https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/milan-chce-po-koronavirove-krizi-snizit-znecisteni-ovzdusi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Milán chce po koronavirové krizi snížit znečištění ovzduší

22.4.2020 00:18 | MILÁN (ČTK)
Koncentrace oxidu dusičitého nad Itálií v březnu 2019.
Koncentrace oxidu dusičitého nad Itálií v březnu 2019.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | esa.int
Italský Milán včera představil plán na proměnu desítek kilometrů ulic, ve kterých chce na úkor automobilové dopravy upřednostnit chodce a cyklisty. Město se inspirovalo současnou koronavirovou krizí a karanténou, díky které se znatelně zlepšila kvalita ovzduší v oblasti, která za normálního stavu patří k jedněm z nejhůře znečištěných v Evropě. Informoval o tom list The Guardian.
 

Průmyslový region Lombardie, jehož je Milán správním střediskem, je koronavirem nejhůře zasaženou oblastí Itálie. Kvůli omezení volného pohybu osob, jež Itálie v reakci na šíření nemoci covid-19 v regionu nařídila 3. března, zde klesla automobilová doprava o 30 až 75 procent. Společně s dalšími opatřeními to vedlo k výraznému zlepšení kvality ovzduší.

Plán nazvaný Strade Aperte (otevřené ulice) počítá s dočasnými jízdními pruhy pro cyklisty, novými a rozšířenými chodníky či snížením povolené rychlosti ve vybraných úsecích na 30 kilometrů v hodině. Práce by mohly začít na populární nákupní ulici Corso Buenos Aires už na začátku května a celkem by se měly týkat až 35 kilometrů ulic. Většina revitalizací má být hotová do podzimu.

Koncentrace oxidu dusičitého nad Itálií v březnu 2020.
Koncentrace oxidu dusičitého nad Itálií v březnu 2020.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | esa.int

"Léta jsme pracovali na snížení automobilové dopravy. Když každý jezdí autem, není tu místo pro lidi, není tu místo na pohyb, není tu místo na komerční aktivity před obchody," říká náměstek milánského starosty Marco Granelli. "Samozřejmě, že chceme nastartovat ekonomiku, ale myslíme si, že bychom to měli postavit na jiném základu než předtím," dodal Granelli, podle kterého je potřeba podpořit bary, řemeslníky a restaurace.

Milán je hustě obydlené město, je ale relativně malé svou rozlohou. Ta činí zhruba 180 kilometrů čtverečních, které obývá 1,4 milionu lidí. Jeho populace je tak srovnatelná s Prahou, česká metropole je však více než dvaapůlkrát větší, než severoitalské město.

Hromadnou dopravu k cestě do práce v Milánu využívá okolo 55 procent obyvatel. Průměrná vzdálenost dojíždění je méně než 4 kilometry, což podle Guardianu umožňuje obyvatelům upřednostnit chůzi a cyklistiku před osobními auty.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist