https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/jak-jste-mohli-projev-grety-thunbergove-na-klimatickem-summitu-prekvapil-svym-tonem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

"Jak jste mohli?!" Projev Grety Thunbergové na klimatickém summitu překvapil svým tónem Video

24.9.2019 04:09 | NEW YORK (ČTK)
"How dare you!" Greta Thunbergová
"How dare you!" Greta Thunbergová
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Jako zajímavý označil český premiér Andrej Babiš pondělní projev mladé švédské aktivistky Grety Thunbergové na klimatickém summitu v New Yorku, překvapil ho ale tón, který 16letá dívka na adresu státníků zvolila. Světové vůdce ve velmi emotivním proslovu zkritizovala za jejich nečinnost v boji proti změnám klimatu.
 

Podle Babiše státníkům Greta vyčinila. "Jak jste mohli? Vašimi prázdnými slovy jste mi ukradli mé sny a mé dětství," prohlásila mimo jiné mladá Švédka na summitu, který svolal generální tajemník OSN António Guterres.

"Bylo to zajímavé, samozřejmě. Byl jsem trochu překvapený tím tónem. Myslím si, že bychom se neměli strašit tím, že přijde nějaká apokalypsa a že vymřeme, když se nestaráme o klimatickou změnu," řekl českým novinářům v New Yorku Babiš. Dodal, že Česká republika se o klimatické změny stará a že jiné státy, ač v pondělí na summitu na rozdíl od Česka hovořily, naopak slova v činy neuvádí.

Babiš tak upozornil na fakt, který zmínila mimo jiné britská BBC, že státy jako Čína a Indie v pondělí v New Yorku prostor dostaly i navzdory tomu, že patří mezi největší znečišťovatele na světě. Vystoupila rovněž německá kancléřka Angela Merkelová, jejíž země má s plněním klimatických cílů také problémy.

V souvislosti s ochranou klimatu český premiér zmínil své pondělní jednání s prezidentem společnosti Microsoft Bradem Smithem. Babiše zaujaly u Microsoftu nejen technologie umělé inteligence ve zdravotnictví, ale také program Skype pro internetovou telefonii. Případné využití tohoto telefonního programu by pro Česko během jeho nadcházejícího předsednictví v Evropské unii v druhé polovině roku 2022 mohlo podle Babiše znamenat finanční úsporu a ušetřené lety českých úředníků do Bruselu. "A zároveň by byla ráda i Greta, která nám dneska (v pondělí) vyčinila, že se málo staráme o naši planetu," dodal premiér.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (41)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Šimůnek

24.9.2019 08:35
Obávám se, že Gretu nejvíce poškodil fiktivní svět, který vytvořili a do něhož ji uvrhli její vlastní rodiče.
Odpovědět
Hu

Hunter

24.9.2019 10:27 Reaguje na Jan Šimůnek
Devce evidentně trpí psychickou poruchou, tipnul bych si na kombinaci OCD s PD. Takhle to dopada, když se zanedbá léčba. Ale jejím loutkovodicum tenhle stav vyhovuje a nijak se nestydí ji využívat. Ta holka by mela v tomhle věku randit, chodit na diskosky atd., místo toho se stala rukojmím v kleci, ze které nemá úniku a využívat ji budou, dokud se ne zhroutí. V podstatě týrání adolescenta, chudák holka, jsem zvědav jak bude vypadat za 10 let.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

24.9.2019 11:07
Je jasné, že české mentalitě by vyhovovalo, kdyby s tématem řešení GO přišel vševědec a všeuměl Jaroslav C., případně nekonfliktní duo Dáša Nováková a Stáňa Poláková. Od cizí školačky se varování přijímají s velkou nechutí...

O Gretě se ví, že má určitý hendikep, ale zřejmě i kvůli němu je tak zaťatá a předčasně dospělá (uvědomlá). Je také nesporné, že rodiče a možná i škola měli (mají) na ni zásadní vliv. Ten projev si pravděpodobně nepsala sama, ale s pomocí rodičů. To ale není nic nového, daleko větší autority si nechávají psát projev.

Důležité je její poselství, že strhla zájem mladých lidí i medií k dlouho přehlíženému a bagatelizovanému tematu. A těm, kdo stále nechápou, o co jde, připomenu staré přirovnání: Loď se potápí, a na palubě se tančí... také byli nezdolní optimisté, že Titanic je nepotopitelný... Kdo nechce vidět první příznaky apokalypsy, tomu se dozajista snadněji užívají výhody vyspělé civilizace. A jakousi Uhlíkovu stopu vůbec neřeší.
Odpovědět
Hu

Hunter

24.9.2019 11:37 Reaguje na Karel Zvářal
Taky se říká, nestahuj kalhoty, když je brod ještě daleko a neříkej krokodýlovi Velká drzko, dokud si nepřebrodil. Devcatko jistě strhlo pozornost. To je asi tak v reálu vsechno. Ti co ji k tomu zneuzili a tuhle komedii režíruji by měli jít do teplaku.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

24.9.2019 14:47 Reaguje na Hunter
Hunter zřejmě nekouká na zprávy, do lesa jezdí za tmy a vrací se před rozedněním, že si nevšiml značného úbytku porostů. Ale za to nikdo do tepláků nešel a nepůjde...bo pachatel je neznámý, resp. "nešťastnou náhodou" se vyskytlo sucho.
Odpovědět
VT

Věroslav Týnek

24.9.2019 20:07 Reaguje na Karel Zvářal
Hezký napsáno. Jen pro zajímavost.
https://a2larm.cz/2019/09/fotogalerie-extinction-rebellion-symbolicky-pohrbilo-ceske-lesy/
Odpovědět
Hu

Hunter

27.9.2019 04:26 Reaguje na Hunter
https://www.info.cz/cesko/sef-detskych-psychiatru-greta-proziva-strach-a-uzkost-svet-je-pro-ni-cernobily-43054.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Odpovědět
ig

24.9.2019 13:00 Reaguje na Karel Zvářal
Mé mentalitě by stačilo, kdyby s tématem přišel vědec. Vědec je člověk, kterého nepohorší, když o jeho tvrzení pochybuju a v debatě buď ukáže důkazy, že jsem to já kdo se mýlí a nebo prostě přizná, že tohle ještě přesně nevíme.
Odpovědět
RS

Roman Salátek

24.9.2019 15:47 Reaguje na
Myslím si, že to co předvádíte, těžký alibismus, ne snaha o pochopení problému. Jediné co uzváváte je uspokojování vlastní potřeby a je jedno kolik argumetů před vás někdo položí. Jediné co může omezit vaši vlastní potřebu jsou vnější okolnosti, nikoliv vlastní vůle, rozhodnutí, pocit zodpovědnosti. Je směšné za co všechno se bude skrývat vy a vám podobní, nikdy se dobrovolně neomezíte. Dokud tady bude co plenit, tak budete ničit, kdo vás zastaví? Vy sami? Těžko. Celé je to otom jestli už jste odspěl vy a vám podobní.
Odpovědět
ig

24.9.2019 17:12 Reaguje na Roman Salátek
Ale já nechci nic plenit. Osobně nemám rád plýtvání nebo spalování fosilních paliv, mám rád přírodu, podobně jako většina lidí kteří tady diskutují. Ale taky nemám rád hloupá řešení, která jsou stejně špatná jako problém sám. A nepromyšlená řešení postavená na neprokázaných hypotézách bývají obvykle špatná a já myslím, že by se mělo kriticky zhodnotit, zda je dobré se jimi zabývat. To je vše, co tím sleduji :-)
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

25.9.2019 09:34 Reaguje na Karel Zvářal
Přesně tak...
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.9.2019 17:36 Reaguje na Karel Zvářal
Kolik tady bylo apokalyptických hnutí, od starověku (kam jakž takž sahá historie) až po +- současné sektářské magory? Obávám se, že strašně moc. A v dost vysokém procentu přitahovaly nezralé osobnosti bez vzdělání a životních zkušeností (a také s nulovou odpovědností). A žádná z těch Apokalyps nepřišla. A nepřijde ani tahle, na to je možné se spolehnout.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

26.9.2019 10:36 Reaguje na Jan Šimůnek
Je těžké diskutovat s popíračským kolovrátkem, který nechce vidět jasné příznaky. Nejen u nás nebývalé dlouhodobé sucho, ale poprvé se otevřela severní ledová cesta, odtávají himálájské ledovce, u Kilimandžára si toho všimli už dávno... Prostě GO není "standardní fáma", ale vědecky předpovídaný a potvrzený přírodní jev.

Greta má na svůj emotivní projev nárok, je dobré, že se nepřetvařovala, to by jí teprve vytýkali jako nudný a bezkrevný projev (jak bylo možné pozorovat u mnoha jiných vystupujících)! V antických hrách nosili herci na podiu masky, aby bylo zřejmé, jakou roli hrají a jakou mají náladu. Greta to zvládla bez těchto pomůcek. Prostě platí otřepané: Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Bylo by navýsost podivné, kdyby měla jen samé stoupence, zejména v českém švejkostánu, kde se zpochybňují i ty nejjasnější pravdy.
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.9.2019 08:25 Reaguje na Karel Zvářal
Problém není s GO. Vynořujeme se z dozvuků malé doby ledové, pořád nejsme na teplotách, které byly před ní (o středověkém klimatickém optimu ani nemluvě).

Otázkou je lidský podíl na tomto jevu, který je IMHO (a tento názor sdílí i mnoho nobelistů za tvrdé vědy) malý až zanedbatelný.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

27.9.2019 09:17 Reaguje na Jan Šimůnek
Pane Šimůnku, k té teplotě byste měl dodat i to b), tj. množství srážek. Beru s velkou rezervou údaje z těch dob, kdy to bylo spíše o pocitu, než exaktních datech. V těch časech se hodně válčilo, takže nevíme, zda úbytek obyvatelstva lze přičíst běsnění hord, nemocem, nebo třeba hladomoru z neúrody. Ta může být jak v důsledku sucha, tak shnití na poli.

Rád bych sdílel Váš optimismus, ale jak s oblibou píšete - je mi líto. Devastační potenciál Homo erectus je patrný i z kosmu, a bylo by velmi divné, kdyby se to neprojevilo i na změnách klimatu, nejen tedy zemského pokryvu a rozšiřování pouští.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

27.9.2019 11:38 Reaguje na Karel Zvářal
https://video.info.cz/strunc/atapana-greta-ma-pravdu-ale-nezachrani-nas-sibri-uz-si-rozdavaji-karty-belosi-jsou-zkazou-zeme-43057.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Můj člověk.
Odpovědět

Jan Šimůnek

28.9.2019 08:58 Reaguje na Karel Zvářal
Proxydata, založená na době sněhové pokrývky, datu sklizní té které plodiny, jejich výnosu, době kvetení ovocných stromů apod., jsou docela spolehlivá.
Navíc celou malou dobu ledovou a teplou periodu před ní máme zachycenou ve středoanglické teplotní řadě a pár desetiletí po poklesu teplot směrem k malé době ledové začíná i teplotní řada z pražského Klementina.
Odpovědět
VK

Václav Kain

24.9.2019 11:44
Je k popukání jaké umí nasadit zlé nenávistné pohledy.Trump šel kolem ní aniž by o Grétu pohledem zavadil,ale ona nasadila neskutečně zlý a nenávistný ksicht.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

24.9.2019 13:37
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/silena-nemocna-aktivistka-reaguje-ods-na-gretin-emotivni-projev-40297545?dop-ab-variant=10&seq-no=1&source=hp

Tato společnost je nemocná většinovým pokrytectvím. Souhlas s posledními třemi pány, zejména Mirda mě překvapil.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

24.9.2019 14:34
Bude tahle komedie trvat ještě dlouho?
Odpovědět
JA

Johana Arková

24.9.2019 16:36
Jako vždy, jde především o toho, kdo mluví, ne o jeho slova. Je to osobnost a její povahové vlastnosti, co rozhoduje, zda jsou slova (i sebechytřejší) jen lež, manipulace, propaganda nebo alespoň subjektivně upřímná pravda.

Hollan už přesvědčil, že za jeho slovy není žádná podstata. Dostal se za jejich pomoci k moci, ale nedokázal nic než zklamat a znechutit i ty naivy, co mu skočili na špek. Protože ale neumí nic jiného než planě žvástat, pokračuje v krasojízdě, zcela nic se nepoučiv.

Chudák Gréta je zneužité dítě par excellance, a zřejmě své apokalyptické hrozby myslí upřímně. Ale to, jak nám ji bohorovný establishment vnucuje, je fackou do tváře celého lidstva. Nemohu v dějinách najít flagrantnější důkaz toho, jak námi vyvolení mocní opovrhují a jak se nám vysmívají.
Odpovědět
VT

Věroslav Týnek

24.9.2019 20:11
Moc se té slečně nedivím. Jeden příklad od nás-
https://a2larm.cz/2019/09/ceska-republika-pomalu-smeruje-k-ekologickemu-kolapsu-varuje-social-watch/
Odpovědět
ig

24.9.2019 20:52 Reaguje na Věroslav Týnek
Vy tomu článku rozumíte? Já jsem tam tu souvislost nenašel, krom toho nevím co je míněno demokratickými formami podnikání. Asi je to článek nad moje síly.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.9.2019 21:27 Reaguje na Věroslav Týnek
Ultralevičácké bláboly.
Odpovědět

Lenka Č.

25.9.2019 16:17
Nevím sice, jak vypadáte, ale s pravděpodobností hraničící s jistotou mohu říci, že i na Vás by se dal najít nějaký nácek, který jako by Vám z oka vypadl. A to samé by se dalo jistě najít i mezi díly socialistické propagandy (malbami a fotkami).

Odpovědět
VT

Věroslav Týnek

25.9.2019 20:28
Za tento skvostný ( demagogický )komentář dostáváte čestný titul Ši.Ši. v překladu šílený Šimůnek.
PS:každá propaganda jakéhokoliv režimu ,hnutí či uskupení je založena na stejních principech ,neboť to je samotnou podstatou propagandy.
Odpovědět

Lenka Č.

30.9.2019 07:13
Obávám se, že v tom případě byste si tedy měl své demagogické bláboly ponechat do hospody s ostatními staříky a nechat zodpovědnost za budoucnost těm, kterých se to týká (ať už to dopadne jakkoli).
Přestože s mladými nemusíme ve všem souhlasit, fandím jim a držím palce, ať tyhle kecy staříků ustojí.
Odpovědět

Jan Šimůnek

30.9.2019 10:10 Reaguje na Lenka Č.
Ti mladí jsou nevzdělaní, nevyzrálí, nezvyklí odpovědnosti za to, co dělají, takže jsou velice snadno zneužitelní a zmanipulovatelní. To věděly všechny totality a takovýmto způsobem mladé také systematicky zneužívaly. Od dětských křížových výprav a dětských (a mladistvých) pomocníků inkvizitorů přes komsomolce (a Pavky Morozovovy), pionýry a Hitlerjugend až po současné následovníky "vizionářky Grety".
Staříci, co už toho spoustu zažili a viděli (a mnozí také mají vzdělání, na jaké ti mladí v rámci současného školství nemají šanci dosáhnout), a jsou naučení na vztahy typu příčina - následek, jsou naučení nést odpovědnost za rodinu (atd.) jsou vůči těmto vábničkám daleko rezistentnější.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

30.9.2019 11:22 Reaguje na Jan Šimůnek
Souhlas s první větou, kterou bych zakončil dvojtečkou: k bezbřehému konzumerismu. Nové auto, dovolená v Karibiku, lhostejnost k původu potravin a v podstatě ke všemu... (Don´t worry, be happy).
Greta není vizionářka, je spíše jako ten malý chlapec z Andersenovy pohádky a dovolila si říct "Král je nahý!". To, že upoutala pozornost a potrefení kejhají, ukazuje, že ťala do živého.
Odpovědět

Jan Šimůnek

30.9.2019 15:01 Reaguje na Karel Zvářal
Problém je, že Greta neřekla nic nového.

Za hlavní problém považuji chování klimaalarmistů, kteří celou problematiku antropogenního GW totálně zdiskreditovali jak lhaním, tak i bezuzdným pakováním se na údajně "klima zlepšujících" opatření. Včetně toho, že ta opatření často výrazně zvyšují emise CO2.
Greta se svými pindy je jen "třešnička na dortu".
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

30.9.2019 16:33 Reaguje na Jan Šimůnek
Jelikož jste nechal bez komentáře ten link 24. v 13,37, víte sám, že nemáte pravdu. Kdyby neřekla nic nového, nebyl by kolem toho takový mediální tartas. A i kdybyste stokrát zopakoval své vidění světa, vždy budu blíže výkladu Atapamy (27. 11,38).
Lže se na obou stranách, resp. využívá demagogie pomocí radikálních užitečných imbecilů. Ti jsou sami sobě hrobaři, aniž by to byli schopni vnímat... (pro jistotu nejmenuji-)
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.10.2019 19:45 Reaguje na Karel Zvářal
Ona neřekla nic nového, za tím si stojím. Navíc od toho, co už delší dobu hlásá, se distancují i jediní zde na ekolistu aktivní klimatologové (viz jejich články + diskusní příspěvky pana Metelky).

Mediální tartas je z toho čistě proto, že jen u nás se dává ročně na podporu "alternativních" zdrojů kolem 40 miliard Kč. Za zlomek těch prachů si můžete pronajmout všecky dámy z E55 a nechat je psát celý rok o tom, jaká katastrofa se to na nás valí.

Ale za hlavní považuji to, že greténi dovršili míru diskreditace celého problému a nikdo rozumný nějakému zásadnímu antropogennímu podílu na současných klimatických jevech neuvěří.
Odpovědět

Lenka Č.

30.9.2019 11:33 Reaguje na Jan Šimůnek
A já bych mohla oponovat: co studenti roku 1989, odbojáři, legionáři...aneb mladí odvážní lidé. Ano, nenesli odpovědnost za rodinu, což jim možná dodalo odvahu bojovat a díky nimž se tu nezdravíme s napřaženou pravicí. Možnost vzdělání jim byla sebraná, neb byly zavřené vysoké školy, nebo později, protože neměli možnost studovat.
Zatímco mezi staříky vzhledem k jejich obavám byla spousta kolaborantů a zrádců, kteří aby "uchránili rodinu" neváhali udávat ve svém okolí.

Vy jste zaslepený svou vlastní pravdou, přitom pokud jste studoval, mohlo to být v době, kdy rodiče a prarodiče vašich vrstevníků těžili uran v Jáchymově.

A navíc - starší lidé jsou mnohem náchylnější k manipulaci a zneužitelnější než mladí.

Prostě jsem Vám jen chtěla ukázat, že svět není tak černobílý jak si myslíte. Mezi mladými je spousta velmi inteligentních lidí a mezi starými spousta hlupáků - a naopak. Tak prosím nepaušalizujte.

Ti inteligentní se ovšem vždy domluví a nikdy nebudou urážet toho druhého, ač má opačný názor.
Odpovědět

Jan Šimůnek

30.9.2019 15:12 Reaguje na Lenka Č.
Studenti v roce 1989 byli jednoznačně zneužiti STB, která zorganizovala jak jejich průvod, tak následný střet a nakonec i "mrtvého studenta". Že to nedopadlo podle představ těch STBáků je "vina" podstatně starších a zkušenějších lidí, kteří se následně sešli v OF a VPN.

Mezi odbojáři proti nacismu také převažovali zralí lidé, mnohdy s rodinami.
Naopak "k Němcům" se dávali mladí (a pak se divili, když jim následně přišel povolávací rozkaz na východní frontu), "horizontální kolaborantky" také nebyly dámy v důchodovém věku.

Náchylní k manipulaci ze starých jsou akorát lidé stižení nějakou chorobou, ne zdraví.

Nepochybuji o tom, že je mezi mladými spousta chytrých lidí (jejich vzdělání bych rozhodně nepřeceňoval a moje vzdělání je zase hodně málo proti prvorepubličním gymnáziím, aby bylo jasno). Další otázkou ovšem je, jak toto vzdělání využívají. Ukazuje se, že prakticky jen k tomu, aby se nechali vodit za nos partou klimaalarmistických podvodníků. Což je dost málo.

Inteligentní demokrat se s inteligentním totalitářem nikdy nedomluví, protože v podstatě nemají, o čem by se domluvit mohli.
Odpovědět
MM

Milan Milan

25.9.2019 08:19
Fanatismus za každým slovem. Nenávist vůči světovým politikům,kteří se nekloní globálnímu klimaalarmismu. Hrané a emotivní, ještě že nepřišla s maskou na puse. Ale to je výsledek vyvolávání strachu a plašení veřejnostia týká se i rétoriky současných českých politiků. Co tam Babiš s Brabcem k ochraně klimatu chtěli představit?? Snad kotlíkové dotace, nebo české zdevastované lesy?
Odpovědět
MJ

Martin Ježek

25.9.2019 11:03
Hraný emotivní projev Grety,byl opravdu k popukání. Tohle ji nemůže svéprávný jedince sežrat. Problémy leží úplně někde jinde. Já nevím, když má kolik sebe tolik enviromentální aktivistů že o tom nevím. Pořád dokola, systém založen na spotřebě omezených statků, logicky vede k degradaci životního prostředí. Odstraňte příčinu,odstraníte problém. Jenže to by nastala opravdová revoluce světa, ale ti co vládnou světu si tohle rozhodně nepřejí. Takže je to jen komedie na rozdělování společnosti. Rozděl a panu. Gréta loutka. Bůh ji pomoz.
Odpovědět
PD

Petr Dvořák

25.9.2019 15:48
https://twitter.com/boucherhayes/status/1176485359162658820
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.9.2019 17:40
Ten Gretin projev byl asi stejně logický a konzistentní, jako známý projev Miloše Jakeše v Červeném Hrádku, jehož 30. výročí jsme si nedávno připomněli.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.9.2019 09:51 Reaguje na Jan Šimůnek
A možná ještě jedno přirovnání, napadlo mě dodatečně: Slečny, které spolupracovaly s lovci čarodějnic v rámci Salemských čarodějnických procesů (které jsou velice dobře zdokumentované). Zhruba ve věku Grety a s velmi podobnou hysterií a nenávistí.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

30.9.2019 12:58
https://www.info.cz/nazory/schmarcz-psychiatr-matys-utocil-na-gretu-prezitymi-bludy-sam-vyvolava-strach-a-nenavist-43105.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Děkuji autorovi za tento článek, neb míra demagogie a stupidity je u některých "odborníků" nevídaná.
Odpovědět

Jan Šimůnek

30.9.2019 15:25 Reaguje na Karel Zvářal
Citovaný psychiatr pouze konstatoval to, co se o Gretině diagnóze píše v učebnicích a doplnil to poznatky ze své medicínské praxe. Ta pasáž o hochovi se stejnou diagnózou, jako má Greta, který by znovuzprovoznil Osvětim - to je v podstatě to samé, co ta Greta, akorát zaměřené někam jinam, na jiné "světoborné" téma.

Tihle lidé jsou v podstatě neschopní rozlišovat dobro a zlo a nejsou s to domyslet společenský dopad toho, co dělají nebo hlásají. Ideální "matroš" pro nějakého novodobého Hitlera.

MMCH Einstein a pár dalších nobelistů se silněm angažovali v Pugwashském hnutí, přestože spoustě lidí s IQ kolem stovky a bez Nobelovky v šupleti bylo jasné, že je to expozitura sovětských tajných služeb. Takže ani v tomto Greta nijak nevybočuje a to, že sedla na lep nějakým ekogaunerům nijak nezpochybňuje její intelekt jako takový, pouze jen ukazuje, jak se lidé s její diagnózou nejsou s to se vyznat v normálním světě.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist