https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kvuli-emisnimu-skandalu-jiz-padl-sedmilety-trest
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kvůli emisnímu skandálu již padl sedmiletý trest

20.6.2018 00:10 (ČTK)
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) 18. září 2015 obvinila německý koncern Volkswagen, že do svých vozidel s naftovými motory instaloval software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí, a tím se snažil obejít zákony na ochranu ovzduší. Volkswagen o čtyři dny později přiznal, že klamavým softwarem bylo na světě vybaveno 11 milionů jeho dieselových vozů. / Ilustrační foto
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) 18. září 2015 obvinila německý koncern Volkswagen, že do svých vozidel s naftovými motory instaloval software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí, a tím se snažil obejít zákony na ochranu ovzduší. Volkswagen o čtyři dny později přiznal, že klamavým softwarem bylo na světě vybaveno 11 milionů jeho dieselových vozů. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Podívejte se na výběr personálních dopadů emisního skandálu automobilového koncernu Volkswagen a vizitka šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera (55), kterého kvůli skandálu zadržely německé úřady.
 

18. září 2015 - Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila německý koncern Volkswagen, že do svých vozidel s naftovými motory instaloval software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí, a tím se snažil obejít zákony na ochranu ovzduší. Volkswagen o čtyři dny později přiznal, že klamavým softwarem bylo na světě vybaveno 11 milionů jeho dieselových vozů. Z toho připadá zhruba pět milionů vozů na vlajkovou značku VW, přes dva miliony na Audi, 1,2 milionu na značku Škoda a 700.000 na Seat.

23. září 2015 - Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn odstoupil kvůli skandálu z funkce.

28. září 2015 - Němečtí prokurátoři zahájili vyšetřování Winterkorna a šéfa značky Volkswagen Herberta Diesse.

10. března 2016 - Generální ředitel americké divize německé automobilky Volkswagen Michael Horn s okamžitou platností odstoupil z funkce a odešel z firmy. Byl to právě Horn, který byl poslán v říjnu na slyšení amerického Kongresu, aby se omluvil zákazníkům.

6. listopadu 2016 - Prokuratura zahrnula do svého vyšetřování předsedu dozorčí rady Volkswagenu Hanse Dietera Pötsche, který byl v době vypuknutí skandálu finančním ředitelem Volkswagenu.

9. ledna 2017 - USA kvůli aféře zatkly prvního manažera VW, kterým byl bývalý šéf amerického oddělení firmy pro dodržování regulačních předpisů Oliver Schmidt, který se chystal odletět z Floridy do Německa.

22. června 2017 - USA vydaly mezinárodní zatykač na pět bývalých manažerů Volkswagenu. Pětice bývalých manažerů a vývojářů, včetně dvou pomocníků bývalého ředitele VW Martina Winterkorna, byla americkými úřady obviněna ze zločinného spolčení a porušování amerických předpisů o ochraně životního prostředí.

25. srpna 2017 - Inženýr Volkswagenu James Robert Liang byl v USA odsouzen na 40 měsíců ve vězení a k pokutě. Stal se první osobou, kterou americké úřady kvůli skandálu odsoudily.

28. září 2017 - Mnichovská prokuratura v rámci vyšetřování skandálu zadržela Wolfganga Hatze, jenž byl v minulosti členem představenstva výrobce luxusních vozů Porsche.

6. prosince 2017 - Manažer VW Oliver Schmidt byl v USA odsouzen k sedmiletému vězení pro podíl na podvodu a k pokutě 400.000 dolarů (zhruba 8,7 milionů korun).

3. května 2018 - Bylo oznámeno, že bývalý generální ředitel automobilky Volkswagen Martin Winterkorn byl v USA obviněn kvůli skandálu. Americká prokuratura obvinila Winterkorna ze zločinného spolčení, které mělo za cíl utajit před úřady podvod s měřením emisí.

18. června 2018 - Německé úřady zadržely kvůli emisnímu skandálu šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera. Prokuratura již minulý týden oznámila, že Stadler je v souvislosti s emisní aférou vyšetřován, a to mimo jiné kvůli podezření z podvodu.

Vizitka Ruperta Stadlera (55):

- V automobilce Audi pracuje od roku 1990, od svých 27 let. Začínal v oblasti prodeje a marketingu, od roku 1994 byl obchodním ředitelem podniku Volkswagen-Audi ve Španělsku. Od roku 1997 byl vedoucím kanceláře představenstva koncernu Volkswagen a od ledna 2002 také vedoucím sekce plánování.

- V lednu 2003 se stal členem představenstva Audi a od dubna 2003 do konce srpna 2007 odpovídal za divizi financí a organizace. V lednu 2007 se stal předsedou představenstva Audi a od roku 2010 je také členem představenstva Volkswagenu.

- Stadler se narodil 17. března 1963 v bavorském Tittingu ve farmářské rodině. Vystudoval management na Augsburgské univerzitě aplikovaných věd. Poté nastoupil ke koncernu Philips a v roce 1990 začal pracovat v automobilce Audi. V listopadu 2012 byl jmenován čestným profesorem university v St. Gallenu.



reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist