Německo musí v přechodu na vodík zrychlit, shodují se oborové svazy
"Start do vodíkové budoucnosti se podařil. Teď ale potřebujeme více pragmatismu a větší rychlost," řekli Kehler s Diwaldem u příležitosti jednoho tisíce dní od schválení národní vodíkové strategie. Podle Kehlera je s ohledem na konkurenceschopnost potřeba teď plány realizovat. "Potřebujeme mnohem více pragmatismu, abychom místo směrnic produkovali vodík," uvedl.
Kehler zdůraznil, že pro rozvoj vodíkového hospodářství je potřebná infrastruktura jak v Německu a v Evropské unii, tak i ve třetích zemích, ze kterých hodlá Evropa s Berlínem vodík dovážet. Poznamenal, že Evropa má už dobrý základ díky své stávající plynárenské soustavě, která může být pro transport vodíku upravena.
"Do roku 2040 bude mít 28 evropských zemí rozsáhlou vodíkovou infrastrukturu v délce zhruba 53.000 kilometrů," řekla na tiskové konferenci Selina Breilmannová ze společnosti OGE, která v Německu provozuje několik tisíc kilometrů plynovodů. Poznamenala, že ze zmíněných asi 53.000 kilometrů bude ze 60 procent tvořit stávající plynárenský systém.
Kehler s Diwaldem nicméně kritizovali návrh na vytvoření nové státní společnosti pro vodíkovou síť, neboť stávající soukromý plynárenský sektor dokáže jednat rychleji a efektivněji. "Distribuční síť, která dnes zásobuje 20 milionů domácností a dalších 1,8 milionu komerčních a průmyslových zákazníků, musí být zapojena do budoucího systému," prohlásili.
Vláda kancléře Olafa Scholze nyní pracuje na rozšíření původní národní vodíkové strategie, které by mohlo být schváleno v dubnu. Vláda chce mimo jiné zvýšit domácí kapacitu na výrobu vodíku elektrolýzou do roku 2030 z plánovaného instalovaného výkonu pěti gigawattů na deset gigawattů. S výkonem deseti gigawattů počítá současná strategie do roku 2040.
S vodíkem Německo počítá jako s jednou z páteří bezuhlíkového hospodářství. Do roku 2030 chce Německo proti roku 1990 snížit emise skleníkových plynů o 65 procent, do roku 2040 o 88 procent a do roku 2045 hodlá dosáhnout emisní neutrality. Jedním z pilířů tohoto plánu je elektrifikace. Do roku 2030 chce Německo získávat 80 procent elektřiny z obnovitelných zdrojů, mimo jiné i z větrných elektráren.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (18)
Pavel Hanzl
8.3.2023 09:34Němčouři do toho fakt šlápli. Rychlost, s jakou dokázali postavit ty nové LNG terminály, je skutečně obdivuhodná.
A co u nás? Zatím se 97 hodin diskutovalo a banální úpravě valorizace důchodů a každé další rozhodnutí už bude zatížené obstrukcemi zcela dezolátní opozice.
Jaroslav Studnička
8.3.2023 12:32 Reaguje na Pavel HanzlV článku je naopak vyžadováno vyšší tempo, tedy zatím Němci fakt nešlápli.
Další jsou klasické vaše bláboly nesouvisející s článkem.
Miroslav Vinkler
8.3.2023 14:02 Reaguje na Jaroslav StudničkaMarxovi se to povedlo na několik desítek let, Hitlerovi pouze na dvanáct.
A zas si nedají pokoj !
Pavel Hanzl
8.3.2023 15:31 Reaguje na Miroslav VinklerPavel Hanzl
8.3.2023 15:28 Reaguje na Jaroslav StudničkaEvropa se řítí do nezaměstnanosti a chudoby, jen hlupí Skopčáci jedou přesně opačným směrem.
Jaroslav Studnička
8.3.2023 15:44 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
8.3.2023 18:57 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
8.3.2023 20:37 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
8.3.2023 21:23 Reaguje na Jaroslav StudničkaVytáhněte to radši až v době, až něco bude fungovat, do té doby je to jen čurina.
Ale to mi budete muset poslat na Centrálku.
Jaroslav Studnička
8.3.2023 21:27 Reaguje na Pavel HanzlGalipoli Petr
9.3.2023 07:09 Reaguje na Jaroslav StudničkaJaroslav Studnička
9.3.2023 07:53 Reaguje na Galipoli PetrTaktéž ČR nikdy nebude leader v oblasti vodíku a je taky nesmysl, aby byla.
Pavel Hanzl
9.3.2023 08:12 Reaguje na Jaroslav StudničkaJá vím, vy musíte být špička v pitomosti příspěvků, jinak by vás to nebavilo, že?
Jaroslav Studnička
9.3.2023 08:38 Reaguje na Pavel HanzlOpět se ztrácíte v tématu vlákna...
Pavel Hanzl
9.3.2023 08:10 Reaguje na Jaroslav Studničkahttps://ec.europa.eu/info/strategy/recovery-plan-europe/recovery-coronavirus-success-stories/environment-and-climate/hydrogen-drive-eus-green-recovery_cs