Německý úřad prý nepovažuje kontroverzní software VW za závadný
"Právě jsme dostali potvrzení, že KBA nepovažuje používání této technologie v Evropské unii za problematické. To znamená, že odpovídá současným předpisům," napsal Wilis v dopise určeném výboru britského parlamentu. KBA zatím zprávu agentuře Reuters nepotvrdila.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) na počátku minulého týdne uvedla, že zhruba 10.000 naftových automobilů koncernu Volkswagen v USA bylo vybaveno pomocným zařízením pro regulaci emisí (AECD), které prý maskovalo skutečnost, že auta vypouštěla do ovzduší až devítinásobek povoleného množství oxidů dusíku. Nejnovější obvinění se týká šestiválcových motorů používaných v luxusních sportovně-užitkových automobilech. Do té doby se vyšetřování soustředilo na menší naftové motory, u kterých VW manipulace s testy emisí přiznal.
Automobilka nové obvinění agentury EPA okamžitě popřela. Volkswagen také sdělil, že jeho luxusní naftové automobily prodávané v Evropě jsou vybaveny stejným softwarem a ten podle firmy neporušuje regulační pravidla v Evropě ani ve Spojených státech. Tato technologie podle firmy zajišťuje, aby katalyzátory rychle po nastartování studeného motoru dosáhly provozní teploty.
Obvinění, které vznesla agentura EPA, se týká vozů Volkswagen Touareg z modelového roku 2014, Porsche Cayenne z modelového roku 2015 a vozů Audi A6 Quattro, Audi A7 Quattro, Audi A8 a Audi Q5 z modelového roku 2016. Volkswagen dodal, že zařízení je instalováno rovněž u některých dvoulitrových motorů z modelového roku 2016.
Volkswagen již v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut s objemem motoru až dva litry instaloval software umožňující manipulovat s měřením emisí. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu výrazně snížil tržní hodnotu podniku, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.
reklama