https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kolin-odmita-zamer-orlen-unipetrol-na-kontejnerovy-terminal-v-sendrazicich
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kolín odmítá záměr Orlen Unipetrol na kontejnerový terminál v Sendražicích

24.10.2024 23:19 | KOLÍN (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Kolín nesouhlasí se záměrem společnosti Orlen Unipetrol RPA vybudovat v areálu bývalého Korama v městské části Sendražice kontejnerový terminál, kde by se překládalo zboží mezi železnicí a automobilovou dopravou. Důvodem je vysoká dopravní a hluková zátěž, plánované překladiště má mít kapacitu 10 500 kontejnerů ročně. Město kritizuje také to, že společnost ho se záměrem zveřejněným v informačním systému EIA tento týden neseznámila. Radnice chystá připomínky, řekl ČTK kolínský starosta Michael Kašpar (Změna pro Kolín). Společnost má v plánu s městem o záměru diskutovat, uvedl na dotaz ČTK její mluvčí Pavel Kaidl.
 
"Jde o záměr přeměnit zhruba třetinu bývalého Korama a postavit v části, která je připojená na železniční vlečku, obrovské kontejnerové překladiště s kapacitou zhruba 10.500 kontejnerů za rok, ve druhé fázi je zatížení nákladní dopravou až 240 jízd kamionů denně, a to každý den," řekl Kašpar.

Napojení je do Ovčárecké ulice, která vede k průmyslové zóně, směrem do města je plánovaná zhruba třetina dopravy. "Ty silnice jsou už tak zatížené, pro nás je to zásadní, nehledě na to, že to bude i hluková zátěž," doplnil Kašpar.

Orlen Unipetrol pro bývalý chemický areál hledá nové využití. "Záměrem je obnovit provoz tohoto tradičního výrobního areálu moderním a šetrnějším způsobem. Díky jeho strategické poloze a napojení na železnici a dálnici zvažujeme provozování překladního terminálu tak, abychom kamionovou přepravu v rámci České republiky co nejvíce nahradili ekologičtější železniční dopravou," uvedl mluvčí firmy Kaidl.·Přepravní terminál by podle něj mohl přinést desítky pracovních míst. Hlučnost by měl omezovat nadzemní val podél terminálu. "V rámci připravovaného záměru se řídíme standardními postupy. Nyní je studie již rozpracována do té míry, že je možné ji konzultovat s relevantními institucemi a orgány. Se zástupci města plánujeme náš záměr diskutovat také, jakmile budeme připraveni jej představit a vysvětlit v detailnějších obrysech," dodal Kaidl.

Do areálu má podle záměru týdně vjíždět zhruba 24 až 27 vlaků o 60 vagonech a 90 až 120 kamionů denně. Předpokládaný termín zahájení výstavby je v roce 2026, první etapa má být dokončená v roce 2028, druhá v roce 2032.

Podle Kašpara musela společnost obsáhlou dokumentaci připravovat několik měsíců. "Považoval bych za slušnost samosprávu alespoň kontaktovat, což neudělali," řekl. Radnice tak má nyní stejně jako veřejnost nebo spolky na podání připomínek 30 dnů, a to do 20. listopadu. "Připravujeme odborné vyjádření za odbor dopravy, za životní prostředí a určitě budeme uplatňovat svoje námitky," doplnil starosta.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist