽP uniklo do životního prostředí až 400 tun benzenu. Zasažené území od okolního prostředí izoluje ocelová stěna. Čerpanou kontaminovanou podzemní vodu nyní na místě čistí filtry s aktivním uhlím.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (9)
Pavel Hanzl
18.8.2025 13:14s v
18.8.2025 13:55Pavel Hanzl
18.8.2025 17:03 Reaguje naBřetislav Machaček
19.8.2025 10:44 Reaguje na Pavel Hanzludělal NĚJAKOU chybu, protože ať byla jakákoliv, ale za
převzetí k dopravě a dopravu samotnou zodpovídá správce
dopravní cesty a dopravce. DEZA je JEN ZÁKAZNÍK, kterému
dopravce zajišťoval dopravu zboží ! Od převzetí zboží k
dopravě je za vše kolem dokola zodpovědný dopravce a za
stav tratě stát prostřednictvím SŽDC. Pouze vy v tom zase
vidíte DEZU a Babiše. Když pošlete balík, tak zodpovídáte
za autohavárii přepravní firmy? Tak už přestaňte vinit
z havárie zákazníka. Sabotáž? Co na to generál Koudelka?
Nechte se nechat vyšetřit!
Pavel Hanzl
19.8.2025 17:06 Reaguje na Břetislav MachačekA tím, že se NIC Z TOHO neuveřejnilo, mám zcela oprávněné podezření, že je v tom nějaká špinavost.
Vzhledem k tomu, že v havárii Bečvy špinavost byla a přímo ozrutánska, tak moje úvaha má logiku.
Proč je to teda vše utajeno ještě důsledněji, než ta otrava?
rýpal lesní
25.8.2025 00:46 Reaguje na Pavel Hanzl1. Způsobil přepravce spolu s provozovatelem vlajkové cesty.
2. Soud neprobíhá, protože šetření neuzavřeno.
3. Nápravné práce jsou v běhu, a řeší se.
4. Poučení z události bude až po soudu.
Stačí, pane Hanzle ?
A prosím, nešiřte bludy, jako v předchozí kauze Bečvy.
<rl>
rýpal lesní
25.8.2025 00:49Ukazuje to na jejich ubohou úroveň rozumových schopností.
<rl>


Správa železnic dokončila opravu trati u Hustopečí poškozené požárem cisteren
Sanaci pozemků poškozených havárií u Hustopečí převezme státní podnik Diamo
Hasiči po sedmi měsících ukončili zásah v Hustopečích nad Bečvou. Sanace zamořeného území pokračuje