https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ministerstvo-dopravy-je-proti-obnoveni-zeleznice-u-sesuvu-na-d8
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ministerstvo dopravy je proti obnovení železnice u sesuvu na D8

5.4.2018 03:25 (ČTK)
Ministerstvo dopravy je proti obnovení železniční tratě Lovosice - Řetenice - Teplice v Čechách poškozené sesuvem na dálnici D8 u Dobkoviček. Trať poničil rozsáhlý sesuv půdy v červnu 2013. Ústecký kraj postoj ministerstva kritizuje. / Na obrázku dálnice D8 u Lovosic. V pozadí vrch Lovoš s městem Lovosice při úpatí, nalevo od něj v dáli Milešovka.
Ministerstvo dopravy je proti obnovení železniční tratě Lovosice - Řetenice - Teplice v Čechách poškozené sesuvem na dálnici D8 u Dobkoviček. Trať poničil rozsáhlý sesuv půdy v červnu 2013. Ústecký kraj postoj ministerstva kritizuje. / Na obrázku dálnice D8 u Lovosic. V pozadí vrch Lovoš s městem Lovosice při úpatí, nalevo od něj v dáli Milešovka.
Foto | Miraceti / Wikimedia Commons
Ministerstvo dopravy je proti obnovení železniční tratě Lovosice - Řetenice - Teplice v Čechách poškozené sesuvem na dálnici D8 u Dobkoviček. Náklady na obnovu regionální železnice by se vyšplhaly ke třem miliardám korun, takže podle odborného odhadu ministerstva není ekonomicky efektivní tuto trať vzhledem k nízké obsazenosti vlaků obnovovat. Materiál jde na jednání vlády, informovalo minulý týden ministerstvo. Trať poničil rozsáhlý sesuv půdy v červnu 2013. Ústecký kraj postoj ministerstva kritizuje.
 

"Centrální komise ministerstva dopravy neodsouhlasila na svém jednání záměr projektu na obnovu této železniční tratě, který předložila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). "Chápeme Ústecký kraj, že chtějí po státu regionální trať zachovat. Bohužel není ekonomicky obhajitelné investovat tak vysokou částku, a splnit tedy původní slib o obnově trati," sdělilo ministerstvo. Dopravní obslužnost území bude podle něj zajištěna autobusovou dopravou.

SŽDC zatím vyčká podle mluvčí Kateřiny Šubové na finální verdikt vlády, napsal server zdopravy.cz. Náměstek pro dopravu Ústeckého kraje Jaroslav Komínek (KSČM) rozhodnutí ministerstva kritizoval. "Je to podraz a prasárna. Ukázka, jak ANO plní sliby. Jasně nám ministr (dopravy Dan) Ťok slíbil, že trať opraví," řekl serveru Komínek. Kraj podle něho bude dál usilovat o obnovu trati, nebo alespoň rekonstrukci úseku z Teplic do Radejčína. Autobusy podle něj nejsou za tuto trať adekvátní náhradou. "Už teď je s nimi problém kvůli složitému terénu," dodal.

Sesuv kromě dálnice poškodil i trať, dvousetmetrový úsek posunul zhruba o 40 metrů. SŽDC nechala zpracovat projektovou dokumentaci na opravu tratě s výstavbou mostu, což by vyšlo na 800 milionů korun. Původně ministerstvo dopravy mluvilo o podstatně nižších částkách. V červnu 2016 například v tiskové zprávě o 240 milionech korun.

Nakonec ale SŽDC dospěla k názoru, že obnova tratě by stála podstatně více. "Obnova železniční tratě v místě sesuvu není plně v souladu s výhledovými představami Ústeckého kraje na celkovou revitalizaci tratě," uvedlo ministerstvo v důvodové zprávě. Podle ní by požadavky kraje znamenaly zřízení nových zastávek i výhybny ve stanici Dobkovičky. "V rámci revitalizace by rovněž muselo dojít k rekonstrukci všech železničních přejezdů," uvádí materiál.

V roce 2015 zorganizovali obyvatelé v Českém středohoří petiční akci. Obnovení železniční trati v ní žádalo přes 2000 lidí.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist