Německo pořádá konferenci o syntetických palivech, ČR zastupuje ministr Kupka
4.9.2023 11:53 | MNICHOV
(ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Depositphotos
Česko i Německo podporují budoucnost syntetických paliv. Kupka s Wissingem se letos v březnu dohodli, že obě země budou v této otázce na půdě Evropské unie postupovat společně. Unijní státy na konci března schválily normu, která prakticky znemožňuje prodej nových benzinových a naftových aut od roku 2035. Nadále ale bude možné využívat motory poháněné výhradně syntetickými palivy.
Syntetická paliva nevznikají rafinací ropy, ale chemickou reakcí vodíku a oxidu uhličitého. Jejich spalování sice produkuje emise, ale díky vhodnému výrobnímu procesu jsou uhlíkově neutrální, neboť při produkci těchto paliv je naopak oxid uhličitý neutralizován.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Dále čtěte |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Miroslav Vinkler
4.9.2023 13:13Další důkaz tuposti EU , která leninskou cestou nadekretovala unijním občanům "skvělou" budoucnost.
Takhle se postupovat nemůže, začalo to biopalivy(kdeže jsou), pokračovalo ekokurvítky na autech všeho druhu (více škody než užitku) a spěje se k zaříznutí automobilového průmyslu.
Epaliva to soudruzi skutečně nevytrhnou , jejich odhadovaná cenová relace 96-115 CZK/lt . Nekup to !
Totálně zpackaná energetická transformace díky ekomagorům v Bruselu a jejich národním slouhům.
My skutečně potřebujeme nefosilní ekonomiku , ale nikoli touto imbecilní cestou.
Odpovědět
Takhle se postupovat nemůže, začalo to biopalivy(kdeže jsou), pokračovalo ekokurvítky na autech všeho druhu (více škody než užitku) a spěje se k zaříznutí automobilového průmyslu.
Epaliva to soudruzi skutečně nevytrhnou , jejich odhadovaná cenová relace 96-115 CZK/lt . Nekup to !
Totálně zpackaná energetická transformace díky ekomagorům v Bruselu a jejich národním slouhům.
My skutečně potřebujeme nefosilní ekonomiku , ale nikoli touto imbecilní cestou.
SV
Slavomil Vinkler
4.9.2023 15:59 Reaguje na Miroslav VinklerMyšlenka výborná. EU nemá ropu, v případě nouze či snad střetu nemá palivo a tak je výroba neobyčejně potřebná. I takové Záluží dělalo syntetiku.
Zůstává základní otázka. Kde vzít tu energii na výrobu syntetiky. Z uhlí už ne, EE je málo a jen občas....?
Odpovědět
Zůstává základní otázka. Kde vzít tu energii na výrobu syntetiky. Z uhlí už ne, EE je málo a jen občas....?
ss
JS
Jiří Svoboda
4.9.2023 15:29Proč jsou na takovou konferenci vysíláni lidé, kteří o tom vůbec nemají šajn.
Snad nejsprávnější by bylo postupně dodanit naftu a benzin, aby byla jejich cena v roce 2035 srovnatelná s cenou syntetických paliv a spalovací auta by mohla jezdit na cokoliv. Takto drahé PHM by jistě motivovaly ke spontánní transformaci v dopravě.
Odpovědět
Snad nejsprávnější by bylo postupně dodanit naftu a benzin, aby byla jejich cena v roce 2035 srovnatelná s cenou syntetických paliv a spalovací auta by mohla jezdit na cokoliv. Takto drahé PHM by jistě motivovaly ke spontánní transformaci v dopravě.
va
vaber
5.9.2023 08:53když chceme používat syntetická paliva ,musí být jejich výroba zelená a to dokonale,
už zelený vodík a jeho výroba je dost diskutabilní,čistě zelené energie je totiž je zoufale málo
a kde se bere CO2 ,pokud se nebere ze vzduchu, je jeho výroba dost zeleně pochybná a opět na jeho výrobu nebo separaci ze vzduchu musí být použita zelená energie
Odpovědět
už zelený vodík a jeho výroba je dost diskutabilní,čistě zelené energie je totiž je zoufale málo
a kde se bere CO2 ,pokud se nebere ze vzduchu, je jeho výroba dost zeleně pochybná a opět na jeho výrobu nebo separaci ze vzduchu musí být použita zelená energie