https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/jancura-chce-autobusy-blokovat-brusel-kvuli-dotacim-na-zeleznici
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jančura chce autobusy blokovat Brusel kvůli dotacím na železnici

15.2.2016 10:09 | BRNO (ČTK)
Kdy blokáda bude a jak bude vypadat, nechce Jančura komentovat. Uvedl pouze, že bude, a ne tento týden
Kdy blokáda bude a jak bude vypadat, nechce Jančura komentovat. Uvedl pouze, že bude, a ne tento týden
Podnikatel Radim Jančura, který prostřednictvím svých společností Student Agency a RegioJet provozuje autobusovou i železniční mezinárodní dopravu, chce svými autobusy zablokovat Brusel a Berlín, napsal web Echo24.cz. Důvodem má být rozdělení evropských dotací na nákup nových vlaků. Podle metodiky ministerstva dopravy, kterou loni schválila vláda, by dotace inkasovaly České dráhy.
 

Kdy blokáda bude a jak bude vypadat, nechce Jančura komentovat. Uvedl pouze, že bude, a ne tento týden. "Cílem je obecně, aby vydávání peněz evropských daňových poplatníků prostřednictvím operačního programu na nákup nových vlakových souprav bylo výhradně spojeno s otevřenou férovou soutěží na provozování dotovaných vlakových spojů, nikoli s přímým zadáním Českým drahám," uvedl mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

České dráhy už dostaly napřímo téměř miliardovou dotaci na nákup vlaků na rychlíkovou linku Brno - Břeclav - Olomouc. Nyní má ministerstvo k dispozici zhruba 20 miliard korun na další nákup vlaků. Polovina by měla jít na dotovanou dálkovou dopravu, polovina na regionální. Ve hře zůstává podle dřívějších vyjádření ministerstva i varianta, že stát nakoupí vlaky a bude je pronajímat dopravcům, kteří uspějí v otevřené soutěži.

Jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD) také otevřel možnost, že by regionální vlaky vlastnily kraje a pronajímaly je dopravcům. Mezi hejtmany však nepanuje shoda na jednotném řešení, navíc v říjnu se uskuteční krajské volby a vedení krajů se může změnit.

Otázkou je, zda se Jančura do soutěží na rychlíkové linky přihlásí. V prosinci prohlásil, že pokud současná vláda schválí harmonogram, podle něhož se podaří do roku 2025 vysoutěžit všechny výkony na železnici objednávané z veřejných peněz, nebude se účastnit žádného výběrového řízení.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist