Německé automobilky svolají v Evropě 630 000 vozů kvůli emisím
Ohlášenému svolávání automobilů předcházely testy emisí naftových automobilů různých značek, ke kterým přikročil německý úřad pro motorová vozidla KBA v reakci na emisní skandál Volkswagenu. Dobrindt uvedl, že žádný z testovaných modelů nebyl vybaven podobným softwarem jako automobily, kterých se skandál Volkswagenu týká. Dodal nicméně, že některé vozy byly vybaveny technologií vypínající při určitých teplotách systém čištění emisí, a to za účelem ochrany motoru.
Tato technologie sice není nezákonná, objevily se však pochybnosti o tom, zda není používána i při teplotách, za kterých k tomu není důvod. Automobilky proto souhlasily s dobrovolným svoláním automobilů, které dnes Dobrindt oznámil.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
reklama

Vrcholový kříž na nejvyšší německé hoře kvůli samolepkám čeká oprava
Němci hledí s nelibostí na polský plán těžby v Baltu a výstavbu nového terminálu
ArcelorMittal ruší plán na výrobu ekologické oceli v Německu kvůli drahé energii