Námořní přepravce Maersk kvůli suchu přestane používat Panamský průplav
![Pro Maersk se v poslední době jedná o druhou větší komplikací poté, co společnost pozastavila přepravu přes Rudé moře kvůli útokům jemenských povstalců Húsíů na nákladní lodě v okolí úžiny Báb al-Mandab. Pro Maersk se v poslední době jedná o druhou větší komplikací poté, co společnost pozastavila přepravu přes Rudé moře kvůli útokům jemenských povstalců Húsíů na nákladní lodě v okolí úžiny Báb al-Mandab.](/aaa/img.php?src=/img_upload/e6ffb6c50bc1424ab10ecf09e063cd63/maersk.jpg&w=666)
Panamský průplav patří mezi hlavní světové námořní trasy, a to především pro spoje mezi Amerikou a Asií a Oceánií. Kvůli suchu však průplav, který napájí sladkovodní jezera a nádrže, musel omezit počet a výtlak lodí, které tuto námořní cestu používají. Podle odborníků by se mohla situace ještě zhoršit kvůli meteorologickému jevu El Niňo, který by mohl vést k prohloubení srážkových deficitů a sucha.
"Lodě, které dříve používaly Panamský průplav, se budou nyní Panamskému průplavu vyhýbat a budou využívat takzvaný pozemní most," oznámila dánská společnost Maersk. Opatření se týká trasy OC1, která propojuje východní pobřeží USA s Oceánií. Náklady tak budou v Panamě přeloženy na železnici, která je přepraví z jednoho pobřeží na druhé. Jedná se o zhruba 80 kilometrů dlouhou cestu.
Námořní přepravce neoznámil, na jak dlouho toto opatření zavádí. Maersk jen uvedl, že je v kontaktu se správou průplavu. Ačkoliv se společnost bude snažit minimalizovat dopady na přepravu, některé námořní spoje by mohly mít kvůli využití pozemní trasy zpoždění.
Pro Maersk se v poslední době jedná o druhou větší komplikací poté, co společnost pozastavila přepravu přes Rudé moře kvůli útokům jemenských povstalců Húsíů na nákladní lodě v okolí úžiny Báb al-Mandab. Dopravce tak některé spoje vypravil kolem mysu Dobré naděje, což je delší trasa než ta, která využívá Rudé moře a Suezský průplav.
reklama