https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/mzp-a-sfzp-vycleni-pet-mld.kc.na-vystavbu-fotovoltaickych-elektraren
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MŽP a SFŽP vyčlení pět miliard korun na výstavbu fotovoltaických elektráren

22.12.2023 01:29 (ČTK)
Instalace fotovoltaických panelů na střechu domu.
Instalace fotovoltaických panelů na střechu domu.
Ministerstvo životního prostředí (MŽP) se Státním fondem životního prostředí (SFŽP) vyčlení dalších pět miliard korun z Modernizačního fondu na výstavbu fotovoltaických elektráren na již existujícím odběrném místě. Sloužit mají podnikatelům a zájemcům z řad průmyslových, zemědělských i veřejných subjektů. Dotace budou moci čerpat jak menší obce do 3000 obyvatel, tak i ty větší. Příjem žádostí o dotace začne v březnu příštího roku a žádat bude možné do října.
 

"Chytré obce hledají cesty, jak snížit svou energetickou závislost na dodávkách energie ze sítě. My jim jdeme naproti. Malým obcím do 3000 obyvatel opětovně nabídneme dotace na pořízení fotovoltaických systémů na střechy nekomerčních objektů, větším obcím a veřejným subjektům navíc zafinancujeme potřebnou infrastrukturu, a tím podpoříme vznik energetických společenství," uvedl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL).

Finanční prostředky z dotační výzvy RES+ jsou určeny na instalace nových fotovoltaických elektráren s výkonem 50 kilowattů až pět megawattů a v Praze od deseti kilowattů. Vyrobená energie musí být primárně spotřebována v místě výroby.

MŽP a SFŽP ještě letos plánují vyhlásit další obdobnou výzvu zájemcům o velké instalace fotovoltaických elektráren nad jeden megawatt, převážně pro dodávky do sítě. Na druhé kolo výzev se vyčlení další čtyři miliardy korun. V březnu bude také možno žádat o finanční podporu na vybudování individuální instalace fotovoltaických systémů na veřejných budovách a další sdružené projekty v objemu dvě miliardy korun.

"Investice do solárních elektráren znamenají zdroj dlouhodobých ekonomických i ekologických výhod. Jen z programu RES+ jsme za dobu fungování Modernizačního fondu nabídli na rozvoj fotovoltaiky již přes 17 miliard korun. Další investiční podporu průběžně směřujeme k obcím a veřejným subjektům i z Operačního programu Životní prostředí a Národního plánu obnovy a domácnostem z programu Nová zelená úsporám," dodal Hladík.

Modernizační fond zřídila Evropská komise, má přispět k rychlejšímu odklonu od spalování uhlí a ke snížení emisí skleníkových plynů. Jedná se o finance z EU získané prodejem emisních povolenek. Česko by mělo mít díky vysokým cenám povolenek v modernizačním fondu do roku 2030 k dispozici až 500 miliard korun. Investice jsou příjmem SFŽP a budou postupně rozdělovány v deseti dotačních programech na podporu nízkouhlíkových technologií, modernizaci energetických systémů a zlepšení energetické účinnosti.

Vláda letos v říjnu schválila klimaticko-energetický plán, podle kterého by podíl obnovitelných zdrojů energie na celkové spotřebě měl do roku 2030 stoupnout ze současných asi 18 procent na 30 procent. Růst by měla táhnout zejména solární a větrná energetika. V delším časovém horizontu by měla posílit i jaderná energetika


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (113)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

22.12.2023 05:24
A vše potřebné k tomu, se vozí z Číny, co !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 12:07 Reaguje na smějící se bestie
A co? Já za to nemožu. Když to vyrábí nejlevněni a v dobré kvalitě, tak proč ne? Kdyby to tam zheblo, jsme schopni si to vyrábět sami, ale dráž. Něma problema.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.12.2023 12:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Najednou nevadí uhlíková stopa, ekologie nezájem, co !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 15:46 Reaguje na smějící se bestie
Panel vyrobí za svoji životnost 100x víc energie, než se spotřebuje na jeho výrobu včetně recyklace.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.12.2023 16:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Uhlíková stopa se při dopravě nepočítá ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 22:01 Reaguje na smějící se bestie
Je nepatrná. I u ropy to dělá jen pár procent, ale lepší by určitě bylo, kdyby se vše vyrábělo v Evropě. Jenže to by si museli Evropané odpustit polovinu předmětů, které běžné používají a zbytek kupovali za dvojnásobek. Já bych byl pro, ale ropáci by vyletěli z kože, taková bída! A může za to grýndýl.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.12.2023 13:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Vás koeficient lhaní je roven více než 50. EROEI FV panelu je roven 2.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

22.12.2023 05:50
Je vidět, jak vysoké jsou daně, které bylo možné snížit jen odstraněním tohoto dotačního titulo do roku 2030 o těch 500 mld Kč.
Každému z nás tak mohlo zůstat každoročně cca 6 000 Kč v kapse.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 10:05 Reaguje na Richard Vacek
A k čemu by to každému bylo? Aby mohl pálit stovky, až se celá energetická síť podělá?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

22.12.2023 10:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Vám třeba k ničemu. Ale ti, kteří vědí lépe než stát k čemu své peníze využít, by tak mohli udělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 10:28 Reaguje na Richard Vacek
A kdo zaplatí totální rekonstrukci naší energetiky, kterou jsme tak ostudně zanedbali?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.12.2023 12:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Žádný dotace, povolenky a bude na mnohé !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 22:03 Reaguje na smějící se bestie
Bržděním se dá zrychlit jen ve vašem světě naopak.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

22.12.2023 12:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Že by energetici? Nebo vám někdo platí na údržbu vašeho majetku?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.12.2023 13:44 Reaguje na Richard Vacek
Energetici nic platit nebudu, za to Vám rucim.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.12.2023 09:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Určitě jsme zanedbali výstavbu JE. Ale kde jinde jsme ještě zaspali? V dotacích velmi neefektivních investic, které prohlubují energetickou bezpečnost?

Určtě jsme nezaspali v programech na zateplování vil bohatých.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2023 16:47 Reaguje na Jiří Svoboda
Zrušení tendru na Temelín, zhyenizování solárního tunelu bez jeho vyřešení, zablokování rozvoje fve a ve, zablokování plynovodu Stork II, vypovězení norského plynu, zablokování zkapacitnění TALu atd. atd. atd.
Spíš by bylo napsat, co se uskutečnillo. nějaký rozvoj v paroplynech byl ale hlavně se mi líbila uhelná komise, která určila konec spalování uhlí. Takový koncentrát neschopnosti se fakt hned tak nevidí.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2023 17:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Kolovrátek Hanzl na scéně 😀
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.12.2023 17:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Takový koncentrát neschopnosti se prý fakt hned tak nevidí, a přitom zrovna vy vidíte daleko větší kdykoliv se podíváte do zrcadla...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2023 20:40 Reaguje na Emil Novák
Víte, jak pracovala ta cha cha "uhelná komise", která měla určit, kdy skončíme se spalování uhlí? To byl ryzí kabaret, scházelli se každou chvíli, mudrovali a mudrovali, jediný rozumný tam byl asi Beneš a někdo od zeleňáků radši vypad, bo to nemělo cenu. Mezitím podobná komise v Německu to spočítala na rok 2033. Ti naši mudrovali stále intenzivněji a když se smáli už úplně všichni, vytvořit ROZHODNUTÍ!!! Rok 2033!! Bez čuriny!!! Nikdo neví, co to znamená a jak na to přišli, ale bylo to hotový superDílo!!!!
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.12.2023 21:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, vím jak pracovala uhelná komise, a zjevně to vím mnohem lépe než vy. Tímto příspěvkem jste se opět projevil jako "koncentrát neschopnosti", když tu kritizujete uhelnou komisi aniž byste si byl schopen zjistit, k čemu vlastně došla. Jak německá tak česká uhelná komise totiž doporučila konec uhlí k roku 2038 a nikoliv k roku 2033, jak se mylně domníváte vy, cituji:
"Uhelná komise rozhodla: Německo odstaví uhelné elektrárny nejpozději v roce 2038"
https://oenergetice.cz/nemecko/uhelna-komise-rozhodla-nemecko-odstavi-uhelne-elektrarny-nejpozdeji-roce-2038
"Konec uhlí v Česku. Komise doporučila zastavit spalování v roce 2038, označila to za kompromis"
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/uhli-spalovani-komise-doporuceni-karel-havlicek-ekologove_2012041032_tzr
Co to znamená a jak na to přišli si každý může snadno zjistit, tedy samozřejmě kromě vás, "koncentráte neschopnosti". Vy se nezmůžete na víc než podobné pindy bez sebemenší znalosti problematiky, ostatně jako vždy když se vám dostane klávesnice do ruky.
Mimochodem k podobnému závěru jako uhelná komise dospěl ve svých analýzách i ČEPS.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 09:43 Reaguje na Emil Novák
"Současně máme jasný jízdní řád vybudování jaderného bloku, což nebude dříve než v roce 2036." Tohle prohlásil blábolista Havlíček, když napřed zrušili tendr na dostavbu Temelína a mohutně se prsili, že vypíšou další a lepší a nevypsali za 8 let VŮBEC NIC. A tak to bylo se vším.
Normální ekonomové ale píšou, že naše uhláky zbankrotují daleko dříve. Tož nevím, ale ta komise mi připadá nesmyslná už od začátku, bo neřeší VŮBEC NIC.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 10:26 Reaguje na Emil Novák
U nás byla vytvořena začátkem století (datum fakt hledat nebudu) státní energetická koncepce, kde bylo určeno, že máme mít 50% podílu z jádra. Ovšem nikdo nic pro to neudělal a fugovat může další zdroj nejdřív za 15 let. A to budou končit Dukovany. Tak proč bych měl brát tyhle komické komise vážně?
Odpovědět
EN

Emil Novák

26.12.2023 16:26 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Havlíček v době zrušení tendru na Temelín vůbec nebyl v politice, natož aby se mohl na tom rozhodnutí jakkkoliv podílet. Navíc v roce 2014 byla v energetice úplně jiná situace než v roce 2020.
2) Definujte "normálního ekonoma", vysvětlete co bude tedy "daleko dříve" pokrývat spotřebu elektřiny v ČR místo uhlí. Tohle totiž žádný "normální ekonom" vůbec neřeší, proto závěry tzv. "normálních ekonomů" těžko lze brát vážně.
3) Mně by spíš zajímalo, proč by měl někdo brát vážně vás, když nazvete uhelnou komisi "koncentrátem neschopnosti", aniž byste si byl schopen zjistit k čemu vlastně uhelná komise došla a sám to nevíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 21:58 Reaguje na Emil Novák
ad 1) když jsme u toho píchání hnid, tak píšu, že "zrušili", tj. anoňáci. Ovšem, pokud by to měl rozhodnout nepolitik, dostal by to Rosatom a to by bylo 100x horší, než nic.
ad 2) Samozřejmě nemám napsané kdo to kde napsal, ale určitou logiku to má. Západní Evropa stále staví nové kapacity a emisní povolenka půjde zdražovat, tj. uhláky řachnou a budeme kupovat.
ad 3) sledoval jsem "činnost" komise nějak zdálky v médiích, vím, že pan Beneš se vyjadřoval s opatrným despektem a Jakub Patočka? radši vystoupil úplně.
Odpovědět
EN

Emil Novák

26.12.2023 23:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Ad 1) Tendr zrušil ČEZ a žádní "anoňáci", o vítězi nerozhodoval "nepolitik" ale ČEZ, který před zrušením tendru lépe hodnotil nabídku Westinghouse, takže máte opět všechno špatně.
Ad 2) Samozřejmě opět víte kulové a logiku to nemá, z výše uvedených důvodů. Nakupování těžko může nahradit cca 40 % spotřeby, zvlášť když by v tu samou dobu vypadly obrovské uhelné kapacity v Německu a Polsku ze stejného důvodu, tak odkud chcete těch 40 % dovážet, když Polsko i Německo jsou deficitní už teď, Rakousko to samé?
Ad 3) To je vidět že jste činnost sledoval hodně zdálky, minimálně z jiné planety, když ani nevíte k čemu komise došla a že v ní žádný Jakub Patočka nikdy ani nebyl. I v tomto bodě jste úplně všechno popletl, kachňále.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.12.2023 10:06 Reaguje na Emil Novák
ad ad 1) JE je strategická, tj. státní záležitost a taky ČEZ patří ze 69% státu, takže to rozhoduje stát. A o něm v té době rozhodoval loupežník pod tlakem Zemana.
ad ad 2) Zase vám tam chybí časový rozměr, jako u všeho. Polsko jede do JE i do větru, kde má velmi dobré podmínky, má i skoro stejně dlouhé větrné pobřeží, jako třeba Německo.
ad ad 3) Sledoval jsem to zdálky, ale pan Koželuh i Rovenský odešli pro nesmyslnost celého podniku, který má ale význam jaký? K čemu komise došla a jak se to projeví v praxi?
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.12.2023 11:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Ad 1) Plky marně se snažící okecat fakt že o zrušení tendru nerozhodli žádní "anoňáci" ale ČEZ, "anoňáci" nejsou ani stát ani ČEZ.
AD 2) Vy jste ten poslední člověk na světě, který může psát něco o chybějícím časovém rozměru, sám neumíte rozlišovat mezi přítomností a vámi vybájenou budoucností, jak jste tu už mnohokrát dokázal. Polsko je na uhlí závislé mnohem víc než ČR, takže nahradit jeho případný výpadek pro něj bude ještě mnohem složitější než pro ČR, natož abychom si mohli dělat nějaké iluze, že právě Polsko hypotetický výpadek uhlí nahradí, nehledě na velmi slabé propojení s Polsko přenosovou soustavou.
Ad 3) Ještě před chvílí jste psal o Patočkovi, kachňále, a že z komise odešli dva ekoterotisté není argument proti komisi ale spíš pro.
P.S.: Typický Hanzl, nazve uhelnou komisi "koncentrátem neschopnosti" aniž by tušil "K čemu komise došla a jak se to projeví v praxi".
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.12.2023 12:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Evidentně jste to sledoval z hodně velké dálky...

Navíc p. Koželuh není p. Koželuh, ale p. Koželouh.

Tito dva pánové ovšem odešli z komise až potom, kdy komise svým rozhodnutím doporučila odchod od uhlí v roce 2038. Tedy takové jednání jím vlastní.


Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.12.2023 13:43 Reaguje na Pavel Hanzl
My jsme nic nezanedbali. Mluvte za sebe.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.12.2023 13:43 Reaguje na Pavel Hanzl
My jsme nic nezanedbali. Mluvte za sebe.
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

23.12.2023 15:09 Reaguje na Pavel Hanzl
No, kdyby ty stovky miliard na fotovoltaiku byly použity na obnovu sítě, tak by to bylo smysluplnější.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2023 16:48 Reaguje na Vladimír Hošek
To uzákonily strany bábovy koalice (ČSSD a KSČM) a jejich lobbisti samozřejmě odmítli to řešit. O to víc se žvanilo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2023 17:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Naposledy to odmítl řešit senát, ale to kachňál Hanzl nikdy nepochopí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2023 20:42 Reaguje na Jaroslav Studnička
Napište, kdy to bylo a co tam bylo navrženo za řešení. Poslední, co jsem zaregistroval, byla Kalouskova solární daň.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.12.2023 21:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to je vidět, že nemáte přehled. Nic překvapivého.
Tyto informace jsem vám již několikrát uváděl, tak že nemáte ani dobrou paměť. Taky nic překvapivého.
Navíc jste to opět obracel a tvrdil jste, že to je omezení podpory FVE.

Jednalo se o snahu snížení IRR pro FVE z doby solárního tunelu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 09:48 Reaguje na Jaroslav Studnička
Solární tunel je zpackaná akce a důkaz neschopnosti tehdejších politiků všech barev se domluvit. Proto vidím dnešní situaci jako výrazně lepší, kdy vláda se nehádá, vše řeší pragmaticky a mít ještě konstruktivní opozici, jsme z krize za chvíli venku.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

26.12.2023 12:24 Reaguje na Pavel Hanzl
To je tak jediné, co zvládnete. Na fakta, která vyvrací vaše bláboly, reagovat natrollením dalších blábolů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.12.2023 10:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pojem "fakta" vám taky nejde.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.12.2023 12:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Já jsem vám fakta na vaší otázku doložil.

Vy jste dokázal následně reagovat pouze bláboly "kapitační kachňále".
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

22.12.2023 07:15
Svobodný trh byl nahrazen bolševickým dekretováním z Bruselu. Jenom vrchnost ví, co je pro nás dobré.
Nevidím téměř žádný rozdil mezi soudruhy před r.´89 a dneškem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 09:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ve vašem světě naopak je vsjo róvno.
Kde ale v tom vidíte nějaký diktát z Bruseli? jedná se o náš, státní plán rozvoje energetiky, který bába ostudně zanedbal.
Odpovědět
MM

Milan Milan

22.12.2023 13:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Co je na tom ekologického? Několika násobně dražší energie a to ještě v době slunce? Kdyby se ty prachy dali do odstraňování uhlíkové stopy např. z JE, odsíření, záchyt prachových splodin, spalovny nebo na dopravní infrastr atd., tak by to dávalo smysl. Navíc všechno má své limity přínosu. Takhle se vytváří pouze hromady budoucího nebezpečného odpadu....a že to za pár let bude evropu (i nás) stát další hromady peněz.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 22:17 Reaguje na Milan Milan
Látáním děr se nová silnice nepostaví.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.12.2023 13:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, stejně tak nemá cenu předstírat, že je možné vytápět FV panely města za zimních noci.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.12.2023 13:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, stejně tak nemá cenu předstírat, že je možné vytápět FV panely města za zimních noci.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.12.2023 13:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, stejně tak nemá cenu předstírat, že je možné vytápět FV panely města za zimních noci.
Odpovědět
MM

Milan Milan

24.12.2023 13:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Vlhké sny? Tak např. teď. Tisíce domácností bez proudu po včerejším sněžení. Bez topení, bez teplé vody, lednice mrtvé..... Kde je ta vaše fotovoltaika když je jí "skutečně" potřeba? Komu v krizi reálně pomohly tyto nesmyslné projekty za ty mld. dotací? Jenom to zabírá plošně krajinu a ubírá zelené plochy. Proč se alespoň nestaví vertikálně???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 09:50 Reaguje na Milan Milan
Je dost jedinců, kteří končí na tom, že v noci slunce nesvítí. To je pro ně limita, nikdo svůj stín nepřekročí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 09:56 Reaguje na Milan Milan
Zkusím nejpromitivnější příklad: máte elektrárnu, která má na kopě uhlí (nebo v plynojemu plyn) na celý rok. Asi dvě třetiny roku nespálí skoro nic, vše jede na fve. V té zimní třetině spálí to samé, jako ostatní roky. Takže jí ta kopa vydrží na 3 roky a ne na jeden. čus.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 09:17
Tahle vláda dohání to, co se za Babiše v energetice prakticky zablokovalo a způsobilo nám tu vysokou cenu elektřiny. Tu budeme platit vyšší tak dlouho, dokud se nazačnou OZE finančně vyplácet, což je možná dekáda. V normálních zemích to už probíhá, tak proto tam jde cena ee dolů.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

22.12.2023 09:42 Reaguje na Pavel Hanzl
V Německu jsou kvůli OZE ceny elektřiny někdy záporné, ale v průměru patří k těm světově nejvyším.
Popřemýšlejte čím to je a jestli to náhodou kvůli OZE nezačíná platit i u nás.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 09:56 Reaguje na Richard Vacek
Především je to způsobeno zcela nesmyslným (podle mě) vypnutím jaderek. To zůsobilo dost brutání zásah do celé energetické bilance státu. K tomu přišla plynová krize, bo Němčouři dost spolíhali na levný plyn z Ruska.
Na druhé straně mohutně investují do OZE, především do větru, což všechno jsou ale faktory, které cenu zvyšují. Zatím levná produkce OZE tohle ještě nepřeváží.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.12.2023 12:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Jó,
Němci nedělají malé chyby !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 15:56 Reaguje na smějící se bestie
A my děláme asi tak co? Dovedete si představit, že by si Němci zvolili do vedení státu kreatůry typu Babiš, Zeman nebo Paroubek? A bábu, který nás zcela fatálně poškodil, si chceme zvolit znovu!!!
Něco neskutečného.
Jako kdyby Němci zase začali kupovat plyn z Ruska.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.12.2023 16:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Merkelová trumfla najednou všechny jmenované !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 22:08 Reaguje na smějící se bestie
Zase nevíte, jak to bylo s těmi imigranty v roce 2015, že? Ona nás zachránila před mohutným průšvihem a vám bylo nakecáno, že to bylo naopak.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.12.2023 22:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Migranti a konec JE v Německu je málo ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 23:25 Reaguje na smějící se bestie
Němci bojovali proti jádru už od Černobylu, v celé populaci byly tyhle tendence silné a po Fukušimě se skutečně rozhodli, že to zrší, Putin jim taky pomohl. A dělalo na tom víc politiků, rušilo se to až za Scholze. Tam politici plní přání voličů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 23:30 Reaguje na smějící se bestie
Od jara 2015 se celý Balkán plnil imigranty a všichni chtěli do Německa, premiéři všech států (Orbán byl první) mohutně žádali Merlekovou, ať s tím něco udělá. Tak koncem srpna řekla:" všechny vezmeme, to zvládneme". Kdyby nechala zablokovat hranice, všichni by zůstali v Rakousku a u nás. A z miliónu připrchlíků by se čecháčci poondili přímo do gatí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 23:31 Reaguje na smějící se bestie
"......Tři týdny nato Rusko nikoli náhodou zahájilo bombardování Sýrie. V proslovu před Valným shromáždění OSN 28. září 2015 Putin navrhl "harmonizaci" Eurasií s EU. Rusko bombardováním Sýrie vyvolá vlnu uprchlíků a následně podnítí paniku mezi Evropany - což pomůže Afd a díky tomu se bude Evropa více podobat Rusku"......
"Rusko nedodávalo pouze uprchlíky, ale také jejich vyobrazení jako teroristů a pachatelů znásilnění".
Timothy Snyder: "Cesta k nesvobodě" str. 193.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.12.2023 13:49 Reaguje na smějící se bestie
Merkelova je v pohodě, ale Robert Katastrofa a Annalena Šílená První, to jsou teprve grady....
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.12.2023 13:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Němci především reaktivovali staré uhelné bloky v Janschwalde a Boxbergu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.12.2023 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase blábolíte Hanzle. Nic takového se neděje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 10:01 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste skutečně kouzelný jedinec. VŽDYCKY a ZÁSADNĚ jste proti a argumenty nepoužíváte, jen urážky. Místo jednoduchého vysvětlení, co si představujete vy sám pod pojmem kachní křivky, jen opisujete definice z wiki, aniž by bylo jasné, že jste to vůbec pochopil. Terminologii máte asi správně, ale nejsem si jist, že víte, co znamená.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.12.2023 10:12 Reaguje na Pavel Hanzl
:-))). Vy jste se zase střelil do vlastní nohy kachňále.
Každý se může přesvědčit, co jste v diskuzi pod tímto článkem předvedl.
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/rust-kapacity-solarnich-elektraren-v-eu-by-v-pristich-letech-mel-zpomalit

Už jenom to, že nechápete a nejste schopný pochopit, co je zatížení el. soustavy a jaké se v energetice používají základní jednotky hovoří jasně, že jste totální analfabet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 10:24 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste sice silný alfabet (doufám, že i řecké písmu si na wiki najdete), ale nikdy nic nepochopíte.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.12.2023 10:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Opakuji.
Každý se může přesvědčit v uvedené diskuzi, že jste ani takový primitivní graf jako je graf kachní křivky, nepochopil a stále nechápete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 12:08 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nemusíte opakovat. Všichni ví, jak na tom jste.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.12.2023 12:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, všichni to ví kachňále.
Odpovědět
va

vaber

22.12.2023 10:03
,, Vyrobená energie musí být primárně spotřebována v místě výroby,,
jak to technicky zajistí, když bude svítit ,budou se zapínat nějaké spotřebiče které nikdo nepotřebuje,nebo budou vypínat panely?
solární elektrárny mívají instalovaný výkon, který značně převyšuje místní spotřebu,ovšem dosáhnou jej jen občas, okamžitý výkon značně kolísá a potom nastane stav co s el. energií,obvykle to nepoberou ani baterie ,nejjednodušší je nacpat ji do sítě,
jak bude zajištěna energie když nebude svítit delší dobu,
nebude to zvyšovat odběr z jiných zdrojů právě v době kdy energie v síti bude málo,
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 10:20 Reaguje na vaber
Není to tak složité. Máte dnes určitý výkon elektráren, který pokrývá spotřebu. Každá další fve, která je určena primárně na vlastní spotřebu, snižuje nárok na tento výkon. Je to zdroj velmi předvídatelný a jede v cyklech denních i ročních, takže se dá dobře plánovat. Denní výkyvy poberou baterie, případné přetoky jdou do sítě. V zimě se musí dokupovat, ale min 10 - 20% jde pořád z fve i v prosinci. Takže výkon klasickách zdrojů je potřeba VŽDYCKY nižší. A na to se musí připravit úplně stejně, jak v celé Evropě.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.12.2023 10:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Každé další FVE nesnižují nárok na výkon elektráren.
Výrobní kapacita musí být dimenzována na maximální zatížení el. soustavy, což je zpravidla v době, kdy FVE mají zcela marginální výrobu a ke snižování nároku na výkon tak nepřispívají.

Zase nemáte ponětí o základních znalostech energetiky a místo toho tu předvádíte svoji dojmologii.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 11:44 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nepíšu o nároku na výkon v MW ale na celoroční výkon v MWh.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 12:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Ve fyzice se to jmenuje práce.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

22.12.2023 12:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak Hanzl v jednom příspěvku uvede "výkon elektráren", aby v dalším příspěvku popřel sám sebe. To dokáže jenom "expert" Hanzl.

Celoroční výkon v MWh neexistuje. Říká se tomu spotřeba a ta je v MWh.

Opět jste dokázal, že nerozumíte ani elementárním pojmům v energetice.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.12.2023 10:00 Reaguje na Jaroslav Studnička
Píšu "Takže výkon klasickách zdrojů je potřeba VŽDYCKY nižší". Nebo "celoroční výkon v MWh". Dobře, tak tomu říkejte spotřeba. Pro mě jsou to opačné pojmy, ale dám na vás, vy jste expert. Co jste ale chtěl dodat k mému názoru na fve?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

24.12.2023 14:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Vaše pojmy jsou tradičně chybné.
Pojem "celoroční výkon v MWh" neexistuje, je to nesmysl.

V jednotkách MWh se udává spotřeba elektrické energie nebo množství vyrobené elektrické energie.
V MW je výkon.

Jak jsem uvedl výše: "
Každé další FVE nesnižují nárok na výkon elektráren.
Výrobní kapacita musí být dimenzována na maximální zatížení el. soustavy, což je zpravidla v době, kdy FVE mají zcela marginální výrobu a ke snižování nároku na výkon tak nepřispívají."
Odpovědět
va

vaber

23.12.2023 09:24 Reaguje na Pavel Hanzl
to je opsaná věta z nějakého článku v novinách, že jo,
já to věděl , odborník Hanzl ví jak na to,
pro takové odborníky co v životě nic reálného neudělali,je vše jasné,
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.12.2023 10:02 Reaguje na vaber
To je pohled na Solax cloud, bo mám na střeše od léta vlastní fve.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

23.12.2023 13:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže podle vás stačí, pokud se naplanuje, že se v zimě v nocnich hodinách nebude topit, a přesune se to na parném letní dny????
Odpovědět
MM

Milan Milan

22.12.2023 13:43 Reaguje na vaber
Přesně tak to je. Bez kvalitní distribuční sítě a schopnosti její regulace to všechno jednou pouze klekne. FTE vyrábí energii v podstatě trvale, dobíjí úložiště, nebo jede do sítě, ale musí se spotřebovat. Regulace proti přetížení je závislá na jiných, odpojitelných a regulovatelných zdrojích. Jako doplněk je FTE jistě v pohodě, ale toto.....?
Odpovědět
JO

Jarka O.

22.12.2023 10:57
Zacíná se nám stavět nový tunel s pomocí MŽP. Chudák krajina. Zajímalo by mě, jak se pohne se stavbou PVE na bývalém dole ČSLA.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 12:04
Celý svět normálních zemí buduje OZE a překopává si celý energetický systém. A tady čtu jen kritiku a bečení, jak je to nesmyslné a jak nás to stáhne do bídy, jako kdyby místní ropáci sežrali Šalomounovo ho.. a byli chytřejší, než celý zbytek světa.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 12:09 Reaguje na Pavel Hanzl
A žádný ropák NIKDY nenapíše, jak to udělat lépe a radostněji. Jádro není všespasilelné, což asi neví.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

22.12.2023 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
A dopadne to jako s elektroplechovkama.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

22.12.2023 23:32 Reaguje na smějící se bestie
Co jak dopadlo?
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.12.2023 09:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Píšete nesmysly. Každý stát má mít vlastní řešení, do kterých nemá nikdo jiný kecat. Hlupák si nechá energetiku ukrást. Dávno měly stát jaderné a vodní elektrárny v územích s inverzí ohrožených imisemi. Že nestojí a místo toho se kradou peníze na nespolehlivé a drahé zdroje, je zlo.
Odpovědět
pk

pepa knotek

23.12.2023 11:11 Reaguje na Jarka O.
Ještě bych dodal - na východ od nás se připojují k energetické síti bloky JE s reaktory 4. generace, řeší se uzavřený palivový cyklus a tady se budou cpát stovky miliard do stabilizace přenosové soustavy kvůli občasným zdrojům el. energie. Nad tím kam se ubírá naše energetická soběstačnost za 10-20 let přemýšlí pár odborníků, která už hodně dlouho nikdo neposlouchá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2023 16:41 Reaguje na pepa knotek
A co my s tím? Číňani možná spustili jediný tento blok, ale nebylo tam, jak jsou daleko Amíci. Ti jedou hlavně SMR, což považuji za daleko praktičtější.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.12.2023 17:14 Reaguje na Pavel Hanzl
1) A nevadí že to co spustili Číňani je taky SMR, jen ještě k tomu 4. generace?
2) V čem konkrétně jsou SMR "Amíků" "daleko praktičtější" než SMR Číňanů?
3) Jestli tam nebylo, jak jsou daleko Amíci, bude asi tím, že ti ještě žádný SMR nespustili, nemyslíte?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.12.2023 09:48 Reaguje na Emil Novák
S Čínou má asi každý normální demokrat problém, bo je krutě totalitní a třeba jejich "sociální kredit", je něco příšerného, Orwellův "rok 1984" na druhou.
Proto je taky normální s nimi kšeftovat, kupovat spotřební zboží atd., ale nepouštět sem jejich kapitál a hlavně ten strategický. A to je energetika v první řadě.
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.12.2023 10:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže Hanzl v celé své kráse. Na položené otázky ohledně jaderných reaktorů schopen odpovědět není, protože o nich vůbec nic neví, místo toho odvádí řeč někam na "sociální kredit" a podobné naprosto nesouvisející nesmysly.
Nebyla řeč o žádném pouštění kapitálu apod. ale o tom, který jaderný reaktor je praktičtejší, kachňále.
Odpovědět
JO

Jarka O.

24.12.2023 11:37 Reaguje na Emil Novák
Kvůli takovým jako on JE nestojí. Vám pěkné svátky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 10:01 Reaguje na Emil Novák
Abych pravdo napsal, tak je mi čínská jaderná energetika celkem fuk, bo ji využívat stejně nemůžeme. čus.
Odpovědět
EN

Emil Novák

26.12.2023 16:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Je vám celkem fuk a proto ji máte potřebu komentovat. Typický Hanzl.
P.S.: Využívat ji můžeme ale nechceme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 22:03 Reaguje na Emil Novák
Nic nekomentuji a využívat ji nechceme, to máte recht. Naštěstí máme rozumnou vládu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

26.12.2023 23:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, nic nekomentuji, až na: "Číňani možná spustili jediný tento blok, ale nebylo tam, jak jsou daleko Amíci. Ti jedou hlavně SMR, což považuji za daleko praktičtější. "
Odpovědět
MM

Milan Milan

24.12.2023 14:00 Reaguje na Pavel Hanzl
A co má demokracie v číně společného se schopností energetické soběstačnosti v evropě a potažmo ČR? Mimochodem nepřípomíná vám to evropské šílenství po zateplování, solarizaci, elektromobilitě...., tak trochu čínský tragický pokus o VTR v 60. letech minulého století?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 10:05 Reaguje na Milan Milan
Vladimir Veliký jasně řekl, že energetika je taky zbraň a dokázal nám to plynovým útokem, který měl Evropu totálně rozvrátit.
To evropské "šílenství" je ovšem daleko pomalejší změna, než která probíhá po celém světě. Třeba v elmobilitě se propadáme, za chvíli nás začnou ničit čínské BYD atd. atd. prostě je to čistě mediální kampáň.
Odpovědět
JO

Jarka O.

24.12.2023 11:35 Reaguje na pepa knotek
Přesně tak. A tito odborníci nesedí v ČEZ. Za takové výkony jsou jejich amorální platy hnus a obelhávání. Nápad čistých elektráren v SČ a SM pro zlepšení kvality zdraví, života a prostředí pochází z 90.let nebo asi i z dřive, a vidíte výsledek. ČEZ by za to měl platit pokuty, starat se o nápravu a ne jezdit se klanět někam. Jen už nevím, jestli v dnešní situaci stavba JE pomůže.
Přeji hezké svátky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.12.2023 16:38 Reaguje na Jarka O.
Každý stát taky má vlastní řešení a nikdo do toho nekecá. Jenom nesmí být prasácké a ohrožovat okolí a otravovat ovzduší. Jaderné a vodní elektrárny nestojí, bo tu od roku vládne loupeživý estébák, který vše zablokoval (včetně tendru na dostavbu Temelína).
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.12.2023 17:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Nikdo do toho nekecá jen když to bude tzv. OZE. Slyšel jste někdy o národních cílech podílu OZE?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 22:04 Reaguje na Emil Novák
Slyšel, a co?
Odpovědět
EN

Emil Novák

26.12.2023 23:45 Reaguje na Pavel Hanzl
No že nás EU prostřednictvím těch cílů (eufemisticky řečeno ambiciózních) do toho podílu OZE nutí, ale jinak samozřejmě "nikdo do toho nekecá"...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.12.2023 10:13 Reaguje na Emil Novák
A ty OZE nejsou snad v našem zájmu? Určitě ne? My jsme nějaký Paroubkův Mars, když celá Evropa na tom maká?
Takže máme podle vás čadit uhlím, jenže zrazu plesk!! Uhel došel. Co včil?
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.12.2023 11:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Řeč není o tom co je v našem zájmu, ale o vašem prokazatelně nepravdivém tvrzení že "nikdo do toho nekecá".
Vaše podsouvání nesmyslů že máme "čadit uhlím" apod. na tom nic nemění. To jste napsal vy a ne já, kachňále.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.12.2023 12:20 Reaguje na Emil Novák
Doporučuji kachňála Hanzla posunout na další level "kapitační kachňál".

Protože pomotat kapacitní platby za kapitační platby je opravdu unikum :-).
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.12.2023 15:21 Reaguje na Jaroslav Studnička
Mně Hanzl spíš než kapitační občas připadá že je dekapitovaný. :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.12.2023 20:40 Reaguje na Emil Novák
A vy dva jste jen obyčejně blbí....
Odpovědět
EN

Emil Novák

29.12.2023 21:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Od vás to sedí, kachňále.
Odpovědět
MM

Milan Milan

24.12.2023 13:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Normální svět. To prosazují snad popletení, šílení, nebo uplacení politici? Normální svět určitě ne. Kdyby byly klimatické změny závislé na lidech, tak tento svět již dávno neexistuje. A vzhledem k tomu že např.většina historicky vzniklých pranostik pořád funguje (někdy i lépe než drahé přístroje), lze předpokládet že celý ten klimatický humbuk je založen na účelových lžích destruktorů toužících dále bohatnout, ovládet lidstvo a svět a to za podpory zástupu užitečných idiotů...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.12.2023 10:09 Reaguje na Milan Milan
Muhehehehheeh "Kdyby byly klimatické změny závislé na lidech, tak tento svět již dávno neexistuje." Kdo vám tohle nakukal, co je to za cypovinu? Proč by neměl cha cha existovat?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist