https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/na-autobusove-lince-prazske-mhd-c.134-budou-jezdit-elektrobusy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Na autobusové lince pražské MHD č. 134 budou jezdit elektrobusy

16.9.2020 00:53 | PRAHA (ČTK)
Na konci roku 2021 by mohla začít výstavba nabíječek a nákup vozidel. Ilustrační foto.
Na konci roku 2021 by mohla začít výstavba nabíječek a nákup vozidel. Ilustrační foto.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | DPP
Na autobusové lince pražské MHD číslo 134 z Dvorců k Podolské vodárně budou jezdit elektrobusy. Cílem je snížit množství emisí v ovzduší. Město nyní nechá vypracovat projekt a najde vhodné technické řešení. Novinářům to řekli primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Zkušební provoz by mohl začít na přelomu let 2023 a 2024.
 

"Linka byla vybrána proto, že začíná i končí na zastávkách, kde je dostupná tramvajová trať, takže tam snadno uděláme napojení nabíjecí stanice," řekl Scheinherr.

Vedení města schválilo tzv. předprojektovou přípravu. Ve vzniklém dokumentu bude technická specifikace, průzkum inženýrských sítí, možnost připojení, podrobná analýza provozních podmínek či energetická bilance. "Na to je vyčleněno 2,5 milionu korun," řekl Hřib.

Na konci roku 2021 by mohla začít výstavba nabíječek a nákup vozidel. Na přelomu let 2023 a 2024 by proběhla dodávka a ihned by začal zkušební provoz," řekl Scheinherr. Po roce 2025 by město a DPP projekt vyhodnotily.

Autobusová doprava na území Prahy tvoří přibližně třetinu jízd v MHD. Celkem jde přibližně o 1200 autobusů, které ročně spotřebují na 30 milionů litrů nafty a najezdí 67,9 milionu kilometrů. Vozy vyprodukují přibližně 67900 tun CO2. Při elektrifikaci linky 134 nebude do ovzduší vypuštěno téměř 580 tun CO2.

Praha chystá elektrifikaci také dalších linek. Již pracuje na nasazení trolejbusů na linku 140 z Palmovky do Čakovic a na linku 119 na letiště v Ruzyni. V těchto případech by však šlo o odlišný způsob dobíjení než u linky 134. V případě dvou zmíněných by totiž byly vozy nabíjeny nejen v konečných stanicích, ale rovněž při jízdě z trolejí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist