https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nejvice-eko-auta-hybridy-z-japonska?ids%5Bx689de539044153e1beaf809ec085ab50%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Nejvíce eko auta? Hybridy z Japonska!

27.8.2011 05:00 | PRAHA (Ecomonitor)
V kategorii top ten zvítězil Lexus CT 200h, jedná se tedy o nejvíce "eko" vůz letošního roku.
V kategorii top ten zvítězil Lexus CT 200h, jedná se tedy o nejvíce "eko" vůz letošního roku.
Foto | CLF / Flickr
V čele tradičního žebříčku nejekologičtějších vozidel, který sestavuje Německý dopravní klub (VCD) se letos umístily hybridní automobily japonských automobilek Lexus, Toyota a Honda, píše EurActiv. Aktuální hodnocení bylo zveřejněno koncem minulého týdne.
 

Dudley Curtis, mluvčí evropského neziskového sdružení Transport & Environment (T&E), říká, že největší „hvězdou“ je z hlediska ochrany životního prostředí Toyota. Ta totiž prý již nyní splnila svůj cíl pro rok 2015, jenž vycházel z požadavků Evropské unie na snižování emisí CO2.

EU totiž po výrobcích chce, aby do roku 2015 snížili emise CO2 u nových vozidel na 130 g/km a do roku 2020 na 95 g/km. Konkrétní cíle pro jednotlivé automobilky se liší, a to podle toho, jaká je hmotnost vozidel, která vyrábějí. Původně automobilky slibovaly splnit limity formou dobrovolné dohody, když k žádnému zlepšení nedošlo, rozhodla se Evropská komise snížení emisí nařídit.

Nejlepším vozem v kompaktní třídě byl letos podle VCD Lexus CT 200h, na druhém místě se pak umístil další vůz koncernu – Toyota Auris Hybrid. Pro Českou republiku je potěšující čtvrté místo Škody Fabia GreenLine 1.2 TDI, která se umístila jako první automobil s tradičním motorem za Hondou Insight Hybrid.

Mezi rodinnými vozy také vyhrála Toyota, s modelem Prius Hybrid. Další místa na stupních vítězů obsadily vozy koncernu VW - druhý byl Seat Ibiza ST 1.2 TDI CR E-Ecomotive a třetí Škoda Fabia GreenLine 1.2 TDI.

Nejlepším sedmimístným vozem byl zvolen VW Touran 1.4 TSI EcoFuel CNG DSG. Třetí skončil stejný model, opatřený však motorem o objemu 1.6 litrů TDI a technologií BlueMotion. Druhý byl Renault Grd. Scénic ENERGY dCi 130 eco.

Při hodnocení emisí skončil Lexus CT 200h s 87 gramy CO2/km na druhém místě, o které se dělí s VW Polo 1.2 TDI BlueMotion. O jeden gram nižší emise má „prcek“ Smart fortwo 40kW cdi. Na čtvrtém místě skončily shodně s emisemi 89 g všechny výše zmíněné vozy od Škody, Toyoty i Seatu.

Top ten napříč kategoriemi ovládl Lexus CT 200h, za ním skončily tři Toyoty v pořadí Prius Hybrid, iQ 1.0 VVT-i a Auris Hybrid, následovaly Hondy Insight Hybrid a Jazz Hybrid. Nejlepším evropským autem byl až sedmý VW Polo 1.2 TDI BlueMotion 87g. „Plně hybridní technologie dosahuje nižších úrovní spotřeby a oproti konvenčním pohonům má jasnou výhodu z pohledu dopadů na životní prostředí a dalších znečišťujících látek,“ řekl Euractivu prezident a výkonný ředitel Toyota Motor Europe Didier Leroy.

VCD při sestavování žebříčku posuzuje vozidla z pohledu dopadů na životní prostředí a sociální udržitelnosti. Zohledňuje také emise částic znečišťujících ovzduší a emise CO2, které mají vliv na změny klimatu. Hodnotící kritéria VCD tvoří ze tří pětin emise CO2, z pětiny hluk, z 15 % emise drobné částice, NO2, NOx a podobně a z 5 % dopady na životní prostředí, např. emise oxidů dusíku.

Podle článku „Japonské hybridy dominují německému žebříčku ekologických aut“ zveřejněného na serveru EurActiv.cz dne 22. srpna 2011.


reklama

 
Martin Singr

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

hybridy - 27. 8. 2011 - Aleš

Ono je to těžké takto hodnotit, je také nutno hodnotit velikost vozu, nakříklad fabia green II se prostě nedá srovnávat co s velikosti s modelem prius. Takže ano Fabia má stejnou spotřebu jako Prius , ale je prostě menší.

Další věcí je třeba bezpečnost , hlučnost atd. výkon motoru atd.

Jinak spotřeba průměrná spotřeba vozů v roce 2030 bude kolem 2,7 litru nafty nebo 3 litry benzínu na 100km. Půjde o průměr nových vozů.

nebude to důslekem nových nařízení , ale vývojem. Vozy jsou úsporněšjí díky novým materiálům, tím se dají levně vyrábět složitější motory. Tento trend bude pokračovat. Malé vozy typu C1, 107. budou klasická nebo el. auta. Větší vozy budou převážně hybridy. Střední vozy budou klasické nebo hybrídní.
Čisté el. mobily budou ve všech třídách , ale nebudou mít velký podíl na prodeji kvůli drahým bateriím a krátkému dojezdu. Časté budou plung-in hybridy. Ujedou určitý počet km na el. energii a pak na benzín v hybridním úsporném režimu. Krátké cesty do práce budou velmi levné. To je přibližně budoucnost dopravy. Nicméně polovina nových vozů v roce 2030 bude mít pouze benzínový nebo naftový motor.

Celosvětově ovšem bude přibývat vozů mnohem rychleji než tomu bylo v minulosti Počet vozů se z dnešní miliardy vyšplhá na 2 - až 2,5 miliardy k roku 2030 ( dle růstu HDP)

Takže i když se spotřeba sníží z dnešních 7,3 litru na 3 litry /100km poptávka po ropě rozhodně neklesne , navíc máme tu nádladní dopravu , vlaky, lodě,letadla

V každém případě doporučuji koupit auto s nízkou spotřebou. Může se také stát , že země vyvážející ropu přestanou dostatečně investovat do svých těžebních capacit podobně jako Venezuela a i přes velké geologické zásoby dojde k ropnému zlomu. (2020) Jsou tu sice náhrady ropy (uhlí plyn) . ale klasická auta se standartní spotřebou kolem 6-7 litrů budou neekonomická a tedy neprodejná. Ropy je sice na světě dost, ale je koncentrovaná v arabských zemích. Stabilní země jí mají většinou málo nebo už dotěžují existující ložiska - a růst těžby nelze čekat Norsko , Anglie... USA a další.



 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist