https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecko-prislo-kvuli-skandalu-vw-na-danich-o-1-8-miliard-eur-mini-aktiviste
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Německo přišlo kvůli skandálu VW na daních o 1,8 miliard eur, míní aktivisté

5.11.2015 12:17 | BERLÍN (zpravodaj ČTK)
Volkswagen v úterý přiznal, že zhruba 800 000 jeho vozů vypouští do ovzduší více emisí CO2, než uvádí výrobce
Volkswagen v úterý přiznal, že zhruba 800 000 jeho vozů vypouští do ovzduší více emisí CO2, než uvádí výrobce
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Kvůli nesrovnalostem v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2) u vozů koncernu Volkswagen zřejmě Německo letos přišlo na daních o 1,8 miliardy eur (48,7 miliardy Kč). Vyšší emise CO2 naznačují vyšší spotřebu paliva a na základě spotřeby se v Německu vypočítává výše daně z vlastnictví motorového vozidla.
 

Volkswagen v úterý přiznal, že zhruba 800 000 jeho vozů vypouští do ovzduší více emisí CO2, než uvádí výrobce. "Jsme přesvědčeni, že přiznání Volkswagenu je jen špičkou ledovce. Podle našich měření je reálná spotřeba deseti nejprodávanějších značek aut v Německu o 42 procent vyšší, než jsou oficiální údaje," řekl šéf ekologické organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) Jürgen Resch. "Ten rozdíl znamená, že letos vybere stát na dani z vlastnictví motorového vozidla o 1,8 miliardy eur méně, než by měl. A pokud se nic nezmění, v příštím roce přijde Německo na daních o 2,2 miliardy eur," dodal.

Podle DUH nyní bude muset Volkswagen oznámit, u jakých typů motoru jsou odchylky v objemu emisí CO2. Stát následně vyměří majitelům těchto vozů dodatečnou daň. "V ideálním světě by měl tuto daň zaplatit Volkswagen, ale neexistuje právní základ, který by to automobilce nařizoval," řekl Resch.

Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zatím týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů. Nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého se podle mluvčího firmy týkají převážně naftových automobilů, včetně vozů Škoda Octavia. Zahrnují ale i menší počet benzinových automobilů.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku asi o třetinu, což se rovná částce asi 24 miliard eur. Donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě. Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service snížila hodnocení úvěrové spolehlivosti automobilky ze známky A2 na A3.



reklama

 
Jakub Stříhavka
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist