Německo jedná o vytvoření konsorcia pro baterie do elektroaut
Mluvčí ministerstva odmítla poskytnout názvy firem, které by se mohly stát členy konsorcia. Pouze uvedla, že německé firmy budou hrát důležitou úlohu. Podle Handelsblattu jsou mezi nimi firmy BMW, BASF, BMZ Group a Varta.
Francie a Německo v dubnu iniciovaly vznik prvního evropského konsorcia pro baterie, jehož členy jsou automobilka PSA s německou dceřinou společností OPEL a francouzský výrobce baterií Saft.
Německý ministr hospodářství v červnu uvedl, že očekává, že by v Evropě mohly být tři skupiny na výrobu baterií. Cílem těchto snah je snížit závislost na dodavatelích z Asie, kteří nyní mají ve výrobě baterií pro auta dominantní postavení, poznamenala agentura Reuters.
Evropa zatím ve výrobě baterií pro elektrická auta značně zaostává a musí je dovážet převážně z Číny a Jižní Koreje. Vzhledem k plánovanému rozvoji elektrických aut se proto zvyšují požadavky, aby region rozvinul vlastní bateriový průmysl, a ochránil tak zisky a pracovní místa. Asijští výrobci však mají obrovský náskok ve vývoji i rozsahu výroby.
reklama

Vrcholový kříž na nejvyšší německé hoře kvůli samolepkám čeká oprava
Němci hledí s nelibostí na polský plán těžby v Baltu a výstavbu nového terminálu
ArcelorMittal ruší plán na výrobu ekologické oceli v Německu kvůli drahé energii