Splavnění Labe do Pardubic čeká na posouzení vlivů na životní prostředí
Po vodě se lodě dostanou do Chvaletic, dál do Pardubic už ne. Podle Bukovského splavnění Labe umožní rozšířit nabídku nákladní dopravy a Pardubický kraj se plnohodnotně integruje do vodních cest v Česku. Díky plánovanému vodnímu přístavu v Pardubicích by se vodní cesta napojila na železnici a silnice, což by vytvořilo multimodální uzel.
ŘVC má naplánované zahájení staveb, které jsou součástí splavnění Labe, na začátek roku 2030. "Jsem přesvědčen, že dojde k celkovému posílení významu vodní dopravy a k vytvoření podmínek pro přepravu zboží, hromadných substrátů, těžkých a nadrozměrných nákladů a kontejnerů po vodě, které sníží zatížení těžkou silniční dopravou," dodal Fojtů. Dalším přínosem by mělo být využití vodní cesty i pro rekreační plavbu malých plavidel a osobních lodí, dodal.
Projekt se skládá ze sedmi dílčích záměrů. Klíčovou stavbou splavnění je plavební stupeň v Přelouči. V návrhu jsou tři varianty, co se pokud možno co nejvíc vyhýbají evropsky významné lokalitě Louky u Přelouče. Proti původní trase plavebního kanálu přes přírodně cenné Slavíkovy ostrovy dlouhodobě vystupovali ekologové a stavbu úspěšně blokovali.
Kromě plavebního stupně Přelouč by byla nutná modernizace stupně Srnojedy na Pardubicku a vybudování přístavu v Pardubicích. Podle dřívějších údajů by měla výstavba kanálu o délce téměř 3,2 kilometru stát více než tři miliardy korun. Smysluplnost a hospodárnost plavebního kanálu zpochybnil v roce 2009 Nejvyšší kontrolní úřad. Pardubický kraj projekt podporuje.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (12)
smějící se bestie
30.9.2024 19:56Tonda Selektoda
1.10.2024 07:15Podrobnosti, strejda Gúgl a kouzelný kód: PAK012K
Pavel Karel
1.10.2024 09:10Aktuální dopravní situace v Pardubicích vypadá tak, že v silniční dopravě je totální chaos a všechny příjezdové komunikace jsou kvůli dezolátnímu stavu v opravě. Autem se po Pardubicích nikam nedostanete.
Nedávno tu byl článek o ekonomické situaci dalšího tunelu se vznosnou myšlenkou - letiště Pardubice, které za rok obsluhuje pár desítek letů (majoritně charterové turistické), za to kraj a magistrát musí každý rok sanovat ztrátu 40M Kč...to jin nebrání, aby naplnili dozorčí radu trafikanty se statisícovými odměnami.
Pardubické nádraží je po miliardové rekonstrukci přetíženo osobními spoji, které nedávno způsobily smrtelnou nehodu. Tolik k možnostem překládat z lodí na vlak.
Tož tolik k realitě za poměrně relevantní časový úsek. Betonářské loby to samozřejmě nevadí a finančně zainteresovaným politikům také ne. Ovčané trpně stojí v dopravních zácpách, místo aby stáli před radnicí a krajským úřadem...
Tonda Selektoda
1.10.2024 10:55 Reaguje na Pavel KarelPavel Karel
3.10.2024 07:05 Reaguje na Tonda SelektodaP.S. Také životní osudy klíčových lidí, které se za projekt zasazovaly (viz expeimátor), zůstal ušetřen Vašemu názoru...
Slavomil Vinkler
1.10.2024 11:04Obecně platí termodynamický zákon o tom, že lze těžit energii z toku tepla jen když ho pustíte z teplého do studeného zásobníku. A pak z toku odebíráte část energie. No to je třeba vodní kolo (teče voda shora dolů, či parní kotel má 500°C a chladicí voda 50°C). No a u peněz je to dotační balík a dílo.
Miroslav Vinkler
2.10.2024 11:03Pozemní doprava v Pce je doslova tragédie, město to prostě nezvládlo. Místo toho, aby si dalo do kupy dopravní situaci na komunikacích, fantazíruje se nad splavněním Labe, když už betonářům padla jejich modla kanál DOL.
Jedná se pouze a jenom o skupinový zájem místní mafie ,který s veřejným zájmem nemá nic společného.
Pavel Karel
3.10.2024 09:43 Reaguje na Miroslav VinklerMnohem vážnější je, že se nám celospolečensky rozmáhá cyklistika - podstatná část společnosti se smerem k vrchnosti hrbí, ale po slabších, zranitelnějších, chudších šlape. Společnost se tím rozpadá, v kombinaci s vysokou migrací (z 10M občanů jsou 4M z jiného kulturního prostředí + další migranti v podstatě nejsou statisticky podchyceni...kupř. vládní média již otevřeně hovoří o +0,6M Ukrajinců v ČR) to bude znamenat společenský kolaps resp. snahu chopit moc ze strany té nejschopnější, největší, nejsilnější, neorganizovanější skupiny...