https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecti-pirati-symbolicky-pohrbili-zrusenou-levnou-mesicni-jizdenku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Němečtí piráti symbolicky pohřbili zrušenou levnou měsíční jízdenku

2.9.2022 00:49 | BERLÍN (ČTK)
Aktivisté chtějí více městských zón s maximální rychlostí do 30 kilometrů v hodině, konec podpory automobilové dopravy a naopak posílení hromadné dopravy a cyklistiky.
Aktivisté chtějí více městských zón s maximální rychlostí do 30 kilometrů v hodině, konec podpory automobilové dopravy a naopak posílení hromadné dopravy a cyklistiky.
Licence | Volné dílo (public domain)
Asi 200 ekologických aktivistů včera v Berlíně před budovou ministerstva dopravy demonstrovalo proti nedostatečné podpoře veřejné dopravy a pomalému tempu budování cyklostezek. Pirátská strana při této příležitosti symbolicky pohřbila celoněmeckou měsíční jízdenku na regionální a městskou dopravu za devět eur (220 Kč), která od září po třech měsících přestala platit.
 

"Když se narodila, vkládali jsme do ní velké naděje. Bohužel zemřela předčasně ve věku pouhých třech měsíců," řekla o jízdence na pietním obřadu šéfka německých pirátů Anne Herpertzová. Svou jízdenku označila za nejlepšího přítele pro cesty veřejnou dopravou. "Vždy jsi tady pro mě byla," řekla.

Herpertzová omluvila další pozůstalé, kteří do Berlína nemohli přijet, neboť jejich levná jízdenka již neplatí a na běžný tarif peníze nemají. Na pohřbu nechyběla ani rakev, do které smuteční hosté po obřadu pokládali květiny a již neplatné devítieurové jízdenky.

Souběžně se symbolickým pohřbem se před budovou ministerstva dopravy konala cyklistická demonstrace ekologických aktivistů, kteří požadovali podporu klimaticky spravedlivé dopravě. "Auta stále utváří podobu našich měst, zatímco budování bezpečných cyklostezek zaostává," řekl jeden z řečníků, který se představil jako Theo. Prohlásil, že lidé jsou v ekologickém přístupu k dopravě dál než politici. "Ptám se, proč to tak je, proč je veřejnost oproti politikům napřed, pane Wissingu?" obrátil se na ministra dopravy Volkera Wissinga.

Aktivisté po Wissingovi mimo jiné chtějí více městských zón s maximální rychlostí do 30 kilometrů v hodině, konec podpory automobilové dopravy a naopak posílení hromadné dopravy a cyklistiky. Chtějí také, aby se vláda s regiony dohodla na levné klimatické jízdence, která by nahradila již neplatný devítieurový lístek.

"Ode dneška musím opět hlídat tarifní zóny v pásmové džungli a dávat pozor na časovou platnost jízdenky," řekl Theo. Herpertzová označila za tragédii, že se vládní strany ještě nedokázaly dohodnout, jak by nástupce devítieurové jízdenky měl vypadat. "Kvůli sporu vládních stran se zapomnělo na miliony občanů. Některé podniky nyní dokonce oznámily, že jízdné zdraží oproti cenám před zavedením levné jízdenky," dodala.

Spolková vláda s regiony nyní vyjednává o nové podobě dostupného jízdného. Kolik bude lístek stát a kdy by mohl začít platit, zatím jasné není. Některé spolkové země proto chtějí prozatím přikročit k vlastnímu řešení, o pokračování devítieurové jízdenky na svém území od října uvažuje Berlín.

Kancléř Olaf Scholz označil devítieurovou jízdenku za jeden z nejúspěšnějších projektů své vlády, neboť lístek si zakoupily desítky milionů lidí. Pokračovat s jízdenkou v této podobě ale vláda z finančních důvodů nechce. Jako náhradu za tříměsíční výpadek příjmů vyčlenil dopravcům Scholzův kabinet 2,5 miliardy eur (61,2 miliardy Kč).


reklama

 
Aleš Zápotocký
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

2.9.2022 06:42
V Německu se zase probudili do reality dopravy i když při 100% zahraničních jednáních je zajímal hlavně jejich svatozáří na pupku a dělají to tak dobře, že mají 50%hdp z dovozu ale globální obchod je v krizi a tak i Německo
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.9.2022 12:22
"Ode dneška musím opět hlídat tarifní zóny v pásmové džungli a dávat pozor na časovou platnost jízdenky," řekl Theo.

Tak si říkám jaký stres musí Theo zažívat, když vleze do nějaké Aldi a podobně. Ta džungle zboží, ta džungle cen, ty nepředvídatelné slevy ... plus být neustále ve střehu a dávat pozor kdy je otevřeno.

Chudák malej.

Jinak ... tahle svoloč jsou kovaní komunisti a jdou na to z gruntu a míří rovnou na komoru. Bo tohle je ryzí ... „každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb“.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist